S B Audience 2 veis med Ath horn.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.264
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Tøfft prosjekt !!! Nå gleder vi oss til at du bygger denne "prototypen" i fullskala :cool:

Kudos !!

Fjellfinn

Medlem
    Ble medlem
    05.04.2024
    Antall liker
    56
    Sted
    Brumunddal
    Liten " anekdote " . Madammen kom hjem fra trening i går kveld, driverene sto og gikk på tomgang uten horn.
    Skal det låte så jævvxx ? Neida kjære, det er Joe Walsh 😂

erikm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2005
    Antall liker
    82
    Torget vurderinger
    1
    Skjedd noe mer her? Er mest spennende prosjekt på lenge =)

Fjellfinn

Medlem
    Ble medlem
    05.04.2024
    Antall liker
    56
    Sted
    Brumunddal
    Ikke mye som skjer. Har malt fronter på kabinetter og horn, jotun pure color i jeans.... blei nesten JBL blå 😄 pure color er forøvrig noe herk, den er jo tørr før man rekker å tenke.

erikm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2005
    Antall liker
    82
    Torget vurderinger
    1
    Ikke mye som skjer. Har malt fronter på kabinetter og horn, jotun pure color i jeans.... blei nesten JBL blå 😄 pure color er forøvrig noe herk, den er jo tørr før man rekker å tenke.
    Men har du fått lyttet noe?

Fjellfinn

Medlem
    Ble medlem
    05.04.2024
    Antall liker
    56
    Sted
    Brumunddal
    Her resultatet med Jotun pure color. Har ryddet opp i skjerereiret til filteret. Vannfast velkromat suger voldsomt med møbelolje, synes veldig godt på bilde.
    Litt om lyden : kan ikke så mye om å beskrive lyd, men oppfatter dem som veldig åpne, alt er med selv på lave volum. Har vel kanskje noe med høy følsomhet å gjøre. Atskillig mer gøy enn det jeg har hatt i hus den siste tiden.
    Nå gjenstår det å få fintrimmet filter så tror jeg vi har en budsjettkiller.
    Har også bestilt nye stativer/understell som merkelig nok har plass til en 12" 💣. Var kanskje det jeg burde begynt med, det sies jo at bass fundamentet skal på plass først. Jeg begynte på toppen og jobbet nedover .....

Vedlegg

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Antall liker
    194
    Hvilket element går du for? Dette prosjektet ditt er veldig gøy. Kanskje jeg lar meg friste til å bygge et selv. Det er akkurat noe slikt jeg har hatt i tankene. Høy følsomhet, horn, kompresjonsdiskant og "PA" element.
    Jeg har to stykk Scan-speak 30W til subwoofertjeneste.

erikm

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2005
    Antall liker
    82
    Torget vurderinger
    1
    Veldig kult, det kan jo ikke ha kostet velig mye mye penger heller? Hadde det vært en ide med 3d printet front for bassen? Den må vel printes i to og limes men det går vel greit? Resten av kassa klarer vel alle å skru sammen.

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Antall liker
    194
    Dette er horntypen @Fjellfinn skal bruke:

Vis vedlegget 1113420

Jeg printer det i ett stykke, det vil si de to ytre horndelene samt den indre delen som festet klemmer rundt blir en del. Sterkere og mindre å sparkle/pusse.

Selve monteringsflensen for driveren er separat og har hull som passer de fleste 1" på markedet.
    Hvilken printer bruker du siden du kan printe i ett stykke?

Naturlyd

Hobbyselger
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    841
    Torget vurderinger
    26
    Hvilken printer bruker du siden du kan printe i ett stykke?
    Printet denne med en Bambu Lab P1S. Printvolumet er 256:256:256 så ettersom 280EX er nettopp 280 mm så må den plasseres på diagonalen på printplata og vinkles bakover. Ikke mye slingringsmonn. Blir veldig bra. Tar ikke så mye for det. PM

Har nå en H2D med større volum og kan gjøre mye artig. Det å printe fronter og også hele kasser står på programmet. ☀

Fjellfinn

Medlem
    Ble medlem
    05.04.2024
    Antall liker
    56
    Sted
    Brumunddal
    Den driveren er kun på papiret enda. Tar gjerne imot tips på andre som kan brukes. Tror jeg har ca. 40 ltr. til rådighet
    Dette ligger frem i tid, så legger ikke mye ressurser i det 😆

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.264
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Se på Pro drivere B&C Eighteensound osv... se på følsomheten på kompdriver og du har noe og gå etter ;)

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Antall liker
    194
    Printet denne med en Bambu Lab P1S. Printvolumet er 256:256:256 så ettersom 280EX er nettopp 280 mm så må den plasseres på diagonalen på printplata og vinkles bakover. Ikke mye slingringsmonn. Blir veldig bra. Tar ikke så mye for det. PM

Har nå en H2D med større volum og kan gjøre mye artig. Det å printe fronter og også hele kasser står på programmet. ☀
    Jeg har samme printer 😅 tenkte du kanskje printet diagonalt. Veldig kult

Fjellfinn

Medlem
    Ble medlem
    05.04.2024
    Antall liker
    56
    Sted
    Brumunddal
    Ting tar tid.... venter på snekker. I mellomtiden har datter nr. 2 kjøpt seg hus. Mye av mitt gamle stasj gikk til gjenbruk der.
    Mine QW 4 har fått et strøk maling og litt generell oppussing.
    De spiller utrolig bra med fravær av dypbass. Med en sub laget med Dayton rss390 og 300 w bash blir det allikevel liv i kåken :)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn