Seee hva jeg har kjøpt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har og kjøpt rør fra Ukraina, de var bra. Alt fra Ukraina er bra.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det er de, også de fra den Tsjekkiske republikk. Kvinnene fra Østeuropa har noen flotte trekk. Tenkte jeg skulle hente opp ei på 25 når jeg blir 40 og økonomien er solid.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Selvsagt satt veldig på spissen, hehehe, men helt ærlig så kunne jeg gjerne tenkt meg ei dame med en litt annen kultur enn den norske. Synes det blir veldig mye fokus på hus, interiør og hjem blant norske damer. Som 30-årig student har jeg ikke så mye å tilby damer på samme alder, annet enn my good looks og tilgang til en rekke flotte hodetelefoner. :D

    Dog, jeg var sammen med ei jente og faren hennes hadde etablert seg på nytt med ei dame fra Polen, makan til masakjerring, hahaha. Husker faren hennes og jeg satt og drakk himers, mens hun hylte og skrek om alt som skulle vært gjort. Han bare rista på hodet og drakk hardere.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Der tok du deg fint inn, tittentei ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    USAF-596 Rectifier Tube og Woo Audio 596 til 5U4G adapter

    USAF-596 Rectifier Tube + Woo Audio 596 - 5U4G adapter.jpg


    Til my beloved WA6-SE, USAF-596 Rectifier Tube og Woo Audio 596 til 5U4G adapter. Den er ikke sort, det er bare bildet som får det til å se slik ut. Klin gjennomsiktig, mmmm.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    ^ Selvsagt satt veldig på spissen, hehehe, men helt ærlig så kunne jeg gjerne tenkt meg ei dame med en litt annen kultur enn den norske. Synes det blir veldig mye fokus på hus, interiør og hjem blant norske damer. Som 30-årig student har jeg ikke så mye å tilby damer på samme alder, annet enn my good looks og tilgang til en rekke flotte hodetelefoner. :D

    Dog, jeg var sammen med ei jente og faren hennes hadde etablert seg på nytt med ei dame fra Polen, makan til masakjerring, hahaha. Husker faren hennes og jeg satt og drakk himers, mens hun hylte og skrek om alt som skulle vært gjort. Han bare rista på hodet og drakk hardere.
    Damer med annen kultur enn den norske er flott!! Snakker av erfaring:)
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.366
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    9
    Ingenting galt med norske jenter, du må bare komme deg vekk fra oslo&omegn horene som setter penger & status foran ALT i livet. Det er helt merkelig hvor mye koseligere og veloppdratt jenter er når du kommer deg noen mil unna norges svette rompehull AKA sentrale østlandet.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ikke sant. Folk i hovedstaden er jo bare sååå intolerante og fordomsfulle.

    Ingenting galt med norske jenter, du må bare komme deg vekk fra oslo&omegn horene som setter penger & status foran ALT i livet. Det er helt merkelig hvor mye koseligere og veloppdratt jenter er når du kommer deg noen mil unna norges svette rompehull AKA sentrale østlandet.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ingenting galt med norske jenter, du må bare komme deg vekk fra oslo&omegn horene som setter penger & status foran ALT i livet. Det er helt merkelig hvor mye koseligere og veloppdratt jenter er når du kommer deg noen mil unna norges svette rompehull AKA sentrale østlandet.
    Arbeider med mange jenter fra Finnmark.. Det​ er ærlige jenter det:)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ikke sant. Folk i hovedstaden er jo bare sååå intolerante og fordomsfulle.

    Ingenting galt med norske jenter, du må bare komme deg vekk fra oslo&omegn horene som setter penger & status foran ALT i livet. Det er helt merkelig hvor mye koseligere og veloppdratt jenter er når du kommer deg noen mil unna norges svette rompehull AKA sentrale østlandet.
    Han setter det på spissen, men å være intolerant og fordomsfull er noe helt annet enn hva slags verdisyn man har i valg av partner. Det er et faktum at damene blir finere jo lenger mot vestkanten man kommer. At det kan ha noe med gjennomsnittsinntekten på vestkanten å gjøre, er absolutt ikke umulig :D

    Som økonomiprofessoren vår sa: «Både Snehvit og Askepott fremstår som skikkelser med høy sosial bevissthet og sterkt utviklet empati, men når det kommer til mannfolk, er det ene og alene status som teller.»

    Dette er da altså hva små pikebarn ser på og ønsker å leve opp til :D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Godt at vi alle ikke leter etter slike da. :)

    Minner meg på en historie på jobben, der en fortalte om en type som kjøpte en damemagnet av en bil. Det gikk ikke helt som han trodde, fordi de eneste som hang rundt bilen han for å stirre, snakke og gni seg var gutter som like den samme bilen som han hadde kjøpt for å jakte damer. :rolleyes:

    Den historien kan tas til inntekt for ulike meninger - men han som kjøpte bilen bodde ikke i hovedstaden for å si det slik.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hvis man hadde fått ei dame på grunn av hodetelefonene / hifi / bil, så hadde jeg levd litt lenger som singel.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vittig at akkurat denne tråden "See hva jeg har kjøpt" ender opp med å bli en debatt om materielle verdier i kjønnsmarkedet....
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    La oss innse det først som sist: Head-fi er litt femi. Stereogutta trives med litt rot og støv, mens head-fiere dyrker mer femi-støv-ripe-frie løsninger.
     

    InExile

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2012
    Innlegg
    60
    Antall liker
    2
    Hvis man hadde fått ei dame på grunn av hodetelefonene / hifi / bil, så hadde jeg levd litt lenger som singel.
    Jeg trøster meg med at det fungerer bedre enn frimerker og kobber etsninger. Besvikelsen er at de fleste damer foretrekker D5000 fremfor HD800 og LCD2. Men det er godt mulig at det beror på min smak blandt damer eller et dårlig sammensatt anlegg? Min hypotese er fremdeles at rør som gløder i mørker er litt små sexig, men her må helt klart mye mer forskning til. Jeg har til og med gått så langt som å koble et par Dali Ikon 5 til WA5, og tro det eller ikke men det går faktisk å danse til :)

    Svar fra Head-fi's Dudley Moore. Skam på den som gir opp og jeg tror du er inne på noe med femi-støv-ripe-frie løsninger. Det høres ut som en vinner blandt damer fra de sentrale strøken :)
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Ingenting galt med norske jenter, du må bare komme deg vekk fra oslo&omegn horene som setter penger & status foran ALT i livet. Det er helt merkelig hvor mye koseligere og veloppdratt jenter er når du kommer deg noen mil unna norges svette rompehull AKA sentrale østlandet.
    Arbeider med mange jenter fra Finnmark.. Det​ er ærlige jenter det:)
    Ærlig sagt og jeg kan stille meg bak utsagnet til våres kjære sorgen - Har bodd oppe på spissen i 24 år så noen erfaringer med arten skal det sies, opptil flere faktisk
    tongue-smiley-8857.gif
     
    Sist redigert:

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    6

    Plukket opp disse i dag - T70P. Anbefaler Stereofil i Grensen om noen er på jakt etter klokker, masse snacks!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.366
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    9
    Har bestilt en haug deler som skal skrues sammen til en ny tilnærmet lydløs pc. Største grunnen er så den kan stå i stua så jeg blir kvitt metervis med kabler som går igjennom leiligheten nå, og så signal veien mellom pc og stereoanlegg blir kortest mulig. Alt blir skrudd inn i ett lyddempet mini-tower, og komponentene som vil lage mest lyd er cpu kjøleren som skal gi 10 til 17db på det meste, og 5db viftene til kabinettet ;) Vifteløst skjermkort, vifteløs modulær strømforsyning og bare SSD disker ellers. Gleder meg til det kommer.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Har bestilt en haug deler som skal skrues sammen til en ny tilnærmet lydløs pc. Største grunnen er så den kan stå i stua så jeg blir kvitt metervis med kabler som går igjennom leiligheten nå, og så signal veien mellom pc og stereoanlegg blir kortest mulig. Alt blir skrudd inn i ett lyddempet mini-tower, og komponentene som vil lage mest lyd er cpu kjøleren som skal gi 10 til 17db på det meste, og 5db viftene til kabinettet ;) Vifteløst skjermkort, vifteløs modulær strømforsyning og bare SSD disker ellers. Gleder meg til det kommer.
    Høres nice ut. Kan du poste litt bilder når du får den? Jeg bygget denne i 2007, og har bare byttet til SSD og H80 vedlikeholdsfri cpu-vannkjøler fra Corsair siden den gang, men den er dønn stabil og går som ei klokke enda, og den har mer eller mindre stått på døgnet rundt i 5 år. ([bare] 4GB mellombudsjettram, Quad CPU @ 2.4 ghz) 2 skjermkort som kjører 4 skjermer. Scorer 6,9 i Windows Experience Index. Gamer ikke.

    Edit: H80 og H100 fra Corsair kjører 120-vifter. De som er på bråker ikke så veldig, men det finnes litt mer highendvifter som er mindre støyende.

    Støydemping blir en faktor i mitt neste prosjekt også, men denne støyer ikke mye uansett. Er mest skjermkortviftene som glimrer med sitt nærvær.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.366
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    9
    Skal hive opp noen bilder. Har testet rundt 20 forskjellige vifter i jakten på den mest stille, og har endt opp med scythe "gentle typhoon" vifter. De er bygd som tanks i forhold til alt annet, og lager lite lyd (avhengig av rpm, selvsagt). Støydemping gjør ikke all verden med forskjell. Du vil uansett ha luftehull som slipper ut lyd, så jeg ble ikke kjempe imponert når jeg kjøpte det første lyd dempa kabinettet akkurat. Men alt hjelper.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    DEN har jeg også lyst på!

    Til my beloved WA6-SE, USAF-596 Rectifier Tube og Woo Audio 596 til 5U4G adapter. Den er ikke sort, det er bare bildet som får det til å se slik ut. Klin gjennomsiktig, mmmm.
    Ja, det har jeg også. Selgeren er fra Kanada og har prestert å sende den med et alternativ som tar fra 4 til 6 uker, enda jeg betalte for frakt som skulle ta inntil 14 dager via luftveien. Han sa at emballeringen gjorde at luftfrakt ble dyrt, noe jeg tviler på, siden jeg nylig sendte en dings med luftveien fra Norge til Hong Kong for 100 kroner. Han har over 10 positive karakterer, så jeg stoler på at jeg får den, men pokker heller.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.495
    Antall liker
    1.012
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Så tålmodig som du er går det nok bra skal du se ,)
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Hadde vært allright om du lagde en tråd som feks het Tittenteis hodetelefon tråd ;-) Hvor du legger ut bilder og info om dine oppsett, samt eksprimentering og "review's".
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hva slags elektronikk er det du eksprimenterer med røra på?

    Hadde vært allright om du lagde en tråd som feks het Tittenteis hodetelefon tråd ;-) Hvor du legger ut bilder og info om dine oppsett, samt eksprimentering og "review's".
    Elektronikken de skal prøves på er en WA6-SE fra Woo Audio. Min første og eneste rørforsterker, som ble kjøpt pga nysgjerrighet etter å ha sett massiv oppmerksomhet rundt Woo Audio på Head-fi.org

    Når det gjelder reviews og slikt, så må jeg si at jeg ikke føler meg kompetent nok til å uttale meg om alt dette enda. Jeg er nødt til å få mer erfaring og finne noen gode referanselåter hvor forskjellige egenskaper er lette å skille fra hverandre. ardilla er flink til å skrive omtaler, det har jeg sett på head-fi, så han må gjerne komme med noen forslag til hvilke låter og sånt som er smart å bruke, gjerne i en egen tråd hvor man tar opp musikk med forskjellige kvaliteter.

    Jeg har fått krass kritikk for uttalelser jeg har kommet med i min omgang med lydbeskrivelser ved et par anledninger. Det er ikke så farlig for meg rent personlig, men hvis jeg har elendig lydøre, dårlig smak, eller bruker begreper feil, så vil uttalelser bare være villedende for folk, og det vil jeg ikke bidra til.

    Seeee hva jeg har kjøpt, hihihihihiihi
    Velkommen.
    Hehehe, takk. Nå blir det mye testing og tweaking fremover. Forskjellige kombinasjoner av rectifiere, drivere og hodetelefoner blir helt absurde. Tenk på 2 hodetelefoner, 2 rectifiere og 2 par driverrør. Bare det er 2^3 = 8 kombinasjoner... :D

    Edit: Legg så til høyimpedanse- og lavimpedanse-utgangen på WA6SE, så har du ytterligere en faktor på 2 og dermed 16 kombinasjoner :D
     
    Sist redigert:

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    @titten: Har du testet Woo på LCD 2? Hvordan synes du de fungerer sammen? Noen andre her som har testet Woo og kan sammenlikne med PSii på LCD 2 / 3?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn