Skink_123 kamp med Celestion Sl 600 si og anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    emotikon skrev:
    Skink_123 skrev:
    Armhøyde, kommentarer?
    For meg ser den i meste laget negativ ut, men det viktigste er at det låter slik du vil ;)
    <Der var sitatknappen, kom bort i redigere!>

    Jeg har ikke blitt helt klok på hva negativ og positiv betyr i armhøydeforstand! :)

    Akkurat nå så bare leker jeg meg fram og tilbake.

    Så negativ betyr at armen er litt høyere i front enn bake?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    emotikon skrev:
    Skink_123 skrev:
    emotikon skrev:
    Skink_123 skrev:
    Armhøyde, kommentarer?
    For meg ser den i meste laget negativ ut, men det viktigste er at det låter slik du vil ;)
    Så negativ betyr at armen er litt høyere i front enn bake?
    Slik jeg ser det ja.
    (er vel normen)
    Takker! :) Så var det det å løsrive seg fra musikken og justere da ;o)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Se der ja! Heavy metal plattern på plass :) Min erfaring med armhøyder er at de fleste pick-uper jeg har prøvd liker en tanke positiv helling (litt høyere ved armbase - noen ganger er en mm nok ifølge Anne Grete Preus). Lykke til videre med justering, detta ser flott ut ;D

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Se der ja! Heavy metal plattern på plass :) Min erfaring med armhøyder er at de fleste pick-uper jeg har prøvd liker en tanke positiv helling (litt høyere ved armbase - noen ganger er en mm nok ifølge Anne Grete Preus). Lykke til videre med justering, detta ser flott ut ;D

    OU812
    Ja jeg klatrer oppover nå i bakkant ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Skink_123 skrev:
    Etter litt lesing på nettet ser det ut til at jeg skal bytte lageret platteren hviler på da den nye platteren er tyngere enn den gamle og derfor har de valgt et annet materiale den skal hvile på. Noen med erfaring med å bytte det platteren snurrer på? (pinnen)
    Sendte mail til VPI og de sa at jeg bare skulle bruke den gamle så lenge den hverken satt løst eller tight. Jeg kjører da med gammelt.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Hvis strikken går opp og ned har du antakelig ikke tallerken og drivhjul i samme plan, fy, fy....

    Mitt inntrykk med hensyn til positiv/negativ vta er at det foretrukne varierer fra pickup til pickup, selv har jeg hatt en mengde pickuper som foretrekker noe negativ vta. Det er vanskelig å lage fasiter på dette som det meste andre innen hifi, selv tror jeg optimalt stiftetrykk vil avhenge av effektiv masse og hos meg følgelig varierer med valg av headshell.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Fosse skrev:
    Hvis strikken går opp og ned har du antakelig ikke tallerken og drivhjul i samme plan, fy, fy....

    Mitt inntrykk med hensyn til positiv/negativ vta er at det foretrukne varierer fra pickup til pickup, selv har jeg hatt en mengde pickuper som foretrekker noe negativ vta. Det er vanskelig å lage fasiter på dette som det meste andre innen hifi, selv tror jeg optimalt stiftetrykk vil avhenge av effektiv masse og hos meg følgelig varierer med valg av headshell.
    Det er blitt en del mindre strikkvandring nå, men for meg så ser det ut som at det er drivhjulet som vagger, altså, ikke bra. Det gjorde det forøvrig med den gamle platteren og men den hadde riller slik at strikken fulgte en bane.

    Spiller og motor står på samme bord, men jeg har brettet en klut som motoren står på slik at vibrasjonene fra den ikke skal forplante seg til spilleren. Jeg må uansett sjekke ut alt dette i morgen. Nå er jeg på jobb og har ikke spilleren ved siden av meg... :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Om dere har lyst å høre meg preike litt innimellom på radioprogrammet Musikk, Dans og Drama på RadioNova er det bare å klikke denne linken fra sendingen 30 april!

    http://www.radionova.org/kringlast/musikkdansogdrama/2010/05/musikkdansogdrama_20100501.mp3

    Det ble spilt en hel del god prog og annen musikk!


    Når det gjelder platespilleren er den helt vatret opp nå på en steinplate som er helt bein. Det som hadde skjedd med spilleren på trebordet var at benene hadde borret seg ulikt ned i treverket.

    Flywheelen er fortsatt litt wobblete, men alt annet er slik det skal nå, bortsett fra selve pickupen som enda venter på å bli justert helt rett av ssm. Strikken går nå rimelig bra, men er fortsatt litt påvirket av flywheelen som ikke er helt på topp.

    Uansett så vil jeg si at jeg stadig justerer meg inn med armen. Nå er det en anelse høyere i bakkant enn forran.

    Har tilogmed koblet platespilleren inn i skilletrafoen, og mener det har gitt positiv effekt. Men hvem vet med et dårlig flywheel ;o)
     

    7 Summits

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Hei !
    Ser du skriver at drivhjulet på din Scout Master wobler, jeg tolker det som at drivhjulet vugger litt frem og tilbake under rotasjoen.
    Jeg har selv en snart to år gammel Aries 3 og det samme skjedde med den en tid etter den var tatt i bruk. Det viste seg at den lille umbracoskruen som holder drivhjulet fast på akslingen fra motoren hadde løsnet. Jeg etterteitet med den minste (trur jeg at det var) av de medfølgende umbraconøklene og etter det har drivhjulet gått som det skal.

    Artig tråd du har og mye spennende musikk, kjente igjen flere av platene dine fra gulvet i min egen LP-samling.
    Men det var en skrekk å se de flate høytalerkablene dine liggende tvers over døråpningen.....som skapt til å snuble i.....håper det har gått bra....
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    7Summits skrev:
    Hei !
    Ser du skriver at drivhjulet på din Scout Master wobler, jeg tolker det som at drivhjulet vugger litt frem og tilbake under rotasjoen.
    Jeg har selv en snart to år gammel Aries 3 og det samme skjedde med den en tid etter den var tatt i bruk. Det viste seg at den lille umbracoskruen som holder drivhjulet fast på akslingen fra motoren hadde løsnet. Jeg etterteitet med den minste (trur jeg at det var) av de medfølgende umbraconøklene og etter det har drivhjulet gått som det skal.

    Artig tråd du har og mye spennende musikk, kjente igjen flere av platene dine fra gulvet i min egen LP-samling.
    Men det var en skrekk å se de flate høytalerkablene dine liggende tvers over døråpningen.....som skapt til å snuble i.....håper det har gått bra....
    Takk for tips! Skal sjekke når jeg kommer hjem i kveld! Moro og høre det er flere som deler musikksmak :)

    Ja, men heldigvis er det kun jeg som bruker den døren til vanlig, har jeg følge inn så blir de instruert i høye kneløft og forsiktighet :D
     

    7 Summits

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2006
    Innlegg
    40
    Antall liker
    1
    Hei.
    Hvordan gikk det med woblingen på drivhjulet? Hjalp det å etterteite umbracoskruen slik jeg foreslo?
    Eller har du vært for travel med å innstruere i høye kneløft over høytalerkablene dine i det siste.......?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei 7Summits, det har blitt bedre, men ikke fått det helt perfekt enda!

    Uansett, ssm var akkurat innom, glemte å ta bilder som vanlig, men nå er pickupen justert inn rett! Det var feil overheng, feil masse, hehe. Men nå er det som sagt rett. O lykke! :D

    HERLIG!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takker for en ny mini progkveld :) Må si alle småjusteringene på platespiller, høytalere o.l har hjulpet. Mørkere og mer homogent lydbilde. Mest overasket hvor forskjellig Celestion 600 spiller i forhold til 700. Takker også for god handel av et par plater. Vi snakkes :)

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Takker for en ny mini progkveld :) Må si alle småjusteringene på platespiller, høytalere o.l har hjulpet. Mørkere og mer homogent lydbilde. Mest overasket hvor forskjellig Celestion 600 spiller i forhold til 700. Takker også for god handel av et par plater. Vi snakkes :)

    OU812
    Ja artig kveld, første gang jeg har opplevd Qsound! Jeg må bli bedre på å ta bilder!

    Uansett, ny sofagruppe og snart en TV som skal kastes ut gjør forholdene i rommet annerledes, skal ikke si bedre, men det gjenstår å se.

    Planen er å få opp akustikk-plater BAK maleri som de som flytter inn i kollektivet tar med seg.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Først gikk turen til Sykkeldelisk for å hente ut sykkelen min, bakhjulet var punktert når jeg kom fram, men de satte på ny slange uten ekstra kostnader. Men det skulle bare mangle, det ble dyrt nok!

    Så gikk turen videre for å hente en CD spiller, men på veien stakk jeg innom en platebutikk og fant en pose med maxisingler jeg bare måtte ha!

    CD spilleren skal til min far, men den må selvfølgelig testes i eget anlegg først, en T+A CD 1230.

    Låter meget bra!

    Her ser man og glimt av den nye sittegruppen! Den sorte stolen skal ut, samt at tven skal ut og.
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Underst i racket satte jeg den nye strømforsyningen til Adyton Tempere forforsterkeren, det gav løft i klangfarger og et bedre fundament. Det ble all over bedre. Det er en 230v enhet og ikke en 220/110v som den gamle, samt at alt er nytt inne i den.

    Her kommer et par mobilbilder av annet snax.

    Grandis med egg! Ble inntatt med god musikk på anlegget ;D

    Electrocompaniet/DP?

    17 mai! Se flagget!

    Hybelkanin!

    Den gamle sofaen jeg knakk i to og slepte ned 4 etasjer og i en container alene.
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Og her er et par bilder av BW 685 høyttalerne til Eirik som flytter ut av kollektivet, endelig fikk jeg teste de! De låt fyldig og klang fint, men de var en del mer rotet i hele lydbilde. Det fungerte fint på musikk som ikke eide stereoperspektiv eller klangreferanser slik som Røyksopp, nesten bra at de smurte slik ut for på Røyksopp Junior skiva er det null stereobilde. Med disse ble det nesten det... hehe. Lette å drive og null problem å vri på.

    Jeg nappet ut plastplugger og metallskinner og kjørte de biwiret.

    Også slenge jeg med et par bilder av gamledekkene(som sporer bra i trikkeskinner![Safety system my ass ;)]) og sykkelen som akkurat har kommet fra rep. Det var på denne CD spilleren ble transportert fra ring 2 og over st. hans haugen og hjem!
     

    Vedlegg

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå som stuen ominnredes og nye bilder/kunst skal opp på veggene så lurer jeg på om noen har erfaringer med å gjemme akustikkplater bak maleri! Og om det i det hele tatt har noe for seg. Tenker på slik lerret som er strekt over en treramme og malt på. Eventuelt en oppskrift på å lage en akkustikkplate som kan leveres for oppmaling av unge kunstnerspirer.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fett med bilder fra et skikkelig musikkhjem! Men den grandisen ble jeg nesten dårlig av, er det mulig å få i seg? 17mai-bildet var jo kjempefint, godt du fikk dokumentert den dagen på et vis for den må jo ha forsvunnet i det sorte hullet? ;D ;D ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    hifiguru skrev:
    Fett med bilder fra et skikkelig musikkhjem! Men den grandisen ble jeg nesten dårlig av, er det mulig å få i seg? 17mai-bildet var jo kjempefint, godt du fikk dokumentert den dagen på et vis for den må jo ha forsvunnet i det sorte hullet? ;D ;D ;D
    Hehe, egg på pizzaen var noe jeg lærte om av flyktninger fra bosnia, aldri prøvd selv, men jeg tror det bør overlates til eksperter ;)

    Ja, det startet på 16 mai, og sluttet den 18 mai ;D
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Acoustic Tuning selger akustikkplater man kan "trekke" med eget motiv. en enklere variant er å kjøpe akuplater fra Rockwool og trekke med stoff fra Marimekko eller tilsvarende. Om du skal hjemme de bak et annet bilde vil det ødelegge mye av dempingen av de øverste frekvensene, spesielt, fordi de bare blir reflektert om overflaten ikke er tilstrekkelig porøs.

    Egg på pizza skal testes ut!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    tore_v1 skrev:
    Acoustic Tuning selger akustikkplater man kan "trekke" med eget motiv. en enklere variant er å kjøpe akuplater fra Rockwool og trekke med stoff fra Marimekko eller tilsvarende. Om du skal hjemme de bak et annet bilde vil det ødelegge mye av dempingen av de øverste frekvensene, spesielt, fordi de bare blir reflektert om overflaten ikke er tilstrekkelig porøs.

    Egg på pizza skal testes ut!
    Takker for info! Jeg tok de på etter 5 min, jeg tror de skal være på helt ifra begynnelsen, men all eksperimentering skjer på egen risiko!
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Pft..

    Om dette blir en egg-fail så må du nok ta ansvaret for det ;)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Først gikk turen til Sykkeldelisk for å hente ut sykkelen min, bakhjulet var punktert når jeg kom fram, men de satte på ny slange uten ekstra kostnader. Men det skulle bare mangle, det ble dyrt nok!

    Så gikk turen videre for å hente en CD spiller, men på veien stakk jeg innom en platebutikk og fant en pose med maxisingler jeg bare måtte ha!

    CD spilleren skal til min far, men den må selvfølgelig testes i eget anlegg først, en T+A CD 1230.

    Låter meget bra!
    Den spilleren ser ut til å passe fin fint i racket den :) Kjekt å kunne spille noen sølvdisker av og til også! Siden du har hentet lefty´n så er du kanskje klar for en tur i morgen ettermiddag?

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Skink_123 skrev:
    Først gikk turen til Sykkeldelisk for å hente ut sykkelen min, bakhjulet var punktert når jeg kom fram, men de satte på ny slange uten ekstra kostnader. Men det skulle bare mangle, det ble dyrt nok!

    Så gikk turen videre for å hente en CD spiller, men på veien stakk jeg innom en platebutikk og fant en pose med maxisingler jeg bare måtte ha!

    CD spilleren skal til min far, men den må selvfølgelig testes i eget anlegg først, en T+A CD 1230.

    Låter meget bra!
    Den spilleren ser ut til å passe fin fint i racket den :) Kjekt å kunne spille noen sølvdisker av og til også! Siden du har hentet lefty´n så er du kanskje klar for en tur i morgen ettermiddag?

    OU812
    Ja den gjør det! Den spiller og meget bra. God "smekk" i den og rockefoten går. En legger og merke til rommet ting er spilt inn i. Etter å ha hørt den i anlegget lurer jeg virkelig hva en Wadia kunne ha gjort med lyden. Den er veldig klar i lyden og. Jeg valgte å kjøre på filter 3, som er ikke noe oversampling eller noe, men som gir best lyd med tanke på tidskorrekthet og klang. Den leste og bedre noen slitte cd'er jeg har enn andre spillere jeg har hatt. Og dette var med standard strøm og signalkabel som fulgte med. Skal koble ned til uten subbene slik at jeg får all strømmen fra skilletrafoen og i tillegg får brukt skikkelige kabler på alt.

    Blir litt trist å sende den til fattern, men lurer på om han endrer mening om cd etter dette ;D Jeg er _nesten_ frelst, men må si jeg liker vinylen for hva det er.

    I morgen kan det faktisk hende jeg er klar for en tur. Men jeg er på jobb til kl 18.05, skal klare å være påkledd og klar til kl 18.30 om det ikke er for sent.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hadde jeg ikke visst bedre skulle jeg sagt at du bodde i det gamle kollektivet til kompisen min rett ovenfor bislet stadion? Uansett, en spennende tråd og følge med på!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pahf skrev:
    Hadde jeg ikke visst bedre skulle jeg sagt at du bodde i det gamle kollektivet til kompisen min rett ovenfor bislet stadion? Uansett, en spennende tråd og følge med på!
    Nesten! Men det er mange like leiegårder her i området =)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det tror jeg på, var utrolig lik leiligheten han bodde i, pen plass og sentralt!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hvor lenge har du CD-spilleren? Må nesten komme på visitt før du sender den fra deg. Spilleren min er jo på rehab hos OHC så jeg har jo et par skiver jeg ikke har hørt på skikkelig!

    Plinger på ang. sykling i mrg. Jeg er en typisk godværssykkelist :)

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har den iallefall i hele Mai, ja, jeg trives, sykkelavstand til alt! Liker meg i godværet jeg og, særlig på våren.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå har det flyttet ut to stk i kollektivet og den store gamle tven og en hylle som begge stod nære høyttalerne er flyttet ut.

    Satte på en skive med Steve Morse og jaggu var ikke lydbildet blitt gigantisk. Det er nå betydelig mye mer luft rundt høyttalerne og det hjalp.

    Det blir musikkspilling i kveld!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skink_123 skrev:
    Nå har det flyttet ut to stk i kollektivet og den store gamle tven og en hylle som begge stod nære høyttalerne er flyttet ut.

    Satte på en skive med Steve Morse og jaggu var ikke lydbildet blitt gigantisk. Det er nå betydelig mye mer luft rundt høyttalerne og det hjalp.

    Det blir musikkspilling i kveld!
    Heldig du som slipper MPG h...... :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    I disse globale oppvarmingstider...


    ...så kan en støte på låter helt tilfeldig! :D

    Avspilt på vinyl i heimen selvfølgelig.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Skink_123 skrev:
    Nå har det flyttet ut to stk i kollektivet og den store gamle tven og en hylle som begge stod nære høyttalerne er flyttet ut.

    Satte på en skive med Steve Morse og jaggu var ikke lydbildet blitt gigantisk. Det er nå betydelig mye mer luft rundt høyttalerne og det hjalp.

    Det blir musikkspilling i kveld!
    Hei Øystein, som jeg var innepå når jeg var oppom sist , reflekterer alt som står i "veien" for lyden.....tror du kunne fått kjemperesultater med ditt anlegg om du hadde hatt oppsettet der tv en sto når jeg var oppom....ikke at det er no galt med det slik det er i dag, men tenker på refleksjoner sideveis (spredning) mot de store glassflatene....

    du har solid utstyr , så det blir en sjauejobb for test.....kanskje griet å utøve dette i årets kaldeste måneder....

    Mvh Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ssm skrev:
    Skink_123 skrev:
    Nå har det flyttet ut to stk i kollektivet og den store gamle tven og en hylle som begge stod nære høyttalerne er flyttet ut.

    Satte på en skive med Steve Morse og jaggu var ikke lydbildet blitt gigantisk. Det er nå betydelig mye mer luft rundt høyttalerne og det hjalp.

    Det blir musikkspilling i kveld!
    Hei Øystein, som jeg var innepå når jeg var oppom sist , reflekterer alt som står i "veien" for lyden.....tror du kunne fått kjemperesultater med ditt anlegg om du hadde hatt oppsettet der tv en sto når jeg var oppom....ikke at det er no galt med det slik det er i dag, men tenker på refleksjoner sideveis (spredning) mot de store glassflatene....

    du har solid utstyr , så det blir en sjauejobb for test.....kanskje griet å utøve dette i årets kaldeste måneder....

    Mvh Espen
    Hei, takk for tilbakemelding, har tenkt tanken, men trenger kanskje litt "push" for å sette det ut i live ; )

    Men! Det vil bli gjort en gang i år, skal hive rundt på alt. Jeg gleder meg! Tror jeg minst skal sette av en helg ;o)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Etter å ha koblet opp T+A CD 1230 hjemme til pappa og hørt og sett han danse rundt og spille piano og gitar til The Beatles skjønner jeg at han var fornøyd med spilleren.

    Jeg fikk hans gamle i retur, en Denon DCD - 2560. Når jeg skulle koble den opp hjemme så jeg det var masse støv på "fix" utgangen, men intet på "var", og jeg tok sjangsen på at "fix" er best.

    Tørke støv og koble opp, slenge i en cd, det var lyd! Men så var det og kun 1 min jeg kunne spille før det ble ro i huset, 23.00..., men mer info kommer i morgen!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Arvegods :) Det er jo kjekt å ha en spiller stående for musikk man kun har på CD. Kan jo koble til en ekstern DAC så har du sikkert en habil spiller!

    OU812
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ou812rh skrev:
    Arvegods :) Det er jo kjekt å ha en spiller stående for musikk man kun har på CD. Kan jo koble til en ekstern DAC så har du sikkert en habil spiller!

    OU812
    Kjekt å kunne spille av brukte cder med ting som ikke finnes på vinyl, har hørt på Animal Alpha sin siste skive i dag mens jeg ryddet.

    DAC chippene i den skal vistnok være gode men strømmen er det en del som kan gjøres med. Vi får se hva som skjer.

    Arvesølv vil jeg kalle den :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn