Schtøggen's Hjørne

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Antall liker
33
Sted
Asker
Jada da har jeg endelig fått raua i gir å startret meg en tråd her da.....
er relativt fersk her å er ikke inne her hverdag men det kan det jo fort bli forandring på :cool:

Startet for knapt 2ish år siden med nerdinga på dette her da. men jeg har egentlig satt hele Hi-Fi hobby'n litt på pause i senere tid siden jeg er veldig fornøyd med oppsett så langt
men holder jo fortsatt et godt øye med bruktbørsen om det skulle dukke opp noe kult da. :sneaky:
Forsterker: Exposure 2010s2
Cdspiller: Exposure 2010s
Platespiller: RP1 (Ortofon 2M RED)
Riaa: Fezz Audio Gaia
Høytalere: Audiovector K3 Super
Sub: Audiovector K-Sub Signature
Sub: Harman/Kardon HKTS210SUB/230
Kassettspiller: Pioneer CT-7070 (1978)

Strøm & Kabler

Isotek Aquarius EVO3
Supra LoRad 2.5 SPC x3
Isotek Premier EVO3
Wireworld Stratus 7
Chord C-line RCA
Chord C-screen
IMG_20230515_182102890_HDR.jpg

Norwegianwoodpecker

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.02.2007
Antall liker
1.231
Sted
Nordland
Sjå-der-ja🤠 Coolt anlegg! Er musikken slik plakatene tilsier er det betydelig mer støv på høyttalernes motsatte side. Regner med wooferne har blåst det rent rundt anlegget😅

Norwegianwoodpecker

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.02.2007
Antall liker
1.231
Sted
Nordland
Hvordan tåler RP1 subwooferne? Selv slet jeg voldsomt med min gamle RP3 fra 80-tallet med rumling fra middels til høyt volum. Bassen slo inn mekanisk/feedback (?) på pickupen☠

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Antall liker
33
Sted
Asker
forandring fryder :cool:
henta meg et par Audio Physic Yara II Evolution igår,å er uten tvil fornøyd disse. dette var et skritt i riktig retning lyd messig for min del. men må få hivet på noe spikes snart.
IMG_20230518_203723730.jpg

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
426
Er du ny i gamet så husk fjellvettregelen; "snu i tide"... Fortsetter du med denne galskapen så ender du på kjøret, det vil bare bli verre og verre, en evigvarende oppgradering for de fleste som har passert grensen for at de finner veien ut av dette igjen.
Start å bake i stedet, eller begynn å strikke, hva som helst er mer rasjonelt enn å vikle deg lenger inn i dette...

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.107
Sted
Nadadouro, Portugal
Tja, du kan jo montere spikes men der er ikke noe å hente på det tror jeg. Er det et lite rom du har der? Ser ikke mye vinkling på høyttalerne og de står ganske tett på bakveggen.

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Antall liker
33
Sted
Asker
Tja, du kan jo montere spikes men der er ikke noe å hente på det tror jeg. Er det et lite rom du har der? Ser ikke mye vinkling på høyttalerne og de står ganske tett på bakveggen.
har alltid hatt god opplevelse av å sette på soundcare superspikes, både på høyttalere og sub. så det kommer definitivt på høyttalerne om ikke altfor lenge.

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Antall liker
33
Sted
Asker
lurer jo litt på hva det neste blir (dukker på opp noen spikes nå til helgen tror jeg)
har titta på litt på JL subs å andre ting, men har jo ikke fått mine gamle audiovector K ut av huset. å har jo lyst til å få rydda her litt også. men det er jo lettere sagt enn gjort til tider. får jo litt ocd av at H&K subben er hvit :LOL::ROFLMAO:

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Antall liker
33
Sted
Asker
det å hive på Super Spikes overrasker meg like mye som sist, får plutselig vekk den muddy bassen som jeg ikke har noen sans for med engang jeg har montert spikesa. 😎

Topp Bunn