Skjule tråder man ikke orker trynet på

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.598
Torget vurderinger
12
Hva er forskjellen på moderering og utvidet redigering? Bortsett fra skrivemåten....

uansett så er jeg mot sensurering her inne. Og trådstarter er vel den siste som skulle gjøre det.

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Hadde bare alle fulgt sine egne eksempler/råd.
Du er ikke redd for at muligheten til å utestenge og ekskludere andre brukere i tråder man har startet ville gått mye på trynefaktor, og blitt misbrukt på det groveste da? Jeg ser for meg at noen ville fått utløp for mobbetendensene sine, og kost seg noe jævlig hvis de fikk sånn makt over andre brukere her inne.
Nettopp. Som sagt; hvis det er så belastende å være på HFS, så er det bare å starte sin egen blogg og moderere til krampa tar deg.

Eller stenge noen ute?

Så Nord-Korea ble nevnt her tidligere - jeg snakker ikke om moderering - men utvidet redigering.

Altså ta det vonde fra begynnelsen av - skjønner?
Mmnei... Egentlig ikke. Jeg har også fått med meg at det til tider er i overkant mye krangling i visse tråder. Men såpass burde vi tåle. Vi er jo faktisk voksne mennesker som har vært ute en vinternatt før. Eller?

Og som sagt tidligere; i verste fall kunne man gitt trådstarter en viss redigeringsmulighet i "mitt anlegg" tråder. Greit nok det. Men igjen, de aller, aller fleste av de trådene fungerer helt fint av seg selv. Muligens med unntak av en, som av en eller annen grunn som regel ender i grining og krangel. Men jeg har vondt for å se hvorfor den ene tråden skal diktere hvordan alle andre tråder skal takles.

Eller er det de "forferdelige" kabeltrådene du sikter til? Nok en gang; vi er voksne mennesker, og vi burde tåle at ikke alle andre mener, tenker, og opplever det samme som oss selv.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Mulig jeg er dum, men jeg ser ikke helt vitsen med å lage et problem ut av dette. Trådstarter nevner spesielt kabeldebatter og "gigantomani". Er det ikke bare å holde seg unna disse trådene da? Eller orker ikke trådstarter en gang å se overskriften på en slik tråd i sin oversikt?

Og at trådstarter skulle kunne moderere sine egne tråder nærmest etter eget forgodtbefinnende er jeg redd ville føre helt galt avsted.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Hadde bare alle fulgt sine egne eksempler/råd.
Du er ikke redd for at muligheten til å utestenge og ekskludere andre brukere i tråder man har startet ville gått mye på trynefaktor, og blitt misbrukt på det groveste da? Jeg ser for meg at noen ville fått utløp for mobbetendensene sine, og kost seg noe jævlig hvis de fikk sånn makt over andre brukere her inne.
Nettopp. Som sagt; hvis det er så belastende å være på HFS, så er det bare å starte sin egen blogg og moderere til krampa tar deg.

Så Nord-Korea ble nevnt her tidligere - jeg snakker ikke om moderering - men utvidet redigering.
Hva er forskjellen?

edit; så Trondmeg spurte om det samme...men et godt spørsmål kan ikke gjentas for ofte..

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Antall liker
466
Sted
Trondheim
Ingen poeng å diskutere dette. Høvdingen er heldigvis fornuftig nok til ikke å legge inn en sånn funksjon.

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Er jo bare å åpne sin egen site og se hvor mange venner man får

Z

Zomby_Woof

Gjest
De siste dagers krangling har endt med litt brukeringnorering for mitt vedkommende. Hadde noen på lista fra før også, og det virker faktisk. Det blir litt hyggeligere å være her inne om man skrur ned lyden på de verste bråkebøttene.

Jeg har tatt det opp før, og gjør det gjerne igjen. Det hadde vært fint om ignorerte brukere forsvant litt mer enn de gjør nå. De dukker fortsatt opp i 'siste innlegg', og blir stående som tomme innlegg i trådene med merknad om at de er skjult. Om mulig, bort med dem. Med det samme kunne jeg ønsket en 'skjul tråder startet av xx'.

Samtidig har jeg rukket å bli ytterst skeptisk til å tillate trådstarter å moderere. Enkelte tråder starter med ufinheter og angrep som mottaker få mulighet til å forsvare seg mot. Det samme gjelder innlegg som trådstarter eller hans 'sympatisører' måtte komme på å poste underveis. Da går det ikke an å la trådstarter moderere bort ufinhetene som kommer i retur. Dette gjelder uansett om trådene er postet under 'mitt anlegg' eller andre steder.

Den jobben bør forbli hos moderatorkorpset.

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.232
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Nå må vi ikke dempe rommet for mye slik at all dynamikk forsvinner i dragsuget ;)

Tror mitt ønske er greit og klart formulert i åpningsinnlegget. Ønsker ikke noe mer "heavy" utover mulighet til å krysse av tråder man ikke vil se på. Men ingen krise, synes Høvdingen og moderatorene gjør en formidabel innsats, jeg. :)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.598
Torget vurderinger
12
Moderatorene gjør en utakknemlig og bra jobb selv om de er litt for ivrige noen ganger etter min oppfatning.

Z

Zomby_Woof

Gjest
I og med at vi alle har forskjellig syn på hva som er innafor og hva som er utafor, så kommer det alltid til å være sånn.

Helt enig i at Høvdingen og moderatorkorpset fortjener en takk for for jobben de gjør.

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.288
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
183
Mitt anlegg tråd har ingen moderator mulighet. Så der tar du feil rock.

Ellers enig i at her skal det diskuteres. Åpenhet må til. Under ansvar. At enkelte, på en sen kveld, ikke takler det for så være.
----MEN; du kan selv gå inn å redigere dine egne innlegg
(For eksempel fra horrible påstander ang. hifi leverandørers seriøsitet, til en dyp beklagelse til samme leverandør)
Deretter kan det bli vanskelig å følge tråden når en del innlegg blir korrigert underveis.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28

Ellers enig i at her skal det diskuteres. Åpenhet må til. Under ansvar. At enkelte, på en sen kveld, ikke takler det for så være.
(For eksempel fra horrible påstander ang. hifi leverandørers seriøsitet, til en dyp beklagelse til samme leverandør)
Deretter kan det bli vanskelig å følge tråden når en del innlegg blir korrigert underveis.
At noen bruker dette er en uting. En får stå for det en sier eller holde kjeft. Påstander og anklager bør tas på pm.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Jeg har nå testet funksjonen med å skjule tråder man ikke liker. (samt at ignorerte personers tråder også blir skjult automatisk). Dette skal ikke undervurderes, for det blir som om de faktisk ikke eksisterer istedet for at må "bruke energi" må styre unna ;)

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.232
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ok? Dumt spm: Hvor finner man funksjonen?

C

Cyber

Gjest
Skulle vært mulig for trådstarter å stenge ute brukere som ikke bidrar positivt i en tråd.
Faktisk at bruker kunne utestengt andre brukere fra alle sine tråder.
Hadde forumet vært Nord-koreansk så hadde jeg skjønt det. Denne ordningen hadde nok vært fin for de som ikke takler å bli motsagt.

Uenig=kverulering.
Studer norsk språk! Kverulering er noe helt annet enn uenig.
Ikke alle som har tid til norsk studier i disse debatt tider:)

Jeg tolket det slik; Uenig=alltid oppfattet som kverulering
Les deg i det minste opp på særskrivingsfeil. Får helt vondt her.

(Var ment som en spøk, altså.)

:rolleyes:

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Studer norsk språk! Kverulering er noe helt annet enn uenig.
Ikke alle som har tid til norsk studier i disse debatt tider:)

Jeg tolket det slik; Uenig=alltid oppfattet som kverulering
Les deg i det minste opp på særskrivingsfeil. Får helt vondt her.

(Var ment som en spøk, altså.)

Og parentesbruk og tegnsetting.
Skal man lese seg opp på særskrivingsfeil? Eller særskrivingsregler? :cool:

Kanskje cryo-behandlet strømkabel til PC-en og et antivibrasjonsspesialsuperultratitannettbrettunderlag til en pris av typen "må du spørre hva det koster har du ikke råd" vil bidra til færre feil?

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
Et kanskje dumt spørsmål: Går det an å få til det motsatte, det vil si en tråd som kommer opp som nummer 1 uansett hva folk ønsker. Ser at Høvdingen kan gjøre det (full forståelse- fortsatt god bedring:)), men hva med alle oss andre? Jeg kan f eks tenke meg at alle se mitt anlegg før de kommer inn på selve sentralen. ;)

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
730
Torget vurderinger
1

At noen bruker dette er en uting. En får stå for det en sier eller holde kjeft. Påstander og anklager bør tas på pm.
Enig, man går ikke inn og sletter påstander, kun skrivefeil. Har man skrevet noe feil så ber man om unnskyldning, enkelt og greit!

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Å gi trådstarter særlige fullmakter i tråden er et i sannhet herlig påfunn. Totte ser med fryd frem til å gjete sine tråder om dette skulle bli noe av og gir forslaget sin helhjertede tilslutning.

-totte, aspirerende suppenazist

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.616
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
Å gi trådstarter særlige fullmakter i tråden er et i sannhet herlig påfunn. Totte ser med fryd frem til å gjete sine tråder om dette skulle bli noe av og gir forslaget sin helhjertede tilslutning.

-totte, aspirerende suppenazist
det er da noen som har forsøkt iherdig å implementere dette på egen hånd! :rolleyes:

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Noe sier meg at en innføring av forslaget allikevel kanskje ikke gir Høvdingen en lettere jobb.

Topp Bunn