Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    pengelek, kan du legge ut navn på selgerne du har kjøpt fra og navn på ebayauksjonene? På den måten kan vi søke på navnene på auksjonene og kjøpe fra samme leverandør som deg. Du finner lett navnet på alle auksjonene du har vært med i fra kontrollpanelet hos ebay, så copy&paste derfra?
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    pengelek, kan du legge ut navn på selgerne du har kjøpt fra og navn på ebayauksjonene? På den måten kan vi søke på navnene på auksjonene og kjøpe fra samme leverandør som deg. Du finner lett navnet på alle auksjonene du har vært med i fra kontrollpanelet hos ebay, så copy&paste derfra?
    Er en på ebay england som kaller seg for Toxic cable(s) som lager hodetelefonkabler. Sendte han en mail så sendte han meg alt jeg trengte (splitter, jack, kabelstrømper i 2 stk str, krypmpe strømper i assorterte farger og str + kabel da selfølgelig. Valgte selv hvilken kabel og jack. Mini xlr kjøpte jeg av en annen på ebay da denne selgeren var tom. Han har ikke annonser på alt jeg har kjøpt, men bare å skrive en mail til han.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    pengelek, kan du legge ut navn på selgerne du har kjøpt fra og navn på ebayauksjonene? På den måten kan vi søke på navnene på auksjonene og kjøpe fra samme leverandør som deg. Du finner lett navnet på alle auksjonene du har vært med i fra kontrollpanelet hos ebay, så copy&paste derfra?
    Er en på ebay england som kaller seg for Toxic cable(s) som lager hodetelefonkabler. Sendte han en mail så sendte han meg alt jeg trengte (splitter, jack, kabelstrømper i 2 stk str, krypmpe strømper i assorterte farger og str + kabel da selfølgelig. Valgte selv hvilken kabel og jack. Mini xlr kjøpte jeg av en annen på ebay da denne selgeren var tom. Han har ikke annonser på alt jeg har kjøpt, men bare å skrive en mail til han.
    Supert, tusen takk skal du ha. Gleder meg til å lese om du hører forskjell.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.363
    Antall liker
    509
    Torget vurderinger
    9
    Det blir aldri LCD-3 på deg, for så fort du har litt penger kjøper du noe annet ;) Men grattis! Nye leker er alltid gøy!
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    pengelek, kan du legge ut navn på selgerne du har kjøpt fra og navn på ebayauksjonene? På den måten kan vi søke på navnene på auksjonene og kjøpe fra samme leverandør som deg. Du finner lett navnet på alle auksjonene du har vært med i fra kontrollpanelet hos ebay, så copy&paste derfra?
    Er en på ebay england som kaller seg for Toxic cable(s) som lager hodetelefonkabler. Sendte han en mail så sendte han meg alt jeg trengte (splitter, jack, kabelstrømper i 2 stk str, krypmpe strømper i assorterte farger og str + kabel da selfølgelig. Valgte selv hvilken kabel og jack. Mini xlr kjøpte jeg av en annen på ebay da denne selgeren var tom. Han har ikke annonser på alt jeg har kjøpt, men bare å skrive en mail til han.
    Supert, tusen takk skal du ha. Gleder meg til å lese om du hører forskjell.
    En skikkelig RØVER av en kabel på vei til deg!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det er ikke noe å klikke liker på sorgenfri, jeg har problemer her. Jeg skammer meg, men har overvåket finn etter de der lenge nå, og i dag kom det en annonse hvor de ble solgt til kun 4000... Hadde ikke råd til å si nei... Faen, nå må jeg egentlig selge det ene parret med D7000...
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Det er ikke noe å klikke liker på sorgenfri, jeg har problemer her. Jeg skammer meg, men har overvåket finn etter de der lenge nå, og i dag kom det en annonse hvor de ble solgt til kun 4000... Hadde ikke råd til å si nei... Faen, nå må jeg egentlig selge det ene parret med D7000...
    Selv, har jeg funnet fred- med meg selv, og mitt...Deilig egntlig.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Nå drar du frem typisk applefanboy smugness ovenfor meg. hahahaha

    Takk hvis du har sendt kabelen, da får vi se! :D

    Det blir aldri LCD-3 på deg, for så fort du har litt penger kjøper du noe annet
    Men grattis! Nye leker er alltid gøy!
    Problemet er jo at jeg egentlig ikke har penger, hehehehe. Jeg har hatt litt penger, fordi jeg solgte alt jeg eide for å få plass på 17 kvm i studenttilværelsen, men nå står de pengene i hodetelefoner og drit, hahahaha... Skulle aldri begynt å henge her. Jeg hadde store planer for de få pengene :D

    Jeg skal prøve disse, og hvis ikke jeg liker dem, så havner de på brukten, eller ett av parrene med D7000...
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Grattis titentei! Du har OCHFGS (obsessive compulsive headphone gathering syndrome)

    Beyer T1 er bra klokker. Hadde ørene mine vært mindre sarte hadde jeg fremdeles hatt dem og trolig levd lykkelig uvitende om alt annet (unntatt HD650, seff....)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Folk har for mye penger når de selger 3 uker gamle hodetelefoner til nærmest halv pris. Dessuten ødelgger de markedet for dem som ikke har så mye penger. Bortskjemte drittsekker hele bunten. Håper du selger dem dyrere hvis du ikke digger dem, tittentei

    Jeg skammer meg, men de var billige og kun 3 uker gamle.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Grattis titentei! Du har OCHFGS (obsessive compulsive headphone gathering syndrome)

    Beyer T1 er bra klokker. Hadde ørene mine vært mindre sarte hadde jeg fremdeles hatt dem og trolig levd lykkelig uvitende om alt annet (unntatt HD650, seff....)
    Ja, jeg gleder meg til å prøve dem!!!!!!!! Hvis du ser i de eldste innleggene mine, så har jeg hatt lyst til å prøve disse leeenge, men sittet og ventet på en god mulighet, og i dag kom den endelig!

    Folk har for mye penger når de selger 3 uker gamle hodetelefoner til nærmest halv pris. Dessuten ødelgger de markedet for dem som ikke har så mye penger. Bortskjemte drittsekker hele bunten. Håper du selger dem dyrere hvis du ikke digger dem, tittentei

    Jeg skammer meg, men de var billige og kun 3 uker gamle.
    Ja, jeg synes prisen var veldig god selv, så jeg fortet meg noe fryktelig. Jeg fikk de for 4000 inkl. frakt, kjøpt hos Prolyd, så nå gleder jeg meg så mye at det er helt villt. Ja, kommer til å selge dem til markedspris, hvis ikke jeg liker dem. Det er ikke noe vits i å dumpe prisene og ødelegge markedet for alle som sitter med dem.

    Er ikke enig i den sterke begrepsbruken din. Det er mange som har inntrykk av at bruktpris er halv pris.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Den sterke ordbruken min bør ikke oppfattes bokstavlig, snarere sees som krydder.

    Bruktpris bør ikke være halv pris når det nesten er nytt. På head-fi f.e.ks er det helt andre tilstander, der er nesten nytt gjerne 80-% av nytt har jeg inntrykk av. Men du har sikkert fulgt med mer der enn meg i det siste.

    Attraktive produket har jeg inntrykk av gjerne selges for 70% første året, så krabber det nedover.

    Grattis titentei! Du har OCHFGS (obsessive compulsive headphone gathering syndrome)

    Beyer T1 er bra klokker. Hadde ørene mine vært mindre sarte hadde jeg fremdeles hatt dem og trolig levd lykkelig uvitende om alt annet (unntatt HD650, seff....)
    Ja, jeg gleder meg til å prøve dem!!!!!!!! Hvis du ser i de eldste innleggene mine, så har jeg hatt lyst til å prøve disse leeenge, men sittet og ventet på en god mulighet, og i dag kom den endelig!

    Folk har for mye penger når de selger 3 uker gamle hodetelefoner til nærmest halv pris. Dessuten ødelgger de markedet for dem som ikke har så mye penger. Bortskjemte drittsekker hele bunten. Håper du selger dem dyrere hvis du ikke digger dem, tittentei

    Jeg skammer meg, men de var billige og kun 3 uker gamle.
    Ja, jeg synes prisen var veldig god selv, så jeg fortet meg noe fryktelig. Jeg fikk de for 4000 inkl. frakt, kjøpt hos Prolyd, så nå gleder jeg meg så mye at det er helt villt. Ja, kommer til å selge dem til markedspris, hvis ikke jeg liker dem. Det er ikke noe vits i å dumpe prisene og ødelegge markedet for alle som sitter med dem.

    Er ikke enig i den sterke begrepsbruken din. Det er mange som har inntrykk av at bruktpris er halv pris.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor kjøper du ikke D7000-paret samme finn-selger la ut sammen med T1? Alle gode ting er tre - du kan modde dem ala Lawton (jeg har Dynamat)

    Det er ikke noe å klikke liker på sorgenfri, jeg har problemer her. Jeg skammer meg, men har overvåket finn etter de der lenge nå, og i dag kom det en annonse hvor de ble solgt til kun 4000... Hadde ikke råd til å si nei... Faen, nå må jeg egentlig selge det ene parret med D7000...
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Den sterke ordbruken min bør ikke oppfattes bokstavlig, snarere sees som krydder.

    Bruktpris bør ikke være halv pris når det nesten er nytt. På head-fi f.e.ks er det helt andre tilstander, der er nesten nytt gjerne 80-% av nytt har jeg inntrykk av. Men du har sikkert fulgt med mer der enn meg i det siste.

    Attraktive produket har jeg inntrykk av gjerne selges for 70% første året, så krabber det nedover.
    Skjønner det, men vil nødig at selger skal komme innom her og se at jeg sitter og kaller ham slikt. Jeg har sagt til ham at jeg er fornøyd med prisen. Det var en eldre herre, og han er sikkert glad i god lyd, men ikke så opptatt av prisene. Mange eldre lever under troen at bruktpris er halv pris. Det var ganske vanlig før i tiden, når man ikke hadde internett og større marked. :)

    Det er nok nettopp det som er på head-fi også. Der har man et større marked, og det gjør prisene høyere. Pruting på head-fi er nesten umulig (jeg har fått prutet litt, men det er lite). I Norge har vi lite marked, i tillegg står vi ovenfor importtrusselen (Du som har studert litt finans kjenner vel til The Law of One Price?
    ), så det er naturlig at markedet her er dårligere. Se på stereogutta da, de taper fort titusner på hvert nyinnkjøp.

    Mariusaa prøver å få 79,5 % av nypris på LCD-3, og det synes jeg er fair, så gjenstår det å se om folk er villige. Det hadde jeg vært om jeg var på jakt.

    så jeg fortet meg noe fryktelig

    :)
    :D

    Hvorfor kjøper du ikke D7000-paret samme finn-selger la ut sammen med T1? Alle gode ting er tre - du kan modde dem ala Lawton (jeg har Dynamat)

    Det er ikke noe å klikke liker på sorgenfri, jeg har problemer her. Jeg skammer meg, men har overvåket finn etter de der lenge nå, og i dag kom det en annonse hvor de ble solgt til kun 4000... Hadde ikke råd til å si nei... Faen, nå må jeg egentlig selge det ene parret med D7000...
    Han har skrevet feil i annonsen, det er D5000 han selger. Jeg ba ham ta bilder, legge ut ny annonse og justere opp prisen sin litt.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg deler dine betraktninger rundt dette, men benytter altså anledningen til å minne oss på at vi har en alle egeninteresse av å holde bruktprisene edruelige.


    ....men vil nødig at selger skal komme innom her og se at jeg sitter og kaller ham slikt. Jeg har sagt til ham at jeg er fornøyd med prisen. Det var en eldre herre, og han er sikkert glad i god lyd, men ikke så opptatt av prisene. Mange eldre lever under troen at bruktpris er halv pris. Det var ganske vanlig før i tiden, når man ikke hadde internett og større marked. :)

    Det er nok nettopp det som er på head-fi også. Der har man et større marked, og det gjør prisene høyere. Pruting på head-fi er nesten umulig (jeg har fått prutet litt, men det er lite). I Norge har vi lite marked, i tillegg står vi ovenfor importtrusselen (Du som har studert litt finans kjenner vel til The Law of One Price?
    ), så det er naturlig at markedet her er dårligere. Se på stereogutta da, de taper fort titusner på hvert nyinnkjøp.

    Mariusaa prøver å få 79,5 % av nypris på LCD-3, og det synes jeg er fair, så gjenstår det å se om folk er villige. Det hadde jeg vært om jeg var på jakt.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg deler dine betraktninger rundt dette, men benytter altså anledningen til å minne oss på at vi har en alle egeninteresse av å holde bruktprisene edruelige.
    Med andre ord et forsøk på implisitt kartelldannelse blant frekventistene. Trodde ikke du likte monopoltriks? :D
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Prøver å finne en youtube eller annen instruksjon på hvordan jeg fletter 4 kabler sammen men kan ikke finne noe. Noen som kan hjelpe?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Prøver å finne en youtube eller annen instruksjon på hvordan jeg fletter 4 kabler sammen men kan ikke finne noe. Noen som kan hjelpe?
    Drill?

    Ett og ett par den ene retningen.

    Begge parrene den andre.
     
    Sist redigert:

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Tenker mer som man fletter 3 stk ved å legge ene over midten annenvær gang fra høyre og venstre.. Bare med 4 stk. Det der så jo bare ut som om de tvinnet det?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Kjøpte meg en dac på 7.3kg. (Til spotify-anlegget...)
    Slo den på, og den lager lyd! :rolleyes:
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Tenker mer som man fletter 3 stk ved å legge ene over midten annenvær gang fra høyre og venstre.. Bare med 4 stk. Det der så jo bare ut som om de tvinnet det?
    Ikke noe kvinnfolk i huset? Vil tro saken er løst da? Men, håper du får det til, og at du forteller oss hvordan du gjorde det:)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Tenker mer som man fletter 3 stk ved å legge ene over midten annenvær gang fra høyre og venstre.. Bare med 4 stk. Det der så jo bare ut som om de tvinnet det?
    Jeg har ikke sett videoen hans, men tenker kanskje at det er lurt å tvinne ett og ett par først med drillen. Da står du igjen med to tvinnede par. Disse to kan du tvinne sammen den motsatte veien ved å reversere drillen.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Tenker mer som man fletter 3 stk ved å legge ene over midten annenvær gang fra høyre og venstre.. Bare med 4 stk. Det der så jo bare ut som om de tvinnet det?
    Jeg har ikke sett videoen hans, men tenker kanskje at det er lurt å tvinne ett og ett par først med drillen. Da står du igjen med to tvinnede par. Disse to kan du tvinne sammen den motsatte veien ved å reversere drillen.
    Ja, men det er forskjell på å tvinne og å flette. Jeg vil flette. Fant en video på nettet med ei pratesjuk jente som prøvde å forklare hvordan man lager i 4 fletters hår flette... uff. ble bare enda mer forvirret..
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Pioneer nettverksak. Er også en dac.



    Den låter... heh, la oss si det slik.
    De tar for lite for den her, alt for lite.... :cool:
    5 lapper er rett og slett å rane produsenten!!!
    De skulle tatt mye mer!


    Tror den trenger en 250 - 350 timer på å løssne skikkelig den her, Har enda ikke nådd 100 timer, men tweakern er helt sjokkert!!! :eek:
    Ja og siden jeg har aversjon mot å si hva jeg eier, så skjønner man sikkert hvor sjokkert jeg er!!!! Slikt gjør jeg ikke hver dag altså!!

    mvh
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Pioneer nettverksak. Er også en dac.



    Den låter... heh, la oss si det slik.
    De tar for lite for den her, alt for lite.... :cool:
    5 lapper er rett og slett å rane produsenten!!!
    De skulle tatt mye mer!


    Tror den trenger en 250 - 350 timer på å løssne skikkelig den her, Har enda ikke nådd 100 timer, men tweakern er helt sjokkert!!! :eek:
    Ja og siden jeg har aversjon mot å si hva jeg eier, så skjønner man sikkert hvor sjokkert jeg er!!!! Slikt gjør jeg ikke hver da altså!!

    mvh
    Hmmmm. bilde av baksiden?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Den Pioneeren er bare heeeelt fantastisk altså! Den når sitt peak etter sånn cirka samme innspillingstid som Klipsch RF-serie. 1000+ timer er absolutt verdt å vente på. :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    sweet!

    Noen ord om lyden?

    Hvor kjøpte du den?

    ps:takk for bilder:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn