Schtøggen's Hjørne

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
Jada da har jeg endelig fått raua i gir å startret meg en tråd her da.....
er relativt fersk her å er ikke inne her hverdag men det kan det jo fort bli forandring på :cool:

Startet for knapt 2ish år siden med nerdinga på dette her da. men jeg har egentlig satt hele Hi-Fi hobby'n litt på pause i senere tid siden jeg er veldig fornøyd med oppsett så langt
men holder jo fortsatt et godt øye med bruktbørsen om det skulle dukke opp noe kult da. :sneaky:
Forsterker: Exposure 2010s2
Cdspiller: Exposure 2010s
Platespiller: RP1 (Ortofon 2M RED)
Riaa: Fezz Audio Gaia
Høytalere: Audiovector K3 Super
Sub: Audiovector K-Sub Signature
Sub: Harman/Kardon HKTS210SUB/230
Kassettspiller: Pioneer CT-7070 (1978)

Strøm & Kabler

Isotek Aquarius EVO3
Supra LoRad 2.5 SPC x3
Isotek Premier EVO3
Wireworld Stratus 7
Chord C-line RCA
Chord C-screen
IMG_20230515_182102890_HDR.jpg
 

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.304
Antall liker
2.031
Sted
Nordland
Sjå-der-ja🤠 Coolt anlegg! Er musikken slik plakatene tilsier er det betydelig mer støv på høyttalernes motsatte side. Regner med wooferne har blåst det rent rundt anlegget😅
 

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.304
Antall liker
2.031
Sted
Nordland
Hvordan tåler RP1 subwooferne? Selv slet jeg voldsomt med min gamle RP3 fra 80-tallet med rumling fra middels til høyt volum. Bassen slo inn mekanisk/feedback (?) på pickupen☠
 

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
forandring fryder :cool:
henta meg et par Audio Physic Yara II Evolution igår,å er uten tvil fornøyd disse. dette var et skritt i riktig retning lyd messig for min del. men må få hivet på noe spikes snart.
IMG_20230518_203723730.jpg
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
Er du ny i gamet så husk fjellvettregelen; "snu i tide"... Fortsetter du med denne galskapen så ender du på kjøret, det vil bare bli verre og verre, en evigvarende oppgradering for de fleste som har passert grensen for at de finner veien ut av dette igjen.
Start å bake i stedet, eller begynn å strikke, hva som helst er mer rasjonelt enn å vikle deg lenger inn i dette...
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.941
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Tja, du kan jo montere spikes men der er ikke noe å hente på det tror jeg. Er det et lite rom du har der? Ser ikke mye vinkling på høyttalerne og de står ganske tett på bakveggen.
 

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
Tja, du kan jo montere spikes men der er ikke noe å hente på det tror jeg. Er det et lite rom du har der? Ser ikke mye vinkling på høyttalerne og de står ganske tett på bakveggen.
har alltid hatt god opplevelse av å sette på soundcare superspikes, både på høyttalere og sub. så det kommer definitivt på høyttalerne om ikke altfor lenge.
 

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
lurer jo litt på hva det neste blir (dukker på opp noen spikes nå til helgen tror jeg)
har titta på litt på JL subs å andre ting, men har jo ikke fått mine gamle audiovector K ut av huset. å har jo lyst til å få rydda her litt også. men det er jo lettere sagt enn gjort til tider. får jo litt ocd av at H&K subben er hvit :LOL::ROFLMAO:
 

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
det å hive på Super Spikes overrasker meg like mye som sist, får plutselig vekk den muddy bassen som jeg ikke har noen sans for med engang jeg har montert spikesa. 😎
 

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
Det har tatt sin tid men nå låter det flat meg bra her!

Fikk oppgradert får en liten stund siden

Så nå er det Pre + Power + REL T5i her i huset
Å nå låter det Rent og punchy.

Celtic Frost - Morbid Tales (ikke muddy her)
God Seed - Live at Wacken låter som man er fysisk på konserten. Er helt rått.

Tror det svakeste leddet er nå platespilleren og Ledninger.


Forforsterker: Exposure 3010s2
Effektforsterker: Vincent 991-sp
Platespiller: Rega RP1+ 2M Red
Riaa: Fezz Audio Gaia
CDspiller: Exposure 2010s
Kassettspiller: Pioneer CT-7070
Høytalere: Audio Physic Yara 2 Evolution
Sub: Audiovector K-Sub Signature
Sub: Rel T5i
 

Vedlegg

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
Jeg trodde at jeg hadde fått roet meg ned med Hi-Fi for en stund, Men så hadde jeg en fri dag til overs igår så jeg tok tur til Mala igår å hørte både Spendor (Husker ikke om det var A2 eller A4) men de felt veldig i min smak høytaler messig og de var gulvstående. men tok med Hjem å testa Ansuz X2 Kabler. Å etter en kveld hjemme med testing så må jeg bare si at dette her Hi-Fi Eventyret blir bare mer og mer fascinerende jo desto mer jeg hører. Det som kanskje har vært mest kult å sjekke ut er Strøm Relaterte ting. Men når jeg plugga i Ansuz fikk jeg en hærlig dose overraskelse! dB boost,mer bass, men ikke sloppy Bass men herlig clean og punchy bass på et nivå hvor jeg såpass fornøyd med lavere registret at jeg føler at ikke trenger å koble inn Subbene mine for å være fornøyd med trøkket. Å det er ikke noe jeg forvente når jeg koblet ut min Isotek Aquarius Evo 3 igår.

Men nå koster en Ansuz X2 Mains 8.700 å et eller annet pr ledning så da er det mildt sagt helt innenfor å forvente at jeg man får en vesentlig karakter forskjell i min mening, noe som det absolutt gjorde her.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Er du ny i gamet så husk fjellvettregelen; "snu i tide"... Fortsetter du med denne galskapen så ender du på kjøret, det vil bare bli verre og verre, en evigvarende oppgradering for de fleste som har passert grensen for at de finner veien ut av dette igjen.
Start å bake i stedet, eller begynn å strikke, hva som helst er mer rasjonelt enn å vikle deg lenger inn i dette...
Det finnes ingen skam i å snu (Hi-fi)er den største svindelen i manns minne.
 

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
Tester ut Ansuz P2 Ledninger idag. å opplever at det ikke er så drastisk Forskjellig mellom X2 og P2. ting føles mindre komprimert/er litt mer dynamikk å diskant er litt kaldere enn X2. Men når det er sagt så blir jeg usikker på om dette er noe som jeg gidder å spare opptil. Siden jeg føler at X2 ga meg resultatet jeg så etter.
 

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Innlegg
15
Antall liker
44
Sted
Asker
Laban MK3

Strøm Gir forskjellige Resultater fra Komponenter til Komponenter man plugger i. Å det er et faktum. Så kan man diskutere om man liker effekten.

Set Lydnivået på et bestemt nivå, å gjøre en ren A B test. Du bør lytte over flere minutter. Ikke rør på volumet når du bytter ledninger.Vis du blir lei av å lytte kritisk ta deg en pause å hvile øra.

Men dette er ikke noe som folk utenfor musikkere og studio folk har som oftest erfaring med.

Man må på ingen måte bruke på Masse penger på Ledningene men jeg vil anbefale på det sterkeste å gå opp fra Standard Til Supra,Chord C-Line eller andre entry-level kabler det er en veldig liten investering og du får et vesentlig lavere støy gulv enn når du kjører standard kabler.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Laban MK3

Strøm Gir forskjellige Resultater fra Komponenter til Komponenter man plugger i. Å det er et faktum. Så kan man diskutere om man liker effekten.

Set Lydnivået på et bestemt nivå, å gjøre en ren A B test. Du bør lytte over flere minutter. Ikke rør på volumet når du bytter ledninger.Vis du blir lei av å lytte kritisk ta deg en pause å hvile øra.

Men dette er ikke noe som folk utenfor musikkere og studio folk har som oftest erfaring med.

Man må på ingen måte bruke på Masse penger på Ledningene men jeg vil anbefale på det sterkeste å gå opp fra Standard Til Supra,Chord C-Line eller andre entry-level kabler det er en veldig liten investering og du får et vesentlig lavere støy gulv enn når du kjører standard kabler.
Og her sitter me med lampetledning , sukkerbit , standard høytaler kabel fra sent 1970 du er jo rene Musk :)
Kæbel.jpg
 
Topp Bunn