S B Audience 2 veis med Ath horn.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    Wiim sine 4 parametriske EQ punkter gjør underverker.

Så plugger man telefonen inn i Wiim sin analoge inngang og kjører målinger med Housecurve. Der stiller man inn valgfri target curve B&C eller Harman. Så velger man at den skal lage forslag til antall EQ punkter (=4). Og det var det. (Pluss flere muligheter ved behov).

Fjellfinn

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.04.2024
    Antall liker
    94
    Sted
    Brumunddal
    Får ikke spilt enda, venter på noen plater til kabinettene. Snekkeren er overbelastet, så må bare vente ....

duc916

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    3.316
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fant wiim sin EQ / PEQ mulighet ved en tilfeldighet. Jeg bruker analoge aktive filtre, og det er ikke så mye en gjøre med de. Bruker derfor en ordinær minidsp 2x4 til eq 20-100. 100-350 bruker jeg gpa 515 i noen mellombass horn, de trengte egentlig bare litt nivåtilpassning, det fikser filteret.
    Men fra 350 - 10 000 bruker jeg Lowther PM6, og de har sine utfordringer oppover. REW forteller meg at spes i området 4 til 12 k er den velkjente Lowther "shouten", og den får jeg ikke håndtert i filteret. Kunne ha satt sammen et sugefilter, eller bygge Nelson Pass sitt enkle EQ filter (som er den egentlige planen).
    Så oppdaget jeg wiim muligheten, så da satt jeg opp "inverse" filtre av rew målingene, det var gjort på 5 minutter eller så. Det fine er at en kan aktivere/deaktivere on the fly, så en hører resultatet med engang. Funket brillefint.
    Det eneste er at jeg må finne en mulighet for å sende testtoner gjennom Wiim slik at jeg fortsatt kan bruke rew til å måle med, da kan jeg sammenligne før/etter...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn