Skal man tillate dette?

Enkelte bransjeaktører blir nesten mobbet her inne, og skal man godta dette?

  • Ja

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0.0%
  • Vet ikke

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
f skrev:
Kan nevne at Zensati høytalerkabel som "nesten" ble latterliggjort her inne får 17,5 av 18 mulige poeng i Fidelity Nr. 49 av testpanelet, og faktisk blir kalt åpenbaringen, men personlig så hadde man aldri gitt så mye for en kabel, uansett!
Alt dette er jo gammelt nytt, samt diskutert og gjentatt til det kjedsommelige.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Så klart ikke, men å forklare det samme flere ganger kan bli litt slitsomt i lengden, når man veit at han/dem som spør bare fleiper, eller vil lage litt ekstra ut av ingenting :eek:
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
åhhhh... for en herlig tråd! Nesten 100 svar og man er ikke enig om problemstillingen enda. Dette må kunne kalles forum-slapstick.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
f skrev:
Les linje to en gang til, den har forsåvidt ingen relevans med linje en, men er enig om at trådene med Zensati, og Edge G CD spiller var det gjort en god bakgrunnsjobb med, og som også sagt tidligere, Zensati tråden var kanskje ikke det beste alternativet, men uansett der er det mye personangrep mot M. J., som faktisk strider mot HFS forumregel Nr. 1.
Jeg har lest linje to flere ganger, jeg har jo til og med uthevet den, fro det var den som gjorde meg forvirret. Men jeg er vel dum da...
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Dazed skrev:
f skrev:
Kan nevne at Zensati høytalerkabel som "nesten" ble latterliggjort her inne får 17,5 av 18 mulige poeng i Fidelity Nr. 49 av testpanelet, og faktisk blir kalt åpenbaringen, men personlig så hadde man aldri gitt så mye for en kabel, uansett!
Alt dette er jo gammelt nytt, samt diskutert og gjentatt til det kjedsommelige.
Mulig at det er det for enkelte, men det er ikke sikkert at alle har fått det med seg!
 
J

J.J

Gjest
Karma skrev:
Når det skrives med !!!!! og/eller store bokstaver, skal det da oppfattes som at personen skriker og brøler til oss?
Det er helt vanlig nettetikette og ikke skrive innlegg med Caps Lock på.
På flere forumer som jeg er så blir sånne innlegg fjernet.

Startinnlegget burde vært klarere og med mer info - så hadde det nok gått bedre ... eller ::)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
jan#jan skrev:
Karma skrev:
Når det skrives med !!!!! og/eller store bokstaver, skal det da oppfattes som at personen skriker og brøler til oss?
Det er helt vanlig nettetikette og ikke skrive innlegg med Caps Lock på.
På flere forumer som jeg er så blir sånne innlegg fjernet.

Startinnlegget burde vært klarere og med mer info - så hadde det nok gått bedre ... eller ::)
Innlegget og innholdet i tråden er redigert (se første linje i trådens begynnelse), fornøyd nå?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.315
Antall liker
16.396
Sted
Østfold
Mobbing er ikke ok. Saklig kritikk må være ok. Dumt å bruke hele tråder som eksempel da ingen inneholder bare mobbing.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
f skrev:
Det er så, men "nesten" mobbing da :)
.....dersom det ikke er mobbing men fremdeles uønskelig må du nesten finne frem til hva det er du motsetter deg. Et begrep, handlingsmønster, ett eller annet. Utsagn som "nesten mobbing", "nesten vold", "nesten mishandling" blir lite hjelpsomme uten passende kontekst.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hvis du går inn på tråden Hvor dyre kabler har du i stereoanlegget, så finner du kanskje en kontekst (sammenheng).

Her må moderator nok en gang gå ganske tidlig inn, og moderere eks. antall innlegg!
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
f skrev:
Hvis du går inn på tråden Hvor dyre kabler har du i stereoanlegget, så finner du kanskje en kontekst (sammenheng).

Her må moderator nok en gang gå ganske tidlig inn, og moderere eks. antall innlegg!
Så dersom jeg går inn på tråden og leser gjennom den så vil jeg kanskje forstå hva du sikter til? Da er vi jo like langt
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
f skrev:
Kan nevne at Zensati høytalerkabel som "nesten" ble latterliggjort her inne får 17,5 av 18 mulige poeng i Fidelity Nr. 49 av testpanelet, og faktisk blir kalt åpenbaringen, men personlig så hadde man aldri gitt så mye for en kabel, uansett!

Har gjort som flere her inne, og faktisk nedgradert når det gjelder enkelte kabler, og trives med det ;)
Er det ikke herlig at kabler til 20kr metern under andre navn blir testvinnere i fidelity til flere hundre ganger prisen?
Tror det beste er og lytte selv fremfor og høre for mye på skribenter og forhandlere
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
eddie1 skrev:
f skrev:
Kan nevne at Zensati høytalerkabel som "nesten" ble latterliggjort her inne får 17,5 av 18 mulige poeng i Fidelity Nr. 49 av testpanelet, og faktisk blir kalt åpenbaringen, men personlig så hadde man aldri gitt så mye for en kabel, uansett!

Har gjort som flere her inne, og faktisk nedgradert når det gjelder enkelte kabler, og trives med det ;)
Er det ikke herlig at kabler til 20kr metern under andre navn blir testvinnere i fidelity til flere hundre ganger prisen?
Tror det beste er og lytte selv fremfor og høre for mye på skribenter og forhandlere
Så klart det vil være det beste, og som sagt tidligere, det er veldig mye utstyr, også kabler som blir sendt ned til F.eks. Kina, og sendt opp igjen til de respektive land med en påslag på mange 100 %, og så klart med det nye firmanavnet utenpå ;)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.947
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Jeg skulle gjerne hatt råd til Odin rund baut, jeg.
En liten digresjon bare.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
FatmanFlump skrev:
f skrev:
Hvis du går inn på tråden Hvor dyre kabler har du i stereoanlegget, så finner du kanskje en kontekst (sammenheng).

Her må moderator nok en gang gå ganske tidlig inn, og moderere eks. antall innlegg!
Så dersom jeg går inn på tråden og leser gjennom den så vil jeg kanskje forstå hva du sikter til? Da er vi jo like langt
Hvorfor det?

Har lagt ut to trådeksempler (faktisk tre med Zensati), og da burde du også forstå hva denne tråden handler om (skulle handle om)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det finnes ikke noe som er så vanskelig som skriftlig folkeskikk.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.233
Torget vurderinger
1
Ulf-B skrev:
Det finnes ikke noe som er så vanskelig som skriftlig folkeskikk.
Denne tråden tenderer til useriøsitet og usakligheter. Fortsetter det slik, vil tråden ganske enkelt stenges.


bjornh, moderator
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
bjornh skrev:
Ulf-B skrev:
Det finnes ikke noe som er så vanskelig som skriftlig folkeskikk.
Denne tråden tenderer til useriøsitet og usakligheter. Fortsetter det slik, vil tråden ganske enkelt stenges.


bjornh, moderator
Beklager - men nå slettet jo Dazed det innlegget jeg svarte på. Da kan det jo se ganske rart ut, men jeg føler meg litt uskyldig her.
 
P

Parelius

Gjest
bjornh skrev:
Ulf-B skrev:
Det finnes ikke noe som er så vanskelig som skriftlig folkeskikk.
Denne tråden tenderer til useriøsitet og usakligheter. Fortsetter det slik, vil tråden ganske enkelt stenges.


bjornh, moderator
Hva det innlegget har med useriøsitet å gjøre er hinsides min fatteevne. Det er tvert imot en god innsikt.

Skal dere moderatorer ha noen funksjon, så slå ned på ting som er kritikkverdig, ikke denne uforstanden som her fremvises.

Tillegg; nå ser jeg at det inngår i en kontekst som forsvant. Den konteksten kjenner jeg ikke, og kan jo sette innlegget i et annet lys. Selv om jeg tviler.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
bjornh skrev:
Ulf-B skrev:
Det finnes ikke noe som er så vanskelig som skriftlig folkeskikk.
Denne tråden tenderer til useriøsitet og usakligheter. Fortsetter det slik, vil tråden ganske enkelt stenges.


bjornh, moderator
Etter min mening skulle tråden aldri vært startet.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Steinar_Lund skrev:
Etter min mening skulle tråden aldri vært startet.
Ny tråd kanskje: "Skulle man tillatt at denne tråden ble startet?"
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Du kan jo bla tilbake til side en, og se på den avstemmningen der!

Det er mulig at noen missforstår med mening, men hvis man "nesten" krasjer en bil, har man vel ikke krasjet den ennå, og det er vel også det nesten 75% av medlemmene på HFS mener!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
Denne tråden tenderer til useriøsitet og usakligheter. Fortsetter det slik, vil tråden ganske enkelt stenges.
bjornh, moderator
Med andre ord, den er nesten useriøs og usaklig. Skal man tillate det? Kanskje ikke. Jeg føler meg nesten sikker på at det er helt på grensen.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Tror ikke bjornh (moderator) mener at tråden i sin helhet har noe galt innhold, for da hadde den vel blitt stengt for lenge siden, som så mange av de andre trådene her inne, med rød skrift...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
bjornh skrev:
Ulf-B skrev:
Det finnes ikke noe som er så vanskelig som skriftlig folkeskikk.
Denne tråden tenderer til useriøsitet og usakligheter. Fortsetter det slik, vil tråden ganske enkelt stenges.


bjornh, moderator
Jeg er helt for at dere moderer kraftigere når trådene bare går i ring og ender opp i samme gamle krangler som alle er lei av for lengst, men jeg skjønner egentlig ikke hva som var usaklig og useriøst med det jeg skrev. Faktisk så prøvde jeg å være litt konstruktiv.

Vel, vel. Må si det irriterer meg litt, at mittinnlegg, som var et forsøk på noe positivt og konstruktivt, blir slettet, og så mange åpenbart kun provokative innlegg går upåaktet hen. Håper det går an å få en forklaring på hvorfor det skjedde, og hva som var usaklig/useriøst med det jeg skrev.

Ulf-B: Jeg slettet ingenting. Det var så vidt jeg kan forstå moderator.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Dazed skrev:
bjornh skrev:
Ulf-B skrev:
Det finnes ikke noe som er så vanskelig som skriftlig folkeskikk.
Denne tråden tenderer til useriøsitet og usakligheter. Fortsetter det slik, vil tråden ganske enkelt stenges.


bjornh, moderator
Jeg er helt for at dere moderer kraftigere når trådene bare går i ring og ender opp i samme gamle krangler som alle er lei av for lengst, men jeg skjønner egentlig ikke hva som var usaklig og useriøst med det jeg skrev. Faktisk så prøvde jeg å være litt konstruktiv.

Vel, vel.

Ulf-B: Jeg slettet ingenting. Det var så vidt jeg kan forstå moderator.
Helt i orden det - jeg prøvde bare å støtte opp om din kommentar om folkeskikk. Da kommentaren din - av en eller annen ukjent årsak for meg - forsvant, ble svaret mitt hengende litt i luften.

Men tilbake til trådens begynnelse.

Mobbing er naturligvis ikke akseptabelt. "Nesten mobbing" - hva nå det måtte være - tolker jeg som et forsøk på å tøye grensene, og er ikke i h.t. det jeg oppfatter som "folkeskikk". Vi må nærmere folkeskikken enn som så....
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Trådstarter burde etter min mening ha forutsett at det ville komme spørsmål om hvilke bransjeaktører han siktet til. Og når han, forsåvidt forståelig nok, ikke vil fortelle det (bortsett fra henvisningen til Zensati), blir det hele hengende i løse luften, og nok en gang en halv- eller kvartkvedet vise. Men han har greid å få en 6-siders tråd ut av det, foreløpig. Det skal han ha. :p
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
f skrev:
Du kan jo bla tilbake til side en, og se på den avstemmningen der!

Det er mulig at noen missforstår med mening, men hvis man "nesten" krasjer en bil, har man vel ikke krasjet den ennå, og det er vel også det nesten 75% av medlemmene på HFS mener!
Der har vi "nesten" igjen. 75% av medlemmene skulle bli i overkant av 12000. Totalt avgitte stemmer i denne tråden er 137, hvorav 58 har stemt nei til mobbing. Tror du de resterende nesten 12000 har noen mening om betydningen av "nesten" i denne sammenhengen?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.947
Antall liker
19.800
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.233
Torget vurderinger
1
For de av dere som ble tilfeldige ofre for moderringen så har det dessverre sammenheng med at noen ganger havner innlegg i sammenheng med andre som er hovedmålet for moderering. Generelt, oppfatter jeg det slik at når det kommer til kabler så oppstår en helt egen tilstand i trådene der det har lett for å bli uskaligheter, surmuling og personangrep.


bjornh, moderator
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
lars_erik skrev:
Steinar_Lund skrev:
f skrev:
Vet ikke, men du har jo spurt de nå ;)
Hehe. Ja for det er jo ingen tvil om at alle sammen leser denne tråden. Så da kan vi se frem til den lengste tråden i HFS' historie ;)
Det er denne, og utvilsomt forumets beste tråd. Anbefales, da man her oppdager veldig mye fantastisk musikk man ikke har hørt før;
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,197.0.html
Ja, dette er/har vært en hyggelig tråd hele tiden!
 
Topp Bunn