Litt testing av Topping før jobb. Ingen problemer med delay. Og det spiller en god del bedre enn med den interne dacen i Minidsp SHD. Virker å ikke farge lyden, oppløst og transparent. Wavelet ser ikke så ille ut.
|
Raust tilbudByttelåne... om du tør. Har jo Umami som du kanskje vet
Hold an littDa pakker jeg den ned og sender den.
Bare gi lyd...Hold an littJeg må ha litt tid på meg. Hehe. Måper nesten av tilbudet. Skal jeg låne, må jeg vite at jeg har helgen viet til dette og helst når frue og barn er hos svigers
![]()
Næh, funker det så funker det.Bør jeg få tak i Coax kabel?
Etter noen runder med Umami Red...... så er det mer å hente i lydbildet med ATJeg sjekker litt priser først før jeg vurderer veien videre.
Jeg kan selvfølgelig ikke motsi deg her, da jeg ikke har hørt noen av de. Men hvordan kom du til den konklusjonen? Hørt de i samme oppsett! Alle innspill er av interesseEtter noen runder med Umami Red...... så er det mer å hente i lydbildet med AT![]()
Jeg har hørt en rekke PUer fra AT fra flaggskipet til bunnskrap, både MM og MC. For å si det slik, hadde AT solgt Umami hadde den vært i samme prisbrakett som den er nu. AT har mange veldig fine, men kun en ekstraordinær, og den koster ikke knapper og glansbilder.Jeg kan selvfølgelig ikke motsi deg her, da jeg ikke har hørt noen av de. Men hvordan kom du til den konklusjonen? Hørt de i samme oppsett! Alle innspill er av interesse![]()
Det er bare min personlige erfaring etter et besøk der hvor Umami er rigget for demo.Jeg kan selvfølgelig ikke motsi deg her, da jeg ikke har hørt noen av de. Men hvordan kom du til den konklusjonen? Hørt de i samme oppsett! Alle innspill er av interesse![]()
Jeg nevnte dette ifbm Storm, hovedgrunnen til at en omgår Dirac der er at Storm har helt vannvittig med muligheter innen bass managment men som blir overkjørt av Dirac. En må altså velge om em skal bruke Dirac som funker bra i de fleste oppsett, eller om en skal bruke Storm sitt opplegg, det er mest aktuelt for de som har mange suber spredd i rommet.Må innrømme at dette fascinerer meg litt, for også roadrune skrev at flere omgår dirac. Fungerer den ikke optimalt eller kan det være brukerfeil?
Mulig jeg forteller det. Men i den sammenhengen kan jeg ikke helt frikjenne min datter. Hun har et ansvar for de som er på besøk. Hvis ikke de hører etter(tvillinger) så kan hu heller ikke ha besøk av disse uten at vi er hjemme.Jeg nevnte dette ifbm Storm, hovedgrunnen til at en omgår Dirac der er at Storm har helt vannvittig med muligheter innen bass managment men som blir overkjørt av Dirac. En må altså velge om em skal bruke Dirac som funker bra i de fleste oppsett, eller om en skal bruke Storm sitt opplegg, det er mest aktuelt for de som har mange suber spredd i rommet.
Godt at forsikringen dekket pickupen da. Hadde det vært din egen datter så hadde de ikke dekket det.
Hvis jeg var deg ville jeg fortalt foreldrene hva som var skjedd, men ikke forlangt noe. Er det skikkelige folk vil de tilby å dekke egenandelen.
Spennende! Dette må det jo bare bli organisk lyd av! Er det bare jeg som lurer på hvilken spiller dette er?en spiller holdt sammen av tyggegummi og størknet snørr
Spilleren er en Clearaudio Ovation med Magnify armSpennende! Dette må det jo bare bli organisk lyd av! Er det bare jeg som lurer på hvilken spiller dette er?![]()
Var jo faen ikke Sevalds spiller jeg siktet til...Hmmm.... da må jeg si at de har gjort en imponerende jobb med tyggegummien og det størkna snørret![]()
Vis vedlegget 843759
Jeg hadde vel en mistanke om det da det var @Sevald som svarte, men tenkte at dette kanskje var en kløktig manøver for å dreie fokuset over til eget utstyr. Vi er jo tross alt i avdelingen for "mitt anlegg"Var jo faen ikke Sevalds spiller jeg siktet til...![]()
Du kan jo lage en prototype med disse forutsetningeneJeg hadde vel en mistanke om det da det var @Sevald som svarte, men tenkte at dette kanskje var en kløktig manøver for å dreie fokuset over til eget utstyr. Vi er jo tross alt i avdelingen for "mitt anlegg"
Men hvor finner jeg bilde av tyggegummi/snørr-spilleren da? Må jeg leite i Ellos-katalogen kanskje?![]()
En utvekst pleier aldri å være positivt. Mulig jeg kan si at det er en radioaktiv ball. Kanskje det skremmer.Min platespiller er røff I lyden, skikkelig baller...![]()
Skal ikke klovneneser være røde?Tror jeg avskriver Dynavector XS-1s. Sylus er veldig eksponert og lite beskyttet. Valget står mellom Zyx 4 d Utlimate igjen, men med sølv variant denne gangen eller Hana Umami Red. Begge er på lager. Kan fort bli lyd i snurren til neste helg. Alternativ kunne vært å gå opp et hakk i Zyx hierarkiet.
Zyx omega utimate ser fryktelig dust ut med ball
Vis vedlegget 843953
Ikke hvis de er høyrevriddSkal ikke klovneneser være røde?
Den er en sterk kandidat. Ikke sikkert den låter så veldig ulik eller bedre enn den jeg hadde. Men det frister å prøve noe nytt, men i samme gate.
Vurderte Lyra sist korsvei. Er nok bra lyra, men er dynamikk dens sterkeste side? Mitt inntrykk var ikke det. Kun ut fra hva jeg har lest. Jeg hører på en del prog og verdsette dynamikk høytHar du vurdert noe fra Lyra?
Ha en riktig fin helg Sevald
mvh
Tja si detVurderte Lyra sist korsvei. Er nok bra lyra, men er dynamikk dens sterkeste side? Mitt inntrykk var ikke det. Kun ut fra hva jeg har lest. Jeg hører på en del prog og verdsette dynamikk høyt![]()
Jeg skal være forsiktig med å hevde noe som ikke har hørt. Liker ikke synsingTja si detFøler ikke det mangler dynamikk her hos meg men mitt oppsett er ikke i samme klasse som ditt
mvh