SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.088
    Hva i helsike er det dere GÅR på en fredagskveld?
    Vis vedlegget 534768
    Mitt første møte med Snickers var på Hortenmessa.. for ca 100 år siden...
    Hadde hotellet fått glavaen i ettertid hadde det hotellet vært varmt på vinteren og !!!!! ;)
    Og med all den Moltoen som hadde med seg... så var det nok til og mørklegge Horten om sommeren... :rolleyes:
    Sist men ikke minst så tror jeg det var en Highland dengangen oxo....

/JR
    Nei, drakk faktisk Highland Park for første gang i fjor. Den gangen var det trolig ikke whisky, men heller cognac, antakelig Bache XO.

2xJ

NO PRISONERS !!!
    Ble medlem
    12.08.2017
    Antall liker
    2.598
    Sted
    VestBredden
    Nei Snickers... Jeg er helt sikker på at det var Whisky... hehe.
    Men skitt au.... resten stemte.... :rolleyes: ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.088
    Hmm, jeg kan ha hatt en halvflaske Jack Daniels, men det kan nesten ikke kalles whisky.

JCP

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Antall liker
    367
    Sted
    Moss
    Huff nei, sånt maisdestillat kalles bourbon :)

2xJ

NO PRISONERS !!!
    Ble medlem
    12.08.2017
    Antall liker
    2.598
    Sted
    VestBredden
    Du sa at du skulle opp og fyre opp telys og drikke whisky... mer vil jeg ikke vite ;) :p

2xJ

NO PRISONERS !!!
    Ble medlem
    12.08.2017
    Antall liker
    2.598
    Sted
    VestBredden
    Du snakket om (lørdagsmorgen) om støv og jævli varmt... kan ikke skjønne det.... :p

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Så Eric Gales på bluesfestivalen i Drøbak og det var tøft! Mannen kan splle gitar for å si det mildt:) Liker den siste skiva hans, The Bookends. Anbefales.

D4126791-0325-4350-8B16-2182963C7BED.jpeg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.612
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg sier som legen som roter inni tennene: Get the best! :) Men, hvem betaler?

Sluket

TAFNAP
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    51.046
    Torget vurderinger
    14

Så er vi der igjen!

Friday Gleason red.jpg

Surrer rundt med ideer og planer om stuehøyttalere som nevnt tidligere i tråden. Vanskelig å bestemme seg...

Her er noen varianter - hvilken bør jeg gå for?

SlobAxial 415

604 carbon 3.jpg

SlobAxial 412

604slob212.jpg

SlobAxial 412 Black Metal Ed.

604slob1 black metal edition red.png

SlobAxial 412 DEATH Metal Ed.

604slob1 death metal edition red.png

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.612
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har mye kontakt med den elskverdige mannen som rotet rundt i munnen til folk. Han har gode forslag. Så kontakt ham.

Jeg ba i går om noen idéer til rørforsterkere, integrerte, mono, uten og med pre. Alt mulig. Ingen av forslagene kostet under $500 000,-. Kanskje NAV kan hjelpe?

Men, som han sier: "Jeg har de feteste forsterkerne i Europa". Og, det har han!

Så, kontakt gutten. :) Og tøm lommebok og bankkonti.

Sluket

TAFNAP
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    51.046
    Torget vurderinger
    14
    Fånyttes! Skal ikke kjøpe noe som helst - har alle komponentene liggende, gjelder bare å bestemme seg for variant og finish.

inselwind

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.199
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    5
    Hva blir målene på '15 vs '12-utgaven? - Syntes de alle ser spennende ut, og ville nok selv valgt 15" grunnet kapasitet.
    Designet på SlobAxial 412 ser flotte ut:).

Sist redigert:

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.088
    Ingen supertweeter i 15"-varianten? Hvorfor bare i 12" varianten?

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.592
    Sted
    Sørlandet
    Ingen supertweeter i 15"-varianten? Hvorfor bare i 12" varianten?
    Få medlemmer her inne hører særlig over 15000hz så det er trolig liten vits med supertweeter :)

Jeg liker SlobAxial 412 Black Metal Ed. Kombinasjonen med finèr og en sober, gummiaktig lakkering/foliering av fronten kan fungere i flere hjem. Hold deg nå for guds skyld unna karbon og andre harrymaterialer.

-BB-

mk1classic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    283
    Sted
    Sandvika
    SlobAxial 412 i "Death Metal" style med sort oljet sideplater for å vise trestrukturen, og en mykere tykk vinyl / skin front. Tweeter med polert eller gullforgylt surround, og til slutt føttene av 415 :D

Supertweeter er ønskelig for å tilfredstille de besøkende med hørsel over 15kHz (og for placeboeffekt for de som ikke hører over...)

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.088
    Få medlemmer her inne hører særlig over 15000hz så det er trolig liten vits med supertweeter :)
    Supertweeter er ønskelig for å tilfredstille de besøkende med hørsel over 15kHz (og for placeboeffekt for de som ikke hører over...)
    Supertweeter handler først og fremst om spredningsmønsteret rundt 10-13kHz. Der er gjerne ørene til selv godt voksne mennesker fortsatt svært følsomme.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    5.592
    Sted
    Sørlandet
    Supertweeter handler først og fremst om spredningsmønsteret rundt 10-13kHz. Der er gjerne ørene til selv godt voksne mennesker fortsatt svært følsomme.
    Man lærer så lenge man lever :) Takk.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.088
    Kort sagt, det er en rekke ulike løsninger for diskant, men man vil så godt som alltid få en viss reduksjon i spredningen oppover i frekvens. En slik coax som Sluket her planlegger å bruke vil i ganske betydelig grad være offer for denne effekten. Så for å kompensere for dette kan man dele inn en supertweeter med et slakt filter. Målet må da nødvendigvis være å jevne ut spredningsmønsteret i toppen slik at det blir mer likt det man har nedover i diskant og mellomtone. Opp til ca 12,5kHz har dette veldig mye å si for opplevelsen av luft og rom.

mk1classic

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    283
    Sted
    Sandvika
    Effekten av litt tweeter hjelp fra 10k og oppover er absolutt nødvendig for litt ekstra luft i toppen. Jeg prøvemonterte Fostex 90Aene mine på toppen av Beyma TPL-150H for å få tilbake litt mer luft, delt inn på 12kHz.

Hvordan blir det med "lobing" når man deler inn en Supertweeter med slak deling?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn