Kommer også til å kjøpe den på 4K, men er usikker på om jeg gidder å kjøpe hele trilogien. Syns ikke oppfølgerne holdt helt mål.
Likte alle jeg, om enn ikke helt like godt som nr. 1. Bedre oppfølgere enn 99% av sådanne synes jeg.
Kommer også til å kjøpe den på 4K, men er usikker på om jeg gidder å kjøpe hele trilogien. Syns ikke oppfølgerne holdt helt mål.
Lenge siden jeg så noen av dem, men husker det egentlig som at oppfølgerne hadde en annen rytme og ikke innfridde forventningene helt. Den første tok jeg som en dypt filofosisk og mangefasettert film, mens oppfølgerne var mer standard action med sci-fi kulisser. Men det har hendt flere ganger før at jeg har myknet opp til filmer ved et gjensyn, som jeg ikke likte første gangen.Likte alle jeg, om enn ikke helt like godt som nr. 1. Bedre oppfølgere enn 99% av sådanne synes jeg.
Du har overbevist meg, nå må jeg se om jeg har de gamle bluray versjonene av 2 og 3, så kan jeg heller bare kjøpe den første på 4K.Jo mer jeg ser disse oppfølgerne til Matrix, jo mer irritert blir jeg over hvor dårlige de egentlig er. De verste tingene er all kvasi-filosofi og generelt altfor dårlige skuespillere i diverse biroller. Og så har de faen meg klart å dra inn en liten snørrvalp som alle skal heie på - som attpå til heter "Kid". Blærg.
En riktig grøsser trådeneste tråden som manglet på HFS![]()
Veldig god film, banebrytende da den kom. Og like aktuell i dag om hvordan man nærmest over natten stigmatiserer enkelte grupper mennesker i frykt og uvitenhet.Jeg har visst en del hull i rekken av filmer man bør har sett, og her er en av de - Philadelphia.
Det var vel denne filmen som gjorde Tom Hanks til skikkelig skuespiller.
Vis vedlegget 807024
Av "skeive" filmer, er min absolutte favoritt "Down By Law" av Jim Jarmusch.
Tom Waits, Roberto Benigni & John Lurie leverer kongeskuespil på topp-niveau.
https://www.imdb.com/title/tt0090967/?ref_=nm_knf_i2
Så Moonlight for første gang i går, fantastisk. En film som blir sittende.Anyhow - det finnes betraktelig bedre og skeivere filmer enn Matrix 2 og 3. F.eks Moonlight. Den er søren meg bra!
Vis vedlegget 785086
Moonlight (2016) - IMDb