SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23

    Dagsfersk sak, MDG prøvde å etablere et brohode i Enebakkveien, på Vålerenga rett før valget.
    Lokalet står tomt og beskjeden fra nabolagets beboere er rimelig klar!

    mdg enga.png


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Tatt hjemme hos meg 😎😎
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23

    Bra annonseserie fra Helsedirektoratet - burde være obligatorisk lesning
    for røykere og deres nærmeste.




    2021-10-13 10_57_51-ANNONSØRINNHOLD_ Skammer meg over at jeg fortsatt røyker etter kreften.png


    2021-10-13 11_01_07-ANNONSØRINNHOLD_ Skammer meg over at jeg fortsatt røyker etter kreften.png
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det ryktes at parkeringsvakta i området ble kalt inn på teppet 😂
    Heromlende... "parkerte" det en slik foran bilen min. Jeg var parkert utenfor en DeLucia ved inngangen. Kl var åpenbart 12-ish eller noe. Teppe + Ned på alle 4 - eh mot bygningen. Rævva i min retning. Hen bommet dog 180° på Mekka og det var kanskje like greit. Jeg var klar til å ved et uhell å sette bilen i feil gir og gi ham gratis tannbehandling. Uh.... Duh...
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23

    Nordmenn har for god råd!!! 12 bøker til prisen av en..... eller sågar enda billigere

    Dagens fangst;

    jn3.png


    kr. 45,- for alle tre, innbundet - ikke pocketversjonene. Ser ikke ut til å være åpnet engang.

    Har kjøpt de 9 andre i serien tidligere for 250,- - innbundet versjon det også.
    Parallelt med all fagprosa og annen tung teknisk litteratur må en ha noe lettbeint,
    Jo Nesbø er så langt et for meg totalt ukjent og ubeskrevet litterært blad.
    Ikke lest noen av de men de er innkjøpt med tanke på kommende vintermåneder med
    multiple kuldegrader og nominell snødybde lokalt på 1 m. Meny leverer matvarer på døra! :LOL:
    Let the Snow begin!!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Du virker å være blandt de som kan finne glede i både «fine dining» og pølse i ene hånda cola i andre, så dette kan jo gå bra. Kanskje.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Det gjelder å ha evnen til å glede seg uansett format og relevant kompleksitet på det en holder på med.... enten det er litteratur, musikk, mat eller sågar sosiale hendelser! Jeg har aldri vært spesielt opptatt av lettvint litteratur og heller ikke de typisk norske som er/har vært i vinden men fikk et par smaksprøver i gave for et par år siden (Saabye Christensen) og dette ga faktisk mersmak. Oslogutter som vi begge er så har vi jo allerede der et felles ståsted ;)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg leste Rødstrupe for mange år siden, og den var ikke så gal. Mye research bak, og en fin tvist i plottet, uten at språket var noe særlig å glede seg over. Men de Harry Hole greiene? Beklager. Saabye Christensen er en helt annen liga. Men jeg leser ikke så mye norsk jeg heller. Og så liker jeg egentlig ikke krim, så jeg kanskje ikke den rette til å vurdere Nesbøs bøker.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Det handlir litt om tidtrøyte og innsovningstaktikk akkurat dette! Vi får se. Er de ikke fengende så er heller ikke katastrofen total, med snaut 300,- i utlegg så er det verdt eksperimentet.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Leser ikke så mye nytt av norske skribulatorer men bøker jeg ikke klarte å legge fra meg før de var permet var den/disse:: 6 skudd ved daggry. Dette et vel en i en serie på 6. jeg overlater jeder å finde resten fra fatterens fantastiske verker.

    Ellers, når gjenbrukene var i drift på gjenvinningsplassene fantes det enorme nengder kvalitetdbøker i alle kategorier - bare å forsyne seg.

    Utenom det så hørte jeg Nils Ole Oftebro lese Kongens Nei på NRK (mens jeg «bilet» (aka Sønner av Norge) og det må jeg si….
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23

    ENDELIG!!!!

    :oops: Staten skal skytes! :oops:


    2021-10-15 13_02_36-Anmeldelse_ Mímir Kristjánsson, «Jon Michelet. En folkets helt» - Mye fy...png



    Inntil så skjer vil jeg benytte anledningen til å tiljuble ukeslutt..

    Friday Gleason.jpg


     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I forhold til krim og Nesbø

    Selv leser jeg en del krim som tidsfordriv i perioder.
    Bør vel nevne at jeg også leser rett mye mer seriøs litteratur og er nå endelig i gang med tredje delen av trilogien om Vernon Subutex.
    Mye interessante musikk relaterte tin i den boken som omhandler livet til en innehaver ab en brukt vinyl sjappe.
    Krim serier som Nesbø sin om Harry Hole mener jeg man bør lese i kronologisk rekkefølge ettersom persongalleriet gjerne utvikler seg i takt med tiden som går. i og i mellom bøkene.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    I forhold til krim og Nesbø

    Selv leser jeg en del krim som tidsfordriv i perioder.
    Bør vel nevne at jeg også leser rett mye mer seriøs litteratur og er nå endelig i gang med tredje delen av trilogien om Vernon Subutex.
    Mye interessante musikk relaterte tin i den boken som omhandler livet til en innehaver ab en brukt vinyl sjappe.
    Krim serier som Nesbø sin om Harry Hole mener jeg man bør lese i kronologisk rekkefølge ettersom persongalleriet gjerne utvikler seg i takt med tiden som går. i og i mellom bøkene.
    Kronologisk lesing er riktig - jeg gjorde det både med Wisting, Van Veeteren og noen andre - og det samme blir det med Hole. Wisting er i så måte gjort meget bra med ref. til kronoligi og henvisning/tilbakeblikk til tidligere bøker. Kan ikke lese Sartre, Dostojevski og Jung hele tiden hvis vi først skal pense innom "seriøs litteratur" hva nå det måtte være. Lettbente krimsaker er seriøst i stand til å fylle mitt umettelige behov for lesestoff på sengekanten ihvertfall, det går jevnt over 2-3 bøker i.l.a. uka.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser det ligger et TAD TM-1201 "horn" til salgs på Ebay.
    Jeg kan ikke si å ha sette dette i noe OEM dokumentasjon, kjenner du til dette?




     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    WWF/WWE sjefen det der..... Vince MacMahon. Råskinn.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Jeg ser det ligger et TAD TM-1201 "horn" til salgs på Ebay.
    Jeg kan ikke si å ha sette dette i noe OEM dokumentasjon, kjenner du til dette?





    Aldri. TM1201 var ikke beregnet på horn, og TAD/Pioneer har aldri gitt ut tegninger på noe slikt heller.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har 4 stk. TAD 1201 i hyllene mine. Skulle ønske jeg kunne bruke dem til noe fornuftig.
    Jeg liker dems bruksområde best av alt jeg har hørt (200-1000 Hz), men de passer ikke i nuværende rigg.

    ..maybe later in a different setup. :devilish:


    ...dette er egentlig et spark i rævva til snickers. Nå må du faen meg få ut dissa 15" greiene, sånn at jeg får hivi ut dsisse 21" kinobassene og kan bruke TADisene mine til noe fornuftig.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har 4 stk. TAD 1201 i hyllene mine. Skulle ønske jeg kunne bruke dem til noe fornuftig.
    Jeg liker dems bruksområde best av alt jeg har hørt (200-1000 Hz), men de passer ikke i nuværende rigg.

    ..maybe later in a different setup. :devilish:


    ...dette er egentlig et spark i rævva til snickers. Nå må du faen meg få ut dissa 15" greiene, sånn at jeg får hivi ut dsisse 21" kinobassene og kan bruke TADisene mine til noe fornuftig.
    Passer egentlig best i hyllene MINE
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    NEI. 👿
    ... eventuelt bytte i passende høyfølsomhets diskanter.

    ... :unsure:
     
    Sist redigert:

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva er det for TAD fetisjisme som har utviklet seg i indre Vestfold ????
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Keep your sticky fingers thefuck OFF!!!!!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn