Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Utrolig så lik smak en voksen statstjenestemann og en ung og lovende "terminator" har.. :).. Har selv takket nei til førstnevntes skole to ganger.. Tror jeg drakk for mye vann oppe ved Sognsvann på opptaket :cool:
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig så lik smak en voksen statstjenestemann og en ung og lovende "terminator" har.. :).. Har selv takket nei til førstnevntes skole to ganger.. Tror jeg drakk for mye vann oppe ved Sognsvann på opptaket :cool:
    Er nok ikke alt av musikk vi begge liker 🤣 Holder meg langt unna når @T-1 setter på sin absolutte favoritter 😉 Og det samme gjør vel han her når jeg setter på noe smooth jazz.

    Du trenger ikke angre på valget om å takke nei de gangene, hadde vel ikke valgt samme igjen selv hvis jeg hadde visst det jeg vet nå.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Utrolig så lik smak en voksen statstjenestemann og en ung og lovende "terminator" har.. :).. Har selv takket nei til førstnevntes skole to ganger.. Tror jeg drakk for mye vann oppe ved Sognsvann på opptaket :cool:
    Terminator?🤣
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er nok ikke alt av musikk vi begge liker 🤣 Holder meg langt unna når @T-1 setter på sin absolutte favoritter 😉 Og det samme gjør vel han her når jeg setter på noe smooth jazz.

    Du trenger ikke angre på valget om å takke nei de gangene, hadde vel ikke valgt samme igjen selv hvis jeg hadde visst det jeg vet nå.
    Var etter første to kontingenter sørpå, samt to år på befalsskole.. Motivasjon sank da det ble ymtet frempå om en ny rekrutt periode. Så da ble det litt KS1 på Gimlemoen før en dro sørpå igjen.. I retrospektiv er jeg nok dessverre enig med deg @Seskage :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    To plater kom i hus i dag 😊

    Beth Hart - A tribute to Led Zeppelin

    Somali Yacht Club - The Sea


    Sistnevnte er er ukrainsk band, kjøpt mest for å støtte noen musikere derfra.
    09608707-4CB9-4DB0-9963-EB85349CAE60.jpeg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.707
    Sted
    London
    To plater kom i hus i dag 😊

    Beth Hart - A tribute to Led Zeppelin

    Somali Yacht Club - The Sea


    Sistnevnte er er ukrainsk band, kjøpt mest for å støtte noen musikere derfra.
    Vis vedlegget 799501
    Beth Hart plata liker jeg godt
    Og Somali Yacht Club er faktisk et bra band. Jeg fant dem via en artikkel i Classic Rock som promoterte band fra Ukraina
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Beth Hart plata liker jeg godt
    Og Somali Yacht Club er faktisk et bra band. Jeg fant dem via en artikkel i Classic Rock som promoterte band fra Ukraina
    Har bare fått hørt Beth Hart så langt, og jeg synes den er bra. Synes stemmen hennes passer godt til disse låtene.
    Somali har jeg hørt via Tidal, ikke musikk jeg pleier å spille, men absolutt noe å lytte til.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Skjer ikke så mye her om dagen, men i går var jeg og hørte foredraget til «hypokonderlegen» Wilhelmsen.

    Det er et morsomt og tankevekkende foredrag som absolutt kan anbefales! Ny forestilling i september 😊
    661056F0-8E3D-4A92-AA1C-E36B145D76C9.jpeg


    Har lenge hatt liggende en AT12ex pickup med en stift som nok er godt slitt. Har sett etter ny, men stort sett bare funnet uoriginale på nett.
    Plutselig dukket det opp en ubrukt original på Finn, og den kom i posten i går. Montert og spiller nå på Micro Seiki DD-22.
    69CC749A-522E-447A-A2C1-1EFB1743590A.jpeg


    Kun spilt en plate så langt, men det er ingen tvil om at bytte av stift gjorde susen 👍
    B660D408-8ECF-439E-94B1-A4A97CF6D945.jpeg


    Må innrømme at jeg liker disse gamle direktedrevne spillerne, gi dem litt stell og de fungerer utmerket.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Lite som skjer her for tiden, nedtelling til pensjonisttilværelsen går sin gang, åtte dager igjen på jobb (ti dager totalt) og et par av dem må brukes til rydding og innleveringer av uniformer mm.

    I formiddag kikket jeg litt i bunken over plater som stod til resirkulering, og tenkte det kunne være morsom å spille noen av dem først 😊

    Da dukket denne opp:
    5978C9D0-F80B-413D-A44C-E4DAF9EA2CC7.jpeg

    Dobbeltalbum utgitt i 1972. Beskrevet som fusion, big band, jazz-rock på Discogs.

    Litt artig album, enkelte låter gir meg assosiasjoner til 70-talls krimseriers musikkspor og det avsluttes med
    instrumental-cover av «Hey Jude». EDIT: Kom litt vokal helt på slutten 😆

    Ellers så er våren virkelig i anmarsj her på «godset», blomster springer ut og en antydning til grønt er kommet på plenen, herlig 😃
    D64CC14E-A8C9-42BA-A463-7ED7C23F37CA.jpeg
    C6F0B9DD-4108-43EA-AAD3-CEEF47817C23.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    ED89FDB7-D064-4E1A-8512-4C422CF4C436.jpeg

    Oppdaget at jeg hadde 6P3P stående som driverrør i forsterkeren 😬 Hvis jeg ikke er helt på jordet er disse russiske? Og slik situasjonen er nå i verden gjør det at jeg ønsket å fjerne dem.

    Sjekket litt hva jeg hadde liggende av rør, og fant noen gamle RCA 6L6 G og byttet. For å si det veldig klart, det ble en endring til det bedre lydmessig. Byttet dem ut en gang for lenge siden da jeg syntes det skurret litt en sjelden gang med dem, men så langt har det bare vært godlyd nå 😊
    E0E77F54-B133-430A-B9D8-EE07F725D6DD.jpeg


    Nå spilles Celeste, er det bare jeg som noen ganger synes det kan minne om Amy Winehouse?
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33

    Spørs om ikke noe av tiden som pensjonist skal brukes på et besøk her🤔😉
    Men for h@#$ da! Hold sånt hemmelig så vi får plukke først å i fred og ro 🤪🎶
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.498
    Antall liker
    3.124
    Torget vurderinger
    1
    Gå mann 60 i mai du e jo bare en kjuagutt , med glimt øge. 😬
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I kveld har jeg forsiktig begynt på noe som blir en av aktivitetene jeg har planer om å bruke litt tid på i pensjonisttilværelsen😂

    Registere plater i Discogs og vaske dem.

    Jeg begynte på en bunke som har stått lagret lenge uten at jeg har sjekket hva jeg egentlig hadde der, og da dukket denne Sladeplaten opp.

    Har vel ikke hørt på Slade siden tenårene, så etter en vask spiller den nå på noenlunde tidsriktig utstyr, Technics Sl2000, AT12Xe pickup, Electrocompaniet for- og effektforsterker og Proac super tablette høyttalere. Moro! 😃
    4C7664E5-A40D-4560-8BCA-34E43CE5DF49.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Slade kødder man ikke med😊 Bra…Og den oversiktsplanen din liker jeg og.. Noe av det samme ble startet her for fem-seks år sia..

    Hvis du liker Beth Hart, få med deg hva Brandi Carlile gjør med MADMAN ACROSS THE WATER👍 Samt HEARTs liveversjon av MONA LISAS AND MAD HATTERS.. Sistnevnte Elton-perle er femti år i år.
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag fortsetter jeg «down memory lane» med Gasolin - Gør det noget 😃

    D764DBB5-8B8D-4240-ADBF-6DBC745921D3.jpeg


    Jeg kan fortsatt huske den forventningen som strømmet gjennom kroppen da jeg gikk inn i Bergenshallen i 1978 for å høre dem live! Dette var min første konsertopplevelse med et «berømt« utenlandsk band.

    (Så snakker vi ikke om at neste konsert samme år var Bellamy brothers😆)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag fikk jeg omsider rotet meg til å kjøpe rammer til de gamle rør-reklamene jeg fikk til jul i 2020 av min yngste sønn. To fikk jeg med ramme på, så de har hengt oppe en stund 😅 Men byttet ramme på dem også slik at det er samme ramme på alle fire.
    Synes det ser fint ut og bildene passer godt i min lille lyttekrok 😃

    9E947538-B007-408E-851B-D94758DBF147.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag hadde jeg min siste dag på jobb før to måneder med ferie og fritid før pensjonisttilværelsen starter 1. juni. Så i dag har det vært mange tanker og følelser som har gått gjennom hodet.

    Da jeg skulle gå ba en kollega meg om å sjekke lommene for å være sikker på at alt som skulle leveres inn var levert.

    Da fant jeg dette velmente forsøket på å hjelpe meg med å komme meg rundt omkring i alderdommen🤣
    C3295526-5CED-4107-A482-49F9AA85D51F.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Hvis du visste hvor vanskelig det er å få det kortet for dem som faktisk TRENGER det, spøkte du ikke så lett med det..😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn