Det som slo og meg, var at denne platen var litt trang i hullet…
…noe som vel kan kalles Kind of Blue
…noe som vel kan kalles Kind of Blue

|
Åååh, den åpner for så mange åpenbare vittigheter...Det som slo og meg, var at denne platen var litt trang i hullet…
…noe som vel kan kalles Kind of Blue![]()
For lettÅååh, den åpner for så mange åpenbare vittigheter...![]()
Den var litt rorbua humor jaÅååh, den åpner for så mange åpenbare vittigheter...![]()
Glad jeg er ferdig med det der
Har du finregnet på det?Glad jeg er ferdig med det der, det er jo billigere og ha båt
.
TjaHar du finregnet på det?![]()
Det går fort noen kroner når man selger alle platene for så å kjøpe dem på nytt. Og på nytt. Og på..Har du finregnet på det?![]()
Har bare gjort den øvelsen 2 XDet går fort noen kroner når man selger alle platene for så å kjøpe dem på nytt. Og på nytt. Og på..
ForeløpigHar bare gjort den øvelsen 2 X![]()
Det er bra nå, om det blir en 3 gang så sier jeg ingentingForeløpig![]()
Holde tyst. Skal vi veddeDet er bra nå, om det blir en 3 gang så sier jeg ingenting![]()
Gratulerer med den ultimate utgaven av Kind of Blue. Tidenes mest kjente og høyest verdsatte jazzalbum.
I hvert fall når en leser lister over slike.
Jeg har ikke UHQR-utgaven, og har heller ikke hørt denne, men min pressing låter også bra. Tviler dog ikke på at den du nå har fått i huset låter bedre.
For meg er det slik at jeg gjerne vil høre den musikken jeg liker aller best på best tilgjengelig måte. Slik sett er UHQR utvilsomt det som er tingen. (I hvert fall i en del tilfeller)
Så er det noe med hvor mye penger man skal legge ut når man allerede har musikken tilgjengelig på opptil flere vellydende alternativ fra før. Noen ganger kan jeg ikke tøyle meg. Da "Dreamboat Annie" med Heart kom på Mobile Fidelity tidligere i år, så hindret det meg ikke det minste grann at det står flere eks i hylla fra før.
Som lytter og kjøper av vinyl, føler jeg meg av og til som et audiofilt ekorn. Må ha det, - bare må ha det.
Når det gjelder den aktuelle skiva Kind of Blue har jeg gjort et alternativt valg.
Beholdt det jeg har uten nykjøp, men i stedet kjøpt "BIRTH OF THE BLUE".
Vis vedlegget 1143564
Den kom i 2024. Det dreier seg om opptak med samme musikere fra samme periode. Det låter annerledes enn Kind of Blue, men svært god innspilling, og topp kvalitet videre fram til ferdig produkt her også.
Også på Analogue Productions, men ikke UHQR. Derfor en mer sympatisk pris. Kanskje ikke helt der oppe som UHQR, men det låter adskillig bedre enn det meste folk har i hylla av vinyl.
Anbefales for dem som ikke har den, men liker Kind of Blue.
Innlegget ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, men håper det er såpass interessant at det er ok.
Mvh.
Miles Davis-Birth Of The Blue-180 Gram Vinyl Record|Acoustic Sounds
Acoustic Sounds Audiophile Vinyl Recordsstore.acousticsounds.com
Dessverre holder alle UHQR samme standard.Takk for det
Skjønner godt hva du mener, det er grenser for hvor mange ganger man skal kjøpe den samme musikken om igjen, men nysgjerrigheten på en UHQR plate tok meg denne gangen, og jeg må innrømme at opplevelsen var bedre enn forventet .
Birth of the Blue er et veldig godt tips jeg skal sjekke utKan absolutt være en plate å vurdere
![]()
NææææHolde tyst. Skal vi vedde![]()
Jeg har innsett det. Kind of blue var ikke så ille priset. De neste på ønskelista er dyrere. Samtidig så ser jeg frem til å få inn flere UHQR plater. Synes dette var moro. Har ikke så mange andre dyre vaner. Båtplassen er solgt etter å ha vært i mange år medlem av hagebåt foreningenDessverre holder alle UHQR samme standard.45ene har kanskje bittelitt 45 støy, men til gjengjeld får man litt mer dynamiske topper.
![]()
Betyr det noe da? Det viktigste er jo at man koser seg med musikken på sitt eget anlegg.Da er det flaks at jeg ikke har så god kvalitet på anlegget. Hadde nok ikke hørt forskjell mellom vanlig og uhqr uansett... Penger spart.