Skifte navn ved giftermål...

Hva er naturlig når man gifter seg?

• Mannen tar kvinnens navn

Stemmer: 0 0.0%
  • Kvinnen tar mannens navn

• Begge tar begges navn

• Begge beholder sitt eget navn

• De finner på et helt nytt navn

• Totalt antall stemmer
    0

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Hvor mange piller har du tatt i dag da kjære... nå virker du litt i overkant overstadig lykkelig og fornøyd. ;)

At mine gamle kjærester drev med støvsugere og mixmastere helt uten å innvie meg i hemmelighetene synes jeg er rett og slett ufint...dette advarte på ingen måte mamma meg imot heller.
Godt er det i alle fall at jeg om ikke annet har fått meg tilgang til et strykejern, med alt kjekt det kan brukes til... ;D

:-* ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Fant ut av en annen artig leke i går; brødkniven. Den kan brukes til å skjære seg til blods med fant jeg plutselig ut. En nyttig ting som helt klart også bør ha mange flere anvendelsesområder. Her er det bare fantasien som setter grenser. :)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Komponenten skrev:
Fant ut av en annen artig leke i går; brødkniven. Den kan brukes til å skjære seg til blods med fant jeg plutselig ut. En nyttig ting som helt klart også bør ha mange flere anvendelsesområder. Her er det bare fantasien som setter grenser. :)
En brødkniv har neppe mange anvendelsesområder til det er den ikke skarp nok og ikks spiss nok. Den er som regel også ganske myk. En solid kokkekniv derimot eller en kjøttøks.

T

Thomas1

Gjest
Forrige uke var det en på jobb som fant ut at forskjærskniver også duger på folk som sover.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Komponenten skrev:
Og ha Respekt for kvasse kniver er et must ;D

K

kbwh

Gjest
Har dere ikke bestemt dere ennå?

Ikke vi heller. Neste gang vi gifter oss tar vi navnet Steinway-Michelangeli. Gangen etter det Fazioli-Hewitt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Boffen skrev:
En brødkniv har neppe mange anvendelsesområder til det er den ikke skarp nok og ikks spiss nok. Den er som regel også ganske myk. En solid kokkekniv derimot eller en kjøttøks.

Du kan jo si det til brødkniven vår. Med tanke på alt brødet den har skåret er den uventet skarp, spiss og langt i fra myk.
Ulv i fåreklær det er hva den er. Blodtørstig er den og...

P

Parelius

Gjest
Godt å se at kniver nå er kommet med som bestanddel av navneskifte. Problematikken blir kanskje forsvinnende når en sitter der alene igjen…

(Har Kompo kanskje et bilde, tatt med det nye kameraet, av kniven?)

K

kbwh

Gjest
kjoenik viste bilder av fingeren sin etter at han hadde gjennomboret den med en høyttalerspike. Kom an Kompo! Vis oss såret også!

P

Parelius

Gjest
Enig, Valentino, det er viktig at vi får innblikk i snittflatene etter den eggende passasje.

(Har du video på kameraet også? Du kunne jo så og si filme en "replay" av hendelsen.)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Parelius skrev:
Enig, Valentino, det er viktig at vi får innblikk i snittflatene etter den eggende passasje.

(Har du video på kameraet også? Du kunne jo så og si filme en "replay" av hendelsen.)

Er rett og slett ikke sikker på om dette er noen god ide’ jeg Parelius, det er ikke alle som tåler å se blod vet du, kan fort bli ubehagelig for enkelte dette… Og du synes at jeg bør gjøre det en gang til...? :-\

Når det kommer til dette med navn og kniv så er det på ingen måte noen underlig kobling. Holder på å lese en bok nå, og der er det faktisk en som kalles for Kniven. Men ikke Brødkniven da, det høres kanskje litt Harry ut… ;)

Gifter du deg ofte Valentino??

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Min ledsagerske har en merkelig holdning til dette. Dersom vi gifter oss vil hun at jeg skal ta et etternavn som hun ikke har, som mellomnavn. Vår sønn har faktisk allerede fått det. Da han fikk det ringe de fra folkeregisteret og lurte på hva dette var, siden ingen av oss har det navnet og det i tillegg var beskyttet elns.

Navnet det gjelder var faktisk pikenavnet til mormora hennes.

Dette må vel være grunn nok til å aldri fri...
;D

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
BT skrev:
Min ledsagerske har en merkelig holdning til dette. Dersom vi gifter oss vil hun at jeg skal ta et etternavn som hun ikke har, som mellomnavn. Vår sønn har faktisk allerede fått det. Da han fikk det ringe de fra folkeregisteret og lurte på hva dette var, siden ingen av oss har det navnet og det i tillegg var beskyttet elns.

;D
høres jo heller ut som hun har gjort det hun kan for å få deg til å ikke fri ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
BT skrev:

;D
Så lenge mormoren hennes har navnet har hun vel rett til å bruke det. Hadde en kollega som styrte lenge på for å ta et gammelt familienavn, men han var en generasjon for seint ute, og siden det var under et visst antall med det navnet i landet kunne han ikke få det uten at alle som hadde det godtok det. Men tror det var helt tilbake til tippoldeforeldre hvor dette var brukt.

Hva om hun frir da BT, hva sier du da? Eller er ikke det lov heller i vår moderne tidsalder...? ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.426
Det er kun 6 stykker i landet med vårt etternavn, meg, min kone og våre 4 barn. Guttene mine må få mange sønner slik at familienavnet føres videre. ;D

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Pink_Panther skrev:
Det er kun 6 stykker i landet med vårt etternavn, meg, min kone og våre 4 barn. Guttene mine må få mange sønner slik at familienavnet føres videre. ;D
Hmm, jeg fikk opp enda færre med Panther til etternavn jeg ;)
http://www.ssb.no/emner/00/navn/

Lin
Edit; jeg fikk visst ikke til å linke direkte til panther-søket.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.426
mazzy_star skrev:
Pink_Panther skrev:
Hmm, jeg fikk opp enda færre med Panther til etternavn jeg ;)
http://www.ssb.no/emner/00/navn/

Lin
Edit; jeg fikk visst ikke til å linke direkte til panther-søket.
;D Jeg sa ikke hvilket land. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Wow... hvor fikk du navnet fra da, fant du på det selv? Har du ikke familie??

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.426
Komponenten skrev:
Pink_Panther skrev:
Jeg fikk det faktisk av min far. Jeg er min farfars eneste sønnesønn. Familie? Jeg er et foreldreløst enebarn :'( med kone og 4 barn. :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Komponenten skrev:
Pink_Panther skrev:
Jeg fikk det faktisk av min far. Jeg er min farfars eneste sønnesønn. Familie? Jeg er et foreldreløst enebarn :'( med kone og 4 barn. :)

Da har du min store forståelse til å ville bringe det videre. På den annen side, hadde dere ikke vært så gammaldagse i familien din hadde kanskje noen av jentene i familien (dine tanter ) kunne brakt det videre og...
Godt du fikk 4 barn, da man aner en eksplosiv utvikling her... ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.426
Komponenten skrev:
På den annen side, hadde dere ikke vært så gammaldagse i familien din hadde kanskje noen av jentene i familien (dine tanter ) kunne brakt det videre og...
Jenter kan da ikke bringe et familienavn videre. Jeg må nok stole på mine 3 sønner. Min datter må sørge for å føde sønner slik at hennes manns familienavn føres videre. ;)

K

kbwh

Gjest
Komponenten skrev:
Neida, men vi er stadig like forelsket, så kanskje vi burde? Vi tar navnet Richards tenker jeg, og omdøper våre sønner til Riff og Keef.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Valentino skrev:
Komponenten skrev:
Neida, men vi er stadig like forelsket, så kanskje vi burde? Vi tar navnet Richards tenker jeg, og omdøper våre sønner til Riff og Keef.
Hyggelig det, og hyggelig å gifte seg og, men det er vel greit nok å feire bryllupsdagen en gang i året...??

Har 15 års-jubileum i år, bør vel feires skikkelig det da. :)

Noen spesiell grunn til at du ønsker å oppkalle sønnen din etter han her:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=13490497

K

kbwh

Gjest
Riff er noe enklere enn Åpen G synes jeg. Tilfeldigheter er tilfeldigheter, og myspace kan være litt trist innimellom.

Topp Bunn