Fort - finn einkvan som kan hengast.Ja da var det gjort. Vil det her bli en blodig nyttårshelg?
Er dette relatert?? Bombe i Madrid nå nettopp:
http://www.elmundo.es/elmundo/2006/12/30/espana/1167467691.html
Fort - finn einkvan som kan hengast.Ja da var det gjort. Vil det her bli en blodig nyttårshelg?
Legg merke til hva han sier om Palestina."Gud er stor. Nasjonen vil seire, og Palestina er arabisk."
Neppe...RIP Saddam Hussein
Det var visst ETA denne gongen....Ja da var det gjort. Vil det her bli en blodig nyttårshelg?
Har aldri skjønt hvorfor det skal være å kronglete å henrette noen. En overdose morfin eller heroin er lett nok å fikse, og går raskt. Ingen grunn til å bruke upålitelige greier som elektrisk stol og "gift". Årsaken til at "giften " ikke virket i tilfellet over var at den ble satt utenfor åren. Samme amatørmessige feil kan skje med Moffe men uten bestialske effekter.Men Saddam får nå ihvertfall en langt mer 'humanitær' henrettelse enn hva tilfellet er i det 'siviliserte' USA. Leste på nett for et par uker siden at guvernør Bush midlertidig har stanset henrettelser av folk i delstaten Texas.
Det tok 45 minutter fra giftsprøytene ble satt på en mann, til han endelig døde. Dette var dobbelt så lang tid som det normalt tar.
Hvorfor kan man ikke bruke giljotinens falløks?
Det var visst ETA denne gongen....
Og i Bagdad danser folk i gatene.Det var det. Snappet opp nyheten såpass tidlig at det kunne være hva som helst. Breaking news vet du.
Tilbake til tema. Tror dessverre henrettelsen gjør bare vondt værre. Volden i Irak kommer til å eskalere ytterligere, med det resultat at enda fler uskyldige mennesker må lide. I tillegg er det vel også en større sjanse for at det kan skje volds/terrorhandlinger utenfor Irak. At Saddam var skyldig i mye grusomt er det ingen tvil om, men det som skjer nå, er å helle bensin på bålet. Ingen er vel i tvil om at det var mange i den muslimske verden som fortsatt så opp til ham. En martyr er vel strengt talt det siste USA trenger i Irak nå, så hvor vurderingsevnen er, kan en jo lure på. Blir jo ikke overrasket, enkelte lever jo fortsatt i Det Ville Vesten...............
Siden du er der, regner jeg med at du kan bekrefte at alle er ute og danser??Og i Bagdad danser folk i gatene.
Neppe.det gjorde de i Santiago for en stund siden også. Pinochet var et større rasshøl enn Saddam. /med god margin.
Nettopp.Har akkurat vært igjennom endel av de største bildebyråenes dekning, og der har jeg sett mengder av jubel, men også mengder av sorg.
Saddam en av de værste? TULL! Mange som har vært værre.Saddam var utvilsomt en av de verste diktatorene verden har sett de siste 50 årene. Det er all grunn til å være fornøyd med at han er hengt. Våsete av Raymond Johannessen å gråte for Saddam. Saddam ble hengt etter overveldende beviser på hans forbrytelser. Greit for andre diktatorer å se hvordan det kan gå. Kim neste?
Affa har helt rett i sine betraktninger her.Det er ikke annet enn å si: Barbariet lenge leve.
Det er patetisk og nedverdigende å henge en tidligere statsleder som en simpel hestetyv. Han var President og General i en selvstendig og mektig nasjon. Han satt ved de stores bord. Han er sannsynligvis den statsleder i regionen som har bekjempet muslimsk ekstremisme mest effektivt de siste 25 år. Han burde blitt sendt i eksil. Vesten burde vist storsinn.
La kaos rå.
Betyr ikke Ugga Bugga "jeg liker mora di og tar katten i samme slengen" på det språket der det gror afrikanske jordbærtrær?Fredrikstad har folk kjørt rundt med Irakiske flag ut av vinduene å ropt Ugga Bugga flere ganger i dag. Så her er det fest skjønner jeg..
Det er godt egentlig. For mange mennesker har hans tid betydd undertrykkelse og lidelser!Men dem så ille glade ut..
Raymond....er det virkelig deg...Ja, kunnte tenke mæ åssen det hadde vært hær vist døm ente hadde vært fornøyd. hadde ente jeg tatt å tælla mæ en tur i by`n hvertfall
Helt riktig Boffen burte hvert slepa ut å dumpa i rom sjø.bush neste, håper han blir knerta.
Saddam var utvilsomt en av de verste diktatorene verden har sett de siste 50 årene. Det er all grunn til å være fornøyd med at han er hengt. Våsete av Raymond Johannessen å gråte for Saddam. Saddam ble hengt etter overveldende beviser på hans forbrytelser. Greit for andre diktatorer å se hvordan det kan gå. Kim neste?
Kjenner Øyvind "Raymon" veldig godt, men det er nok ikke meg neiRaymond....er det virkelig deg...![]()
Dersom dei er glade, er dei sannsynlegvis iranske flyktningar, og har dei fått slik status her i landet, skuldast dette sikkert at dei hadde vore i fare i gamlelandet. Og har dei vore på kant med styresmaktene, er det vel ikkje rart?;D ;D Mulig det, men jeg er dårlig på det Irakiske språk så det er fullt mulig dem sa noe annet i forbifarten.. Skjønnte hvertfall ikke noe av det jeg da.. Men dem så ille glade ut..
De fleste fortrekker nok å bo i et land som blir styrt av idioter fremfor et land som blir styrt av uberegnelige diktatorer(tyranner).Må bare spørre, Hvor ville dere helst bo?
USA med Bush ved makten eller Irak med Saddam ved makten?
Ville iallefall heller bodd i Bagdad under Saddam styre enn i Bagdad under Bush styre som nå.Må bare spørre, Hvor ville dere helst bo?
USA med Bush ved makten eller Irak med Saddam ved makten?
Jeg er ikke sikker, for jeg har aldri prøvet, men det kan da ikke være noe koselig å bo i et land der du kan risikere å finne naboen hengende i en kran etter nakken.Ville iallefall heller bodd i Bagdad under Saddam styre enn i Bagdad under Bush styre som nå.
Bagdad ville vært en fin plass å bo for nordmenn hvis Saddam hadde vært ved makten og boykottene og blokkadene aldri var innført av USA.
Hvis man har penger og inflytelse kan man sikkert ha det bra i begge land. Er man fattig vil man ha det dritt i begge landene.For å ta det ett trinn videre: I hvilket land ville du vært en innfødt beboer?
USA med Bush elller Irak med Saddam.
Saddam var nok ille for hans politiske motstandere og fiender. Men han var ingen trussel for omverdenen (ikke etter Kuwait ihvertfall). Mens Bush & co er som en tikkende bombe som kan ramme hvor som helst de finner det for godt, og spre lidelse og ødeleggelse hvis det gavner dem selv.Etter å ha lest denne tråden sitter jeg igjen med inntrkk av at de fleste synes Bush er en værre maktperson enn Saddam, dette får undertegnde til å undres over verdenssynet til skribenter i denne tråden.