Slettix' hifi-eskapader

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Det er heller det at nettgenerasjonen ikke ser verdien i NOE fysisk format..DET er problemet.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Eller enda klarere; de ser ikke verdien i å eie musikken sin selv. Streaming slik vi ser det i dag er helt i støpeskjeen tror jeg.
    Vi vil eie musikken vi kjøper. Ikke bare leie den. Dette må musikkbransjen ta til etterretning. Og jeg tror de kommer til å gjøre det...Vet bare ikke når.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slither: Se hva Jorwed sier...Eie kontra leie..Streaming av idag er et marked kontrollert av fire-fem store aktører. Forresten: Se Terminator Genisys eller Star Wars , så ser du skrekkscenarioet:cool:
     
    Sist redigert:

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er ikke en forkjemper for musikkleie og streaming. Jeg tror bare det har kommet for å bli. Det er vell en grunn til at Sonos o.l gjør det bra. Folk vil ikke ha store anlegg og cd/platespillere i sine moderne hjem, folk vil ha en boks med spotify og innbygde høyttalere.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Dette stod på trykk i forbindelse med Record Store Day i år.

    Vis vedlegget 405851

    Dette er ikke noe å diskutere noe særlig. Alle skjønner vel at folk bruker de mediene de finner praktiske eller med best lyd ifølge dem selv, og de fleste har vel i alle fall flere enn et medium de bruker. Hvor mange varierer, men jeg tror ikke noen har lav respekt for andre medier enn sterkt komprimert mp3 og andre virkelig mindreverdige medier. Alle vet at (nesten) alle båndformat kan brukes med topp resultat, selv om de ikke hengir seg til det som en del av hobbyen.
    Overraskende at CD har en så stor andel, vinyl er jo bare en liten fis i forhold. Kanskje vinyl bare er for gamle nostalgiske gubber?? Og at den yngre generasjon ikke ser verdien i de platene.
    Det at vinylbransjen og de som er kundene deres overdriver sin størrelse og verdi mener jeg er et faktum, og jeg prøver å ikke bli slik selv. Dette er faktisk de kalde fakta. Jeg har lest dem tidligere i form av rene tall og for tidligere år. Selv om vinyl øker med flere hundre prosent så er det ikke det samme som å ta over markedet. Stone cold facts, vinylhoder er fortsatt så få at det må multiplisering til en god stund framover før det utgjør noen spesielt stor del av artistenes bit av kaka.

    Slither: Det er heller det at nettgenerasjonen ikke ser verdien i NOE fysisk format..DET er problemet.
    Er ikke helt sikker på det. Jeg er tenåringspappa, og både junior og hans venner viser interesse for tokanal. Og jeg vet at junior kommer til å fryde seg over å feire jul med vinyl i huset, for han er fascinert av både sånne store svarte plater og kassetter. Og hvis du tar turen innom litt kule platebutikker som Tiger vil du finne ut at nyutgitte kassetter står både på disk og hylle. Det er selvfølgelig marginalt, men det forteller oss at en ny generasjon ungdom tar opp et gammelt medium av delvis nostalgiske men også kunstneriske grunner.

    kassettutgivelser.jpg


    Det er plass til alt. Hvorfor i alle dager krangle om noe så banalt? Peker ikke fingeren på noen, men på diskusjonen som helhet.
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Pris har mye å si da. Vet ikke hvor mye spotify koster jeg, men kanskje 99,-/mnd? Og ei vinylplate 200-500,-?? Jeg skjønner godt at folk velger spotify/wimp.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Eller enda klarere; de ser ikke verdien i å eie musikken sin selv. Streaming slik vi ser det i dag er helt i støpeskjeen tror jeg.
    Vi vil eie musikken vi kjøper. Ikke bare leie den. Dette må musikkbransjen ta til etterretning. Og jeg tror de kommer til å gjøre det...Vet bare ikke når.
    Det du eier er en kopi og retten til å spille musikken til privat bruk. Du eier ikke musikken. Det er det musikeren som gjør, og plateselskapet hans har kjøpt rettigheter til å distribuere den.
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Mulig jeg tar for lett på dette, men ser ikke problemet. Formater kommer og går, musikken består. Jeg har vært innom MC, LP, CD, SACD, MD, DCC, MP3, flac, alac og wma for musikk. På film har jeg hatt VHS, Laser Disc, DVD, Hd-DVD, blueray og video-cd.

    Er enig i at det er et stort skille mellom å eie vs å leie. Men: på 1 uke har jeg kjøpt 35 vinyl-skiver til en snittpris på over 200 kroner. Det hadde finansiert Spotify for 6 år med tilgang til millioner av plater. Og når jeg en gang skifter ut vinyl (igjen) med et nytt og bedre format må jo musikken anskaffes på nytt den. Det samme gjelder om Spotify / Tidal skulle erstattes med noe helt annet. Du står på bar bakke likevel.

    At vinyl er ei lita flis i forhold til andre formater er jo heller ikke overraskende. Vi er jo en mikroskopisk nerdeklubb, og på ingen måte trendsettere for mannen i gata. Vinyl er og blir et nisjeprodukt, men jeg har da like stor glede av det uansett. For min del fases formater som ikke lenger har noe merverdi i forhold til andre ut. Konkret betyr det at CD har blitt faset ut til fordel for flac og streaming. For meg er det en overlegen løsning i forhold til tilgang og betjening, uten at det kompromisser på lydkvalitet i en grad som er av betydning for meg. Vinyl er et morsomt supplement til dette som tilfører noe annet. Det er en annen lyd, det er morsomt å samle på skiver (vi gutter er jo en gjeng med samlere) og det gir meg eieglede. CD har jeg et veldig kjølig og likegyldig forhold til, på samme måte som jeg har til minidisc, dcc og så videre. Men hele cd-samlinga har jo blitt tilgjengeliggjort via flac som er kjempefint. Men stort sett lyttes det likevel til Tidal Hifi når ikke platespilleren snurrer da...
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slettix: Poenget mitt er: Vi bruker det formatet som passer oss, men det betyr altså ikke at det ikke skal være muligheter for annen bruk..Uten formatene, ingen musikk, uten musikk ingen formater. Og fjerner du begge nevnte, da dør både Hi-Fi og musikk..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Får dere fortsatt til å tvære på denne saken? Sett bort fra at Auditor ikke bruker streaming så ser jeg ikke at dere egentlig er uenige om noe særlig. :confused:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Baluba: Jeg tar inn streaming/ filbasert blant hovedformatene mine den dagen det er så kompromissløst at jeg kan leve med resultatene- ikke før-- Om det så tar et tiår. Den tid som ligger mellom idag og nevnte tidspunkt skal brukes til å lytte, lære, forske på, utvide og organisere biblioteket og dets formidlere. Etter høyst spesifikke, allerede lagte planer. Samt det de langt fleste kaller ekstreme krav.:cool: Jeg hater kompromisser, nemlig..livet er for kort til det.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Slettix: Poenget mitt er: Vi bruker det formatet som passer oss, men det betyr altså ikke at det ikke skal være muligheter for annen bruk..Uten formatene, ingen musikk, uten musikk ingen formater. Og fjerner du begge nevnte, da dør både Hi-Fi og musikk..
    Det er INGEN som har sagt at det ikke skal være mulig å bruke noen av lagringsmediene for musikk, andre enn stråmannen din. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Baluba: Jeg tar inn streaming/ filbasert blant hovedformatene mine den dagen det er så kompromissløst at jeg kan leve med resultatene- ikke før--
    Hvilke kompromisser er det du må gjøre i dag hvis du vil bruke streaming (fra nett eller lokal server)?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jeg HAR ingen stråmann , Dazed...Kompromissene kan du nok tenke deg selv.. For eksempel komprimering. Fakta er at jeg til dato kun har funnet EN maskin som kunne kommet inn her , men den er ikke så god at det på noen måte enda er et hovedformat verdig..til det er dagens CD-spillere altfor gode..
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg HAR ingen stråmann , Dazed...
    Vel, da er det altså INGEN som sier at det ikke skal være mulig å bruke ethvert format, og det burde ikke være noe mer å diskutere.

    Kompromissene kan du nok tenke deg selv.. For eksempel komprimering. Fakta er at jeg til dato kun har funnet EN maskin som kunne kommet inn herm , men den er ikke så god at det på noen måte enda er et hovedformat verdig..til det er dagens CD-spillere altfor gode..
    Komprimering? Du kan da utmerket godt streame lossless, eller hvis du er veldig reaksjonær og ikke liker brukervennklighet; wav, og da er det du lytter til identisk med CD (eller hva det nå var du rippet i første omgang). ...For du vet forskjellen på dynamisk kompresjon av lyd og komprimering av data, ikke sant? Det første er en lydeffekt, og overdreven bruk av dette er det som har ødelagt lyden på mange CD-er siden tidlig 90-tall. Jfr "loudness war". Sistnevnte gjøres for å spare lagringsplass og båndbredde, og ved lossless komprimering (FLAC, Apple Lossless, etc) er ikke det negativt for lyden. Lossy kompresjon som med f.eks. mp3 gir dårligere lydkvalitet, på papiret, og når man komprimerer mye, veldig hørbart, men det er det ikke nødvendig å bruke, og det gjør nok "ingen" heller til sitt eget rippede musikkbiblkiotek. I alle fall så å si ingen her inne.

    Å finne en streamer som kan levere et S/PDIF-signal til en DAC like godt som enhver CD-spiller er ikke verre enn å ta en tur til din lokale Hi-Fi Klubben eller for den del Elkjøp. ...Eller bruke en PC som du allerede har. Å tro noe annet er "audiofile fordommer", IMNSHO.

    Nei, det er ikke "hovedformatet" mitt heller, men det er ikke på grunn av at det lyder dårligere enn noe annet, som sagt utallige ganger.

    Det er helt fint å foretrekke å spille CD med fysiske cover og med en flott CD-spiller fremfor streaming, men tiden er forbi da man kunne gjøre det pga. lydkvaliteten. I alle fall hvis man eier en brukbar DAC.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg HAR ingen stråmann , Dazed...Kompromissene kan du nok tenke deg selv.. For eksempel komprimering. Fakta er at jeg til dato kun har funnet EN maskin som kunne kommet inn her , men den er ikke så god at det på noen måte enda er et hovedformat verdig..til det er dagens CD-spillere altfor gode..
    Tidal Hifi er identisk med redbook-disker, så da kan du trygt begynne å bruke det. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Men seriøst, Dazed. Du trenger ikke fyre opp under en definitivt unødvendig diskusjon med å bruke ord som stråmenn, årets moteord på HFS. Det er ikke akkurat konfliktløsende å skrive slike lange sinte innlegg, det samme gjelder Auditor. Egentlig skulle hele krangelen vært over, men så klarer dere begge to å forlenge den. Og akkurat i dette tilfellet var det du som klarte det, Dazed. Lenger opp i tråden klarer Auditor det samme. Klarerer dere overhodet ikke å snakke sammen som voksne mennesker? Det ordgyteriet er bare plagsomt for alle oss som følger med på det, fordi dere kommer jo aldri fram til noen som helst konklusjon på en sak som er konkludert av alle andre? Skjerpings over hele linja!
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Vi er vell enige alle mann, det er jo morro å diskutere uansett :) Men vi skal ikke ødelegge tråden til slettix.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men seriøst, Dazed. Du trenger ikke fyre opp under en definitivt unødvendig diskusjon med å bruke ord som stråmenn, årets moteord på HFS.
    Du har helt rett, og det aksepterer jeg kritikk for. Jeg aner ikke hvor trendy ordet er på HFS eller andre steder, men det beskriver hva jeg mente.

    Det er ikke akkurat konfliktløsende å skrive slike lange sinte innlegg, det samme gjelder Auditor. Egentlig skulle hele krangelen vært over, men så klarer dere begge to å forlenge den. Og akkurat i dette tilfellet var det du som klarte det, Dazed. Lenger opp i tråden klarer Auditor det samme. Klarerer dere overhodet ikke å snakke sammen som voksne mennesker? Det ordgyteriet er bare plagsomt for alle oss som følger med på det, fordi dere kommer jo aldri fram til noen som helst konklusjon på en sak som er konkludert av alle andre? Skjerpings over hele linja!
    Sant nok. Jeg var vel ikke sint, og synes jeg holdt meg helt saklig, men er enig i at det ikke var produktivt. Jeg har litt for vanskelig for å la enkelte ting stå uimotsagt. Jeg er ferdig med dette nå, og beklager igjen til Slettix for å forsøple tråden, selv om jeg strengt tatt ikke synes jeg har oppført meg noe annet enn voksent.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du er i alle fall godt nok voksen til å ta konstruktiv kritikk, og da er jo alt såre vel. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slettix, Slither, Baluba: Men selve maskinvaren fører med seg en støykjede som jeg vil unngå befatning med. Beklager tydeligheten Det har man da heller ikke prøvd på. Men noen forklaringer er tydelig nødvendige. Og jeg gir inn med teskje om nødvendig, da jeg faktisk anser sånne "dødsformuleringer" respektløse og temmelig unødvendige i en tråd som i bunn og grunn handler om musikalsk glede ad fysisk vei. De "verste" filistene jeg har møtt tenker faktisk som skissert over..det syns både jeg og trekvart HFS er helt på trynet feil. Du gjør helt riktig, Slettix. Bruk anlegget for alt det er verd:cool: Det skal dere gjøre alle sammen.
     
    Sist redigert:

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke vært så mye tid til å oppdatere denne sida her i det siste. Har mye å gjøre på jobb, men har da hatt tid til å stikke innom diverse platesjapper likevel, og ikke minst hørt på mye musikk hjemme innimellom alle slagene som står på i en hektisk hverdag.

    Beth Gibbons-2.jpg

    Ble veldig glad når jeg dumpa borti denne plata på Oslo Hifi Center av alle steder! Har forsøkt å bestille den uten hell på Platekompaniet, men her er den altså. Superbra skive fra vokalisten i Portishead. Så vidt jeg vet ga hun bare ut denne plata som solo-artist. Veldig synd altså, hadde gjerne sett mer fra den kanten...
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Bruce Springsteen and Roger Waters-1.jpg

    Disse trenger jo ikke noen introduksjon akkurat. Begge platene har fulgt meg gjennom mange år. Amused to Death hørte jeg veldig mye på når den ble gitt ut, men de senere årene har den vel blitt mer en audiofil testplate. Synes egentlig ikke så mye om det, men den må jo få sin plass i hylla den også...
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Nok et knippe med skiver som ble med hjem forleden. Ny remastret utgave av Wish You Were Here, en White Stripes klassiker og ei obligatorisk hifi-nerde skive fra ho Kari...

    Kari Bremnes, White Stripes og Pink Floyd-1.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Slettix: Gåte ved Gåte er Karis beste, og langt fra ei nerdeskive. Her viser hu hva som kan gjøres med det enkle formatet disse skivene har- fullt av følelser og dynamikk. PFen har jeg nettopp henta selv også..Bedre blir ikke PF:cool:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    For de som faktisk liker Kari Bremnes må det jo være litt stigmatiserene at gud og hvermann som skal demonstrere/teste anlegget på liv og død skal kjøpe platene hennes. ;) Så jeg vil nesten tro at for flesteparten av de med påkostet stereo og Kari Bremnes i samlinga, er det mest nerdete. Som i "kjøpt for lyden, ikke musikken".

    Heldigvis gjør ikke musikken hennes noe for meg, så jeg har ingen plater. ;)

    Diana Krall og Nils Lofgren havner i samme kategori. :)
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nils Lofgren har vel bare den liveskiva som hifi-nerding, så han kan vel ikke settes i samme bås som de andre. Bremnes har jeg ikke i samlingen, men jeg har kjerringa til Elvis Costello. Hun har jo en og annen interessant låt på The Girl In The Other Room.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Muligens. :)

    Jeg føler også litt på å sette på Pink Floyd når vi har "lyttelveld" hos meg, for det er også en "audiofil" favoritt. ;) Men 1973-pressingen min av DSOTM (og resten av katalogen med Waters ved mikrofonen) står godt på egne ben musikalsk også, så der føler jeg at juryen vil frikjenne meg.

    En jazz-syngedame jeg tror jeg foretrekker, og kan foreslå hvis noen etterspør audiofilfavoritten Diana Krall, er Holly Cole. ...Men jeg er ikke akkurat noen kjempefan av sjangeren uansett, når det kommer til stykket.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hører nok helst på tidligere tiders jazzdamer, som du sikkert har sett i min egen tråd. Min anbefaling blir Nancy Wilson med Cannonball Adderly. Den bør du sjekke opp på Tidal eller Spotify. Her er lenke til Tidal. Eventuelt kan du gå for vår egen Karin Krog eller søta brors Monica Zetterlund hvis du er i det skandinaviske humøret. :cool:
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tipset. Skal sjekke det ut, Har en formening om at jeg har hørt i alle fall de to sistnevnte. :) Får se hvor lenge det går før jeg må tilbake til blastbeats, distortionpedaler og Marshall-stacks. ;)
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Dagen i dag må kunne karakteriseres som en bra dag! Det lå en hente-lapp i postkassa når jeg kom hjem. Takk og lov at de har lagt ned postkontoret i Lillestrøm - nå er det nemlig mulig å hente pakker selv etter arbeidstid nemlig :)

    Denne godbiten lå nemlig og ventet på meg:
    Peter Gabriel - Scratch My Back-1.jpg

    Peter Gabriels nydelige album Scratch My Back som er en pen samling av hans favorittlåter, fremført på Peter Gabriels egne premisser.

    Peter Gabriel - Scratch My Back-2.jpg

    Nå kan det bare regne så mye det vil - dette er kos!
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    På tide med en liten oppdatering igjen. Både forsterker og RIAA har forlatt åstedet!

    Ny Devialet 220 i hus-1.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jøss! Gratulerer! Hvilken fra det rikholdige franske programmet landet du på? Og hvordan låter det?
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Jepp - gikk for 220. Har ommøblert litt og flyttet Burson hodetelefonforsterkeren inn i racket og koblet Devialet'en til den via pre-out og erstattet riaa-trinnet, forsterkeren og dac'en med Devialet. Så nå ser det sånn ut:

    Ny Devialet 220 i hus-16.jpg
     

    slettix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    241
    Antall liker
    212
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    3
    Og et par oversiktsbilder til...

    Ny Devialet 220 i hus-15.jpg


    Ny Devialet 220 i hus-29.jpg


    Koblet den opp i går kveld. Anlegget har stått på og spilt et lite døgn så langt. Førsteinntrykket er svært bra - dette lover godt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn