Service og kundeoppfylging

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
17.668
Antall liker
4.944
Sted
Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskd
Torget vurderinger
0
Eg har innimellom hatt bruk for ulike former for hjelp med anlegget mitt. Og eg skal heller ikkje legge skjul på at nokre hifi-forhandlarar er betre enn andre med service. Så eg har tankar om å utfordre forbrukarane til å skrive litt om positive opplevingar dei har hatt. Og eg utfordrar like godt bransjefolka til å skrive litt om ting dei gjer som går ut over vanleg kjøpslov.

For eigen del kunne eg sagt mykje, spesielt om kompetanse som velvilleg vert brukt for kundane, noko eg har hatt bruk for i mange samanhengar, og det er vanskeleg å nemne alle. Men eg må seie at dei forhandlarane som let deg prøve utstyr heime gjev eit fundamentalt viktig tilbod. Dei som gjev pengane attende utan spørsmål etter 30 dagar, til dømes. Så må det nemnast dei som ordnar "lånebil" medan du har ting til reparasjon. Og dei som lånar ut pickupar - dette er slitedeler som mister verdi i kraft av redusert speletid. Eg er også begeistra for dei "omreisande" butikkane, som gjev demonstrasjonar andre stadar enn i sine eigne lokale. Dei gjer viktig rekrutteringsarbeid.

Kva er erfaringane de har som forbrukarar, og kva tilbod gjev dei ulike butikkane?
 

X3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
488
Antall liker
167
Torget vurderinger
1
Jeg må virkelig gi kreditt til Mala audio:) Flere ganger de har kjørt ting jeg skal teste i eget anlegg rett på døren. En annen bonus er null kjøpepress👍🏻
 

Atlerovik

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
532
Antall liker
506
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Enig når det gjelder Mala. Synes også faktisk at gode, gamle HiFi Klubben fortjener litt skryt for sin ordning med 60 dagers åpent kjøp. Det er en raus ordning som jeg har benyttet meg av flere ganger. Aldri noen spørsmål eller sure miner når ting returneres.
 

Voff

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
6.330
Antall liker
1.726
Torget vurderinger
1
Hva skjer med disse produktene som folk har brukt i 60 dager? Selges de igjen til full pris?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
21.794
Antall liker
4.299
Torget vurderinger
1
Jeg må virkelig gi kreditt til Mala audio:) Flere ganger de har kjørt ting jeg skal teste i eget anlegg rett på døren. En annen bonus er null kjøpepress👍🏻
Bra service. Håper de kjører hele veien til Tromsø også :)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
7.727
Antall liker
4.781
Sted
Narvik
Torget vurderinger
10
Siden dette er en skrytetråd så må jeg si at Moiz Audio er fantastisk på service og support! En ekte JA mann!
Han er også superkjapp å respondere og hjemlån er ingen problem.

Så all ære til han.
 

ynot

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
798
Antall liker
273
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Jeg må legge inn et godt ord for Morten @nat
Selv før jeg kjøpte noe av han gav han meg utmerket service på noen forsterkere jeg hadde kjøpt brukt (som han i utgangspunktet har solgt).
Det har medført at jeg har handlet en god del av han.
Og oppfølging har vært svært bra.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
11.543
Antall liker
2.562
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
18
Jeg skal være forsiktig med å advare mot visse forhandlere og produsenter. Noen erfaringer kan være verdt å bringe videre.
I sommer hadde jeg en OCTAVE rørforsterker. Den hadde en lei tendens til å slå seg av.
En email til Oslo HiFi Center ca 5. juli har ikke blitt besvart.
En email til produsenten resulterte i et svar som jeg tolker dithen at de har funnet opp kruttet og ikke vil gi oppskriften videre:

Dear Mr. Kise,
The integrated amps from us have an electronic protection. This protection
shuts OFF the high voltage in case of a fault. The trigger inputs of the
protection circuit is the cathode current of each Power tube and the
supply voltage of the driver stage. Due to the complexity of this design we
don't publish the circuit diagram.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
7.727
Antall liker
4.781
Sted
Narvik
Torget vurderinger
10
Jeg må legge inn et godt ord for Morten @nat
Selv før jeg kjøpte noe av han gav han meg utmerket service på noen forsterkere jeg hadde kjøpt brukt (som han i utgangspunktet har solgt).
Det har medført at jeg har handlet en god del av han.
Og oppfølging har vært svært bra.
Morten på NAT er også servicemann. Jeg har ikke handlet av han(enda), men han yter kjapp og bra service på spørsmål og forespørsler.

Jeg vil også nevne PM audio. Er i dialog med dem nå og det er VELDIG bra service nivå der også.
 

StefanR

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
73
Antall liker
42
Alan på Gjallarhorn er en mann jeg gjerne handler med igjen. Svarer rask, oppklarende og utfyllende på de dummeste spørsmål fra en nyoppstartet hifi-kar.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
665
Antall liker
138
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
29
Synes det er mange flinke, hyggelige og serviceinnstilte hi-fi forhandlere, men hvis jeg skal trekke frem en spesielt, så må det bli Morten hos NAT. Rask, tålmodig og hjelpsom som få.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
11.543
Antall liker
2.562
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
18
Det står en havarert WAVAC 300B forsterker hos meg. Et grisedyrt merke. Denne har nok begrenset verdi pga alder og tilstand.
En brent trafo er problemet.
Den norske importøren / distributøren sendte meg bare videre til WAVAC:
SENDT: onsdag 19. februar 2020 22:25
TIL: Hans Kise <hans.kise@hotmail.com>
EMNE: Re: WAVAC Hei Hans,
jeg er usikker. Det beste er sikkert om du henvender deg direkte til
Wavac, og sett gjerne meg på kopi slik at de ser at AudioSolution er orientert.
mvh Bernt

Ikke mye hjelp hos WAVAC heller:

Fra: Jun Shiromori <info@wavac-audio.jp>
Sendt: torsdag 26. mars 2020 07:22
Til: Hans Kise <hans.kise@hotmail.com>
Emne:Re: MD300B spare parts

Hi. Hans. Thank you for contacting WAVAC. Is your MD300B working at all? If you need transformer, we do not sell just transformer. You need it to send it to Japan to repair.
If you can provide serial number, we are happy to assist you.

Thank you.
Jun

Både produsenten og den norske ditributøren har fått alle detaljer om modell, S/N og hva som er feil.
Til og med et bilde.
Likevel blir det spurt på nytt.
 

eggogbacon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2003
Innlegg
185
Antall liker
353
Sted
Brønnøysund
Siden denne Tråden omhandler både Positive og Negative ting vil jeg fremheve det Positive denne gang, og siden de fikk PEPPER I går og er en av grunnene denne tråden ble started så er det selfølgelig Oslo Hifi Center der jeg har opplevd fantastisk service både når deg gjelder reklamasjon på kjøpte produkter og fleksibilitet når det gjelder finne løsninger på spesielle ønsker og da spesielt til @Skink_123.
Vil også skryte av Hifiklubben som har vert supre på reklamasjon og service (y)
 
Sist redigert:
S

svk

Guest
hadde problemer med min EC i sin tid. fikk veldig god hjelp fra gjengen i solheimveien/lørenskog.
holfien tullet et par ganger. fikk veldig god hjelp fra audio aktøren begge ganger.
bare varme anbefalinger
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
18.785
Antall liker
4.688
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
14
Kan se ut som om du har lagt igjen en hundrings eller 2 der på OHFC der 🍳 😇😎

Lenge siden jeg har lagt igjen masse penger hos en hifisjappe nå men har gode erfaringer med surround.no , NAT og Akustisk Bureau når de holdt til på Aleksander Kiellands plass i Oslo.
 
S

svk

Guest
Kan se ut som om du har lagt igjen en hundrings eller 2 der på OHFC der 🍳 😇😎

Lenge siden jeg har lagt igjen masse penger hos en hifisjappe nå men har gode erfaringer med surround.no , NAT og Akustisk Bureau når de holdt til på Aleksander Kiellands plass i Oslo.
har lagt igjen et par høvdinger der. men ikke fått noen respons på siste mailen jeg sendte for noen uker siden
 
S

svk

Guest
forstod det halvveis sånn.men følte meg litt truffet
men har en veldig god opplevelse med ohc. kjøpte en streamer der i vår. veldig bra service.
sender en mail noen uker senere ang noe annet. intet svar
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
21.293
Antall liker
16.323
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
20
Det står en havarert WAVAC 300B forsterker hos meg. Et grisedyrt merke. Denne har nok begrenset verdi pga alder og tilstand.
En brent trafo er problemet.
Den norske importøren / distributøren sendte meg bare videre til WAVAC:
SENDT: onsdag 19. februar 2020 22:25
TIL: Hans Kise <hans.kise@hotmail.com>
EMNE: Re: WAVAC Hei Hans,
jeg er usikker. Det beste er sikkert om du henvender deg direkte til
Wavac, og sett gjerne meg på kopi slik at de ser at AudioSolution er orientert.
mvh Bernt

Ikke mye hjelp hos WAVAC heller:

Fra: Jun Shiromori <info@wavac-audio.jp>
Sendt: torsdag 26. mars 2020 07:22
Til: Hans Kise <hans.kise@hotmail.com>
Emne:Re: MD300B spare parts

Hi. Hans. Thank you for contacting WAVAC. Is your MD300B working at all? If you need transformer, we do not sell just transformer. You need it to send it to Japan to repair.
If you can provide serial number, we are happy to assist you.

Thank you.
Jun

Både produsenten og den norske ditributøren har fått alle detaljer om modell, S/N og hva som er feil.
Til og med et bilde.
Likevel blir det spurt på nytt.
Er det ikke så enkelt at Wavac vil reparere den selv? De kan jo ikke vite hva slags kompetanse som finnes der ute, samt at de vil generere inntekter på eget merke. Skulle tro at har en råd til å kjøpe noe slikt er kostnader ved å sende til Japan det minste å bry seg om...
 

eggogbacon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2003
Innlegg
185
Antall liker
353
Sted
Brønnøysund
forstod det halvveis sånn.men følte meg litt truffet
men har en veldig god opplevelse med ohc. kjøpte en streamer der i vår. veldig bra service.
sender en mail noen uker senere ang noe annet. intet svar
Hei vet at de har en god del nye ansatte der nå og regner med at det kan vere noe av grunnen til at noen opplever at de ikke får svar, jeg ville prøvd å ringe dem for å se om det hjelper .
 
Sist redigert:

ynot

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
798
Antall liker
273
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
Er det ikke så enkelt at Wavac vil reparere den selv? De kan jo ikke vite hva slags kompetanse som finnes der ute, samt at de vil generere inntekter på eget merke. Skulle tro at har en råd til å kjøpe noe slikt er kostnader ved å sende til Japan det minste å bry seg om...
Eller så har man tømt lommeboka helt for å kjøpe den. Just saying
Det er sånn jeg må holde på iaff
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

MarkusH

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2015
Innlegg
1.762
Antall liker
454
Sted
Brøttum
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke rare erfaringen med å kjøpe nytt, surround.no er greit og det samme med Soundgarden og hifi-klubben. Kjøper stort sett bare brukt pga prisnivået ...
 
S

svk

Guest
brukt er veldig greit eller nye produkter som er veldig gode og grisebillige.
sjekk ut outleten til elkjop og hifiklubben
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
11.543
Antall liker
2.562
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
18
Er det ikke så enkelt at Wavac vil reparere den selv? De kan jo ikke vite hva slags kompetanse som finnes der ute, samt at de vil generere inntekter på eget merke. Skulle tro at har en råd til å kjøpe noe slikt er kostnader ved å sende til Japan det minste å bry seg om...
Det er trolig så enkelt ja.
Men om dette kan kalles service er jeg sterkt tvilende til.
Ut i fra min forklaring og konklusjon burde de tenkt: Kanskje han fikser dette selv hvis vi leverer en ny trafo?
Hvis ikke den delen (som de ikke vil selge) er ekstremt overpriset blir en slik jobb ikke mye business selv for Wavac.
Dette er altså en gammel forsterker med svært begrenset verdi i forhold til nye Wavac produkter.
Har ikke noe med råd eller ikke å gjøre.
Når reparasjoner overstiger verdien med god margin blir konklusjonen: Kondemnert.
 
Sist redigert:

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
2.698
Antall liker
639
Torget vurderinger
14
Er det ikke så enkelt at Wavac vil reparere den selv? De kan jo ikke vite hva slags kompetanse som finnes der ute, samt at de vil generere inntekter på eget merke. Skulle tro at har en råd til å kjøpe noe slikt er kostnader ved å sende til Japan det minste å bry seg om...
Vel, jeg synes det er helt håpløst å måtte sende en forsterker jordkloden rundt for å få skiftet en trafo, spesielt når det virker som forsterkeren er en eldre sak utenfor garanti. Dette er akkurat en slik historie som vil avskrekke meg fra et eventuelt bruktkjøp av WAVAC.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
3.688
Antall liker
939
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
69
Det er trolig så enkelt ja.
Men om dette kan kalles service er jeg sterkt tvilende til.
Ut i fra min forklaring og konklusjon burde de tenkt: Kanskje han fikser dette selv hvis vi leverer en ny trafo?
Hvis ikke den delen (som de ikke vil selge) er ekstremt overpriset blir en slik jobb ikke mye business selv for Wavac.
Dette er altså en gammel forsterker med svært begrenset verdi i forhold til nye Wavac produkter.
Har ikke noe med råd eller ikke å gjøre.
Når reparasjoner overstiger verdien med god margin blir konklusjonen: Kondemnert.
Rett og slett tragisk historie! Dette er viktig informasjon for oss alle.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
11.543
Antall liker
2.562
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
18
Vel, jeg synes det er helt håpløst å måtte sende en forsterker jordkloden rundt for å få skiftet en trafo, spesielt når det virker som forsterkeren er en eldre sak utenfor garanti. Dette er akkurat en slik historie som vil avskrekke meg fra et eventuelt bruktkjøp av WAVAC.
Kan nevne flere produsenter med samme innstilling.
Nøyer meg med å nevne et par japanske som oppfører seg bra og trolig vet at kloden er rund. At det finnes noe på baksiden sett fra Japan.
LEBEN og ALMARRO er greie mht service og support.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
6.417
Antall liker
2.559
Sted
Okka by
Torget vurderinger
2
Vel, jeg synes det er helt håpløst å måtte sende en forsterker jordkloden rundt for å få skiftet en trafo, spesielt når det virker som forsterkeren er en eldre sak utenfor garanti. Dette er akkurat en slik historie som vil avskrekke meg fra et eventuelt bruktkjøp av WAVAC.
Tenkte i akkurat samme bane!

Alternativt.... Har ikke importør en avtale med et "kortreist" godkjent verksted? Må alt fra denne produsenten... samma hva sendes rundt jorden tilbake til produsent?
 
Topp Bunn