Skal man tillate dette?

Enkelte bransjeaktører blir nesten mobbet her inne, og skal man godta dette?

  • Ja

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

    Stemmer: 0 0.0%
  • Vet ikke

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Dersom kritisk søkelys til tvilsomme bransjeaktører og produkter går under betegnelsen mobbing, så svarer jeg ja. Og det kan virke som det er det flinkgutt sikter til, selv om det ganske utetydelig hva han egentlig mener.

Slik informasjon er viktig i dag da Fidelity og andre hifi blader ikke er interessert i å avdekke lureri og fanteri i bransjen. Vanligvis skriver man f.eks litt bakgrunnhistorie når man omtaler en ny produsent. Tenk hvordan den hadde sett ut dersom det ble gjort grundig med ZenSati. Når har jeg ikke lest testen av ZenSati, men regner med de galant hoppet bukk over dette. Med tanke på markedsføring er det sikkert et klokt valg, men setter store spørsmålstegn ved troverdigheten.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Er ute etter det samme som dere andre her på HFS, og det er å dyrke vår lidenskapelige hobby, som faktisk blir sammenlingnet med sex ;)

Så klart man skal få lov til å avdekke evt. humbug i bransjen, men man kan ikke alltid angripe forhandleren, eller kjøperen for den saks skyld, for det er vel egentlig produsenten, som har like mye av skylden i de fleste tilfellene!!!

Det som er fint med avstemmninger, kan være at tallene taler for seg selv ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Man må jo også ta høyde for at forhandlere som annonserer bringer klingende mynt i kassa til HFS ;)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
f skrev:
Hva er sannheten om Zensati var bare et lite eksempel, og hvis man blar igjennom den, så vil man finne (mener ihvertfall undertegnede) personangrep så det holder, og dette gjentar seg også i flere andre tråder. Noen nevnte en viss trynefaktor, og er det vi er et offer for?

Det kan legges ut mange hundre eksempler på dette, men det blir bare å kaste mere bensin på bålet, så det vil jo også forsure stemmningen her inne i vesentlig grad!!!

Det kan da ikke være så vanskelig å holde seg til sak?

Har pratet med noen på tlf., og også pr. e post, de sier det samme, VI gidder ikke å være inne på HFS lenger!!!

Så klart at et forum skal ha høy takhøyde, men hvorfor denne personlige hetsen mot hverandre ???
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Kan ikke se at det står flere hundre innlegg om forhandlere her noen sted, men det er mulig at noen andre gjør det?

Det står at flere hundre andre innlegg på HFS har en karakter av personlig hets, eller nesten mobbing!!!

Kan godt klippe og lime litt, hvis det er nødvendig, men trodde det holdt at HFS forumregel Nr.1 ble lagt ut!!!

Den har du nettopp overskredet med god margin, og nok en gang, hvorfor denne nedlatende tonen til trådstarter, er det noe annet som plager deg ::)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.421
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
f skrev:
...men trodde det holdt at HFS forumregel Nr.1 ble lagt ut!!!

Den har du nettopp overskredet med god margin, og nok en gang, hvorfor denne nedlatende tonen til trådstarter, er det noe annet som plager deg ::)
Hvis du mener at en meddebattant har overtrådt en grense, trykker du på knappen merket "rapporter til moderator" heller enn å ta igjen med samme mynt i tråden. Det blir det bare pingpong av.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Skal denne debatten ha noen som helst verdi/intr. må du være langt mer konkret trådstarter ;)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
f skrev:
...
Så klart man skal få lov til å avdekke evt. humbug i bransjen, men man kan ikke alltid angripe forhandleren, eller kjøperen for den saks skyld, for det er vel egentlig produsenten, som har like mye av skylden i de fleste tilfellene!!!
...
Jeg er «rykende» uenig dette. Importør/forhandler o.l. er IMHO 100% ansvarlig for de produktene vedkommende fører/tar inn, og for hvordan de markedsfører produktene. En forhandler som ikke står ved de produktene vedkommende fører, vil jeg ha minst mulig med å gjøre. Dersom en «seriøs» forhandler tar inn et tulleprodukt, så synes jeg det absolutt er betimelig å påpeke dette, og dersom forhandleren opprettholder tulleproduktet så må «han» også «hefte» for det. Jeg ser ingen grunner til å gi noe «slakk» på dette.

mvh
KJ
 
P

Parelius

Gjest
f skrev:
Han fjernet innlegget sitt før man fikk svart, men legger nicket hans/hennes på minne!!!
Jeg trodde først du svarte meg, men det var altså en annen som slettet et innlegg som han hadde lagt inn?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er korrekt, fjerner derfor svaralternativet, da det ikke har noen hensikt lenger, men du behøver som sagt ikke lese trådstarters innlegg, hvis du synes de er så grautete.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
KJ skrev:
f skrev:
...
Så klart man skal få lov til å avdekke evt. humbug i bransjen, men man kan ikke alltid angripe forhandleren, eller kjøperen for den saks skyld, for det er vel egentlig produsenten, som har like mye av skylden i de fleste tilfellene!!!
...
Jeg er «rykende» uenig dette. Importør/forhandler o.l. er IMHO 100% ansvarlig for de produktene vedkommende fører/tar inn, og for hvordan de markedsfører produktene. En forhandler som ikke står ved de produktene vedkommende fører, vil jeg ha minst mulig med å gjøre. Dersom en «seriøs» forhandler tar inn et tulleprodukt, så synes jeg det absolutt er betimelig å påpeke dette, og dersom forhandleren opprettholder tulleproduktet så må «han» også «hefte» for det. Jeg ser ingen grunner til å gi noe «slakk» på dette.

mvh
KJ
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Kan til dels være enig (helt enig) i innlegget, da det er forhandleren som skal pushe produktet videre til en 3,5 X innkjøpspris til kunden ;)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
f skrev:
Kan til dels være enig (helt enig) i innlegget, da det er forhandleren som skal pushe produktet videre til en 3,5 X innkjøpspris til kunden ;)
å pushe produktet til en 3.5 * innkjøpspris til kunden er helt greit
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Blir ikke solgt mye av de produktene som jeg tenker på... Tilbehør,kabler og diverse dippedutter som skal gi "god" lyd er generellt overpriset så det holder.. Dessverre.. Norske aktører er intet unntak.

De som er mest på jordet i min bok er disse forhandlere som gir pris etter trynefaktor.. Ingen faste priser og svært få lange kunderealsjoner.. Går de konk skal det ikke koste meg en kalori og danse på grava deres. Uetisk forretningsskikk er ikke hifi-miljøet tjent med.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Eller for å ikke snakke om dersom man har en rørlegger eller elektriker på besøk.
Sett at et produkt har veiledende utsalgspris hos grossist på 100 kr så betaler firmaet gjerne 10-15 kroner for produktet. Kunden betaler derimot i overkant av 200 kroner for produktet inkludert moms.

Poenget er det at det er greit å vite når man blir "lurt", jeg foretrekker iallfall å vite det. Det har jo vært klare eksempler på bevist lureri fra produsent som forhandler er fullt klar over som har blitt rullet opp her på sentralen (darkness on the EDGE of town og Zenzati) og det synes jeg er utelukkende positivt.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HCS skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Blir ikke solgt mye av de produktene som jeg tenker på... Tilbehør,kabler og diverse dippedutter som skal gi "god" lyd er generellt overpriset så det holder.. Dessverre.. Norske aktører er intet unntak.
Mulig det, men det er uansett opp til den enkelte å kjøpe eller ikke kjøpe. Når det er snakk om kostbare kabler er kjøpere stort sett folk med en viss erfaring med HIFI. Har kostbare kabler selv og er av den oppfattningen at det var verdt pengebruken. Og det selv etter blindtest av digitalkablene ;) Andre mener noe annet og det er helt greit.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Anonym skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Eller for å ikke snakke om dersom man har en rørlegger eller elektriker på besøk.
Sett at et produkt har veiledende utsalgspris hos grossist på 100 kr så betaler firmaet gjerne 10-15 kroner for produktet. Kunden betaler derimot i overkant av 200 kroner for produktet inkludert moms.

Poenget er det at det er greit å vite når man blir "lurt", jeg foretrekker iallfall å vite det. Det har jo vært klare eksempler på bevist lureri fra produsent som forhandler er fullt klar over som har blitt rullet opp her på sentralen (darkness on the EDGE of town og Zenzati) og det synes jeg er utelukkende positivt.
Jepp! Ser ikke noe problem med det
 
C

Cyber

Gjest
Mobbing er noe som gjentar seg og er ondt ment som oftest. Hvis en aktør lanserer et produkt som glinser av snakeoil så må det da være lov å sette spørsmålstegn ved galskapen? Det er jo eksempler på enkelte som som skal selge ting som man må være rimelig dypt sunket i hifigrauten for å vurdere og hvis man ikke skal kunne si noen konstruktivt negativt mot produktet så vet jammen ikke jeg, da blir jo hele hifishowet en farse.

Jeg har tro på gjennomarbeidete produkter av folk med peil etter vitenskapelige prinsipper, ikke noen som lage ei treblanke med noen sølvkuler på som skal omtrent forbedre ytelsen i større grad enn høyttalerne selv, da blir jeg bare apatisk nesten og lurer på om det har tippet over for vedkommende.

(Må ellers si at det er utrolig mye vasete tråder her om dagen.)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
65finger skrev:
HCS skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Blir ikke solgt mye av de produktene som jeg tenker på... Tilbehør,kabler og diverse dippedutter som skal gi "god" lyd er generellt overpriset så det holder.. Dessverre.. Norske aktører er intet unntak.
Mulig det, men det er uansett opp til den enkelte å kjøpe eller ikke kjøpe. Når det er snakk om kostbare kabler er kjøpere stort sett folk med en viss erfaring med HIFI. Har kostbare kabler selv og er av den oppfattningen at det var verdt pengebruken. Og det selv etter blindtest av digitalkablene ;) Andre mener noe annet og det er helt greit.
Dette slått begge veier, ingen fasit at dessto mer erfaring dessto dyrere kabler... Det tror jeg du må innrømme 65finger...Når en leser endel folk her inne er det de som hat gått begge veier med økt erfaring.

Din egen erfaring vedr dine kabler i ditt oppsett kan uansett ingen ta ifra deg.. :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HCS skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Blir ikke solgt mye av de produktene som jeg tenker på... Tilbehør,kabler og diverse dippedutter som skal gi "god" lyd er generellt overpriset så det holder.. Dessverre.. Norske aktører er intet unntak.
Mulig det, men det er uansett opp til den enkelte å kjøpe eller ikke kjøpe. Når det er snakk om kostbare kabler er kjøpere stort sett folk med en viss erfaring med HIFI. Har kostbare kabler selv og er av den oppfattningen at det var verdt pengebruken. Og det selv etter blindtest av digitalkablene ;) Andre mener noe annet og det er helt greit.
Dette slått begge veier, ingen fasit at dessto mer erfaring dessto dyrere kabler... Det tror jeg du må innrømme 65finger...Når en leser endel folk her inne er det de som hat gått begge veier med økt erfaring.

Din egen erfaring vedr dine kabler i ditt oppsett kan uansett ingen ta ifra deg.. :)
Jeg byttet fra kabler som var dobbelt så dyre, tjukke med noen digre klosser til noen tynne grå for noen år siden
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
65finger skrev:
HCS skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Blir ikke solgt mye av de produktene som jeg tenker på... Tilbehør,kabler og diverse dippedutter som skal gi "god" lyd er generellt overpriset så det holder.. Dessverre.. Norske aktører er intet unntak.
Mulig det, men det er uansett opp til den enkelte å kjøpe eller ikke kjøpe. Når det er snakk om kostbare kabler er kjøpere stort sett folk med en viss erfaring med HIFI. Har kostbare kabler selv og er av den oppfattningen at det var verdt pengebruken. Og det selv etter blindtest av digitalkablene ;) Andre mener noe annet og det er helt greit.
Dette slått begge veier, ingen fasit at dessto mer erfaring dessto dyrere kabler... Det tror jeg du må innrømme 65finger...Når en leser endel folk her inne er det de som hat gått begge veier med økt erfaring.

Din egen erfaring vedr dine kabler i ditt oppsett kan uansett ingen ta ifra deg.. :)
Jeg byttet fra kabler som var dobbelt så dyre, tjukke med noen digre klosser til noen tynne grå for noen år siden
Et godt eksempel finger'n..Og jeg har ingen problemer med å tro deg på at du faktisk oppgraderte med dine tynne grå :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
65finger skrev:
Anonym skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Eller for å ikke snakke om dersom man har en rørlegger eller elektriker på besøk.
Sett at et produkt har veiledende utsalgspris hos grossist på 100 kr så betaler firmaet gjerne 10-15 kroner for produktet. Kunden betaler derimot i overkant av 200 kroner for produktet inkludert moms.

Poenget er det at det er greit å vite når man blir "lurt", jeg foretrekker iallfall å vite det. Det har jo vært klare eksempler på bevist lureri fra produsent som forhandler er fullt klar over som har blitt rullet opp her på sentralen (darkness on the EDGE of town og Zenzati) og det synes jeg er utelukkende positivt.
Jepp! Ser ikke noe problem med det
Du ser ikke problemer med at produsenter driver med lureri som f. eks. rebranding av et rimelig produkt eller å lyve om R&D og ta seg godt betalt uten noen som helst form for relevant produktinformasjon til kunden?
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Anonym skrev:
65finger skrev:
Anonym skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Eller for å ikke snakke om dersom man har en rørlegger eller elektriker på besøk.
Sett at et produkt har veiledende utsalgspris hos grossist på 100 kr så betaler firmaet gjerne 10-15 kroner for produktet. Kunden betaler derimot i overkant av 200 kroner for produktet inkludert moms.

Poenget er det at det er greit å vite når man blir "lurt", jeg foretrekker iallfall å vite det. Det har jo vært klare eksempler på bevist lureri fra produsent som forhandler er fullt klar over som har blitt rullet opp her på sentralen (darkness on the EDGE of town og Zenzati) og det synes jeg er utelukkende positivt.
Jepp! Ser ikke noe problem med det
Du ser ikke problemer med at produsenter driver med lureri som f. eks. rebranding av et rimelig produkt eller å lyve om R&D og ta seg godt betalt uten noen som helst form for relevant produktinformasjon til kunden?
Du misforstår Anonym. Jeg er enig med deg. :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Anonym skrev:
65finger skrev:
Anonym skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Eller for å ikke snakke om dersom man har en rørlegger eller elektriker på besøk.
Sett at et produkt har veiledende utsalgspris hos grossist på 100 kr så betaler firmaet gjerne 10-15 kroner for produktet. Kunden betaler derimot i overkant av 200 kroner for produktet inkludert moms.

Poenget er det at det er greit å vite når man blir "lurt", jeg foretrekker iallfall å vite det. Det har jo vært klare eksempler på bevist lureri fra produsent som forhandler er fullt klar over som har blitt rullet opp her på sentralen (darkness on the EDGE of town og Zenzati) og det synes jeg er utelukkende positivt.
Jepp! Ser ikke noe problem med det
Du ser ikke problemer med at produsenter driver med lureri som f. eks. rebranding av et rimelig produkt eller å lyve om R&D og ta seg godt betalt uten noen som helst form for relevant produktinformasjon til kunden?
Helt klart et problem med rebranding med manglende produktinfo. Her inne er vel kun Egde tatt med buksene nede ifht den ene cd/dvd-spilleren... Sålenge det ikke finnes KONKRETE bevis ang dette kabelmerket blir det bare spekulasjoner... Men graves det frem konkrete bevis, enten den ene eller andre veien, er dette bra. :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
65finger skrev:
Anonym skrev:
65finger skrev:
Anonym skrev:
65finger skrev:
HCS skrev:
Hva med forhandlere som selger produkter de har opptil 19x på ? ;D.. Finnes eksempel på slikt og...Endog et norskt ett... ;D
det er fritt opp til hver enkelt kunde å kjøpe eller ikke kjøpe. Det er nok av produkter (eksempelvis tekstil) som er ganget opp 2sifret
Eller for å ikke snakke om dersom man har en rørlegger eller elektriker på besøk.
Sett at et produkt har veiledende utsalgspris hos grossist på 100 kr så betaler firmaet gjerne 10-15 kroner for produktet. Kunden betaler derimot i overkant av 200 kroner for produktet inkludert moms.

Poenget er det at det er greit å vite når man blir "lurt", jeg foretrekker iallfall å vite det. Det har jo vært klare eksempler på bevist lureri fra produsent som forhandler er fullt klar over som har blitt rullet opp her på sentralen (darkness on the EDGE of town og Zenzati) og det synes jeg er utelukkende positivt.
Jepp! Ser ikke noe problem med det
Du ser ikke problemer med at produsenter driver med lureri som f. eks. rebranding av et rimelig produkt eller å lyve om R&D og ta seg godt betalt uten noen som helst form for relevant produktinformasjon til kunden?
Du misforstår Anonym. Jeg er enig med deg. :)
:) Beklager at jeg misforstod deg.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
f skrev:
Kan ikke se at det står flere hundre innlegg om forhandlere her noen sted, men det er mulig at noen andre gjør det?

Det står at flere hundre andre innlegg på HFS har en karakter av personlig hets, eller nesten mobbing!!!
Kan godt klippe og lime litt, hvis det er nødvendig, men trodde det holdt at HFS forumregel Nr.1 ble lagt ut!!!

Den har du nettopp overskredet med god margin, og nok en gang, hvorfor denne nedlatende tonen til trådstarter, er det noe annet som plager deg ::)
Jamen tråden, som du selv startet, handler jo om mobbing av bransjeaktører, men når du selv skriver "Det kan legges ut mange hundre eksempler på dette" så gjelder dette plutselig HFS generelt? Snålt.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Dette er vel bare en typisk tåketråd....
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Les linje to en gang til, den har forsåvidt ingen relevans med linje en, men er enig om at trådene med Zensati, og Edge G CD spiller var det gjort en god bakgrunnsjobb med, og som også sagt tidligere, Zensati tråden var kanskje ikke det beste alternativet, men uansett der er det mye personangrep mot M. J., som faktisk strider mot HFS forumregel Nr. 1.
 
J

J.J

Gjest
Det er jo bare servert antageler og hypotetiske ting her som ikke dokumenteres.

Men det holder oss sysselsatt og for dem som er interessert i det så får en flere innlegg :p ;D ;D
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Stemmer vi altså på om vi "liker " at Egde, evt Zensati ble avslørt ? Eller har du flere konkrete eksempler ?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Gå igjennom tråder som f.eks. Hvilken kabel som er viktigst, og er det ikke litt rart, at en, eller flere av moderatorene må stoppe flere tråder, gang på gang?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
f skrev:
Greit nok, da tar vi det med teskjeer!!!

GÅ IGJENNOM TRÅDEN HVILKEN KABEL ER VIKTIGST!!!!!!

BLA IGJENNOM DER, SÅ KAN VI SKRIVES/PRATES SEINERE!!!!!

KAN IKKE SKJØNNE AT DET SKAL VÆRE SÅ VANSKELIG Å FORSTÅ DENNE TRÅDEN, FLERTALLET (OVERVELDET) MENER AT VI IKKE SKAL TILLATE NESTEN MOBBING, ELLER ANNET HER PÅ HFS!!! HVA HAR DETTE EGENTLIG MED ZENSATI OG EDGE CD SPILLER Å GJØRE??????????????

DETTE VAR BARE USKYLDIGE EKSEMPLER!!!!!!!!!!!
Hva er "nesten mobbing" ? Reglene er klare nok og avstemmingen er også klar... Så da er du vel happy da ? ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Se på s. 2 innlegg Nr. 30 i denne tråden!!!

Det kan da ikke være så vanskelig, hvis man ikke vil kverulere litt ekstra da ;D

Kan uten problem sitere, eller legge ut flere tråder hvis behovet er der, men er det virkelig nødvendig?

Tror de fleste har skjønt innholdet (eller ikke innholdet) i denne tråden nå!!!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Kan nevne at Zensati høytalerkabel som "nesten" ble latterliggjort her inne får 17,5 av 18 mulige poeng i Fidelity Nr. 49 av testpanelet, og faktisk blir kalt åpenbaringen, men personlig så hadde man aldri gitt så mye for en kabel, uansett!

Har gjort som flere her inne, og faktisk nedgradert når det gjelder enkelte kabler, og trives med det ;)
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Når det skrives med !!!!! og/eller store bokstaver, skal det da oppfattes som at personen skriker og brøler til oss?
 
Topp Bunn