Separatistbevegelse på Vestlandet

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Komponenten skrev:
Det er vel hevet over en hver tvil at Bergen blir hovedstad.
Du innbiller deg altså at Sponheim vil flytte til Bergen?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Denne tråden har glidd helt ut og er begynt å dreie seg om trøndere. Vel de er ikke en del av Vestlandet, så skal vi komme tilbake til saken?

1. Det er vel hevet over en hver tvil at Bergen blir hovedstad.

2. Noen som har tenkt taktikk? Hvordan går man frem for å løsrive seg? Kan man få statstøtte til slikt?

3. Skal man starte et politisk parti, eller hva er best sånn i starten?
1. Bergen har vi prøvd før, kvifor ikkje prøve noko nytt? Eg kunne tenkje meg Bulandet. Eksotisk, og absolutt behov for litt tilflytting.

2. Vi må vel bruke ein strategi tilsvarande ETA, PLO eller kurderane, kanskje? Eller har nokon betre fantasi? Statsstøtte er sjølvsagt, tykkjer no eg.

3. Uff, nei, ikkje meir politikk. Ein går så lei etter kvart....

G

Gjestemedlem

Gjest
Tubesnake skrev:
Komponenten skrev:
Hvorfor ikke. Han har da gård i Ulvik, og greier man å holde ut i Oslo så må da Bergen fortone seg som det rene paradis i forhold. Kanskje Fanaseteren ville være et godt høysete?

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
1. Bergen har vi prøvd før, kvifor ikkje prøve noko nytt? Eg kunne tenkje meg Bulandet. Eksotisk, og absolutt behov for litt tilflytting.
Hø, kor e det? Sikkert utenfor de gule bussene en plass.

2. Vi må vel bruke ein strategi tilsvarande ETA, PLO eller kurderane, kanskje? Eller har nokon betre fantasi? Statsstøtte er sjølvsagt, tykkjer no eg.
Vi holder tilbake melkekvotene herfra, så tørster de i hel i Oslo når de går tom for Cappucino.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Tubesnake skrev:
Komponenten skrev:
Hvorfor ikke. Han har da gård i Ulvik, og greier man å holde ut i Oslo så må da Bergen fortone seg som det rene paradis i forhold. Kanskje Fanaseteren ville være et godt høysete?
Eg tykkjer vi kan få Harald og slekta hans, medan austlendingane kan få Sponheim. Så vil vi kanskje finne saman att etter ei stund...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Sponheim snakker så rart, han e ikkje ekte vestlending, ka ska vi med han når vi har nok av ekte vare...

Eg vet heller ikkje kor Bulandet e, vi kan ikkje ha en hovedstad så ingen finner, nei eg tror vi må satse på Bergen, Norges flotteste by.

De i Oslo legger jo ikkje merke te at vi e her en gang, ikkje skjønner de ka vi sier heller, tror egentlig ikkje de kommer te å protestere på noen løsrivelse.... før de i ettertid innser at de ikkje får tilgang på hverken det ene eller andre, men da e det for seint.

Får sende over nokken sakser te de, så de kan klippe hverandre om ikkje annet. Det e vel nokken så driver med korn der borte, så de kan leve på vann og brød...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Sponheim snakker så rart, han e ikkje ekte vestlending, ka ska vi med han når vi har nok av ekte vare...

Eg vet heller ikkje kor Bulandet e, vi kan ikkje ha en hovedstad så ingen finner, nei eg tror vi må satse på Bergen, Norges flotteste by.

De i Oslo legger jo ikkje merke te at vi e her en gang, ikkje skjønner de ka vi sier heller, tror egentlig ikkje de kommer te å protestere på noen løsrivelse.... før de i ettertid innser at de ikkje får tilgang på hverken det ene eller andre, men da e det for seint.

Får sende over nokken sakser te de, så de kan klippe hverandre om ikkje annet. Det e vel nokken så driver med korn der borte, så de kan leve på vann og brød...
Har dei vatn då? Eg trudde der nesten ikkje var regn...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Imsdal er ok. Nesten like lite bakteriar som i springen heime.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
E vi enig då?

Vi setter selvsagt av en flott plass til deg Oddgeir, du e vel drit lei av å bo der borte no??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
oddgeir skrev:
Har du båtplass. Eg stikk 1,96.
Eg visste ikkje du var så djup, Oddvar. Men så feil kan ein ta om ein går etter fyrsteinntrykket....
Og du er lærar? Dømmar folk på førsteintrykket?? Arve er det noko anna å forventa av skulen når lærarane er slik?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Audiophile-Arve skrev:
oddgeir skrev:
Eg visste ikkje du var så djup, Oddvar. Men så feil kan ein ta om ein går etter fyrsteinntrykket....
Eg er lei for at eg har uroa overtydinga di om at lærarar generelt og du spesielt er so intellektuelle at andre berre kan feiast under bordet, og borte er dei.

Årsaka til at einskilde ikkje valde å verte lærarar var at dei hadde såpass med hjernekapasitet at dei kunne velgje seg ein annan næringsveg frå øvste hylle.

Så eg undrar meg på kvifor du tek eineretten på intelligens her på OT.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hehe. Kan ikke la sjansen gå fra seg vet du. ;D ;D ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Håper Bergenserene da kan holde seg i Bergen - der er de lykkelige og hyggelige.
Bergensere i Oslo er det værste folkeslag.

Østlendinger i Bergen framfor Bergensere på Østlandet anytime - og det sier en helbarka Vestlending. !!!

Finnes dog en perle mellom Bergen og Stavanger som kan være et alternativ til alt. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
bambadoo skrev:
Finnes dog en perle mellom Bergen og Stavanger som kan være et alternativ til alt. ;)
Nesttun mener du? Det er da ikke annet enn et veikryss og noen butikker. Det er vel en perle i kraft av å ligge så nær Bergen, men det er da likevel å strekke begrepet litt vel langt.

M

Morpheus

Gjest
Gjestemedlem skrev:
bambadoo skrev:
Nesttun mener du? Det er da ikke annet enn et veikryss og noen butikker. Det er vel en perle i kraft av å ligge så nær Bergen, men det er da likevel å strekke begrepet litt vel langt.
Ble rett og slett nødt til å logge meg inn for å gi en liten kommentar da jeg begynte å le ufrivillig av av innlegget ditt Deph :). Du har en egen evne til å være tørrvittig på en skriftelig måte som få andre klarer! Kudos til deg for det. samtidig må jeg få trekke frem at jeg somregel er uenig med deg selv om du har noen gullkorn og gode poenger innimellom...

Forøvrig er jeg glatt med i en partisanbevegelse for løsrivelse av Vestlandet fra de kaffelatte-drikkende besservisserne på østlandet.... ;). Jeg har gått Bjørn West marsjen en rekke ganger og er klar.

For å være litt saklig så er en Vestlending mindre værdt enn en Østlending dersom man ser på kroner gitt pr. pasient hos de ulike helseregionene. Denne strukturelle ubalansen har vært debatert i over 10 uten at våre udugelige stortingsrepresentanter fra Vestlandet har utrettet noe i sakens annledning. Dette er en skam!

Ellers er jeg faktisk enig i Bambadoo's oppfattelse av geografisk utplassering av Vestlendinger og Østlendinger.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
Audiophile-Arve skrev:
oddgeir skrev:
Og du er lærar? Dømmar folk på førsteintrykket?? Arve er det noko anna å forventa av skulen når lærarane er slik?
Så lenge løna er så låg som no, nektar vi å gjere vurderingar på anna grunnlag.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Audiophile-Arve skrev:
oddgeir skrev:
1. Eg er lei for at eg har uroa overtydinga di om at lærarar generelt og du spesielt er so intellektuelle at andre berre kan feiast under bordet, og borte er dei.

2. Årsaka til at einskilde ikkje valde å verte lærarar var at dei hadde såpass med hjernekapasitet at dei kunne velgje seg ein annan næringsveg frå øvste hylle.

3. Så eg undrar meg på kvifor du tek eineretten på intelligens her på OT.
1. og 3. Å, du treng ikkje ottast. Vitet ditt har eg framleis ei klar overtyding om, sånn på lag. Det er djupna eg er forbausa over. Og for eigen del; eg er ikkje så veldig intelligent, og slett ikkje intellektuell (det måtte då vere i den gamle folkehøgskuleforståinga, og eg har aldri gått på folkehøgskule). Mange seier dessutan at eg ikkje er riktig klok. Visdom må ein vere pensjonist, altså over 62 for å ha mykje av, og eg har langt igjen dit. Så eg er i beste fall ein smart-ass.

2. Nei, hjernekapasitetsfaktoren har variert kollosalt i dette med læraryrket. I mi tid måtte du vere ganske skuleflink for å komme inn på lærarhøgskulen, sjølv om det har vore fritt opptak dei siste åra. Den faktoren som er avgjerande, er kor snill ein er. Og for eigen del; sjølv om eg ikkje er snill no, har eg vore snill ein gong i tida.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, fanken en mindre. Men det er flere - alltid flere :)

Infiltrerer også hovedstaden, men komikeren vår ble hektet der :( Kjipt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Så lenge løna er så låg som no, nektar vi å gjere vurderingar på anna grunnlag.
Det holder jeg med dere i ! ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Oslo blir rangert som en av Europas kjedeligste byer i en ny undersøkelse fra Tripadvisor, melder NTB. Brussel er den kjedeligste av de europeiske byene, mener de spurte, mens Oslo får den tvilsomme æren av å havne på andreplass sammen med Zürich, Warszawa og Zagreb. I følge samme undersøkelse er Oslo også den tredje dyreste dyen i Europa.

Vi kan da ikke være bekjent å bli styrt fra Europas nest kjedeligste by, sår vi selv bor i slik en perle av en bebyggelse.

Hva har Olso å by på annet enn innflyttere, traurighet, politikere og griske kremmere?

Er vi regjert av en by med snyltere?

Skal vi vurdere å reise en mur rundt Oslo eller selge den til høystbydene?

Evt. administrere Oslo som en underavdeling av Ytrebygda bydel?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Gjestemedlem skrev:
Oslo blir rangert som en av Europas kjedeligste byer i en ny undersøkelse fra Tripadvisor, melder NTB. Brussel er den kjedeligste av de europeiske byene, mener de spurte, mens Oslo får den tvilsomme æren av å havne på andreplass sammen med Zürich, Warszawa og Zagreb. I følge samme undersøkelse er Oslo også den tredje dyreste dyen i Europa.

Vi kan da ikke være bekjent å bli styrt fra Europas nest kjedeligste by, sår vi selv bor i slik en perle av en bebyggelse.

Hva har Olso å by på annet enn innflyttere, traurighet, politikere og griske kremmere?

Mulig den er kjedelig påmange områder, men er du interessert i musikk og konserter, kan Oslo skryte på seg en av de mest aktive byene i Europa.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
ErosLoveking skrev:
Gjestemedlem skrev:

Mulig den er kjedelig påmange områder, men er du interessert i musikk og konserter, kan Oslo skryte på seg en av de mest aktive byene i Europa.
Og Oslo er vel den eneste byen vi har i norge, alternativene er jo bare middels tettsteder med rar dialekt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Torget vurderinger
0
Dersu Uzala skrev:
ErosLoveking skrev:
Gjestemedlem skrev:

Og Oslo er vel den eneste byen vi har i norge, alternativene er jo bare middels tettsteder med rar dialekt.
Oslo er vel ingen by, full av folk frå andre stadar som lengtar heim....Bergen derimot, er ein by. For den er full av bergensarar. Kva har du i Oslo? Oslo-væringar?

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Audiophile-Arve skrev:
Dersu Uzala skrev:
ErosLoveking skrev:
Gjestemedlem skrev:

Oslo er vel ingen by, full av folk frå andre stadar som lengtar heim....Bergen derimot, er ein by. For den er full av bergensarar. Kva har du i Oslo? Oslo-væringar?
drekki eller ?

byer pleier da å ha folk fra flere land og landsdeler ... ??? ??? ???

New York-væringar my ass.

G

Gjestemedlem

Gjest
Dersu Uzala skrev:
New Yorkere er da kjent for å være svært så stedbundne. Det er slett ikke uvanlig med folk som har bodd der hele livet og som aldri har vært utenfor Manhattan. Her har Osloværinger mye å lære.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Gjestemedlem skrev:
Dersu Uzala skrev:
New Yorkere er da kjent for å være svært så stedbundne. Det er slett ikke uvanlig med folk som har bodd der hele livet og som aldri har vært utenfor Manhattan. Her har Osloværinger mye å lære.
bullshit

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sist jeg var i New York traff jeg flere som aldri hadde vært utenfor.

"Why should we - we are the world!" var svaret... Ganske snaisent.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Ja men det er ikke det som er poenget.

New York er full av folk fra alle kanter av verden, og det er Oslo i ferd med å bli også.
Bergen er full av, tja , vestlendinger.... ?

Audiophile-Arve skrev:
Bergen derimot, er ein by. For den er full av bergensarar.
Jeeez

få opp øynene.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
ErosLoveking skrev:
Komponenten skrev:
ErosLoveking skrev:
Tydlig at de ruster opp der borte.
Er det Kompo's bedre paranoide halvdel som er blitt ferska? ;)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2305310.ece
Søren og, nokken må ha tipset her..... Eros.... ? :eek: ? ??? ? ;)
Dette nettet vet du Kompo. Har du ikke skjønt at du blir overvåket? Infiltratører, overvåkere, provokatører og rapportører gjøre weben til et farlig sted å være.
Pass deg!!!
Søren og, mener du at alle kan lese ka vi skriver her? Nå må vi jammen passe oss litt her... vi e overvåket... :eek: :eek: :eek:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei - hviske tiske.

Vi drar over på dialekt... Da er det ikke så mange som får det med seg ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
bambadoo skrev:
Hei - hviske tiske.

Vi drar over på dialekt... Da er det ikke så mange som får det med seg ;)
Du e et geni, no skjønner de ikkje bæret... :-* :-*

Då kan vi trygt fortsette.. :) :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Ingen fare med vestlendingene. De kommer aldri til å starte noe opprør eller væpna revolusjon.

Når verden går dem imot flytter de bare lenger vestover. Som Ivar Eskeland sa engang om islendinger: "De kom fra Norge hele gjengen. Skattenektere, kongemordere, utflytta vestlendinger og sunnmøringer på fisketur hele bunten!"

Er det ingen her som har tenkt over hvorfor amerikanerne er så rare? De er avkom etter utflyttede misfornøyde vestlendinger! ;D

Topp Bunn