Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja ja.... Fjellapesprog er en ting........ men Feil ?? 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
    Oooops... så, du skrev f j e l a p e..... hva er det?? 😁
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Fikk en positiv overraskelse da jeg skulle spille litt musikk etter kveldsvakt 😊 Tidal kommer jo med forslag om nye album og i kveld oppdaget jeg at de foreslo et nytt album som Keb` Mo` kom ut med på fredag 😊
    Liker godt musikken hans så det var et perfekt forslag til musikk før Ole Lukkøye kommer på besøk😉

    4A346099-B345-447A-9D6E-B12F5FDEAC5F.jpeg



     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Sakte, men sikkert kommer ting på plass 😂 Fikk fire flotte plakater av gamle reklamer for rør av min yngste til jul i 2020, men har ikke klart å bestemme meg for hvor de skulle henge.

    Har kun ramme på to av dem, men i dag fikk jeg ånden over meg og tok en beslutning. Så da er to kommet på plass, og så får jeg bare håpe at to rammer til kommer på plass litt kjappere 🤔🤣

    B6A67C36-471C-494B-B578-019BF12B8C6D.jpeg

    C7515C97-0C3B-46DD-9623-A3BB95105BA3.jpeg


    Her er de to siste som skal opp på veggen 😊
    35A52F50-4297-4C81-8ED6-C08FBE97DCAF.jpeg
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Dette var fine plakater på musikk rommet.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ble gledelig overrasket på jobb i dag da en på teamet mitt, som har sin siste uke før hun begynner i ny jobb, kom med en hyggelig overraskelse til meg😊

    En ny kaffekopp, sjokolade og kort med gode ord samt ønsket meg lykke til i min snarlige pensjonisttilværelse.

    Ser frem til bli ferdig med innreiserestriksjoner, koronapass osv, men kjenner at jeg kommer til å savne gjengen jeg har jobbet med gjennom denne pandemitiden! Har ikke nøyaktig tall på hvor mange endringer der har vært i regelverket for innreise, men tipper det er blitt endret mer enn 300 ganger! Noen større og noen mindre, men det har tidvis vært vanskelig å orientere seg i diverse forskrifter.

    Så nå har jeg fått ny favorittkopp når jeg skal nyte kaffen foran anlegget.👍
    0A0E883E-3B83-4CC2-8E13-D737E107D164.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det er heldigvis Tollvesenet som evt kan få bruk for slike hansker @tkr 🤣🤣🤣
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg ble gledelig overrasket på jobb i dag da en på teamet mitt, som har sin siste uke før hun begynner i ny jobb, kom med en hyggelig overraskelse til meg😊

    En ny kaffekopp, sjokolade og kort med gode ord samt ønsket meg lykke til i min snarlige pensjonisttilværelse.

    Ser frem til bli ferdig med innreiserestriksjoner, koronapass osv, men kjenner at jeg kommer til å savne gjengen jeg har jobbet med gjennom denne pandemitiden! Har ikke nøyaktig tall på hvor mange endringer der har vært i regelverket for innreise, men tipper det er blitt endret mer enn 300 ganger! Noen større og noen mindre, men det har tidvis vært vanskelig å orientere seg i diverse forskrifter.

    Så nå har jeg fått ny favorittkopp når jeg skal nyte kaffen foran anlegget.👍
    Vis vedlegget 784895
    Your favourite cop? 😂 Eller hans/hennes........?:love:

    mvh
    Proffen
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Vil ikke ødelegge hjemkomsten for en pensjonist som gleder seg til å komme hjem til Napoleonskake og kaffe😆
    Husk at vi her snakker om en "sjøulv" i fåreklær, så du skal ikke la deg lure så lett.
    Hører du nærmere etter så klukker nok hele fyren, samt at ny matchvekt og kroppsfasong er oppnådd.
    Full av sprit hele fyren vet du.
    Og ikke hør på ham om han begynner å snakke seg bort om det digre kompasset han har drukket tomt på fritiden som nå trenger påfyll for å virke :oops:
    Det rettferdiggjør ikke 10-15 liter overvekt i form av sprit han ønsker å dra med inn i landet.
    Til alt overmål skal han vel blande seg en tynn en med SAFT :rolleyes:
    Makan til tullprat skal du lete lenge etter ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er skremmende alle disse ukvemsordene en sart sjel som meg må tåle. HFS er et eldorado for nedrige individer. Hvor finner man sine venner? Ikke i denne syndens pøl av et nettforum. Så mye er helt sikkert! Jeg legger meg i fosterstilling og gråter mine modige tårer i håpet om at morgendagen vil gi mer litt lys til mitt hjerte. Jeg er forundret og sjokkert over at en lovens håndhever kan gi disse menneskene fritt spillerom i denne tråden. Bur dem inne, og kast nøkkelen!

    Jeg ville heller aldri drømme om å ta store mengder sprit med meg til den rettmessige hovedstad! Rødvin derimot…..ikke like sikker 😄
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    En stor kopp kaffe må til mens jeg venter på svaret på hurtigtest. 😉 Nancy Wilson snurrer i bakgrunnen på sl-2000.
    Denne uken har jeg hatt 20% fravær på teamet pga koronasmitte, så er vel bare snakk om tid før jeg får det jeg også.
    C510F89C-C3FC-47DF-A8CA-F16D486682B3.jpeg
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    170
    Antall liker
    189
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Hvordan går det med rør forsterkeren ? Håper det ordner seg.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kom en pakke idag, og da jeg mangler både bombehund og egen luktesans måtte jeg bare stole på avsender😆
    863C136E-D942-4233-8A9F-292BDD6402E6.jpeg


    Jeg overlevde åpning av esken og innholdet så slik ut:
    B3104192-5B40-4FFF-B11C-F5B91D79A592.jpeg

    Betryggende og solid pakket 😊

    Pakken innholdt noe jeg lenge har vært nysgjerrig på, nemlig en:
    164ED414-BE24-49CD-B3A1-2C5E7033F5A4.jpeg

    D189484D-C158-462B-B649-27EE406CD38C.jpeg


    Etter noen nervepirrende minutter var den montert i headshellet, og med min Dr. Feikert protraktor gikk innstillingen som en lek 😊
    82B5AF3E-BB95-41C2-9158-759E4CB65891.jpeg

    Korrekt stifttrykk og da var det bare å legge på en av mine favorittplater, Donald Fagens The Nigthfly Live 😊

    C79FD603-AB70-41B1-8BA4-B88AE6990A39.jpeg


    Førsteinntrykket er at den er «morsommere» enn Cadenza red som jeg har brukt på spilleren. Mer trykk og smekk i bass- og litt mindre detaljert i diskantområdet. Liker absolutt det jeg hører 😃 Burde kanskje ha spilt samme plate med Cadenza først, men var for spent til å ta meg tiden til det😂

    Uansett er det moro å ha noe å bytte med når lysten på noe nytt melder seg, men så langt tror jeg Denon bli min favoritt fremover.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Grattis med kjempe pu som jeg er sikker på at du bli venn med :)
    Ha en fin helg

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg må flire, det er tydeligvis blitt et begrep her på sentralen dette med "bombehund" og jeg tror, men er ikke helt sikker, at jeg er opphavet til dette begrepet. Andre bruker kona eller katta, hva blir det neste? Ha en flott helg og gratulerer med ny PU. Bombehunden hilser også! 😂👍
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ja, jeg er nok inspirert av «bombehunden» din her @TT. 😆
    Takk, ha en flott helg du også og gi Mickey litt ekstra kos herfra 😊
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Fortsettelsen etter litt mat og en spennende håndballkamp hvor Norge dro i land seieren i siste sekund av ekstraomgangene😊
    BFC565A0-A871-4D48-8192-E29A42C7ED9A.jpeg


    Dette er et livealbum utgitt i 1981 som jeg liker meget godt og som har blitt spilt noen ganger her.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.741
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg kan anbefale albumet Discovered again! med Grusin. Har dessuten hart glede av å høre ham på Sentrum Scene i Oslo sammen med Lee Ritenour!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Forsterkere skal SIST PÅ, FØRST AV! Den Exposuren der er da mer enn god nok til helårstjeneste, kontra kinesiske rør? Ærlig speaker…Finn en Exposure DAC dertil, og gi XM-seriens RIAA og en Exposure poweramp til bassen en sjanse. Spørs om du da ikke gir rørene reisepass..Nå husker ikke jeg helt hva slags ProAc høyttalere du har, men.. Og har du emballasjen til Ex` en kan jeg være interessert i å overta den..Er det en 2010, kanskje?
     
    Sist redigert:

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Seskage: Forsterkere skal SIST PÅ, FØRST AV! Den Exposuren der er da mer enn god nok til helårstjeneste, kontra kinesiske rør? Ærlig speaker…Finn en Exposure DAC dertil, og gi XM-seriens RIAA og et aktivt Exposure delefilter en sjanse. Spørs om du da ikke gir rørene reisepass..
    Den forsterkern når ikke lm518 opp til sokkelessen engang. Det kan jeg si, for jeg har hørt de begge, på samme høyttalere. Men når gjorde du det🤔
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den forsterkern når ikke lm518 opp til sokkelessen engang. Det kan jeg si, for jeg har hørt de begge, på samme høyttalere. Men når gjorde du det🤔
    Exposure gruser da LM any day :D
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Seskage: Forsterkere skal SIST PÅ, FØRST AV! Den Exposuren der er da mer enn god nok til helårstjeneste, kontra kinesiske rør? Ærlig speaker…Finn en Exposure DAC dertil, og gi XM-seriens RIAA og en Exposure poweramp til bassen en sjanse. Spørs om du da ikke gir rørene reisepass..Nå husker ikke jeg helt hva slags ProAc høyttalere du har, men.. Og har du emballasjen til Ex` en kan jeg være interessert i å overta den..Er det en 2010, kanskje?
    Ja, jeg vet hva som skal først og sist av, jeg skrev, som tidligere nevnt i et innlegg, feil i første innlegg, men redigerte ikke da flere hadde sitert og kommentert.
    Hos meg, i mitt anlegg, foretrekker jeg Lm rørforsterkeren punktum!
    Høytalerne er ikke ProAc, men Wharfedale Linton 85 Annyversary.
    Har hatt innom flere forsterkere som har konkurrert mot Lm 518iA, men den har gått av med seieren hver gang. Kan nevne i farten Exposure 3010, Goldenote S3 signature 2 og PrimaLuna Prologue two. Den eneste som har fått meg til å tvile på hva jeg foretrekker i anlegget er den som står der akkurat nå, Luxman 507x.
    Jeg tror og mener jeg har såpass peiling på hva jeg foretrekker etter å ha hørt mye forskjellig både hos meg og hos andre at jeg vet hva som passer best for meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn