Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    image.jpg

    Skjer ikke mye spennende her for tiden, men i dag fikk jeg levert mine nye trådløse øreplugger. Crowdfounding, så visste lite eller ingenting om dem annet enn noen YouTube videoer.
    Nå er de ladet, parret med telefonen og jeg må si de absolutt møter forventningene.😀 Ikke var de dyre heller, en døy tusenlapp med frakt. Verdi på pakken var merket med $15, så de slapp vel gjennom toll uten behandling og gebyr (håper jeg 😂) Får se om det kommer noe krav med posten etterhvert.

    image.jpg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    image.jpg

    Ferdig med dagens økt med plenklipping. Har stor plen selv, og i tillegg en enda større hos min gamle mor som jeg også må klippe.
    Derfor har jeg avtale i neste uke om befaring hos mor om det er mulig å få installert en «hage-geit» som kan ta jobben der 😊
    Så nå nytes det fine været med pepsi Max, musikk og en god bok ute i skyggen av et tre 😅

    Har nå brukt mine nye øreplugger noen timer, og de imponerer med god lyd 👍
    De første par timene var det antydning til susing mellom låtene, men det har heldigvis forsvunnet!
    Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med at jeg tok sjansen på å kjøpe dem 😃
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noe har virkelig endret seg i det siste 🤣

    Har ikke hatt for vane å vinne noe som helst i konkurranser, lotterier eller på oddsen. Men, de siste par månedene har jeg vunnet trekning av en mengde CD-er, vunnet på oddsen og nå også fra @Lydglede 😀

    Det eneste som mangler nå er sju rette i Lotto 😉
    897D0E98-28D6-4F51-9DE8-0192E31F70A5.png
    51EBAC64-EBD9-42BF-8D1A-5E420F7A6480.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag vil jeg slå et lite slag for et bergensband 😊

    Years after, har kun gitt ut tre låter i løpet av de siste par årene, men liker godt det jeg hører.

    Slapp i dag en ny låt som jeg anbefaler å gi en lytt:


    Kunne vært gitt ut på 70-tallet, fikk litt assosiasjon til Little Feat da jeg hørte den 🤔
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I dag vil jeg slå et lite slag for et bergensband 😊

    Years after, har kun gitt ut tre låter i løpet av de siste par årene, men liker godt det jeg hører.

    Slapp i dag en ny låt som jeg anbefaler å gi en lytt:


    Kunne vært gitt ut på 70-tallet, fikk litt assosiasjon til Little Feat da jeg hørte den 🤔
    Ikke ueffent det der!
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Trivelig tråd å lese gjennom! Fine beskrivelser og mye snasent utstyr! Gleder meg til fortsettelsen.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Trivelig tråd å lese gjennom! Fine beskrivelser og mye snasent utstyr! Gleder meg til fortsettelsen.
    Takk 😊

    Jeg prøver å holde en positiv tone her, for meg er dette en hobby som skal gi meg glede og lyd slik jeg liker det.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Enig med @ragwo , Bare så synd at du har så ræva kabler i anlegget. Hadde du kjøpt noen nye, dyre kabler hadde anlegget målt mye bedre! Du hadde blitt kvitt klumpen på 198mHz og flatet ut den stratofæriske impedansen med bare ett enkelt kabelgrep. Men det er ditt anlegg og du som skal tåle det 🥺
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Dæven @jorwed_ , har du foretatt fjernmåling av lyden hos meg siden du kan spesifisere så nøyaktig hvor problemet er🤣
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Satellitt, @Seskage , satellitt! Vil jo bare presisere at jeg IKKE har hørt anlegget ditt på over ett år, men det underbygger jo bare mitt poeng! BTW så har jeg dyre kabler til salgs, men det er selvsagt ikke derfor jeg kritiserer anlegget ditt. Jeg kunne bare ikke la den gode stemningen stå uimotsagt!!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Satellitt, @Seskage , satellitt! Vil jo bare presisere at jeg IKKE har hørt anlegget ditt på over ett år, men det underbygger jo bare mitt poeng! BTW så har jeg dyre kabler til salgs, men det er selvsagt ikke derfor jeg kritiserer anlegget ditt. Jeg kunne bare ikke la den gode stemningen stå uimotsagt!!
    Full igjen???😂
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    For noen måneder siden tilbød @T-1 å lage nytt salongbord til meg av materialer min far og jeg saget til for noen år siden. Gårdssagen var slitt, så det ble siste gangen den ble brukt. Bordet blir også et minne om min far da han døde for et drøyt år siden.

    Materialene var vridd, var noe råte i, så han har hatt MYE jobb med høvling, pussing og snekring.

    i kveld banket det plutselig på døren, og der stod T-1 med bordet i bilen. Vi bar det inn på plass, og jeg er meget fornøyd med resultatet 😊
    7654D2EB-0A05-4B38-9084-195A15D3A91C.jpeg

    Beklager at det er litt rotete, men ventet ikke besøk i kveld 😆
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det skjer ikke mye på hifi-fronten for tiden, men tre lp-er har det nå kommet i hus siste uken.

    To Steely Dan som ble bestilt fra Big Dipper, takk for at du nevnte disse to i tråden din, @Atlerovik 😊

    Supernatural ble bestilt for en tid siden via crowdfounding, må si det er noen flotte prosjekter Christer Falck har satt i gang med å gi ut norsk musikk som er vanskelig å få tak i på fysiske medier, både cd og lp 👍😊
    C4EE03A1-BC8F-4C75-AD34-63EF5FBDAF83.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    Som vanlig når noen i familien gir ut musikk, må jeg promotere 👍

    Den unge mannen som gir ut dette stykket er min kusines sønn, vanligvis spiller han gitar/synger i Radiojørn.

    Her kommer han med musikk under eget navn, et stykke for strykekvartett! Kommer neppe lengre unna Radiojørn sin musikk🤣
    Er å finne hos de fleste strømmetjenester.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Som vanlig når noen i familien gir ut musikk, må jeg promotere 👍

    Den unge mannen som gir ut dette stykket er min kusines sønn, vanligvis spiller han gitar/synger i Radiojørn.

    Her kommer han med musikk under eget navn, et stykke for strykekvartett! Kommer neppe lengre unna Radiojørn sin musikk🤣
    Er å finne hos de fleste strømmetjenester.
    Kan rapportere at han nå også er streamet i Spania 😃 Syntes det begynte bra, men ble vel etter hvert litt for atonal for min smak.

    DAF1C7BC-95B4-45B0-8A78-4C38C49004DF.jpeg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kan vel si meg enig med deg der, @Karmana.
    hvis jeg har forstått rett så var det en «eksamensoppgave» på skolen dette verket 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag sitter jeg med en god kopp kaffe, musikk på kjøkkenanlegget og tenker litt på livets gang. Jeg ble bestefar for andre gang i går, til en skjønn jente med bollekinn og masse sort hår 🥰 Synes det er litt rart, er jo ikke lenge siden hennes far ble født🤣
    Jeg gleder meg til å få treffe henne, men det må nok vente et par uker da de bor på feil side av fjellene.

    Skjer ikke så mye annet her, venter på en VTA «on the fly» til Jelcoarmen min, den kommer forhåpentligvis i posten i morgen.

    Musikken som spilles akkurat nå er Heigh Chief. som jeg virkelig har fått sansen for den siste uken. Hadde ikke hørt dem før, men ble tipset av en god venn😊

    https://tidal.com/album/136713424
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Gratulerer!! Men ikke glem kamferdrops til kaffen. Lov å kose seg nå i din alder som både bestefar å snart avskiltet 🤪🥳
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Snart avskiltet fordi man har blitt bestefar :unsure:
    Makan til Vrøvel! 😤
    Jeg ble selv bestefar til nr.2 i går, og jeg nekter å levere inn "skiltene".
    For øvrig gratulerer Seskage :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, gammærn 🥰
    Takk 😊 Jammen ikke ofte jeg blir kalt gammærn av en som for lengst er blitt pensjonist😜

    Snart avskiltet fordi man har blitt bestefar :unsure:
    Makan til Vrøvel! 😤
    Jeg ble selv bestefar til nr.2 i går, og jeg nekter å levere inn "skiltene".
    For øvrig gratulerer Seskage :)
    Takker 😊 Og gratulerer med nr 2 til deg også @Powerpoint 😊

    T-1 er godt kjent med at jeg kunne vært pensjonist og må gå av til neste år, så det er bare litt vennskapelig mobbing fra hans side 🤣
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da var min siste sommerferie før pensjonisttilværelsen over, en ferie som har inneholdt det meste av oppturer og nedturer. Barnebarn nr 2 kom til verden, barnets mor ble syk, noe som medførte sykehusinnleggelse for hele den lille familien. Men jeg rakk å besøke dem før ferien var over. :D

    På returen østfra slutten clutchen å fungere noen kilometer forbi Dyranut på Hardangervidda, transport til Eidfjord med Landeveiens helter, buss til Voss og tog derfra til Bergen. Verksted i Eidfjord sommerferiestengt så jeg fant det nødvendig å få bilen fraktet til Bergen (Dekkes ikke av veihjelp, DYR transport!) Snakket med verksmester i formiddag, kommer nok på minst 30000kr, må mest sannsynlig skifte svinghjul, slavesylinder og komplett clutch.
    Så det er jammen godt at resten av ferien ikke har medført store utgifter!

    En fin "reise" som varte i over sju år tok også slutt, så da er det tilbake til singeltilværelsen igjen. Ikke noe jeg ønsket, men slik er livet. Uten nedturer kan man heller ikke bli glad for de oppturer livet gir.

    White label.jpg


    En opptur var at yngstemann overrasket far med en White label pressing av KA2 sin kommende LP. Nr 4 av 5! Han har designet coveret til platen, så det kommer nok et eksemplar til av denne i hus når den blir gitt ut :)

    Begynte på jobb igjen i helgen, det var helt grusomt! Mye fly, flere omtrent fulle, mange som ikke har sjekket hva som trengs av dokumentasjon for å komme til Norge så det ble stress og lettere kaos i grensekontrollen.

    Så nå får man heller glede seg til at det snart er kjølig nok ute til at rørforsterkeriet kan slås på uten at stuen kjennes ut som en badstue ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det ble så mye blandadrops her at jeg ble usikker på om jeg skulle trykke "liker"........🙄

    Synd med dama, biler er IMO forbruksvare!

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen, denne sommeren har du jaggu hatt nok av greier på den negative siden! Satser på at høsten blir bra 😃

    Skjønner det har blitt kaos i grensekontrollen etter at du kom tilbake på jobb. Vi skal en liten tur i utlendighet i begynnelsen av september. Kanskje like greit at du tar ut en ekstra ferieuke da 😎😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn