- Ble medlem
- 25.12.2003
- Antall liker
- 34
Du innbiller deg altså at Sponheim vil flytte til Bergen?Komponenten skrev:Det er vel hevet over en hver tvil at Bergen blir hovedstad.
Du innbiller deg altså at Sponheim vil flytte til Bergen?Komponenten skrev:Det er vel hevet over en hver tvil at Bergen blir hovedstad.
1. Bergen har vi prøvd før, kvifor ikkje prøve noko nytt? Eg kunne tenkje meg Bulandet. Eksotisk, og absolutt behov for litt tilflytting.Komponenten skrev:Denne tråden har glidd helt ut og er begynt å dreie seg om trøndere. Vel de er ikke en del av Vestlandet, så skal vi komme tilbake til saken?
1. Det er vel hevet over en hver tvil at Bergen blir hovedstad.
2. Noen som har tenkt taktikk? Hvordan går man frem for å løsrive seg? Kan man få statstøtte til slikt?
3. Skal man starte et politisk parti, eller hva er best sånn i starten?
Hvorfor ikke. Han har da gård i Ulvik, og greier man å holde ut i Oslo så må da Bergen fortone seg som det rene paradis i forhold. Kanskje Fanaseteren ville være et godt høysete?Tubesnake skrev:Du innbiller deg altså at Sponheim vil flytte til Bergen?Komponenten skrev:Det er vel hevet over en hver tvil at Bergen blir hovedstad.
Hø, kor e det? Sikkert utenfor de gule bussene en plass.Audiophile-Arve skrev:1. Bergen har vi prøvd før, kvifor ikkje prøve noko nytt? Eg kunne tenkje meg Bulandet. Eksotisk, og absolutt behov for litt tilflytting.
Vi holder tilbake melkekvotene herfra, så tørster de i hel i Oslo når de går tom for Cappucino.2. Vi må vel bruke ein strategi tilsvarande ETA, PLO eller kurderane, kanskje? Eller har nokon betre fantasi? Statsstøtte er sjølvsagt, tykkjer no eg.
Eg tykkjer vi kan få Harald og slekta hans, medan austlendingane kan få Sponheim. Så vil vi kanskje finne saman att etter ei stund...Gjestemedlem skrev:Hvorfor ikke. Han har da gård i Ulvik, og greier man å holde ut i Oslo så må da Bergen fortone seg som det rene paradis i forhold. Kanskje Fanaseteren ville være et godt høysete?Tubesnake skrev:Du innbiller deg altså at Sponheim vil flytte til Bergen?Komponenten skrev:Det er vel hevet over en hver tvil at Bergen blir hovedstad.
Har dei vatn då? Eg trudde der nesten ikkje var regn...Komponenten skrev:Sponheim snakker så rart, han e ikkje ekte vestlending, ka ska vi med han når vi har nok av ekte vare...
Eg vet heller ikkje kor Bulandet e, vi kan ikkje ha en hovedstad så ingen finner, nei eg tror vi må satse på Bergen, Norges flotteste by.
De i Oslo legger jo ikkje merke te at vi e her en gang, ikkje skjønner de ka vi sier heller, tror egentlig ikkje de kommer te å protestere på noen løsrivelse.... før de i ettertid innser at de ikkje får tilgang på hverken det ene eller andre, men da e det for seint.
Får sende over nokken sakser te de, så de kan klippe hverandre om ikkje annet. Det e vel nokken så driver med korn der borte, så de kan leve på vann og brød...
Eg visste ikkje du var så djup, Oddvar. Men så feil kan ein ta om ein går etter fyrsteinntrykket....oddgeir skrev:Har du båtplass. Eg stikk 1,96.
Og du er lærar? Dømmar folk på førsteintrykket?? Arve er det noko anna å forventa av skulen når lærarane er slik?Audiophile-Arve skrev:Eg visste ikkje du var så djup, Oddvar. Men så feil kan ein ta om ein går etter fyrsteinntrykket....oddgeir skrev:Har du båtplass. Eg stikk 1,96.
Selvsagt har eg båtplass, flott marina, billig e an og. Dybden e ikkje nokke problem.oddgeir skrev:Har du båtplass. Eg stikk 1,96.
Eg er lei for at eg har uroa overtydinga di om at lærarar generelt og du spesielt er so intellektuelle at andre berre kan feiast under bordet, og borte er dei.Audiophile-Arve skrev:Eg visste ikkje du var så djup, Oddvar. Men så feil kan ein ta om ein går etter fyrsteinntrykket....oddgeir skrev:Har du båtplass. Eg stikk 1,96.
Nesttun mener du? Det er da ikke annet enn et veikryss og noen butikker. Det er vel en perle i kraft av å ligge så nær Bergen, men det er da likevel å strekke begrepet litt vel langt.bambadoo skrev:Finnes dog en perle mellom Bergen og Stavanger som kan være et alternativ til alt.![]()
Ble rett og slett nødt til å logge meg inn for å gi en liten kommentar da jeg begynte å le ufrivillig av av innlegget ditt DephGjestemedlem skrev:Nesttun mener du? Det er da ikke annet enn et veikryss og noen butikker. Det er vel en perle i kraft av å ligge så nær Bergen, men det er da likevel å strekke begrepet litt vel langt.bambadoo skrev:Finnes dog en perle mellom Bergen og Stavanger som kan være et alternativ til alt.![]()
Så lenge løna er så låg som no, nektar vi å gjere vurderingar på anna grunnlag.Spiralis skrev:Og du er lærar? Dømmar folk på førsteintrykket?? Arve er det noko anna å forventa av skulen når lærarane er slik?Audiophile-Arve skrev:Eg visste ikkje du var så djup, Oddvar. Men så feil kan ein ta om ein går etter fyrsteinntrykket....oddgeir skrev:Har du båtplass. Eg stikk 1,96.
1. og 3. Å, du treng ikkje ottast. Vitet ditt har eg framleis ei klar overtyding om, sånn på lag. Det er djupna eg er forbausa over. Og for eigen del; eg er ikkje så veldig intelligent, og slett ikkje intellektuell (det måtte då vere i den gamle folkehøgskuleforståinga, og eg har aldri gått på folkehøgskule). Mange seier dessutan at eg ikkje er riktig klok. Visdom må ein vere pensjonist, altså over 62 for å ha mykje av, og eg har langt igjen dit. Så eg er i beste fall ein smart-ass.oddgeir skrev:1. Eg er lei for at eg har uroa overtydinga di om at lærarar generelt og du spesielt er so intellektuelle at andre berre kan feiast under bordet, og borte er dei.Audiophile-Arve skrev:Eg visste ikkje du var så djup, Oddvar. Men så feil kan ein ta om ein går etter fyrsteinntrykket....oddgeir skrev:Har du båtplass. Eg stikk 1,96.
2. Årsaka til at einskilde ikkje valde å verte lærarar var at dei hadde såpass med hjernekapasitet at dei kunne velgje seg ein annan næringsveg frå øvste hylle.
3. Så eg undrar meg på kvifor du tek eineretten på intelligens her på OT.
Det holder jeg med dere i ! ;DAudiophile-Arve skrev:Så lenge løna er så låg som no, nektar vi å gjere vurderingar på anna grunnlag.
Søren og, nokken må ha tipset her..... Eros.... ?ErosLoveking skrev:Tydlig at de ruster opp der borte.
Er det Kompo's bedre paranoide halvdel som er blitt ferska?
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2305310.ece
Mulig den er kjedelig påmange områder, men er du interessert i musikk og konserter, kan Oslo skryte på seg en av de mest aktive byene i Europa.Gjestemedlem skrev:Oslo blir rangert som en av Europas kjedeligste byer i en ny undersøkelse fra Tripadvisor, melder NTB. Brussel er den kjedeligste av de europeiske byene, mener de spurte, mens Oslo får den tvilsomme æren av å havne på andreplass sammen med Zürich, Warszawa og Zagreb. I følge samme undersøkelse er Oslo også den tredje dyreste dyen i Europa.
Vi kan da ikke være bekjent å bli styrt fra Europas nest kjedeligste by, sår vi selv bor i slik en perle av en bebyggelse.
Hva har Olso å by på annet enn innflyttere, traurighet, politikere og griske kremmere?
Er vi regjert av en by med snyltere?
Skal vi vurdere å reise en mur rundt Oslo eller selge den til høystbydene?
Evt. administrere Oslo som en underavdeling av Ytrebygda bydel?
Dette nettet vet du Kompo. Har du ikke skjønt at du blir overvåket? Infiltratører, overvåkere, provokatører og rapportører gjøre weben til et farlig sted å være.Komponenten skrev:Søren og, nokken må ha tipset her..... Eros.... ?ErosLoveking skrev:Tydlig at de ruster opp der borte.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2305310.ece? ??? ?
![]()
Og Oslo er vel den eneste byen vi har i norge, alternativene er jo bare middels tettsteder med rar dialekt.ErosLoveking skrev:Mulig den er kjedelig påmange områder, men er du interessert i musikk og konserter, kan Oslo skryte på seg en av de mest aktive byene i Europa.Gjestemedlem skrev:Oslo blir rangert som en av Europas kjedeligste byer i en ny undersøkelse fra Tripadvisor, melder NTB. Brussel er den kjedeligste av de europeiske byene, mener de spurte, mens Oslo får den tvilsomme æren av å havne på andreplass sammen med Zürich, Warszawa og Zagreb. I følge samme undersøkelse er Oslo også den tredje dyreste dyen i Europa.
Vi kan da ikke være bekjent å bli styrt fra Europas nest kjedeligste by, sår vi selv bor i slik en perle av en bebyggelse.
Hva har Olso å by på annet enn innflyttere, traurighet, politikere og griske kremmere?
Oslo er vel ingen by, full av folk frå andre stadar som lengtar heim....Bergen derimot, er ein by. For den er full av bergensarar. Kva har du i Oslo? Oslo-væringar?Dersu Uzala skrev:Og Oslo er vel den eneste byen vi har i norge, alternativene er jo bare middels tettsteder med rar dialekt.ErosLoveking skrev:Mulig den er kjedelig påmange områder, men er du interessert i musikk og konserter, kan Oslo skryte på seg en av de mest aktive byene i Europa.Gjestemedlem skrev:Oslo blir rangert som en av Europas kjedeligste byer i en ny undersøkelse fra Tripadvisor, melder NTB. Brussel er den kjedeligste av de europeiske byene, mener de spurte, mens Oslo får den tvilsomme æren av å havne på andreplass sammen med Zürich, Warszawa og Zagreb. I følge samme undersøkelse er Oslo også den tredje dyreste dyen i Europa.
drekki eller ?Audiophile-Arve skrev:Oslo er vel ingen by, full av folk frå andre stadar som lengtar heim....Bergen derimot, er ein by. For den er full av bergensarar. Kva har du i Oslo? Oslo-væringar?Dersu Uzala skrev:Og Oslo er vel den eneste byen vi har i norge, alternativene er jo bare middels tettsteder med rar dialekt.ErosLoveking skrev:Mulig den er kjedelig påmange områder, men er du interessert i musikk og konserter, kan Oslo skryte på seg en av de mest aktive byene i Europa.Gjestemedlem skrev:Oslo blir rangert som en av Europas kjedeligste byer i en ny undersøkelse fra Tripadvisor, melder NTB. Brussel er den kjedeligste av de europeiske byene, mener de spurte, mens Oslo får den tvilsomme æren av å havne på andreplass sammen med Zürich, Warszawa og Zagreb. I følge samme undersøkelse er Oslo også den tredje dyreste dyen i Europa.
New Yorkere er da kjent for å være svært så stedbundne. Det er slett ikke uvanlig med folk som har bodd der hele livet og som aldri har vært utenfor Manhattan. Her har Osloværinger mye å lære.Dersu Uzala skrev:New York-væringar my ass.
bullshitGjestemedlem skrev:New Yorkere er da kjent for å være svært så stedbundne. Det er slett ikke uvanlig med folk som har bodd der hele livet og som aldri har vært utenfor Manhattan. Her har Osloværinger mye å lære.Dersu Uzala skrev:New York-væringar my ass.
JeeezAudiophile-Arve skrev:Bergen derimot, er ein by. For den er full av bergensarar.
Søren og, mener du at alle kan lese ka vi skriver her? Nå må vi jammen passe oss litt her... vi e overvåket...ErosLoveking skrev:Dette nettet vet du Kompo. Har du ikke skjønt at du blir overvåket? Infiltratører, overvåkere, provokatører og rapportører gjøre weben til et farlig sted å være.Komponenten skrev:Søren og, nokken må ha tipset her..... Eros.... ?ErosLoveking skrev:Tydlig at de ruster opp der borte.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2305310.ece? ??? ?
![]()
Pass deg!!!
Du e et geni, no skjønner de ikkje bæret... :-* :-*bambadoo skrev:Hei - hviske tiske.
Vi drar over på dialekt... Da er det ikke så mange som får det med seg![]()
Høh! Er det noko å skryte av då? Sist eg var på Røst, traff eg ein person som kunne seie det same...(rett nok på nordnorsk)bambadoo skrev:Sist jeg var i New York traff jeg flere som aldri hadde vært utenfor.
"Why should we - we are the world!" var svaret... Ganske snaisent.