SB Touch – parameter endring for S/PDIF

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skjønner ikke hva som skjer, men fulgte denne oppskriften og sitter og endrer betoning og klang på S/PDIF grensesnittet. Verdi ”48” fungerer greit for oppsettet slik det er satt opp nå. S/PDIF går videre til Buffalo II med IVY. Har ikke prøvd, men kan godt tenke meg at når jeg setter inn Legato utgangstrinn så kan jeg lett tune S/PDIF til å høres likt ut med IVY.

    “I spent some time trying out my ALSA real-time kernel mods on the Touch. I went though the steps to isolated the "audio threads", the "real-time clock IRQ", and the "spdif IRQ" and tried different values and different combinations. Much clearer vocals, more open and clean sound stage, lows go deeper and clearer...the difference in not subtle! Result, natural smoothness with a good sense of clarity. Increase separation within the sound stage, vocals are clear without being hard.”

    https://sites.google.com/site/computeraudioorg/squeezebox-touch-tweaks

    Kan noen på ta seg og forklare hva som skjer, og hvordan man ved software snutter påvirker S/PDIF grensesnittet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Heftig mye tweaks til disse boksene! :eek:
    Er det noe å anbefale dette du har gjort? Forbedring eller bare endring?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Det oppleves på samme måte som det står i teksten jeg har klippt inn. Det som først slår enn er den økte klarheten uten et det på noen måter blir skarpt/spisst. Men verdiene må tunes slikt at det matcher hvert enkelt oppsett. 48-51 er intervallet jeg opererer med.

    Skulle nesten vært et eget lite bruker fora for oss som liker å dille og eksperimentere med denne lille rakker'n.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Høres ut som dette tweaket, selv om mange liker det, kanskje er å dra det litt langt? Jeg bare spør.
    Dersom man endrer på SPDIF oppsettet, endrer man da ikke en overføringsprotokoll som er opplest og vedtatt?
    Slik at endringene godt kan fungere, men da på grunn av avvik fra standaren?

    Som å kjøre E6 i feil kjøreretning for å komme fra B til A, det går og det er jævli spennende, men det er ikke helt ihht standarden... ;D
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Man endrer ikke protokollen, man bare endrer prosessprioritet på audioprosessene slik at de får høyere pri enn andre prosesser på Touchen (hvis jeg forstår dette riktig)
    SPDIF er og blir SPDIF også etter disse tweakene :)
    Så det blir heller litt som å få politet med blålys til å kjøre foran deg på E6 ;D
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Riktig - alle disse sw snuttene handler kun om å gi prioritet for audio prosesser:

    Logitech has played around with the priorization stuff. They introduced the realtime kernel (a key factor to get your processes prioritzed with brute force). The realtime kernel is IMO the key differentiator from OSX and Windows. None of those systems can provide a similar base.
    Logitech further applied a pretty basic prorizatioin scheme. Yep. They've done some adjustments. They just havn't pushed the limits.


    Og det er det handler om, maks utnyttelse. Push the limits, slik at Touch'en kan sammenlignes med en god CD-transport....
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    /$ ttstat
    ________________________________________________________________

    soundcheck's SBT Toolbox 2.00: Modification Status
    ________________________________________________________________

    Modification WLAN: disabled
    Modification Watchdog: enabled
    Modification Jive2: enabled
    Modification Buffer: enabled
    Buffersize: 3600us
    Modification Screen: disabled
    Audio outputs: Analog: off Digital: on USB: off
    Modification Kernel: enabled
    ________________________________________________________________

    Mens vi venter på TT3.0
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kult, takk for info. :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Baard skrev:
    /$ ttstat
    ________________________________________________________________

    soundcheck's SBT Toolbox 2.00: Modification Status
    ________________________________________________________________

    Modification WLAN: disabled
    Modification Watchdog: enabled
    Modification Jive2: enabled
    Modification Buffer: enabled
    Buffersize: 3600us
    Modification Screen: disabled
    Audio outputs: Analog: off Digital: on USB: off
    Modification Kernel: enabled
    ________________________________________________________________

    Mens vi venter på TT3.0
    Identisk med mine innstillinger i TT2.0, Baard :)
    Har du gjort noen forsøk med å kjøre kablet istedenfor trådløst?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Hei - jeg kjører kablet.

    Forøvrig så har jeg bestillt meg deler fra Mouser for å bygge denne strømforsyningen til Touch - konstruert av John Swenson. Se vedlegg. Bakgrunnen for å ikke bruke billige og småkjipe variranter av switchmode PS er følgende:

    My conclusions are that a large percentage of improvements with PS design for the Touch are related to high frequency noise sent BACK into the mains and picked up by other components. power sent into the Touch itself has little impact on what goes on inside the Touch (not zero, but quite small). The differences in mains injected noise is vastly greater than any changes in the power actually delivered to the components inside the Touch.

    Given this the focus of PS design should be on decreasing what gets sent back down the AC line, not making the absolute lowest noise, lowest impedance feed to the Touch. Many of the attempts at getting the "best" power to the Touch increase the noise sent down the line.


    http://forums.slimdevices.com/showpost.php?p=586042&postcount=35

    Kernel verdier for S/PDIF
    Når det gjelder SPDIF verdier i kernel så kryper disse stadig nedover, er nå på 44. Høyere verdier blir litt kunstig da man får litt ekstra energi i toppen og kan føre til "lyttetretthet". Tweaket har fremdeles sin verdi og anbefaler flere prøve.
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En byggetråd på den PSUen der?
    Hadde vært helt topp!!
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg ser hvilken flid folk er inne gjør seg ved mekaniske konstruksjoner og nivå på både verktøy og bruken av det som kommer aldri noen av mine konstruksjoner på nett. Denne blir mokket sammen og slengt bak racket.

    Når det er sagt så bygger jeg gjerne sammen med noe, utveksle ideer, løsninger osv…
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    NB! LT1084 skal være merket "LT1084-5" eller tilsvarende for å være "fixed", ellers er en "vanlig" LT1084 justerbar.

    Arne K
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra Arne. LT 1084 er den eneste komponenten som ikke er bestillt, fant den ikke hos Mouser.
    Ser først nå av skjema at den må være fixed ja og ikke variabel.

    Finner den hos DigiKey men ikke Mouser.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Baard skrev:
    Hei - jeg kjører kablet.
    Men WLAN modden står jo til disablet?
    Eller var det kanskje ikke dine innstillinger du viste til?

    Er det merkbare lydforskjeller mellom wireless og kablet hos deg, eller gjorde du det mest pga stabilitet/rebufring/drop-outs etc ?
    Vegrer meg litt for å trekke 15m cat5 opp til stua ;)

    Ang PSU'er;
    jeg benytter Teddy Pardo TTouch PSU. Meget fornøyd med den :)
    Den er jo litt dyr ift SB Touch, men jeg synes den roer ned lydbildet og skaper et sortere bakteppe som igjen bidrar til økt detaljnivå.
    Får du til det samme med litt innsats på DIY fronten er det jo supert.

    http://www.teddypardo.com/Products/Power Supplies/TTouch.html
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Hei Liotheles - joda det er mine innstillinger. Har kablet nettverk, så det var slik innstillingene kom opp etter implementeringen. Hva gjorde du for å få WLAN modden?

    Min motivasjon for å gå over kablet nettverk var ikke annet enn det var det som Soundcheck anbefaler. Og er motivert utfra å slå av alle prosesser som kan slås av og som ikke har noe med lydprosessering å gjøre. I den lille billige plast dåsa så henger vel alt sammen med alt og det er sikkert et poeng i å opptimalisere felles ressurser. Neste skritt blir som deg å anskaffe en PSU, iflg SC så er det da endringene kommer til sin rett.

    Før dette hørte jeg ikke forskjell på kablet og WLAN - men var litt plaget med buffring på 24bits materiale over WLAN

    Hvorvidt jeg hører forskjell eller synes SC modifikasjoner er en forbedring slik jeg kjører dem nå uten oppdatert PSU så vil jeg si TJA. Og det er fordi jeg gjør så mange endringer samtidig nå at jeg ikke klarer isolere dem sikkelig fra hveradre.
    - samtidig med TT2.0 så endrer jeg kernal verdier for S/PDIF.
    - endrer DAC fra Meridian til Buffalo II og alternerer mellom IVY og Legato utgangstrinn.

    I sum så har mye blitt bedre men hva ;)
    Det jeg egentlig er mest imponert over er hvor godt den gamle Meridian DAC (568.2mm) fra 2003 står seg mot Buffalo II på 16/44.1 materialle.

    Meridian'en kan innstilles på 24/96 men da spiller den ikke så bra på 16/44.1 - dither verdien blir feil og det hele høres litt tamt og livløst ut. Men settes den til 16bit så gir den Buffalo kamp til døren på redbook. Og det er der 99% av hele platesamlingen min ligger og sikkert andres også. Stusser litt over dette båndbredde jaget....men nå er vi på et annet tema.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Baard skrev:
    Hei Liotheles - joda det er mine innstillinger. Har kablet nettverk, så det var slik innstillingene kom opp etter implementeringen. Hva gjorde du for å få WLAN modden?
    Hei Baard
    Siden jeg kjører trådløst er jo "Modification WLAN: disablet" riktig for meg, men jeg vil tro at for deg som kjører kablet så skal status for deg være "Modification WLAN: enablet" ?
    Enablet i dette tilfelle betyr vel at WLAN processene i Touch er stoppet ? Eller er min logikk på viddene igjen ? ;)

    Her er et utklipp fra Soundcheck's oppskrift:
    1.5 WLAN modification
    With this modification you will disable the Wlan, which is IMO a must!!!!

    All WLAN related processes (incl. wpa encryption) will no longer be started at boot time.
    From commandline run:

    tt --wlan

    The system will reboot automatically. To reactivate Wlan run the same command again.

    Run ttstat to see if the change is active.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Ikke godt å si hvilken vidde jeg er på i allefall. Ble litt usikker nå og skjønner hva du sikter til. Jeg bare sjekket at WLAN ikke var aksessbart etter implementering av TT2.0 og tenkte ikke så mye på om WLAN mod. var "enabled" eller ikke.

    Skal kjøre: "tt --wlan" senere idag og se om den blir aktiv.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Liotheles skrev:
    Men WLAN modden står jo til disablet?
    Sånn ;)
    ------------------------------------------------------
    soundcheck's SBT Toolbox 2.00: Modification Status
    ________________________________________________________________

    Modification WLAN: enabled
    Modification Watchdog: enabled
    Modification Jive2: enabled
    Modification Buffer: enabled
    Buffersize: 3600us
    Modification Screen: disabled
    Audio outputs: Analog: off Digital: on USB: off
    Modification Kernel: enabled
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Det så bedre ut ja, Baard :)
    Da regner jeg med du gliser fra øre til øre over den økte lydkvaliteten?

    Sitat Soundcheck's:
    "With this modification you will disable the Wlan, which is IMO a must!!!!"

    ;D
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Liotheles skrev:
    Da regner jeg med du gliser fra øre til øre over den økte lydkvaliteten?

    Sitat Soundcheck's:
    "With this modification you will disable the Wlan, which is IMO a must!!!!"

    ;D
    Du må nok snart rulle ut 15m ethernettkabel du også :)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Selv om det har vært nyttig for meg med en gjennomgang av Toolbox - takk til Liotheles så vil jeg gjerne tilbake til topic.

    Beta tester John Swenson på SBT har følgende kommentarer til disse parameter endringene for SPDIF. Dette er interessant å leke med da ulike anlegg krever forskjellige verdier....

    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=89359&page=9
    1
    I got this up and running on my main system this weekend, I set spdif to 59 and was shocked, it was so harsh, and the bass seemed to almost disappear. I thought I had broken the DAC.

    Then I set it back down to 44 and the bass was back and the harshness went away. I was not prepared for the amount of change this caused.


    2
    I've been playing with jive_alsa as well as spdif, I find I like jive_alsa at 55 and spdif at 51.

    It, much more "lively", more open, far more subtle than the default, without the harshness and keeps the perceived frequency balance intact.

    Of course everybody is going to like something different. This sort of "gelled" for me, like when you are adjusting VTA and get it right.

    John S.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Baard skrev:
    Selv om det har vært nyttig for meg med en gjennomgang av Toolbox - takk til Liotheles så vil jeg gjerne tilbake til topic.

    Beta tester John Swenson på SBT har følgende kommentarer til disse parameter endringene for SPDIF. Dette er interessant å leke med da ulike anlegg krever forskjellige verdier....

    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=89359&page=9
    1
    I got this up and running on my main system this weekend, I set spdif to 59 and was shocked, it was so harsh, and the bass seemed to almost disappear. I thought I had broken the DAC.

    Then I set it back down to 44 and the bass was back and the harshness went away. I was not prepared for the amount of change this caused.


    2
    I've been playing with jive_alsa as well as spdif, I find I like jive_alsa at 55 and spdif at 51.

    It, much more "lively", more open, far more subtle than the default, without the harshness and keeps the perceived frequency balance intact.

    Of course everybody is going to like something different. This sort of "gelled" for me, like when you are adjusting VTA and get it right.

    John S.
    Jepp, let's get back on track ;)

    1. 40-45 på spdif fungerer best hos meg. De høye verdiene frembringer litt mer space men samtidig blir det litt hardt og slitsomt.

    2. Har ikke sett på dette enda. Men er ikke jive processene stoppet når man bruker Toolbox da tro? En ttstat gir jo beskjed om " Modification JIVE2 : enabled". Men JIVE2 er kanskje noe annet enn JIVE_ALSA? Jeg får sjekke senere i dag.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Joda..... JIVE2 er disabet med default TT2.0 aktiv, MEN JIVE_ALSA består.

    Her er hva John Swenson sier om saken på moderforumet:

    "Normally the Touch has two jive_alsa processes, one for the sound effects (beeps, blips etc), and one for the music outputs, it handles both analog outs and digital outs.
    The "music" one will have a -d default in its command line, the effects one has a -d plughw:2,0.
    When you use TT2.0 the effects process is disabled and both the effects and music are routed to the same jive_alsa process (which is why its imperitive to turn off sound effects when using TT2.0)."


    Jeg fant JIVE_ALSA på process id 728, endret denne til irq55 og satte spdif til 51 som foreslått av JS og det låter slett ikke dumt. Bra balanse i lyden, god tyngde i bassen og fritt for fnidder og ulumskheter oppover i frekvensene.

    Beste kombo så langt ;)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Herlig - den kombinasjoen for IRQ verdiene mellom JIVE_ALSA og SPDIF har jeg også lyst på. Du bare fant prosess_id for JIVE og endret til ønsket verdi? Ser det er flere som kommer forslag til små scrpit - men det er altså ikke nødvendig?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Ja, jeg bare endret med kommandoen

    chrt -f -p 55 728

    Dette blir imidlertid resatt ved neste boot, og da kan dessuten JIVE_ALSA prosessen ha fått en annen id så vi må finne en måte å automatisere dette på ved å legge inn noen smarte kommandoer i /etc/init.d/rcS fila.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Takk, dette kan du! Jeg følger oppskrifta di og tar hensyn til endringer ved reboot.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tiltroen, Baard :)

    Spent på å høre hva du syns om lyden med JS settingene, hos meg spiller dette riktig så bra nå syns jeg.

    Så forøvrig at du kommenterte lang-ethernetkabel-fobien min ;)
    Så du mener det er klare lydmessige forandringer ved å kjøre kablet altså?
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    nja - kablet vs WLAN utgjør ingen forskjell. Men med TT2.0 der man disablet WLAN så synes jeg å kunne merke noe. Hva er det man sier "sortere bakgrunn" :)

    Koster jo ikke noe å prøve - kan legge ut en "løs" ethernettkabel for test.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, en løs ledning er tingen. Må vel prøve det ut en dag da ;)

    Leste forresten at TT3.0 skulle implementere disse processprioritetene i tillegg til bl.a.:

    1. All single tools migrated into one tool
    2. Complete installation done in 20 seconds (one command + reboot)
    3. USB DAC configuration (Different from what is known today)
    4. Screen on/off (inspired by a hint of another inmate)
    5. Help function
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig spennende dette, karer!
    Sitter litt på gjerdet og ser på dere, foreløpig litt for høyt og tøft å klive ned.... :-X

    Men dette har jeg tenkt å driste meg ut på etterhvert, takk for at dere baner vei. :)
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Du er en tøffing RoDa - forventer at du i løpet av året sitter og kjører script :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Jepp - det er store ord fra Soundcheck vedr. egenskapene til TT3.0, og før sommeren var han i et lite dillema:

    I'm not really sure anymore if to launch TT3.0 in its current form.
    It's just too good to be true. Think of TT2.0 achieving estimated
    40% of the tuning potential with all mods on.

    With TT3.0 the Touch IMO would be becoming a real serious transport, which has nothing to do with the stock product anymore.....


    http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=84742&page=79

    Men er glad for at han har ombestemt seg, så vi får se hva som skjer. Det som er en naturlig oppfølger fra min side i allefall er å få gjort noe HW forbedringer i tillegg til disse SW endringene.

    Hadde det ikke vært så forbannet vanskelig å få opp denne plastikkdåsa kunne jeg tenke meg en 75 ohm BNC utgang for SPDIF. Det vil gi sjelefred.



    Foruten om å skifte til en bedre ekstern PSU så er det flere tilbydere av forskjellige HW løsninger. Kanskje dra det litt langt??
    http://www.squeezeboxupgrades.co.uk/
    http://www.audiocominternational.com/squeezebox-touch-mods-p-209.html
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fin blogg/test side den karen hadde.

    Angående PSU,
    Hva kommer det på i deler det som du bygger? (inkl boks til å putte det i)

    Angående denne S/PDIF mod-en,
    Litt moro å se hvordan det ble etterspurt målinger og når de kom så blir de så godt som ignorert. ;D
    Han som la ut målingene hinter til at vi bør prøve toslink?
    Sitter fortsatt på gjerdet angående denne...

    Men å bruke denne toolboksen for å slå av analoge utganger og sette volumet permanent til 100%, det frister litt...
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen

    Touch - PSU
    Min bestilling inne hos Mouser ligger på ca 75€ - og da har jeg valgt denne aluminiums boksen fra Hammond:
    http://se.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?R=1550KBKvirtualkey54600000virtualkey546-1550KBK


    Mulig at boksen blir litt trang - da choken på 10mH tar litt plass i tillegg til trafo som skissert i skjema.

    Det jeg ikke har bestillt er:
    Regulator LT 1084-fixed, ref. Cobra2. Denne koster ca 100,- hos Elfa. (Mouser fører ikke Linear Technology)
    små ting som IEC plugg, veraboard for samle komponentene på osv...men noe har man i roteskuffen.
    5V ledning og plugg ut fra PS boksen til Touch er heller ikke med, men her tenker jeg klippe av og gjenbruk ledningen/plugg fra eksisterende strømforsyning som følger med Touch.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn