Serietråd - tips & diskusjon om serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Det begynner å gå mot slutten av siste sesong av Better Call Saul. To episoder igjen. Kjenner at jeg begynner å bli litt ferdig med det universet, selv om det var artig med gjensyn med Walt og Jesse fra Breaking Bad i episode 11. Har likt BCS veldig godt, men den serien kunne med fordel vært kortet ned med et par sesonger, synes jeg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Dette er vel kanskje ikke en serie på samme måte som de andre som blir nevnt her, men vil anbefale Kokkeliv på NRK i fire deler om fire forskjellige kokker som har gått sine egne veier og virkelig tatt eierskap til det de holder på med. Feelgod og inspirasjon så det holder. :)

     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kokker ja.... Kan sterkt anbefale Jiro Dreams of Sushi, en studie i japansk "do just one thing and do that one thing to absolute perfection".
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Har ikke Netflix, og ser ut som det er der den ligger? Har forøvrig hørt en annen variant: 'whatever thy hand findeth to do, do it with all thine heart'. :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    2.506
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan godt se klassikere flere ganger ,,, det blir liksom ikke feil

    Uten om disse er de få som har klart å fenge meg slik som noen få nyere "

    Dette er en totalt ukjent hoved skue spiller for meg ,,,,så vanligvis er det no go "
    Super cast forøvring

     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Kam trygt anbefale de første 3-4 sesongene av Ray Donovan. Voksne mennesker, saktebygget intrige, mørkt, men ikke uten humor. Og Jon Voight.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    KOmmet avgårde til sjette episode på the Sandman.
    Jeg er fortsatt med og godt formøyd med serien :love:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Hvis folk kunne sagt hvilken kanal det de anbefaler er på hadde det vært til stor hjelp!
    Roter bort mye tid på å lete etter ting som ikke er på det jeg har( Netflix, Nrk)+ minimum TV pakke
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du lurte på Sandman så er den på Netflix.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det blir mindre og mindre tid til både serier og film, men har nå fått sett The Responer i løpet av sommeren. Likte den!

    Holder på med siste sesong av Ozark nå, absolutt i min smak den også.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Er i gang med sesong 3 av For All Mankind, siste episode gikk på lufta i går, så det kan binges :)



    Kanskje litt mye "drama" inimellom, men man får en god dose spennende Scifi samtidig, er halvveis og det er veldig spennende. De er på vei til Mars 🚀
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Startet på Ragdoll i går, litt "rar" crime, men må nok se videre på episode 3 når mørket har senket seg i kveld.
    Deretter må det bli et abn på Apple TV+ for å se Slow Horses og Teheran. Bonus for Dolby Vision der!

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Startet på Ragdoll i går, litt "rar" crime, men må nok se videre på episode 3 når mørket har senket seg i kveld.
    Deretter må det bli et abn på Apple TV+ for å se Slow Horses og Teheran. Bonus for Dolby Vision der!

    Lurte litt på å se Ragdoll selv, har boka - som var bra. Men litt varierende anmeldelser har fått meg til å utsette å se serien.

    Mye bra på Apple+ - uten tvil den tjenesten som har gitt meg de beste seriene i det siste - Severance, Shining Girls, Pachinko osv.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Lurte litt på å se Ragdoll selv, har boka - som var bra. Men litt varierende anmeldelser har fått meg til å utsette å se serien.

    Mye bra på Apple+ - uten tvil den tjenesten som har gitt meg de beste seriene i det siste - Severance, Shining Girls, Pachinko osv.
    Ragdoll tok litt av etterhvert, men manglet ikke driv og spenning synes jeg. Kanskje ikke den beste avslutningen, -mulig jeg misset noe der. Bing-a-long:)
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Det begynner å gå mot slutten av siste sesong av Better Call Saul. To episoder igjen. Kjenner at jeg begynner å bli litt ferdig med det universet, selv om det var artig med gjensyn med Walt og Jesse fra Breaking Bad i episode 11. Har likt BCS veldig godt, men den serien kunne med fordel vært kortet ned med et par sesonger, synes jeg.
    Da var serien ferdig. De to siste episodene var veldig gode, og finalen ga en tilfredsstillende og verdig avslutning på det hele. I det hele tatt en topp serie med humor, spenning, bra skuespill, interessante rollefigurer, svært bra produksjon (de bildene!), dog – som nevnt – litt langdrygt og litt for mange sidespor, så en eller to sesonger kortere hadde nok gjort seg. Synes jeg. Jeg har sett Breaking Bad to ganger med noen års mellomrom. Kanskje blir det gjensyn med Better Call Saul også etter hvert.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Godt å høre. Venter dog til alle episodene er ute før jeg gyver løs.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Godt å høre. Venter dog til alle episodene er ute før jeg gyver løs.
    Sjekket ikke bruk av kanaler, men lydmiks virket bra, og ikke minst bitrate på video fra HBOMax er av et helt annet kaliber sammenlignet med fadesen med Game of Thrones (HBO Nordic). Man trenger bitrate på video, er en del ekstremt mørke scener. Ser virkelig frem til denne kommer på UHD blu-ray, men var ingen problem på HBOMax heller. Atmos lyd, og 2160p dolby vision - brukte HBOMax app via Apple TV 4K.

    Oppdatering:
    Sjekket bruk av kanaler: 7.1.2, som er litt skuffende - men følte fortsatt ikke noe manglet på lyden.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.413
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    HBO Nordic ja... For noe :poop:. Lastet ned hver eneste episode som rips fra HBO USA. Dramatisk bedre kvalitet, men også der langt fra noe som lignet perfeksjon. Har serien i 4K nå, men har ikke sett den igjen ennå. Får ta fatt når jeg har sett HotD.

    HBOMax er heldigvis noe helt annet.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Fått startet på denne, meget bra! For den som mener RS plass i musikk historien er overvurdert - se denne :)
    Bivirkning: får alltid lyst på no` sterkt å drikke når jeg ser og hører disse gutta i forskjellige settinger.
    Og JBL`ene får kjørt seg:LOL:

     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Fått startet på denne, meget bra! For den som mener RS plass i musikk historien er overvurdert - se denne :)
    Bivirkning: får alltid lyst på no` sterkt å drikke når jeg ser og hører disse gutta i forskjellige settinger.
    Og JBL`ene får kjørt seg:LOL:

    Er det noen som noen gang har tvilt på at Rolling Stones kan rocke så vet de ikke hva rock er.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Begynte å se på The Serpent (2021) på Netflix i kveld



    The twisting, real-life story of Charles Sobhraj, a murderer, thief and seductive master of disguise, who was a hidden darkness in the mid-70's on Asia's hippie trail.
    Godt laget, grusomme saker og en sann historie, mini-serie på 8 episoder. Synes det er veldig bra - et par episoder ut (y)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Europeiske kvalitetsserier? C-More har tatt inn et solid knippe under paraplyen Walter Presents…👍
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.685
    Antall liker
    2.287
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Europeiske kvalitetsserier? C-More har tatt inn et solid knippe under paraplyen Walter Presents…👍
    Godt å vite. Jeg har sett de italienske seriene på RAI og de er verdt å se, hvis resten holder samme kvalitet kan det bli en bra høst.:)
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Store forventninger til 'Kid'...

    Har gjort unna 4 episoder nå, syns den er veldig bra. 👍🏻Langt mer nyansert bilde av personen enn Emilio Estévez sin karakter for eksempel.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Nettopp sett ferdig Hollington Drive på nrk. Liker britisk krim, men fikk ikke helt godfoten av denne. Severdig nok forsåvidt, men ingen höjdare.

    Sherwood står for tur.
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    271
    Antall liker
    644
    Sted
    Hadeland
    Ser nå Maktens Ringer på Prime, godt fornøyd med selve serien men irriterte meg litt at jeg ikke fikk Dolby Vision via Apple Tv 4k, appen der støtter visst ikke Dolby Vision. Løsningen var og se den via Prime appen i LG C9, den støtter Dolby Vision og jaggu så jeg forskjell til det bedre, ikke mye men merkbart.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Gjorde unna de første episodene av «Hodejegerene» (4 episoder ute på TV2 Play)
    Ikke helt på høyde med originalen gitt. Men har man startet, så blir det vel å fullføre.
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.449
    Sted
    Seljord
    Av gutter, for gutter. Clarkson & Co are back ! Hysterisk morsomt !

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Blade Runner som tv-serie på Amazon Prime..

    Blade Runner 2099: ‘provocative’ TV sequel greenlit by Amazon

    With Ridley Scott as executive producer, Amazon promises the TV show ‘will uphold the intellect, themes and spirit of its film predecessors’

    Spennende, håper det blir bra.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Nå MÅ jeg bare tegne et Apple TV+ abonnement! Teheran, Slow Horses, og nå kommer en av favorittbøkene mine som serie, med Sons of Anarchy sjefen sjøl i lead. Tror dere om det a´? Veldig bra at de nye seriene på Apple TV+ er i Dolby Vision også.
    De popper opp på min TV som det ihvertfall, og bilder er lekre. Ingen hakk/lagg.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn