Sevalds DIY subber = Lost in space

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En annen tanke jeg har lekt meg med er å bruke Michi M8 monoblokkene til basstårna og få meg en Michi S5 2 kanals til The music. Litt over kill med å bruke forsterkere til 160k på bassene, og sikkert bedre å bruke klasse D men……
    Dette er en idé jeg synes du skal legge fra deg først som sist. Michi aint got shit on Crown på dette feltet. :LOL:
    Takkekort fra konemor kan sendes til;

    Storkjeftet Bergenserjævel
    Brølealléen 2
    5008 Bærgen
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Dette er en idé jeg synes du skal legge fra deg først som sist. Michi aint got shit on Crown på dette feltet. :LOL:
    Takkekort fra konemor kan sendes til;

    Storkjeftet Bergenserjævel
    Brølealléen 2
    5008 Bærgen
    Crown med Michi chassis da?🤓 Er nok bare en tankelek og tipper jeg ender opp med Crown faneskapet skjult i veggen på ene siden. Men hva skulle Michi slite med som Crown gjør med glans? I hvert fall ikke by seg frem, for ser ut som crap😬 Nå har jeg testet Vera og det funket på bassen så det er sikkert fornuftig…… men…
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Crown med Michi chassis da?🤓 Er nok bare en tankelek og tipper jeg ender opp med Crown faneskapet skjult i veggen på ene siden. Men hva skulle Michi slite med som Crown gjør med glans? I hvert fall ikke by seg frem, for ser ut som crap😬 Nå har jeg testet Vera og det funket på bassen så det er sikkert fornuftig…… men…
    Du må minst ha 6 Michier totalt. To til hvert tårn og to til ht
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Uten å ha regnet på impedansen, så trenger jeg 2 kanaler til hver side?
    Michi leverer 1800W til 4ohm. Du bør ihvertfall ha 500W til hvert element. En Michi pr parallelle par er perfekt imo 👍 Blir dyrt da...
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Michi leverer 1800W til 4ohm. Du bør ihvertfall ha 500W til hvert element. En Michi pr parallelle par er perfekt imo 👍 Blir dyrt da...
    Er feberen som leker med tanken. Blir dyrt og jeg trenger 2 kanaler pr tårn. Får hive skiten inn i veggen. Blir nok Crown😅
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Men hva skulle Michi slite med som Crown gjør med glans?
    Fornuftig forhold mellom kroner og ytelse er vel det som slår meg først. 😁

    Man kan jo også bestille seg noen sett med Ice 1200as2 og kline dem inn i ventilerte kabinetter for billig høykvalitetsytelse.

    Evnt 7 stk 2 kanaler for gitt-vekk peng når de kommer inn igjen på lager her; https://icepower.dk/buy/as-series/1200as2
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Crown er vel en no-brainer, finner jeg et par xls2502 brukt etterhvert kan det hende det blir en slik per side hos meg også. Monoforsterkere er bare tøffere enn noe i stereo uansett, få et balansert utseende på høyre og venstre side i rommet gjør heller ikke noe. :)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Bare jeg som har for god tid til å fundere da jeg er hjemme syk. Blir nok Crown. Kjenner at motivasjonen til å gire opp prosjektet ikke er mindre etter å ha sett @MakkinTosken sitt syke prosjekt.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tydelig at Crown sliter med leveransen for tiden. Vurderte å kjøpe to 2502 til, men det kunne jeg bare glemme. Et sted stod det at antatt levering var i juli neste år.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Tydelig at Crown sliter med leveransen for tiden. Vurderte å kjøpe to 2502 til, men det kunne jeg bare glemme. Et sted stod det at antatt levering var i juli neste år.
    Får handle deg behringer i stedet 😝 Ligger et par nx6000d på finn mener jeg ....
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    212
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Går faen ikke an. Kun 2502 de sliter med, eller alle modellene?
    Fikk beskjed av evenstad musikk att xti serien er vented inn i februar tror jeg det var, så crown sliter med leveranse på fleire modeller.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    2CA33FD5-4F23-4D33-ABFA-A07D2BEC2FC0.png


    Frustrert og lei. Finner knapt en ledig kveld eller helg til prosjektet før jul. Mye ekstra på jobb, kursing, pluss bursdager som skal feires som jule fjas. Er virkelig giret på å komme videre i prosjektet. Eneste jeg kunne kanskje fått til er å ta ut litt avspasering og jobbet på spreng. Ellers blir det stopp frem til romjulen😡
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Du har i det minste noe å glede deg til. Her slår den ene dagen i hjel den andre, intet nytt i horisonten... Så slutt tytinga og tenk på stakkars @erk som ventet 8 mnd på opptenningsved
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Ledigtid er tenketid.
    Beste som er med et prosjekt imo.

    Hvordan og få alt til på engang.. og ikke måtte gjøre arbeid om'at.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Du får levere det inn til Sandeid å få han til å gjøre det ferdig🙂
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    I disse tider er det problemer å få tak i det mest finurlige ting. Denne gangen MDF plater. Ingen lokale kunne lengre skaffe MDF. Heldigvis ordnet det seg hos Trestokken. Angrer på at jeg ikke brukte de før. Virker som et sted med topp service. Gjør muligens avtale om å få skjært til det meste slik at det er kun litt fresing og montering igjen til meg.
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.064
    Har laget x antall høyttalere , men siste 6 årene har Trestokken frest alt for meg.
    Ser meg aldri tilbake.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har laget x antall høyttalere , men siste 6 årene har Trestokken frest alt for meg.
    Ser meg aldri tilbake.
    2 ting jeg ikke har, tid og snekkerbod. Ser nå at å kjøpe inn verktøy til dette formålet var feil prioritering. Hadde jeg kunnet skru tiden tilbake hadde jeg latt Trestokken gjort hele jobben. Ser flere ting med min konstruksjon som er både tungvint og kunne blitt gjort smarte og lettere ved montering. Men litt av drivkraften var å gjør jobben selv, selv om jeg så for meg denne konklusjonen kunne komme. Jeg kommer i mål og det er selvgjort. Og jeg har lært litt på veien:)
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.064
    Ja, absolutt. Små ting kjører jeg selv sagen i, men litt større ting setter jeg bort.
    Siste jeg gjorde krevde 36 x 18" hull , bare det var til å spy av . Gikk 2 dager hos Trestokken så var hele prosjektet ferdig frest , inkludert forborring av hull . Så jeg kunne ha montert dette med 3 i promille 😅.

    Men verktøy er alltid kjekt å ha , så det må sees som en liten investering 😀
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Liten oppdatering i tråden min. Drivere er bestilt. Det ble ikke like brutalt som det lå an til tidligere. Jeg spiller ikke så høyt og bør klare meg med noe mere moderat. Jeg var opptatt av å bruke kvalitets drivere. Sikkert mye som kunne fungert. Så var det med leveringstider da. Betyr en del at jeg kan stole på leveringsdato, for jeg vil dra dette prosjektet i land nå snart. Uansett så er jeg glad for å landet på 8 x Scan Speak Revelator 32w.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ett spm, hvorfor lager du ikke avstivere som dette?
    Det stiver av alle flater bedre.
    Er jo snakk om å få plass til magneten og noe av elementet der de står langt opp på elementet.

    1641240331875.png
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ett spm, hvorfor lager du ikke avstivere som dette?
    Det stiver av alle flater bedre.
    Er jo snakk om å få plass til magneten og noe av elementet der de står langt opp på elementet.

    Vis vedlegget 777775
    Si det. Er du sikker på din løsning stiver bedre? Hva med bakplateten? Din løsning er nok enklere og jeg har gjort det tungvint for meg selv, men jeg står inne for mitt valg. Maks 17 cm mellom avstivere.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes det ser jævli bra ut jeg. Blir sikkert dønn solid! Gleder meg veldig til å se resultatet og dine inntrykk
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Synes det ser jævli bra ut jeg. Blir sikkert dønn solid! Gleder meg veldig til å se resultatet og dine inntrykk
    Takk. Jeg er ikke redd for at kabinettene kommer til å holde mål. Avstivere er etter mitt vet ganske så fornuftige. At jeg velger å legge ekstra jobb i å runde av alle hull og profiler som ingen kommer til å se er egentlig bare dumt, men det gir meg godfølelsen. Mitt prosjekt. Jobber på si med å klar gjøre hulen også.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Si det. Er du sikker på din løsning stiver bedre? Hva med bakplateten? Din løsning er nok enklere og jeg har gjort det tungvint for meg selv, men jeg står inne for mitt valg. Maks 17 cm mellom avstivere.
    22cm er det hos meg 50 mm bakeplate og samme i front.
    Poenget med en som jeg viser her er att alle støtter hverandre.
    En hel plate med bare runde hull er stivere, slik er det bare.
    Mange av de blir enormt stift.
    Hadde planer om to, men så ikke behovet.
    Hadde en slik konstruksjon i de første kassene, men det var ikke i nærheten så stift som det jeg lagde etterpå.
    Enda det var to i de første kassene.
    Sa det ikke for å lage kvalme, velment råd.
    Klok av dårlige valg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn