Sarah Palin

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    BBking skrev:
    Ahmadinejad og Chavez er ikke "oppegående", de er spika gærne, begge to. Putin er en antidemokrat som har ført Russland tilbake til autokratiet.
    Jeg tror Palin ville matchet dem utmerket!
    ... McCain vil nok greie seg i møte med disse, men Palin ville blitt spist til frokost. I møte med galninger og sterke motstandere trenger vi gode solide ledere ikke ukyndige fjols som Palin.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    joaquin skrev:
    lær deg å lese.
    ordet "oppegående", slik det er plassert i setningen, henviser til merkel og bown og ikke til ahmadinejad og chavez.
    ::)
    BB er mest opptatt av og omgås velduftende og "gode" damer

K

KindOfBlue

Gjest
    BBking skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Pengvim skrev:
    USA kommer til å gå til helvete om hun kommer bak spakene tror nå jeg..
    Hva.. du mener vel ikke at denne fruen vil komme til kort i møte med Putin, Ahmadinejad og Chavez eller vil fremstå som kontorsekretæren til Brown, Merkel eller noen av de andre oppegående statslederne?
    Ahmadinejad og Chavez er ikke "oppegående", de er spika gærne, begge to. Putin er en antidemokrat som har ført Russland tilbake til autokratiet.
    Jeg tror Palin ville matchet dem utmerket!
    Om du mener at Palin er like "spika gæern" så kan jeg nok være enig.

Om du mener at hun ville klart seg godt i diskusjon mot Ahmadinejad, så tror jeg du blir nødt til å revurdere. Mannen er ikke lett å sno om fingeren.

Her har du 60 Minutes med ham: http://www.cbsnews.com/stories/2006/08/09/60minutes/main1879867.shtml

Her har du ulike linker til intervju med ham:
    http://www.youtube.com/results?sear...ms&search_type=&aq=1&oq=ahmadinejad+interview

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.693
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    ... McCain vil nok greie seg i møte med disse, men Palin ville blitt spist til frokost.
    De får sørge for å ta alle møter under Rahmadan.

K

KindOfBlue

Gjest
    Morsomt med kona i bakgrunnen som trekker ned hånden til mannen når han vil stemme på McCain.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Palin viste seg som en sterk debattant i natt. Biden var en kjedelig tåreperse. De som trekker frem Brown og Merkel i innleggene ovenfor vet åpenbart ikke hva de snakker om. Brown er en sjenert kløne, UK's mest upopulære statsminister noensinne. Merkel er naturligvis dyktig, men ser ikke helt hva det har med Palin å gjøre.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    BBking skrev:
    Merkel er naturligvis dyktig, men ser ikke helt hva det har med Palin å gjøre.

Ingenting egentlig, Merkel er dykting, Palin er et nek.

Selv en Apekatt kan læres opp til å gjøre triks for å få bananer.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    må innnrømme at mccain-folka har vært flinke til å lære opp papegøyen sin i det siste.
    nå klarte hun i alle fall å snakke rent, selv om hun bare reperte innøvde svar i hytt og gevær.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    9.080
    Torget vurderinger
    0
    Tor Nado skrev:
    Ingenting egentlig, Merkel er dykting, Palin er et nek.

Selv en Apekatt kan læres opp til å gjøre triks for å få bananer.
    Ikke dårlig å få visepresidentvervet og høyst sansynlig presidentembedet som "bananer". ;)

Men kan vi nå da endelig enes om at USA er i ferd med å bli en "bananrepublikk", om de ikke er der allerede? ;D

S

Slubbert

Gjest
    Spiralis skrev:
    Men kan vi nå da endelig enes om at USA er i ferd med å bli en "bananrepublikk", om de ikke er der allerede?
    De er ikke der riktig ennå, men det er nok ikke så lenge før den mektigste personen i amerikansk økonomi, og global forøvrig, heter Hú J?nt?o.

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Spiralis skrev:
    Men kan vi nå da endelig enes om at USA er i ferd med å bli en "bananrepublikk", om de ikke er der allerede? ;D
    Selv om USA mest sansynlig får en mørkhudet president, synes jeg bruk av betegnelsen bananrepublikk er å gå for langt. Sterkt diskriminerende og rasistisk!

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    USA en "Bananrepublikk" ???.....Du må har røykt noe veldig sterkt!

T

Tølper

Gjest
    For en ubrukelig kunnskapsløs unnskyldning for en politiker. Maveric, hockey mom, Joe Sixpack, blunke - var republikanernes eneste alternativ avdøde Ronald Reagans smegma, for hvordan i helvete fikk hun ellers jobben? Amerikanere flest må være lei av å bli behandlet som om de var imbesile.

Zed

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3
    Hun høres ut som en lobist for de store olje selskaper,....... :p

S

Slubbert

Gjest
    Jeg finner det fortsatt påfallende at Condoleezza Rice ikke ble VP-kandidat, men det er muligens fordi de betrakter koblinger til den sittende administrasjonen som en liabilitet. Rice er jo langt mer kompetent både formelt og reelt enn de aller fleste.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slubbert skrev:
    Jeg finner det fortsatt påfallende at Condoleezza Rice ikke ble VP-kandidat, men det er muligens fordi de betrakter koblinger til den sittende administrasjonen som en liabilitet. Rice er jo langt mer kompetent både formelt og reelt enn de aller fleste.
    Jeg er ikke så glad i politikken Rice står for, men hun er i en helt annen klasse når det gjelder erfaring, kløkt og inteligens enn Palin. Hun er vel tiltenkt en annen rolle. Kanskje rom for henne neste gang hvis Obama ikke ser ut til å få gjenvalg.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.317
    Torget vurderinger
    1
    Slubbert skrev:
    Man vil vel ha en visepresident man kan styre, og ikke omvendt..?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.633
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    Slubbert skrev:
    Man vil vel ha en visepresident man kan styre, og ikke omvendt..?
    Ja, enda en VP som Dick Cheney er mer enn vi tåler. Men er kandidaten for #1-jobben 72 år, kreftoperert 3-4 ganger, og så hissig at han når som helst kan gi seg selv et hjerteanfall, så ville det ikke være så dumt om det i det minste var litt luft i reservehjulet. Men neeeiida, der i gården tenker man ikke lenger enn å holde seg på førstesidene en uke til.

S

Slubbert

Gjest
    Larry Flynt for president!

Gjestemedlem skrev:
    Jeg er ikke så glad i politikken Rice står for, men hun er i en helt annen klasse når det gjelder erfaring, kløkt og inteligens enn Palin. Hun er vel tiltenkt en annen rolle. Kanskje rom for henne neste gang hvis Obama ikke ser ut til å få gjenvalg.
    Kompetansen hennes er ubestridelig uansett hva man måtte synes om hennes politiske ståsted, hun var professor i politisk vitenskap ved Stanford og har doktorgrad i det samme med spesialfelt internasjonal politikk og den forhenv. østblokken. Det er også et åpent spørsmål hvor mye vi egentlig vet om hennes politiske ståsted, jeg får et visst inntrykk av at hun primært er "fagkonsulent" for de som faktisk styrer (de neokonservative med Kristol/Wolfowitz/Perle/Abrams/Rove osv. i spissen) og prøver (og tildels greier) å virke modererende.

Men de neokonservative har uansett skutt seg selv i begge beina, situasjonen minner litt om da Sovjet kjørte seg fast i strøket og den offensive intervensjonistiske linjen blir svært vanskelig å selge til en ny generasjon amerikanere. Slik sett kan man si at den egyptiske kirurgen på mange måter har overvunnet dem med sin vepsetaktikk.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Valentino skrev:
    Larry Flynt er vår mann.
    Researchers at the University of Tokyo have developed the Airborne Ultrasound Tactile Display, a 3-D interactive force field that may make touching Princess Leia's golden boobies a reality.
    This tactile display enables tactile feedback superimposed over 3D graphics projected in free space, which provides more intuitive handling of 3D "touchable" graphics. For example, users could touch Princess Leia projected in the air...

[video]hSf2-jm0SsQ[/video]

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.236
    Slubbert skrev:
    Larry Flynt for president!

Gjestemedlem skrev:
    Kompetansen hennes er ubestridelig uansett hva man måtte synes om hennes politiske ståsted, hun var professor i politisk vitenskap ved Stanford og har doktorgrad i det samme med spesialfelt internasjonal politikk og den forhenv. østblokken. Det er også et åpent spørsmål hvor mye vi egentlig vet om hennes politiske ståsted, jeg får et visst inntrykk av at hun primært er "fagkonsulent" for de som faktisk styrer (de neokonservative med Kristol/Wolfowitz/Perle/Abrams/Rove osv. i spissen) og prøver (og tildels greier) å virke modererende.
    Ja, og med tanke på hvilken sjef hun har hatt, og de utfordringene hun har måttet takle på en stadig mindre vennligstemt internasjonal arena, igjen delvis forårsaket av samme sjef, så rangerer i alle fall jeg Rice, som er nummer 66 i rekken, temmelig høyt på listen over USAs dyktigste statssekretærer gjennom tidene.

anekdoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Blir Palin visepresidentkandidat, ja så får "the big USA" det de fortjener. Som du sår så høster du osv. ... der hun står med automatgevær og blamerer seg for hele verden.
    Så ja, dette er dame med holdninger - som blir varmt mottatt av de konservative kristne i dette flotte landet av Gud og høylytte pengemaskiner.
    God bless America. For det trenger de virkelig!!!

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.633
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Unplugged skrev:
    McCains kampanje med Palin i spissen fornekter seg ikke i kampen om stemmene. Litt desperate, eller?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presidentvalg-2008/artikkel.php?artid=537614
    Det der er ikke mer enn forventet. Desperat og dirty, men det er sånn republikanerne har drevet valgkamp de siste 20 årene. Jeg er noe mer bekymret over denne:
    http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2693684.ece

Det er dessverre ikke helt usannsynlig at Bush & McCain gir/har gitt klarsignal for et israelsk angrep på Iran i løpet av oktober, sånn at alt dette ubehagelige snakket om økonomi og sånt dessverre må vente til etter valget. I så fall vil dette angrepet komme i løpet av de neste par ukene for at republikanerne skal rekke å hausse opp en tilstrekkelig panikkartet stemning i USA før valgdatoen. Hvis da ikke hele valget også "må" utsettes på ubestemt tid i en slik situasjon. Det ville være et nytt lavmål, selv for Bush-juntaen.

anekdoten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Tølper skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    anekdoten skrev:
    Blir Palin visepresidentkandidat, ja så får "the big USA" det de fortjener.
    Er hun ikke det allerede da?
    Nærligende å tro at han eller hun mente visepresident?

Mvh
    kremmt ... :-[, selvfølgelig. Det var visepresident jeg mente, he he!

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Jeg satt å så frk. Palins siste stunt. For en patetisk dame, selv de som var oppmøtt buet henne ut.
    Jeg kan ikke fatte å forstå hvordan et slikt nek kan bli populær, dobeltmoralismen må være høyere i USA enn jeg har trodd.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn