Seas DXT diy

Jonga

Fersking
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
0
Hei godtfolk.

Har fått tak i dxt-diskantene til Seas og tenkte å lage meg et par 2-veis høytt.
Har sett på diverse diy prosjekter på nett men blir aldri helt klok på hvem jeg bør gå for.
De skal stå i et lite rom på 12kvadrat. Så er det noen som har noen tanker rundt dette
så er jeg veldig takknemlig for det.

Ekko

Medlem
Ble medlem
02.06.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
3
Jeg bygget for noen år siden Mark K sin ER18DXT, syntes den låter svært bra. Den bruker Seas er18rnx i bassen. Nettsiden hans er nede, men hvis du søker finner du alt du trenger. Vil absolutt anbefale den.

Jonga

Fersking
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
0
Har sett litt på ER18DXT og "Idunn på slankekur" og tenker jeg går for sistnevnte pga virker som lettere å få tak alle delene til den. ER18 ser ut til å ha helt andre verdier på delefilter-komponentene enn det som er vanlig her til lands(dynabel)

Takker for raskt svar og litt mer klar for høst prosjekt.

Todani

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.05.2009
Antall liker
2.612
Har sett litt på ER18DXT og "Idunn på slankekur" og tenker jeg går for sistnevnte pga virker som lettere å få tak alle delene til den. ER18 ser ut til å ha helt andre verdier på delefilter-komponentene enn det som er vanlig her til lands(dynabel)

Takker for raskt svar og litt mer klar for høst prosjekt.
Varianten med små dynaBel-kabinetter er som skapt for små rom eller rom som løfter bassen. Jeg kjører oppskriften til dynaBel med intern dempning. Det gir stram bass som ruller gradvis av i bunn. Ved å flytte litt på dempematerialet vil du oppnå vidt forsljellige resultater. Sitter akkurat nå og koser meg med Wagners Gotterdammerung i ferieboligen. Siesta med Seas.

Jonga

Fersking
Ble medlem
10.12.2006
Antall liker
0
Høres ille bra ut. Gleder meg stort. Får se å få bestilt resten av delene og få satt igang.

Topp Bunn