Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Etter en dag med ommøblering, blitt snikfotografert (takk skal du faen meg ha T-1!), har jeg endelig rotet meg til å lage min egen tråd. Nesten helt frivillig, bare lett skjulte trusler fra T-1 om publisering av bilde hvis jeg ikke gjorde det.

    Hva som vil komme her? Tja, vet ikke, noen bilder av anlegget, musikk som spilles og livet generelt.

    Kan begynne med meg selv: Småfet mann i den utskjelte gruppen «gamle hvite menn» som har passert middagshøyden. Bor alene i et hus med god avstand til naboer og kan derfor gjøre stort sett som jeg vil 😉

    Har alltid vært glad i musikk, men hadde en tredveårs periode hvor familie og unger tok mesteparten av fritiden.

    Interessen tok seg opp igjen da ungene forlot redet og jeg kjøpte ganske spontant et par System Audio 1530. Disse drev jeg en kort stund med en gammel surroumdforsterker før en Primare i22dac ble kjøpt. Kilde var en Apple express.
    A0D2A5B0-174A-41B3-AA3A-A5182F3E6B0A.jpeg

    Ting ballet på seg, så der ble endel utskiftninger.

    Etter hukommelsen har følgende forsterkere vært innom, noen er her fortsatt:
    Primare i22dac, Lm 216ia, Parasound Nc2250 m/nc2100, Lm211ia, PrimaLuna ProLogue two, Luxman lv103, Musical Paradise mp301 mk3, Dared Mars og noe til som jeg ikke husker betegnelse på.
    Høyttalere: Sa1530, SA10, Klipsch rf52mk2, Spendor a6, Zu audio Druid mk2, Pylon Emerald 25, og en hel bråte med stativhøyttalere av rimelig art.
    Platespillere:Rega rp1 performance pack, Onkyo cp1050, Rotel 855, Rotel rp3000, Technics sl23a, flere direktedrevne Technics av rimelig art, Luxman pd-272, Technics sp-25.
    Dacer og riaa har der også vært flere av på reisen.

    I dag består hovedanlegget av Lm 518ia, Lm 502ca, Roksan Caspian riaa, Node2, Technics Sp-25 med Jelco sa750L arm, Ortofon Cadenza red pickup og Wharfedale Linton 85th anniversary høyttalere.

    Kjøkkenanlegget: Luxman lv103, Luxman pd-272, Muffsy riaa, Maverick Audio TubeMagic D2 dac, Proac Super Tablette høyttalere.

    I tillegg står det litt rundt omkring i huset (bruktbutikken ifølge T-1).

    Anlegget i dag:
    5F9ECD3F-4110-45A1-BECA-0974728BC6E1.jpeg


    Det var litt om mine krumspring så langt. Det kommer sikkert flere......
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    🥳 🥳 🥳 på tide du fikk deg egen tråd (y) lyttekroken ble meget gjennomført. Spiller meget godt hos deg nå (y)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med egen tråd, Seskage!
    Enhver hvit mann over middagshøyden bør ha en slik......... :ROFLMAO:
    Hvilke høyttalere er det som tjenestegjør i hovedoppsettet?
    Likner ikke mye om de du var og hentet hos meg....

    Blir kjekt å følge tråden videre. Her er det bare å pøse på med historikk, synspunkter og ikke minst bilder.

    mvh
    Proffen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk 😊

    Nei, Pylon måtte nok vike plassen for disse nå. Det er Wharfedale Linton 85th aniversary som står her. Jeg har Emerald fortsatt, de kommer nok til å få spilletid de også. Det sitter langt inne å selge dem.
    Men Linton trigget noe hos meg, både utseendet og lyden. Er de billigste av de fire parene jeg har i huset, men spiller fantastisk her hos meg synes jeg. Sikkert fordi utseendet er veldig likt slik jeg husker høyttalere fra ungdommen 😂
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    image.jpg

    Norsk musikk som spilles i kveld 😊
    Ikke den sjangeren jeg spiller mest, men dette albumet liker jeg godt.
    253C0B15-3084-4464-844A-14155486A901.jpeg
    Platespilleren min. Er meget fornøyd med hva denne presterer. Tung, veier litt over 20kg.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.471
    Antall liker
    7.394
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hvis du får sjansen noen gang så prøv en SPU Silver på comboen din..... det spiller skikkelig bra....... det er en grunn til at jeg ikke har kvittet med den comboen...... selv om armen min er svart ;);).
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det skal jeg notere meg 😊 Takk for tips👍
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis.. nå er det bare å vente på at @T-1 deler bilde 😂😂
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk 😊

    Nei, Pylon måtte nok vike plassen for disse nå. Det er Wharfedale Linton 85th aniversary som står her. Jeg har Emerald fortsatt, de kommer nok til å få spilletid de også. Det sitter langt inne å selge dem.
    Men Linton trigget noe hos meg, både utseendet og lyden. Er de billigste av de fire parene jeg har i huset, men spiller fantastisk her hos meg synes jeg. Sikkert fordi utseendet er veldig likt slik jeg husker høyttalere fra ungdommen 😂
    Får jo lett assosiasjoner til klassiske britiske høyttalere når man ser bilde av dine.
    Låter de "typisk britisk" og......?

    mvh
    Proffen
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har lovt å la være... seskage er litt skummel når han er gretten så tryggest å la være 🤪
    Jeg kan sende umoralsk støtte fra nord.. husk jeg er enda skumlere ;)
     
    • Haha
    Reaksjoner: T-1

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Får jo lett assosiasjoner til klassiske britiske høyttalere når man ser bilde av dine.
    Låter de "typisk britisk" og......?

    mvh
    Proffen
    Vet ikke helt hva jeg skal si, de ser ut som de kommer fra en annen «tidsalder», men det er moderne elementer og bassrefleks. De gamle britiske var vel trykkkammer?
    De er ikke pågående, men behagelig å lytte til. Ikke antydning til å bli sliten, kan sitte i mange timer. Litt mer frempå enn Spandor a6 synes jeg, men du sitter ikke på første benk og får lydtrykket «rett i fleisen».
    Vanskelig å beskrive, men hvis høyttalerne er scenekanten så står musikerne litt bak på scenen.

    Du er hjertelig velkommen til en lytt en gang det passer for oss begge 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    AD242F71-0F2B-4BF3-91FC-9F46F4434CC0.jpeg

    Avslutter en lang lytteøkt med et album og artist som jeg liker godt 😊 Ja, jeg vet at mange er lei av å høre Kari Bremnes som demomusikk på messer. Men jeg har ikke vært på slike, så det er ikke ihjelspilte låter for meg 😊
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Her var det mye flott!
    Ikke ofte jeg ser forsterkere med 805 rør egentlig.
    Hadde inne en bestilling på Wharfedale høyttalerene ett par mnd, men ble en smule lei av å vente.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Her var det mye flott!
    Ikke ofte jeg ser forsterkere med 805 rør egentlig.
    Hadde inne en bestilling på Wharfedale høyttalerene ett par mnd, men ble en smule lei av å vente.
    Takk 😊
    Den forsterkeren har jeg hatt i et par år nå, og den blir her!

    Jeg var heldig, det kom et par på bruktmarkedet ti minutters kjøring unna. Nå regner de fire ukers leveringstid ser jeg hos hififreaks.

    Edit: Ser du skrev 805 rør. Det er 845 som står i denne 😊 Store og varme de også.
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ser nå at jeg glemte å takke T-1 for god hjelp med flytting av tunge komponenter. Det er fint å ha en god venn som kan hjelpe når egen rygg hadde passet best til en skrøpelig 90-åring.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelig feel-good tråd allerede dette. Fine anlegg, regner med det kommer bilder av alt etterhvert! Den platespilleren er imponerende. Ser det står Technics både på drivverk og plint, er den levert sånn fra Technincs eller er den hjemmesnekra likevel?

    Jeg hadde en kort periode samme forsterker, LM 518A med originalrør. Fikk den ikke helt til på de høyttalerne jeg hadde da, et par Tannoy. Men den hadde sine kvaliteter, absolutt. Artig at du har denne:)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Få har vel så store komplekser som små nordleninger😂😂

    O
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Skikkelig feel-good tråd allerede dette. Fine anlegg, regner med det kommer bilder av alt etterhvert! Den platespilleren er imponerende. Ser det står Technics både på drivverk og plint, er den levert sånn fra Technincs eller er den hjemmesnekra likevel?

    Jeg hadde en kort periode samme forsterker, LM 518A med originalrør. Fikk den ikke helt til på de høyttalerne jeg hadde da, et par Tannoy. Men den hadde sine kvaliteter, absolutt. Artig at du har denne:)
    Takk 😊 Det kommer nok flere bilder etterhvert.

    Platespiller er bygget av TT her på sentralen som også var første eier. Plint er av baltisk? bjørk, så det er han som har satt merket på plint. Det har stått en annen og kortere arm på tidligere, jeg er usikker på om det er TT eller eier nr 2 som har byttet til armen som står på nå.

    Forsterker, og dac, er det som har stått lengst i anlegget. Ser heller ikke for meg at de blir byttet med det første.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk 😊 Det kommer nok flere bilder etterhvert.

    Platespiller er bygget av TT her på sentralen som også var første eier. Plint er av baltisk? bjørk, så det er han som har satt merket på plint. Det har stått en annen og kortere arm på tidligere, jeg er usikker på om det er TT eller eier nr 2 som har byttet til armen som står på nå.

    Forsterker, og dac, er det som har stått lengst i anlegget. Ser heller ikke for meg at de blir byttet med det første.
    TT byttet arm til en sort 12" så byttet TT og jeg og han fikk min som står på nå.

    O
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Takk for info, alltid kjekt å vite litt om historien til utstyr man har kjøpt brukt 😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Takk for info, alltid kjekt å vite litt om historien til utstyr man har kjøpt brukt 😊
    Ikke så vanskelig og spore opp historien til den spilleren der nei😉. Angrer litt på at jeg solgte den egentlig men den er for stor til å stå på hylla til pynt😁. Jeg er egentlig fan av DD spillere da jeg liker dynamiken i de kontra strikkspillere😁. Så slipper du hastighet nevrosene 😉.

    O
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Grattis, dette var interessant.
    Ser du har en Muffsy riaa, noen erfaringer / synspunkter på den ?
    Vurderer en slik...
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn