Det ble en rask avgjørelse på forsterkervalg.
Har vært nysgjerrig på klasse-D en stund. Halv pris i forhold til brukt hi-end klasse-A/B, mindre størrelse og mindre varmeutvikling gjør at klasse-D virker forlokkende. Funker det ikke er det jo bare å bytte igjen. Sniffet først på Jeff Rowland 501 som lå ute på bruktmarkedet her. Vurderte så ett sett med Acoustic Reality EAR ref 1001, også disse basert på icepower asp. Oberon og Dvallin ble også tatt under lupen.
Da jeg startet denne tråden fikk jeg henvendelse av et medlem som hadde ett sett med D-blokker fra Nuforce til salgs. Nuforce reference 9 v2. 2x190W/2x300W (8ohm/4ohm). Disse er ikke icepower, men egenutviklet, med switch mode strømforsyning.
Dette er tredje genersjon av denne forsterkeren, Flere barnesykdommer skal være luket bort, og oppgraderinger er utført, slik at lyden etterhvert har blitt riktig så bra. Disse har i tillegg vært innom en tur hos upgradecompany.com, og fått modifiseringer der det lukter fisk av.
Nypris hos forhandler Moiz er 30800,- for paret. David Schulte hos upgradecompany.com tar USD1500 for sin modifisering. Han vil ikke oppgi hva som blir gjort, men jeg vil anta det gjøres inngrep i strømforsyningen, som har vært begrensende for kompromissløs lyd hos en del klasse-d amper.
Har tro på disse, men man vet aldri, når man kun kjøper etter annenhånds referanser. Må lage en anleggstråd etterhvert, og beskrive resultatet med tekst og bilder.
Takk for alle innspil!