Så noen programmet om kornsirkler?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det har (selvsagt) vært enkelt å le av alt og alle som sier noe seriøst om fenomenet kornsirkler. Allikevel kom det opp et par saker i dette programmet som er av en slik karakter at det bare må stilles noen spørsmål ved det. Kornet som legges ned legges nå i så avanserte formasjoner at det er fullstendig umulig for mennesker og vår teknologi å utføre dette på mindre enn en ukes tid, i det minste er det håpløst i løpet av de 4-6 timer mørke de har å ta av. Hoveddelen av disse sirklene oppstår i nærheten av en annen nokså underlig formasjon , Stonehenge, som også har en meget nøyaktig og interessant geometri.
    Flere av formasjonene får nå rektangulære former, mens det dessuten ofte er slik at sentrum av de sirkulære er uberørt. Det fremstår bilder av raster når du ser det ovenfra, meget presise sådanne. Det mest interessante avtrykket er vel allikevel det som er en digital kode av 1'ere og 0'ere som en CD, samt en kopi av plaketten menneskene sendte ut i rommet mot ukjent mål for en god del år siden. Poenget er dog at kopien er endret på et par vesentlige punkter; nemlig de som omtaler vår arts spesifikke info. Der har "de" lagt inn sin egen info, tilpasset noe annet enn mennesker, i hvert fall.
    Siste store spørsmål er hvordan det kan ha seg at kornet IKKE er brukket, men strukket og bøyd. Mikroskopiske undersøkelser av selve strået viser altså en form bøying som ikke er kjent i noen annen sammenheng.

Hva i alle dager er disse kornsirklene?
    :)
    Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Kan det være konspiratørene i CIA?

OKA

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Antall liker
    524
    Sted
    Bergen
    Det var to fyrer som laget dette for morro skyld. Da de avslørte at det var dem som gjorde det (og de originale sirklene sluttet med dette) så ville ikke "fansen" tro dem.

De brukte enkle midler, tau, stokker og repeterende mønstre med økt kompleksitet.

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.741
    Torget vurderinger
    3
    Det var to fyrer som laget dette for morro skyld.  Da de avslørte at det var dem som gjorde det (og de originale sirklene sluttet med dette) så ville ikke "fansen" tro dem.

De brukte enkle midler, tau, stokker og repeterende mønstre med økt kompleksitet.
    Har du sett alle mønstrene og kornåkerne ? Hvis man klarte å lage slikt på natta for moro skyld ville man vært land-art stjerne på høyde med Christo på dagtid. Nei , det er nok mer mellom himmel og jord gitt

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.143
    Honkey, jeg har sett dette programmet, på DVD.
    Jeg tok opp dette fenomenet med kornsirklene for et knapt år siden under off topic tråden 'tror dere vi har hatt besøk?' Jeg nevnte kornsirklene fordi det er et fenomen som ikke lar seg forklare på rasjonelt vis, ikke fordi de nødvendigvis er lagd av aliens fra verdensrommet. Ble stort sett latterliggjort, med '..skjønner du ikke at disse sirklene er lagd av bløffmakere..?' Kun de som ikke har satt seg inn i fenomenet kommer med slike uttalelser.

Mange av sirklene er "faket" (naturlig nok), men mange av de mest avanserte kornsirklene har en type geometri, er beviselig oppstått på så kort tid, i mørke, under vanskelige værforhold, at menneskelig tilblivelse, med kjente mekaniske hjelpemidler og GPS'er, er utelukket. I tillegg har vi dette med bøyde kornstrå, samenflettede kornstrå m.m. Så da er spørsmålet..hva?
    Dessuten har ingen, absolutt ingen mennesker som har påtatt seg skylden for å ha lagd disse avanserte sirklene, kunnet kopiert disse i ettertid med et noenlunde akseptabelt resultat.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ok, det var godt å få vite det. Det forklarer jo alt ;D

O.
    Det var to fyrer som laget dette for morro skyld.  Da de avslørte at det var dem som gjorde det (og de originale sirklene sluttet med dette) så ville ikke "fansen" tro dem.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0

Vel, disse karene ble utfordret til å gjenta sien stunts, men var ute av stand til å gjennomføre det, så de var nok bløffmakere på mer enn ett vis! :)

Nå vel, det finnes egne sider for folk som lager slike sirkler ( http://www.circlemakers.org/ ), noen av dem er faktisk ganske gode. Men dette : http://www.lucypringle.co.uk/articles/crabwood.html skal det nok mer enn en planke og litt tau til for å produsere (foto litt nede på siden)

Honkey

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Ikke satt meg særlig inn i dette fenomenet, men at vi ikke har en akseptert vitenskaplig forklaring på det nå betyr ikke at det ikke finnes en rasjonell forklaring på dette.

At noen av kornsirklene "ligner" på signaler vi selv sendte ut i rommet høres unektlig fascinerende ut, men jeg kjøper ikke den sånn uten videre. Det er en veldig enkel påstand å fremme, og veldig vanskelig å argumentere mot for oss lek-folk, dermed blir argumentet stående som et slags bevis uten noe mer underbygging.

Det er jo interessant at slike sirkler kun oppstår i "korn-åkre". At noen i verdensrommet returnerer våre signaler og alltid treffer kornåkre høres jo litt rart ut. Det skjer altså ikke noe med jorder hvor det vokser gress. Dette aspektet retter jo søkelyset litt mot næringsutmatting i jordsmonn osv. Uten at jeg har satt meg inn i denne forklaringen...

Knut

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    Mener vi at aliens kommer fra det ytre rom i ens ærend  for å kødde med bondens aker? Skal ikke disse liksom være kommet lenger enn oss? Så et dokumentarprogram om kornsirkler for noen år siden. Gubbene som sto fram var  fullt ut i stand til å vise hvordan de konstruerte innviklete mønstre i kornet. Dette var ETTER at eksperter (!) hadde uttalt at "dette kornet umulig kan være lagt ned på denne måten av mennesker. Jeg finner det lettere å tro på påskeharen enn å tro at sirkler i korn er laget av  noen andre enn mennesker.

...Herregud, hvorfor poster jeg i denne tråden? Antipsykotika herover!

Bortne

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.09.2004
    Antall liker
    0
    Jeg så også det programmet, og har alltid bare tenkt at det er mennesker som har laget dem. Men en del av dem er veldig avanserte. Men at det er "aliens" kjøper jeg ikke sånn helt uten videre.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Aliens er slett ikke poenget her. Spørsmålene er HVORDAN og HVORFOR. Det er mulig det er ekstremt avansert tagging. På den annen side oppstår dette også andre steder enn bare kornåkre. Men snø er et medie som vel gjør det noe mindre synlig, går jeg ut fra, derav er det så få av den varianten.

Honkey

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Har aldri hørt om disse mønstrene i f.eks snø eller gress. Næring i jordsmonn-teorien får seg jo et aldri så lite skudd for baugen der i såfall.

Kan bakkestråling være en årsak? Radioaktivit materiale endel meter ned? Eller stråling utenfra? Kanskje reflektertstråling? Blir vel litt banalt å stille disse spørsmålene uten å sette seg bedre inn i fenomenet. Men det dukker kanskje opp en ekspert som kan fortelle at Death Ray brukes til dette når de onde forskerne kjeder seg?

Knut

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Har aldri hørt om disse mønstrene i f.eks snø eller gress. Næring i jordsmonn-teorien får seg jo et aldri så lite skudd for baugen der i såfall.

Kan bakkestråling være en årsak? Radioaktivit materiale endel meter ned? Eller stråling utenfra? Kanskje reflektertstråling? Blir vel litt banalt å stille disse spørsmålene uten å sette seg bedre inn i fenomenet. Men det dukker kanskje opp en ekspert som kan fortelle at Death Ray brukes til dette når de onde forskerne kjeder seg?

Knut
    :D Death ray! Visst faen! At jeg ikke tenkte på det! :D:D

Nå er det langt ned en del forskning etter hvert, men ingen har vel kommet med noen plausibel forklaring. For øvrig oppstår slike sirkler også i snø, bare for å ha det nevnt, men i mye mindre skala.

Men bare for å leke med alien-ideen: Om jeg hadde slike muligheter til å endre verdensbildet over natten, ville jeg da gjøre det? Det er fort gjort å tenke ut at da raser korthuset, for jorden har ingen struktur for å takle et enkelt fellesproblem / utfrodring. Vi klarer kort sagt ikke enes om en eneste ting. Modellen vil da være tålmodighet. Begynn i det små. Gi forsiktige hint, øk langsomt på, gi etter hvert forståelige meldinger, slik at noen der nede kan begynne å organisere seg i riktig orden. Ser vi på kornsirklene er det faktisk slik det har foregått også. Kornåkre er ikke så dumt som det ser ut, England er et optimalt sted. Mange mennesker i nærheten, sikker på å bli oppdaget fra luften, for det er en yrende aktivitet der oppe. Pluss at engelskmenn har en lang tradisjon i å tro på spøkelser. Nei, kornsirklene er ikke nødvendigvis så dumt som det kan virke ved første innskytelse! :)

Honkey
    (som lover å styre unna psykoser og sterke personlighetsavvik i løpet av debatten ;) )

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    Høres ut som en plan! De har tålmodighet disse aliensene må jeg si. Hvor er de hen når de ikke er opptatt med åkrene? Hvor lenge gidder de egentlig å suse fram og tilbake i verdensrommet for å lage sirkler? Har jo pågått noen år nå. De tar sjanser også, bøndene må jo til slutt bli lei av å miste deler av avlingen. Sirklene forsvinner også ved innhøsting, hadde muligens vært bedre å skjære inn mønstre i stein - litt mer imponerende også. Mønstre i korn kan alle lage, noe som også er dokumentert.

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Nå er det langt ned en del forskning etter hvert, men ingen har vel kommet med noen plausibel forklaring.
    Jeg skal oppriktig innrømme min overraskelse om det er utført forskning og publisert materiale rundt kornsirkler i et vitenskapelig tidsskrift. Men leser gjerne om du har noen referanser.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.143
    Men bare for å leke med alien-ideen:
    For å leke litt videre: Hva om en UFO kom dalende ned fra himmelen og landet på gressmatta under finalen i fotball-VM til sommeren, direktesendt på TV, Aliene kunne åpenbart seg i noen sekunder, og før de reiste avgårde igjen slengte de ut av romskipet noen tusen CD-Rom plater som viste veien for å produsere ubegrensede mengder med fornybar energi. Hva ville da skjedd med verden?
    ;D

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ærlig talt, de har da andre planeter med enda større åkre å drive med i tillegg til oss(her er det jo nesten bare vann, så det er sikkert ikke spesielt morsomt).

Vi kan ikke forvente å få total oppmerksomhet, jeg syntes det er fint av dem å spre kultur og kunst fra andre galakser hos oss. La dem jobbe i fred og dele med oss, det genererer jo både filmer, bøker og diskusjoner - og dette har de sikkert tenkt på.

They come in peace...after all.

O.
    Høres ut som en plan! De har tålmodighet disse aliensene må jeg si. Hvor er de hen når de ikke er opptatt med åkrene? Hvor lenge gidder de egentlig å suse fram og tilbake i verdensrommet for å lage sirkler? Har jo pågått noen år nå. De tar sjanser også, bøndene må jo til slutt bli lei av å miste deler av avlingen. Sirklene forsvinner også ved innhøsting, hadde muligens vært bedre å skjære inn mønstre i stein - litt mer imponerende også. Mønstre i korn kan alle lage, noe som også er dokumentert.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    De er jo helt sikkert usynlige disse aliene, de vandrer vel rundt blant oss og ler av oss...  Mulig hun der Gry Jannicke Jarum eller hva hun heter ikke er så borte vekke som det kan virke??

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Utfordringen her er denne: Uansett hvor mye vi ler og kødder med fenomenet, må vi innrømme at det er et par saker vi ikke på noen måte kan forklare med kjente begreper. Dessuten: NEI, folk klarer ikke lage slike formasjoner i løpet av en natt: http://gnosia.chez-alice.fr/agroglyphes_img/hungerford.jpg
    Det ovenstående eksempelet benyttes fordi en av de som faktisk innrømmer at han lager sirkler fikk hakeslipp av denne. Her ser du en kopi av DNA, UTEN at det er spor i senter av sirkelen. Vedkommende jeg sikter til hadde ingen idé om hvordan dette lot seg gjøre.

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg skal oppriktig innrømme min overraskelse om det er utført forskning og publisert materiale rundt kornsirkler i et vitenskapelig tidsskrift. Men leser gjerne om du har noen referanser.
    Det med vitenskapelige tidsskrifter må jeg kommme tilbake til, det aner jeg virkelig ikke. Men tygg allikevel litt på denne:

http://www.news.cornell.edu/releases/Nov99/Arecibo.message.ws.html

Dette er meldingen vi mennesker sendte ut i verdensrommet i 1974. I 2001 kunne vi finnne dette i en kornårker i nærheten av radiotårnet som sendte meldingen:

http://www.temporarytemples.co.uk/imagelib/A-2001.html

Og sjekk ut denne:

http://www.cropcircleresearch.com/articles/arecibo.html

Selvsagt kan det stå morsomme mennesker bak, men fascinerende er det!

:)

Honkey

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Wow...den var faktisk utrolig fin!
    Jeg er i den heldige situasjon at jeg ikke utelukker noe som helst...og denne skal det litt til for å mekke ja...

O.

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Fint bilde, og det ser jo unektelig ut til å være en bevisst kreasjon! I min mangel av kjennskap til forskjellige arters kunstneriske egenskaper, synes jeg det ser menneskeskapt ut.

Kanskje er det noen som strør noe "tøys" på jordene om våren, før avlingen spirer? At eieren av kreasjonen mener den ikke var der dagen før kan stemme, men det er strengt tatt ikke noe bevis, hvertfal ikke før flere garantert habile påstår det. Folk sier jo mye for å havne i avisa

K

K

knutinh

Gjest
    1. Jeg mener at konkrete eksempler på sirkler har blitt analysert av "eksperter" som mente at de umulig kunne ha vært lagd av mennesker - hvorpå noen kom og innrømte og beviste hvordan de hadde gjort det. Altså skal man ikke kimse av menneskelig oppfinnsomhet (og interesse av å gjøre spillopper). Samtidig skal man være kritiske til "eksperter" som villig stiller opp på tvilsomme programmer.

2. Ren fornuft tilsier at menneskelige aktiviteter er fantastisk mye mer sannsynlig enn aliens. Spesielt om binærkoder er vevd inn da det sannsynligvis ekskluderer naturlige fenomener.

-k

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Man må selvsagt være enig med Knut i dette, men hvor har du funnet ut hvordan de bøyer kornaksene i stedet for å knekke dem?

Honkey

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.694
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Så ikke siste programmet,men jeg så programmet som "avslørte" hvordan 2 fyrer hadde laget dette.
    Synes dette programmet virket tvilsomt og som Honkey sier så er mange av sirkelene for avanserte til at et par fyrer har hatt det artig i fylla.

Tror det er mere mellom himmel og jord, kanskje disse "folka" kan komme opp med noen bra kabelteorier ?

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Det med vitenskapelige tidsskrifter må jeg kommme tilbake til, det aner jeg virkelig ikke.
    Det bør du, du ser sikkert det er høyst relevant for den typen argumentasjonen du fører.

Ang. bildet - er det virkelig umulig å konstruere en sirkel uten bruk av et sentrum? Min matematiske bakgrunn strekker seg ikke lenger enn til 2MN.
    Jeg lekte først med tanken om to menn med et langt tau mellom seg, og et lodd midt på som de senket ned for å markere sentrum. Men tauet ville garantert brekke stråene lenger og lenger ned mot sentrum.

Edit: men hvis loddet var festet til det lengste tauet med en pinne litt lengre enn strået, og mennene hadde tilsvarende lange pinner på endene av tauet, kunne de både senke og heve loddet, og gå rundt, uten å lage spor.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det bør du, du ser sikkert det er høyst relevant for den typen argumentasjonen du fører.

Ang. bildet - er det virkelig umulig å konstruere en sirkel uten bruk av et sentrum? Min matematiske bakgrunn strekker seg ikke lenger enn til 2MN.
    Jeg lekte først med tanken om to menn med et langt tau mellom seg, og et lodd midt på som de senket ned for å markere sentrum. Men tauet ville garantert brekke stråene lenger og lenger ned mot sentrum.
    Jeg må her skyte inn at jeg slett ikke påstår noe om tilblivelsen av disse formasjonene i åkrene rundt om, jeg bare undrer meg. Har lett etter "debug-sites" om fenomenet, men finner ingen som har jobbet seriøst med det.
    Ofte er det slik at videnskapstidsskrifter ikke vil ta i slike saker, ettersom folka da mer eller mindre automatisk avskriver hele blekka som søppel. Så det finnes gode grunner dersom dette er ikke-eksisterende.
    Hva angår konstruksjoner av avanserte sirkelteorier finnes det sikkert mange. Men fra det til å utføre det i en kornåker uten at bonden oppdager deg, og deretter gjøre det i løpet av EN natt ( I MØRKET) på ca 6 timer, for å så forlate åstedet uten spor... get my drift?

Honkey

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.143
    Synes dette programmet virket tvilsomt og som Honkey sier så er mange av sirkelene for avanserte til at et par fyrer har hatt det artig i fylla.
    Vel, det er når man legger sammen summen av flere faktorer at renestykket simpelthen ikke kan gå opp med henblikk på at alle kornsirklene er 'faket'. F.eks. at noen av kornsirklene nødvendigvis må ha oppstått i løpet av 6-8 timer om natten. For at disse enorme sirklene skal kunne oppstått mekanisk med tau og plankebiter måtte det ha vært en mengde folk involvert. Og når enkelte av sirklene er blitt til i øsende regnvær...av et titalls mengde mennesker...ikke noe gjørmahav...ingen gåstier ut på selve kornåkrene...ikke noen av disse folkene har sprukket med hemmeligheten sin osv. Altså, det er summen av disse faktorer som ikke kan overses.  

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2003
    Antall liker
    6
    Ofte er det slik at videnskapstidsskrifter ikke vil ta i slike saker, ettersom folka da mer eller mindre automatisk avskriver hele blekka som søppel. Så det finnes gode grunner dersom dette er ikke-eksisterende.
    Dette er et vanlig syn på tidsskriftene, og slett ikke uten rot i virkeligheten. Men det det koker ned til er ikke tidsskiftenes frykt for påstandenes kontroversialitet, men heller evaluering av problemstilling, valg av metoder, diskusjon etc...
    Safe artikler er også kjedelige artikler, kjedelige artikler selger dårlig, og dukker det opp noe spennende som samtidig er et godt stykke arbeid, tror jeg nok det skulle være mulig å få det publisert. Men man kan regne med at kvalitetsbedømmingen i praksis vil legges høyere.

Hva angår konstruksjoner av avanserte sirkelteorier finnes det sikkert mange. Men fra det til å utføre det i en kornåker uten at bonden oppdager deg, og deretter gjøre det i løpet av EN natt ( I MØRKET) på ca 6 timer, for å så forlate åstedet uten spor... get my drift?
    To jobber dobbelt så raskt som en, fire dobbelt så fort som to, osv. Hva bonden angår, snakker vi ikke om hageparsellene til Ola Bonde, men atskillig større arealer, og mindre sjanse for å bli sett. Ellers kan man stikke til ham en hundrings for å sove med gardinene igjen, evt "slip him a mickey".

Ingen som påpeker at det alltid er mulig å gå til området med sirklene i traktorspor?

edit: språk

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.155
    Torget vurderinger
    1
    Helt ufattelig. Jeg syns det er så rart, at vi kan konstruere stealth jagere og bombefly, alskens atombomber, sende romsonder til Mars og menneker til månen, lage Porsche og ferrari, Intel og AMD behersker 65 Nanometer teknologien, klokka mi er verdens 29. underverk, kaffetrakteren inneholder snart flere transistorer enn onkels reiseradio osv.

-men kornsirkler? nei det klarer ikke mennesker å lage enten fordi det er for mørkt eller at de bruker tau og stokker, og for alt jeg vet: laservatere. I grunnen rart, med alt som finnes av landmålerutstyr, nattoptiske midler og sånt....

Bjørn

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Helt ufattelig. Jeg syns det er så rart, at vi kan konstruere stealth jagere og bombefly, alskens atombomber, sende romsonder til Mars og menneker til månen, lage Porsche og ferrari, Intel og AMD behersker 65 Nanometer teknologien, klokka mi er verdens 29. underverk, kaffetrakteren inneholder snart flere transistorer enn onkels reiseradio osv.

-men kornsirkler? nei det klarer ikke mennesker å lage enten fordi det er for mørkt eller at de bruker tau og stokker, og for alt jeg vet: laservatere. I grunnen rart, med alt som finnes av landmålerutstyr, nattoptiske midler og sånt....

Bjørn
    Selvfølgelig er det MULIG! Men tenk litt på impikasjonenen ved det du sier, da mann! Ser du for deg en tropp fra nærmeste militærbase planlegge angrep på kornåker, storme inn i formasjon langs traktorsporene, for deretter i løpet av kort hektisk aktivitet fullføre oppdrag, trekke seg tilbake i ordnet formasjon, og tilbake ligger en perfekt kornsirkel....
    http://www.jes6ica.com/Circles/WoodboroughHill_August_2001.jpg
    Vel... Det er vel minst like sannsynlig som UFO'er! :)

Honkey

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det var nå så ufattelig mange av disse mønsterne:

http://www.temporarytemples.co.uk/2005/index.html

Har jo hørt om dette før såvidt, men at det var så omfattende hadde jeg ingen anelse om. Hvis ikke mange rett og slett er billedmanipulering, så er dette veldig merkelig.
    Hver og en er meget godt dokumentert, Komponenten, så akkurat billedmanipulering er ikke aktuelt her. Merkelig er ordet, enten dette er menneskeskapt eller ei. Men vom tidligere nevnt her; virkeligheten overgår som oftest fantasien.

Honkey

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.143
    Selvfølgelig er det MULIG! Men tenk litt på impikasjonenen ved det du sier, da mann! Ser du for deg en tropp fra nærmeste militærbase planlegge angrep på kornåker, storme inn i formasjon langs traktorsporene, for deretter i løpet av kort hektisk aktivitet fullføre oppdrag, trekke seg tilbake i ordnet formasjon, og tilbake ligger en perfekt kornsirkel....
    http://www.jes6ica.com/Circles/WoodboroughHill_August_2001.jpg
    Vel... Det er vel minst like sannsynlig som UFO'er! :)

Honkey
    Attpåtil så sender forsvaret* dagen etter ut militærhelikoptre for å observere og fotografere det fullente oppdrag... tror vi har en konspirasjonsteori på gang.. 8)

* forsvaret er ved flere anledninger observert i tilknytning til nyoppdagede sirkler.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    De er jo helt sikkert usynlige disse aliene, de vandrer vel rundt blant oss og ler av oss...  Mulig hun der Gry Jannicke Jarum eller hva hun heter ikke er så borte vekke som det kan virke??
    Hun (Jannicke) har jo unge med en av dem også da, så kanskje det er han som flyr rundt i diverse åkere og sprer det glade budskap.
    Han er vel gammal nok også til det nå ::)
    Kanskje han i tillegg står i kompaniskap men familien Bauge og den nedfryste bestefar og cia og _ _ _ _ _ _ _ _ _ (hva med affa og tweakman ::)
    Jeg synes det begynner å bli ganske skummelt det hele nå jeg.

Mvh.KW

R

Rojoh

Gjest
    Jeg så programmet, og jeg synes det hele virker ganske mystisk. Faktisk såpass mystisk at normale, rasjonelle forklaringer nesten fremstår som dumme i denne sammenhengen...vet liksom ikke helt hva jeg skal tro... noe må det jo være...

Mvh. Johan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn