Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Litt testing av Topping før jobb. Ingen problemer med delay. Og det spiller en god del bedre enn med den interne dacen i Minidsp SHD. Virker å ikke farge lyden, oppløst og transparent. Wavelet ser ikke så ille ut.

Bilde spectrogram 24.08 22.jpg

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    En annen ting Coax kabelen min var defekt. Bruker kun vanlig Rca mellom Minidsp og topping. Bør jeg få tak i Coax kabel?

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Etter noen runder med Umami Red...... så er det mer å hente i lydbildet med AT (y)
    Jeg kan selvfølgelig ikke motsi deg her, da jeg ikke har hørt noen av de. Men hvordan kom du til den konklusjonen? Hørt de i samme oppsett! Alle innspill er av interesse😀

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    49.490
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kan selvfølgelig ikke motsi deg her, da jeg ikke har hørt noen av de. Men hvordan kom du til den konklusjonen? Hørt de i samme oppsett! Alle innspill er av interesse😀
    Jeg har hørt en rekke PUer fra AT fra flaggskipet til bunnskrap, både MM og MC. For å si det slik, hadde AT solgt Umami hadde den vært i samme prisbrakett som den er nu. AT har mange veldig fine, men kun en ekstraordinær, og den koster ikke knapper og glansbilder.

Du kan trygt motsi gubben, han har blitt ekspert i løpet av 3 måneder med en spiller holdt sammen av tyggegummi og størknet snørr og en håndfull pickuper plukket fra Ellos katalogen.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.667
    Torget vurderinger
    0
    Det er bare min personlige erfaring etter et besøk der hvor Umami er rigget for demo.
    Lyttet til samme skive som står i hylla her...Dire Straits - Love Over Gold..... :unsure:

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Igjen setter jeg pris på alle innspill, men verdien er ikke så stor, da de ikke har spilt på samme oppsett😀 Min mening😀

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.179
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Må innrømme at dette fascinerer meg litt, for også roadrune skrev at flere omgår dirac. Fungerer den ikke optimalt eller kan det være brukerfeil?
    Jeg nevnte dette ifbm Storm, hovedgrunnen til at en omgår Dirac der er at Storm har helt vannvittig med muligheter innen bass managment men som blir overkjørt av Dirac. En må altså velge om em skal bruke Dirac som funker bra i de fleste oppsett, eller om en skal bruke Storm sitt opplegg, det er mest aktuelt for de som har mange suber spredd i rommet.

Godt at forsikringen dekket pickupen da. Hadde det vært din egen datter så hadde de ikke dekket det.
    Hvis jeg var deg ville jeg fortalt foreldrene hva som var skjedd, men ikke forlangt noe. Er det skikkelige folk vil de tilby å dekke egenandelen.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg nevnte dette ifbm Storm, hovedgrunnen til at en omgår Dirac der er at Storm har helt vannvittig med muligheter innen bass managment men som blir overkjørt av Dirac. En må altså velge om em skal bruke Dirac som funker bra i de fleste oppsett, eller om en skal bruke Storm sitt opplegg, det er mest aktuelt for de som har mange suber spredd i rommet.

Godt at forsikringen dekket pickupen da. Hadde det vært din egen datter så hadde de ikke dekket det.
    Hvis jeg var deg ville jeg fortalt foreldrene hva som var skjedd, men ikke forlangt noe. Er det skikkelige folk vil de tilby å dekke egenandelen.
    Mulig jeg forteller det. Men i den sammenhengen kan jeg ikke helt frikjenne min datter. Hun har et ansvar for de som er på besøk. Hvis ikke de hører etter(tvillinger) så kan hu heller ikke ha besøk av disse uten at vi er hjemme.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Før jeg går videre, må jeg også vurdere om pu passer min arm. Skal lese meg opp. Har på ingen måte lagt fra meg tanken om Zyx 4D ultimate igjen. Får lese litt spec😀

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.782
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Du får svinge innom å låne en av meg mens du sjekker hva som blir neste🙂

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Et alternativ på ny pu har dukket opp. Dynavector XV-1. Den er brukt, men med lav timer. Umulig å verifisere. Liker ikke bruktkjøp på pu. Nå har jeg vært uheldig med dynavector før (xx2) men jeg likte hvordan den låt. Får tenke litt😀

IvarT

Nattmannen
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.229
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Var jo faen ikke Sevalds spiller jeg siktet til...o_O
    Jeg hadde vel en mistanke om det da det var @Sevald som svarte, men tenkte at dette kanskje var en kløktig manøver for å dreie fokuset over til eget utstyr. Vi er jo tross alt i avdelingen for "mitt anlegg" :D

Men hvor finner jeg bilde av tyggegummi/snørr-spilleren da? Må jeg leite i Ellos-katalogen kanskje? :ROFLMAO:

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde vel en mistanke om det da det var @Sevald som svarte, men tenkte at dette kanskje var en kløktig manøver for å dreie fokuset over til eget utstyr. Vi er jo tross alt i avdelingen for "mitt anlegg" :D

Men hvor finner jeg bilde av tyggegummi/snørr-spilleren da? Må jeg leite i Ellos-katalogen kanskje? :ROFLMAO:
    Du kan jo lage en prototype med disse forutsetningene🤓

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg avskriver Dynavector XS-1s. Sylus er veldig eksponert og lite beskyttet. Valget står mellom Zyx 4 d Utlimate igjen, men med sølv variant denne gangen eller Hana Umami Red. Begge er på lager. Kan fort bli lyd i snurren til neste helg. Alternativ kunne vært å gå opp et hakk i Zyx hierarkiet.

Zyx omega utimate ser fryktelig dust ut med ball

last ned (1).jpg

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.179
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg avskriver Dynavector XS-1s. Sylus er veldig eksponert og lite beskyttet. Valget står mellom Zyx 4 d Utlimate igjen, men med sølv variant denne gangen eller Hana Umami Red. Begge er på lager. Kan fort bli lyd i snurren til neste helg. Alternativ kunne vært å gå opp et hakk i Zyx hierarkiet.

Zyx omega utimate ser fryktelig dust ut med ball

Vis vedlegget 843953
    Skal ikke klovneneser være røde?

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Sende en forspørsel til Clearaudio angående valg og matching av pu til min Magnify arm. Der de svarer med å personlig har testet Hana Umami Red i flere oppsett. Og i USA har de samme forhandler og ofte er satt opp sammen i butikk. Høyt anbefalt.

Sist redigert:

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har du vurdert noe fra Lyra?
    Ha en riktig fin helg Sevald :)

mvh
    Vurderte Lyra sist korsvei. Er nok bra lyra, men er dynamikk dens sterkeste side? Mitt inntrykk var ikke det. Kun ut fra hva jeg har lest. Jeg hører på en del prog og verdsette dynamikk høyt😀

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    44.166
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vurderte Lyra sist korsvei. Er nok bra lyra, men er dynamikk dens sterkeste side? Mitt inntrykk var ikke det. Kun ut fra hva jeg har lest. Jeg hører på en del prog og verdsette dynamikk høyt😀
    Tja si det :unsure: Føler ikke det mangler dynamikk her hos meg men mitt oppsett er ikke i samme klasse som ditt :)

mvh

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    25.061
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tja si det :unsure: Føler ikke det mangler dynamikk her hos meg men mitt oppsett er ikke i samme klasse som ditt :)

mvh
    Jeg skal være forsiktig med å hevde noe som ikke har hørt. Liker ikke synsing😅 Men Lyra får mye skryt. Ikke alle parametere trenger ha 10 i score. At det kanskje finnes noen med mere dynamikk trenger ikke bety så mye. Jeg vet heller ikke hvor Hana står. Jeg liker av og til å kaste terninger og håpe på suksess😀

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn