Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag kom Aurora sitt siste album i hus på fysisk medium, er en meget god plate som jeg gir mine beste anbefalinger👍
    855AD1D2-D79C-4EF1-82C8-4DD42A78CBEE.jpeg


    Etter å ha spilt det to ganger kom jeg til å tenke på den ene ganger jeg har hørt henne live. Det var da Wardruna spilte på plenen, Bergenhus i 2018 eller 2019, litt usikker.
    På siste låten der, Helvegen, var hun gjestevokalist og det ble en «gåsehud» opplevelse! Helt fantastisk!

    Søkte på nett, og den ligger der med Aurora.

    I tillegg oppdaget jeg at »The carismatic voice» har laget en video hvor musikk og vokalprestasjon er kommentert, artig å se og høre 😊

    Anbefales, både Aurora sitt album, og Helvegen med Wardruna og Aurora 👍
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vi skal jo på wardruna neste gang vi 👍🎶👌 det tror jeg er en opplevelse av de få🎶
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Vinflasken er tømt, og jeg er vel det man kan kalle «salongberuset» 😬
    Så nå er jeg er begynt å spille gjennom platene jeg fikk av min bror og svigerinne da de ryddet i boden 🤣
    Mye 80-talls, så nå snurrer Tears for fears. Morsomt å høre musikken man spilte i ungdommen 😊
    90959445-B112-4C60-B656-B7A888090C06.jpeg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Sakte, men sikkert kommer ting på plass 😂 Fikk fire flotte plakater av gamle reklamer for rør av min yngste til jul i 2020, men har ikke klart å bestemme meg for hvor de skulle henge.

    Har kun ramme på to av dem, men i dag fikk jeg ånden over meg og tok en beslutning. Så da er to kommet på plass, og så får jeg bare håpe at to rammer til kommer på plass litt kjappere 🤔🤣

    Vis vedlegget 784596
    Vis vedlegget 784597

    Her er de to siste som skal opp på veggen 😊
    Vis vedlegget 784601
    Hei og god kveld. Må bare spørre, er de HT der Wharfdale Linton? Var en tur hos Stereofil her om dagen og synes de så helt fantastiske ut. Fikk dessverre aldri hørt de, men planlegger å dra tilbake å høre de.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hei og god kveld. Må bare spørre, er de HT der Wharfdale Linton? Var en tur hos Stereofil her om dagen og synes de så helt fantastiske ut. Fikk dessverre aldri hørt de, men planlegger å dra tilbake å høre de.
    Det stemmer 😊
    De har stått i anlegget hos meg i et år nå. Er virkelig fornøyd med dem! Har hatt dobbelt så dyre høyttalere innom, men Wharfedale blir stående. Har ikke kjent på noe behov for å bytte dem ut.
    Kan også nevne at to venner av meg har vært hos meg, hørt dem og deretter fått samme i hus.
    Ikke best på noe, men totalen er slik jeg liker at det låter. Synes de spiller fantastisk med Lm518iA, så ser ikke for meg at det blir noen endringer på forsterker eller høyttaler her.
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Det stemmer 😊
    De har stått i anlegget hos meg i et år nå. Er virkelig fornøyd med dem! Har hatt dobbelt så dyre høyttalere innom, men Wharfedale blir stående. Har ikke kjent på noe behov for å bytte dem ut.
    Kan også nevne at to venner av meg har vært hos meg, hørt dem og deretter fått samme i hus.
    Ikke best på noe, men totalen er slik jeg liker at det låter. Synes de spiller fantastisk med Lm518iA, så ser ikke for meg at det blir noen endringer på forsterker eller høyttaler her.
    Ah, så kult! Da skal jeg sjekke de ut nærmere ved neste anledning! Utseendemessig, så er det ihvertfall veldig få som slår dem (IMO)🤘
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ah, så kult! Da skal jeg sjekke de ut nærmere ved neste anledning! Utseendemessig, så er det ihvertfall veldig få som slår dem (IMO)🤘
    Med stativene er de lekre å se på synes jeg også 😊
    Og prismessig mener jeg de er et kupp!
    Jeg vurderer innimellom om jeg skal skaffe meg lillebroren til kjøkkenanlegget. Hadde vært artig å prøve dem om de er like gode i forhold til pris.
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Med stativene er de lekre å se på synes jeg også 😊
    Og prismessig mener jeg de er et kupp!
    Jeg vurderer innimellom om jeg skal skaffe meg lillebroren til kjøkkenanlegget. Hadde vært artig å prøve dem om de er like gode i forhold til pris.
    Det synes jeg du skal gjøre👌 Spiller de like bra på allslags musikk? Eller har de noen styrker/svakheter ifht sjangre?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kan ikke si at jeg har merket meg noen svakheter. Som tidligere beskrevet er de neppe best på noe, men totalen liker jeg godt. Ikke anstrengende diskant, som er viktigst for meg, de går dypt nok til at jeg ikke føler det mangler noe.
    Nå spiller jeg ikke store orkesterverk/ klassisk musikk så kan ikke si noe om det. Synes det låter bra uansett hva jeg spiller. Kan ikke uttale meg om hiphop, rap og populærmusikk de siste tiårene da det er musikk som ikke spilles her. Er heftig bass et mål så er det nok noe annet som må kjøpes, men de går dypt nok til at jeg er tilfreds.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Må nok betale gastronomiske summer for å finne en bedre alt spisende stativer som de ja 👌🎶🍻
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Heldigvis er jeg ikke avhengig av å kjøpe dyrt for å ha glede av å prøve ut ting i anlegget 😊
    T-1 mener jeg har tendenser til tvangstanker og fyller huset med gammal drit 🤪

    For en tid siden fikk jeg et par platespillere, hvor den ene var en helautomatisk Pioneer. Den gikk fort videre til elreturen da det lå langt over min kompetanse å fixe den.
    Men, jeg tok av headshell med pickup, og i dag ble denne montert på sl-2000. Det er en Pioneer pickup, aner ikke typebetegnelse.
    1010D41A-646C-4CCD-BDAA-D53981A3FF8A.jpeg

    Men, den overrasket meg positivt! Litt morofaktor med fremhevet bass og driv. Så den kan jeg bruke på en spiller som skal ut av huset (ser du @T-1, her planlegges det at noe skal ut herfra🤣). Jeg vet bare ikke hvilken spiller som må ut enda🤔.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Heldigvis er jeg ikke avhengig av å kjøpe dyrt for å ha glede av å prøve ut ting i anlegget 😊
    T-1 mener jeg har tendenser til tvangstanker og fyller huset med gammal drit 🤪

    For en tid siden fikk jeg et par platespillere, hvor den ene var en helautomatisk Pioneer. Den gikk fort videre til elreturen da det lå langt over min kompetanse å fixe den.
    Men, jeg tok av headshell med pickup, og i dag ble denne montert på sl-2000. Det er en Pioneer pickup, aner ikke typebetegnelse.
    Vis vedlegget 789109
    Men, den overrasket meg positivt! Litt morofaktor med fremhevet bass og driv. Så den kan jeg bruke på en spiller som skal ut av huset (ser du @T-1, her planlegges det at noe skal ut herfra🤣). Jeg vet bare ikke hvilken spiller som må ut enda🤔.
    En ting er sikkert... du kan det med å skyndte deg sakte 🤪
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Må innrømme jeg så ikke muligheten for en idrettsskade i min alder😆 Dessverre har jeg klart å pådra meg en skikkelig strekk bak i låret, så nå er det alternativ trening som må erstatte turene i skog og mark en stund fremover 😢

    Ergometersykkel, fy flate så kjedelig det er å tråkke på den!

    Men takket være min hang til å kjøpe og ikke selge så har jeg et skapelig anlegg på «hybelen» også. Parasound 2100 og 2250, Schiit dac og SA10 høyttalere. Med Steely Dan konsert på YouTube går det greit å tråkke på stedet hvil 👍
    9D3B52DE-6CDE-47F9-8C6B-248EAE17DC59.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.325
    Antall liker
    63.082
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må jo ha noe å putle med i pensjonisttilværelsen 🤣 Og pensjonister har jeg hørt har god tid🤔 Stemmer ikke det @Karmana? 😆
    Nei, der tar du feil! Pensjonistlivet er hektisk og steintøft, men heldigvis tilbyr jeg et kurs som sikrer at hver dag blir fredfull og moro, alt på en gang. Husk nå bare å spare opp til den ublue kursavgiften.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Nå skal det sies at jeg gjerne kaller det beste av OL-landets lydutstyr CHI-FI, da…et tegn på at jeg respekterer de kinesiske merkene som fortjener det. Problemet er jo alle inhemske -de delene som har misforstått den europeiske CE, og slipper gjennom det norske nåløyet over nett, kjøpt med skylapper, fordi rør er rør, med liten tanke for forhold og forsikringsrisk.. They give China A BAD NAME..Kina HAR gode merker også: LM, Hanss, Cayin, Shanling..og noen få andre..
    Her er nyanskaffelsen fra Sussex på plass, og leverer som ventet👍 LANGT bedre enn sin pris, typisk for det gode engelske livet..Spørs bare nå hvor alvorlig naboens nymeldte vannskade i boden er..Intet har forhåpentlig skjedd med emballasjene mine..men jeg gruer litt..
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    581E84A7-BD96-4D79-BB7B-3143F50EDACB.jpeg

    Fridag, så da kunne jeg kose meg med å prøve noe annet nok en gang 😊
    Kjøpte nettopp et rimelig Little Bear T8 riaatrinn av TT, og koblet det opp sammen med SL-2000 og en Grado Black pickup.

    83262C28-7868-4EBC-AF71-0986208645F0.jpeg


    Det spiller fint, kunne nok klart meg med denne komboen hvis ikke jeg visste at det finnes komponenter i hus som spiller vesentlig bedre. Men, for en som bare skal kose seg med å spille sine gamle plater og mimre om en gyllen ungdomstid så er det nok perfekt😉
    Nå spilles Peter Gabriel «So».

    image.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Den plata er det iallefall ikke noe galt med. Og Grado av den linja er svært gode. De vekker alt fra superbillig Pro-Ject Primary-klasse til de dyreste vintageriggene. Bare å velge riktig farge👍 Nesten like fleksible som AT VM95..
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Etter gårsdagens »eksperiment» med billig riaa har jeg i dag spilt plater via det som står permanent i hovedanlegget.

    Må jo innrømme at forskjellen er STOR! 😆 Men det skulle også bare mangle 😊

    Nå spilles Tonight, David Bowie. Liker det jeg 😊
    111EB629-7E69-4B32-B5A4-90358C026E49.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    CBD1B314-159B-4BC4-9935-B52A9B7AA9B0.jpeg


    Hvor herlig var det ikke å endelig kunne gå på konsert igjen uten restriksjoner på antall, måtte bruke munnbind osv.

    I en tilnærmet fullsatt Grieghall gjennomførte «Dark side of the Wall» en forrykende konsert til trampeklapp fra publikum 😊

    Det var tydelig at gleden over å endelig kunne spille foran fullsatt sal var stor.

    Gjengen på scenen er dyktige musikere så dette var virkelig moro!

    Konserten ble avsluttet med en lovnad om at neste års show ville bli enda større og bedre hvis ikke en ny nedstengning av samfunnet satte en stopper for det.

    De spiller i Oslo i dag, 20 februar. Er der billetter igjen og man har anledning, gå og hør dem 👍

    Beklager dårlig bilde, men fotografering ble ikke prioritert 😉
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Dagen startet rolig med litt jazz fra tidlig 80-tall 😊
    C0778627-81DB-4F77-B893-443DB794FA02.jpeg


    Det jeg setter pris på med lp er at det ofte er interessant info på coveret. Strømming er enkelt og greit å drive med, men noen ganger er det artig å få litt bakgrunnsinfo om musikk, artister og innspilling.

    FA4CF284-05A3-4357-970D-8D1254A005EE.jpeg

    Albumet er spilt inn i løpet av en dag, 7 juni 1982. Da passet det for dem alle og møtes i studio 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    EEA7DB83-CF93-42D6-A800-A7CE208193B1.jpeg

    Dagens platefangst 😊

    Dukket opp i en annonse i går og da selger bor noen minutters kjøring unna var jeg kjapp med å reservere disse. Liker Ritenour og Lorber godt, og disse to albumene kunne jeg ikke finne på Tidal.
    The Royal Scam har jeg fra før, men er dessverre et hakk i midt eksemplar. Spyro Gyra har jeg ikke noe av fra før, så da ble den også kjøpt inn.

    Har vasket dem nå, og de spiller helt greit. Lyden på eksemplaret av The Royal Scam som jeg hadde er bedre enn det som kom i hus, så blir vel til at begge beholdes.

    Så litt funfact om min 17. tippoldefar, har et par onkler og en kusine som har gravd godt i familiehistorien 🤣

    Han var Sir James of Douglas, gift med søsteren til Robert the Bruce. Han levde i en svært turbulent tid i Skottland. Filmen Outlaw king på Netflix handler om Robert og bla James Douglas.

    Han døde i et slag i Spania 25 august 1330 på vei til det Hellige land med hjertet til kong Robert the Bruce.

    C02ACA3B-0232-4BCE-8D86-B5AA90C8EF79.jpeg


    Så jeg må visst få endret på status her på hfs, kan ikke kalles hifi-freak, Lord Skage passer vel bedre 🤔😉😆
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vis vedlegget 793390
    Dagens platefangst 😊

    Dukket opp i en annonse i går og da selger bor noen minutters kjøring unna var jeg kjapp med å reservere disse. Liker Ritenour og Lorber godt, og disse to albumene kunne jeg ikke finne på Tidal.
    The Royal Scam har jeg fra før, men er dessverre et hakk i midt eksemplar. Spyro Gyra har jeg ikke noe av fra før, så da ble den også kjøpt inn.

    Har vasket dem nå, og de spiller helt greit. Lyden på eksemplaret av The Royal Scam som jeg hadde er bedre enn det som kom i hus, så blir vel til at begge beholdes.

    Så litt funfact om min 17. tippoldefar, har et par onkler og en kusine som har gravd godt i familiehistorien 🤣

    Han var Sir James of Douglas, gift med søsteren til Robert the Bruce. Han levde i en svært turbulent tid i Skottland. Filmen Outlaw king på Netflix handler om Robert og bla James Douglas.

    Han døde i et slag i Spania 25 august 1330 på vei til det Hellige land med hjertet til kong Robert the Bruce.

    Vis vedlegget 793399

    Så jeg må visst få endret på status her på hfs, kan ikke kalles hifi-freak, Lord Skage passer vel bedre 🤔😉😆
    Har et par andre forslag til kallenavn.... 🤪 lord du lissom 🤪
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I kveld snurrer en av ungdomstidens favoritter 😊

    Jeg husker godt hvor imponert jeg var av lyden Peter Framton fikk frem med «plastslangen« han hadde i munnen mens han spilte gitar 🤣

    Lenken under er til det som den gang var min favorittlåt fra ham, Show me the way. 😊


    Edit: Ble selvfølgelig spilt på lp, ikke streamet 😉
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg klarte utrolig nok å pådra meg en saftig strekk bak i venstre lår for noen uker siden. Så nå etter noen behandlinger hos fysio og forsiktig bevegelsestrening(dritkjedelig), tok jeg meg i dag en rolig tur på skogsbilveien.
    Det gikk veldig bra, men gikk såpass sakte at jeg rakk å fundere over et av livets mysterier🤔😆
    60EBB42D-813D-44C2-8012-15DC4AF1961A.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.864
    Antall liker
    13.720
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    I en tilnærmet fullsatt Grieghall gjennomførte «Dark side of the Wall» en forrykende konsert til trampeklapp fra publikum 😊
    Det var tydelig at gleden over å endelig kunne spille foran fullsatt sal var stor.
    Gjengen på scenen er dyktige musikere så dette var virkelig moro!
    Konserten ble avsluttet med en lovnad om at neste års show ville bli enda større og bedre hvis ikke en ny nedstengning av samfunnet satte en stopper for det.
    Jeg så dem for noen år siden på Madam Felle, de har (velfortjent) vokst seg store siden da 👍
    Husker trommeslageren imponerte da han hoppet frem fra bak trommene og sang.

    mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg så dem for noen år siden på Madam Felle, de har (velfortjent) vokst seg store siden da 👍
    Husker trommeslageren imponerte da han hoppet frem fra bak trommene og sang.

    mvh
    Helge Nyheim er dyktig både som trommis og vokalist ja 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    2FC4D2DD-EE7E-4051-AA76-F25AB96EEE03.jpeg


    En bekjent la ut video av Zimmermann og hans «Russerne kommer» på Fjasboken.

    I min søken etter den på Tidal var den ikke å finne, men Ugress, Calle Hamre sin versjon finnes på dette albumet. (I tillegg er det mange andre gode låter av artister fra Bergen her)😃
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn