Bare til din opplysning, USA skal nå gjennomføre et presidentvalg, ikke avholde en missekonkurranse.BBking skrev:Dessuten er hun pen, mye penere enn Obama!
Helt utrolig. Er du ute av stand til å tenke selv, eller er din oppgave i livet å fyke omkring og spre reaksjonær propaganda?BBking skrev:Fabelaktig dame. Jordnær og uten snikk-snakk. En solid representant for vanlige folk. Dessuten er hun pen, mye penere enn Obama!
Go Sarah go.......hva er det galt med henne? ???wotg skrev:Farlig dame, bør ALDRI få makt.
Nei ... jeg vet ikke jeg .... "Utelukker ikke angrep på Russland"zed skrev:Go Sarah go.......hva er det galt med henne? ???wotg skrev:Farlig dame, bør ALDRI få makt.
Hva som er galt med henne?zed skrev:Go Sarah go.......hva er det galt med henne? ???wotg skrev:Farlig dame, bør ALDRI få makt.
Uavhengig av hva man eventuelt mener om dette: Amerikanerne skal ikke velge mellom Sarah Palin og en kommunist.zed skrev:Tror du at det vil være bedre med en kommunist...?
En lett oversettelse av Bush doktrinen:KindOfBlue skrev:A fur trapper! Nanook of the North!
Høydepunktet i BBC-versjonen av intervjuet kommer ved 06:59, når hun blir spurt om Bush doktrinen.
Hun vet ikke hva det er og forsøker å bløffe.
"Do you agree with the Bush doctrine?"
"In what respect, Charlie?"
Intervjueren skjønner at hun er blank - og får henne til å definere hva hun tror Bush doktrinen er.
"Well, what do you interpret it to be?"
Så kommer det utrolige svaret:
"His world view?" Med et smil. 06:59 her:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7611677.stm
The Bush Doctrine is a term used to describe the philosophy of pre-emption of United States president George W. Bush. Specifically, the Bush Doctrine focuses on the controversial policy of preventive war, which holds that the United States government should depose foreign regimes that represent a threat to the security of the United States, even if such threats are not immediate and no attack is imminent.
Slubbert skrev:Norsk amerikadiskurs fremstår som fenomenalt navlebeskuende, den tolker det politiske USA på grunnlag av en norsk kulturforståelse og en forståelse av statsapparatet som er svært fjernt fra den velgerne der borte har. I ekte tabloider (som db og vg) fremstilles endog demokratene som "de gode" og republikanerne som "de onde", hvilket gjør dekningen lite annet enn kuriøs.
For de som leser norsk media fremstår det som uforståelig og utenkelig når amerikanere stemmer republikansk. Derfor vil nordmenn trolig bli tatt like mye på senga når McCain vinner valget i høst (gjetning fra min side) som de ble da Bush gjenvalgtes i 2004.
Så,..hva er hennes problem her? ???......men din problem er at hun er ikke sosialist!wotg skrev:Når du er så ignorant og rett og slett kunskapsløs i forhold til verden rundt deg så har du ingen ting i politikk å gjøre, legg til at Palin tror hun er "on a mission from god"
og har et verdensbilde som reflekterer dette, hun har (og sikkert er) medlem av en dommedagssekt i Canada (sa noen David Koresh??) det hadde heller ikke forundret meg mye om hun var kreasjonist...
Hatten av! SLIK skal et motinlegg skrives. Godt begrunnet og står i grell kontrast til trådstarters hjernedøde innlegg.KindOfBlue skrev:Helt utrolig. Er du ute av stand til å tenke selv, eller er din oppgave i livet å fyke omkring og spre reaksjonær propaganda?BBking skrev:Fabelaktig dame. Jordnær og uten snikk-snakk. En solid representant for vanlige folk. Dessuten er hun pen, mye penere enn Obama!
For å ta det meget enkelt.
Sarah Palin er blitt kalt "a cocky wacko" av en Republikansk senator. Lincoln Chafee (R-RI)
http://politicalticker.blogs.cnn.com/2008/09/11/former-gop-senator-calls-palin-a-cocky-wacko/
Hvorfor?
I går ble hun "intervjuet" i henhold til forsiktig forberedte og godkjente spørsmål.
Likevel klarte hun å:
1. Ikke definere "Bush Doktrinen" - som du sikkert er tilhenger av: pre-emptive actions against rogue regimes. Dette er vel særmerke 1 når det gjelder Bush/Cheney regimet, og skal du bli visepresident i USA bør det være inne med morsmelken, om du er for eller imot.
2. Hun uttalte at krig med Russland er en klar mulighet over Georgia.
3. Og hun henfalt til standard talkingpoints hver gang hun ikke var i stand til å vise til forståelse av et emne.
Sarah Palin har:
1. Misbrukt sitt embede for å forfølge sin søsters eks-mann. Hun har fått kjennelse mot seg av en dommer om at hennes vendetta mot denne mannen medfører barnemishandling.
2. Hun er en hykler og en løgner. Hun satte aldri forrige guvernørs jetfly på ebay, det var standard praksis i Alaska å bruke ebay ved slike salg. Flyet ble uansett ikke solgt på ebay, men ble solgt vha en broker senere, og hun ville spart mange penger på å ha solgt det straks, om hun nå skulle være pro-aktiv.
3. Det påstås at hun har utenrikserfaring fordi Alaska ligger ved siden av Russland. Da er jeg astronaut, siden jeg kan se månen ut gjennom vinduet.
4. Hun fikk sitt første pass i fjor. Hun har aldri møtt en utenlandsk statsleder i offisiell sammenheng. Hun har reist til Kuwait og Irak, og mellomlandet i Irland (som hun oppga som et av tre (3) land hun har vært i).
5. Den berømte "Bridge to Nowhere" som hun sa "No thanks" til, viser det seg at hun propaganderte for, og ville ha. Men når det ble storm utenfor Alaska mot den så lot hun være å bygge den, men hun beholdt pengene. Og om hun nå er så sterk reformator når det gjelder unødvendige utlegg kan man undre over at veien frem til broen er blitt bygget. Om ikke, ville pengene gått tilbake til Washington.
6. Hun er skamløs nok til å ta seg betalt for reiseutgifter når hun bor hjemme.
7. Som ordfører i Wasilla var hun den eneste i hele Alaska, og i hele USA, som forlangte at voldtektsofre skulle betale for undersøkelser der påtalemyndigheten ønsket å sanke bevis. Tenk over det en stund. Voldtektsofrene skulle betale for innhenting av bevismateriale, ved medisinsk undersøkelse av offeret.
8. Hennes første gjerning som ordfører var å forhøre seg om adgangen til å forby visse bøker i biblioteket.
Denne kvinnen er dypt uskikket til offentlig verv - og ville vært like uskikket om hun var mann og oppførte seg slik hun har gjort.
Hennes popularitet i Alaska skyldes at hun har overført "royalties" fra oljeutvinningen til Alaskas borgere, og at hun har økt denne utbetalingen. Se på det som en bestikkelse av velgerne.
Jeg liker å ha med ni punkter når jeg lister opp:
9. Sarah Palin er "pro-life", innbitt abortmotstander og tilhenger av at man ikke skal ha sex før ekteskapet - Abstinence First. Noe hun har arbeidet hardt for og som hun i tillegg også har gitt penger til. Hun har også redusert utbetalingene til seksualopplysning i skolen, samt redusert bevilgninger til organisasjoner og tiltak som arbeider for å hjelpe unge alenemødre.
Sarah Palins datter Bristol er nå gravid, ugift og skal gifte seg med storsjekker'n på den lokale High-School.
Det finnes en Gud, og han har sans for ironi.
Her har du Sarah Palin da hun støttet Broen -- med en t-skjorte hun fikk laget for å vise at hun ikke var enig i at innbyggerne ute på øya som skulle få bro bodde i "Nowhere." Ketchika, som øya heter, har zip 99901
![]()
Vi har også fex våres egne "tabuer".dtddiver skrev:En person som vil forby bøker fordi de ikke er i tråd med hennes moralsyn, er farlig og skummelt. Kniper seg i maven når jeg hører om det.
Mitt problem er ikke at hun ikke er sosialist, mitt problem er at hun er en relgiøs fundamentalist som lever i en fantasiverden.zed skrev:Så,..hva er hennes problem her? ???......men din problem er at hun er ikke sosialist!wotg skrev:Når du er så ignorant og rett og slett kunskapsløs i forhold til verden rundt deg så har du ingen ting i politikk å gjøre, legg til at Palin tror hun er "on a mission from god"
og har et verdensbilde som reflekterer dette, hun har (og sikkert er) medlem av en dommedagssekt i Canada (sa noen David Koresh??) det hadde heller ikke forundret meg mye om hun var kreasjonist...