Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.590
    Antall liker
    103.090
    Torget vurderinger
    23

    Nå har amerikanerne vært i Sverige og sabotert!! For andre gang..

    avsporing.png
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.003
    Antall liker
    11.403
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Var en representant for svenske jernbaneverket på TV i går kveld som uttalte at så langt hadde de ingen tegn som kunne tyde på sabotasje..
    Den som har lever får se, sa gubben, de satt på garnbua og drakk...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.590
    Antall liker
    103.090
    Torget vurderinger
    23
    Ikke sabotasje? Da var det russerne 🤭
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.102
    Antall liker
    20.424
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.628
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    resize.jpg
    En påminnelse om svensk etterretning anno 1981. Dette kan ikke skje når Sverige har kommet inn i NATO? :) Man kan ikke føle seg for trygg i Norge heller. Men det har vært lyttet til russiske ubåter i Norge i mange år. Det er russisk sniking over allt!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.231
    Antall liker
    7.887
    Sted
    Oslo
    Spørsmål angående to suverent stater: Er det slik at Norge har rett til å velge sine allierte mens Ukraina ikke har det?
    Svaret fra Antonovsky blir vel at om vi ikke vil være alliert med USA, så er USA i sin rett til en Spesiell Militær Operasjon.
    Han har jo hentydet noe lignende om Canada og Mexico
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.663
    Antall liker
    4.326
    Sted
    Bartistan
    Dessuten er det nettopp der folk ikke er like belest det er en fin plass å forsøke å komme inn med mer faktaorienterte meninger.
    Her sier du at Asbjørn, Noruego, tweedjakke og en hel haug andre er dårlig orienterte mens du er den eneste beleste med 'faktaorienterte meninger'.
    Du skal ikke se helt bort fra at det synet er et grimt vrengebilde av virkeligheta.
    Igjen; denne tråden er verd å lese seg opp på men du risikerer å lære noe så det er kanskje tryggest å forstatt la være
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.965
    Antall liker
    1.300
    Torget vurderinger
    2
    Dette er jo bare venstrevridd tull og missinformasjon, fra fake news.
    Putin er snill.
    Bare spørr Antonov 😂 😂
    Det er putin som er offeret her. Han blir utsatt for en befolkning som har fått ytringsfrihet, demokrati og menneskeverd innprentet i hjernen gjennom vestlige NATO agenter og Covid-vaksiner. Han har ikke noe annet valg enn å dytte dem ut av vinduer, forgifte dem eller plassere dem i fangeleir og deretter sende dem til fronten.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.258
    Kjære Antoine... det må da finnes andre fora hvor dine ideer, meninger og velfunderte kommentarer kommer mer/bedre til sin rett enn her på et skarve hifi-forum? Ville det ikke være bedre å benytte tiden steder hvor det er bedre klangbunn for ens tanker - og ikke her hvor det er så mange som ikke forstår deg og bare ønsker å stikke kjepper i hjulene dine?
    Men jeg forstår ikke hvorfor vi på død og liv skal bygge oss murer omkring vårt ekkokammer? Jeg synes motstemmer er bra, selv om jeg synes mange av meningene er fullstendig misforståtte. Det er MYE bedre at de fremkommer i et åpent forum med klare, saklige motargumenter, enn at disse grunnleggende annerledes oppfatningene forsvinner ut på det mørke nettet, fordi vi ikke aksepterer at folk kommer med meninger vi ikke liker.

    Jeg synes mer og mindre skjulte hentydninger om spioner, KI, bot's and what not, er forsøpling av debatten, og knebling av annerledes tenkende. Stå på Antoine og Kjendis, men forvent ikke at dere skal få fremføre deres mystiske oppfatninger uten motbør!
    @Sluket : dette innlegget er ikke spesielt rettet mot deg, det er mer en generell betraktning)
     
    Sist redigert:

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Spørsmål angående to suverene stater: Er det slik at Norge har rett til å velge sine allierte mens Ukraina ikke har det?
    Norge valgte sin alliert i 1949. Ukraina kan velge sin allianse som de vil. Det ble krig. Et godt valg?
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Svaret fra Antonovsky blir vel at om vi ikke vil være alliert med USA, så er USA i sin rett til en Spesiell Militær Operasjon.
    Han har jo hentydet noe lignende om Canada og Mexico
    Du tror at USA hadde sittet stille i båten om de hadde allierte seg med Russland?

    Mitt nick er forøvrig Antoine (fransk), ikke Antonovsky. Det står klart og tydelig her.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.346
    Antall liker
    1.844
    Norge valgte sin alliert i 1949. Ukraina kan velge sin allianse som de vil. Det ble krig. Et godt valg?
    Syns du det var et godt eller dårlig valg å stå opp mot nazismen i 1939/40 Antoine?
    Ser du sammenhengen, eller er skylappene godt strammet?
    Finn deg en vilkårlig ukrainer på gata og spør om de er interessert i russisk samkvem.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.258
    Du tror at USA hadde sittet stille i båten om de hadde allierte seg med Russland?

    Mitt nick er forøvrig Antoine (fransk), ikke Antonsky. Det står klart og tydelig her.
    Det er temmelig lite sannsynlig at USA hadde gått til byknusing inne i Ukraina, selv om Ukraina hadde valgt å alliere seg med Russland.

    Det sagt, som flere her og i andre tråder påpeker, USA har liten grunn til å hevde noen moralsk pekefinger mot Russland, men det er vel på siden av poenget i akkurat denne tråden.
    Russland har gått til et uprovosert angrep på et ikke-fiendtlig naboland, og det er fullstendig uakseptabelt. At det eksisterer propaganda fra flere sider, vil aldri komme til å endre på det faktum. Dessuten er Russland et diktatur, og Putin en despot. At USA er et vaklende demokrati, endrer ikke på dette faktum.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Syns du det var et godt eller dårlig valg å stå opp mot nazismen i 1939/40 Antoine?
    Ser du sammenhengen, eller er skylappene godt strammet?
    Finn deg en vilkårlig ukrainer på gata og spør om de er interessert i russisk samkvem.
    Et helt absurd spørsmål synes jeg. Selvfølgelig var det rett å stå opp mot nazismen. Nei, den sammenhengen seg jeg overhodet ikke. Å sammenligne de to krigene blir bare absurd.

    Generelt så vil ukrainere som bor i vest og i midten være interessert i tilknyting til Vest-europa. Det er naturlig. I øst og sør- er det er ganske stor befolkning som føles seg mest tilknyttet Russland. Sivilbefolknningen som bor i de okkuperte fylkene nå er gjennomgående for Russland. Jeg vil anta at de etnisk ukrainske i de områdene har flyktet.

    Ukraina var et splittet land og det er ikke mindre splittet nå for å si det forsiktig.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.868
    Antall liker
    21.880
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Så det du mener @antonie er Ukraina ikke burde valgt å beholde sin uavhengighet fra Russland siden det førte til at Russland gikk til krig. Først litt, og så litt mer og så full pupp.

    1709046397519.png
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Russland har gått til et uprovosert angrep på et ikke-fiendtlig naboland, og det er fullstendig uakseptabelt. At det eksisterer propaganda fra flere sider, vil aldri komme til å endre på det faktum. Dessuten er Russland et diktatur, og Putin en despot. At USA er et vaklende demokrati, endrer ikke på dette faktum.
    Ja, det er fullstendig uakseptabel som jeg har sagt hele tiden. Ja, Russland er et diktatur og Putin en despot.

    Men uprovosert? Nei, det er løgn!
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    ^Så det du mener @antonie er Ukraina ikke burde valgt å beholde sin uavhengighet fra Russland siden det førte til at Russland gikk til krig. Først litt, og så litt mer og så full pupp.
    Hvis Ukraina hadde vært nøytralt, eller vært litt smartere og spilt på begge sider så tror jeg krigen hadde vært unngått ja. Det finnes ingen bevis på at Russland ville oppkupere Ukraina før 2014. Det var det som skjedde da og de kommene årene som skapte dritten vi nå opplever. Minst to skyldige parter for det.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.346
    Antall liker
    1.844
    Et helt absurd spørsmål synes jeg. Selvfølgelig var det rett å stå opp mot nazismen. Nei, den sammenhengen seg jeg overhodet ikke. Å sammenligne de to krigene blir bare absurd.

    Generelt så vil ukrainere som bor i vest og i midten være interessert i tilknyting til Vest-europa. Det er naturlig. I øst og sør- er det er ganske stor befolkning som føles seg mest tilknyttet Russland. Sivilbefolknningen som bor i de okkuperte fylkene nå er gjennomgående for Russland. Jeg vil anta at de etnisk ukrainske i de områdene har flyktet.

    Ukraina var et splittet land og det er ikke mindre splittet nå for å si det forsiktig.
    Du klarer ikke å se sammenhengen nei. Lite interessert kanskje? Selvfølgelig er befolkningen i sør og øst nå etterhvert prorussiske. Etnisk rensing og deportering av lokalbefolkningen har gjerne denne virkningen.
    Men nå er vel NRK en litt for uproff nyhetsformidler etter din smak uansett.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Det er Russland som har invadert Ukraina. Det finnes bare én skyldig part i krigen.
    Hvorfor gjorde Vesten ingenting for å hindre krigen? De visste hva kravet til Russland var. Det ble krig. Synes du det var verd det? I motsetning til å ikke blande seg inn i politikken deres og proppe de med våpen og trene de opp? Og hva skulle de med våpnene og soldatene? Kanskje ta kontrollen over Donbass det det bor veldig mange russere? Ta tilbake krim der alle er russiske og hvor Russland har en svært viktig militærbase for dem?
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Selvfølgelig er befolkningen i sør og øst nå etterhvert prorussiske.
    De var det før invasjonen. Lenge før. Byene så vidt jeg vet var dominert av russere som snakker russisk.

    Må jeg nok en gang gjenta at jeg overhodet ikke er for Putin eller Russlands regime? Jeg er for fred, så enkel er den saken.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    1.753
    Sted
    Bergen
    Jeg er jammen glad jeg ikke er avhengig av @Antoine (med i; fransk) for å forsvare meg og mitt. Det tror jeg hadde blitt en begredelig greie. Uansett hvor stor bøllen hadde vært hadde svaret vært at det var min egen skyld, at jeg ikke gjorde nok for å please bøllen

    Det er egentlig ganske så utrolig å lese utlegningene som kommer på strak arm;
    Jeg er vist kommet paa et feil forum!
    Her er saa underligt...
    (fritt etter Obsten..)
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Har en følelse av at diskusjonen går i ring nå :)

    Jeg svarer bare på spørsmål nå så godt jeg kan og prøver å være saklig. Og jeg må sjekke for regelbrudd. Alt skal rapporteres. Foreløpig går det ganske bra, bortsett fra at noen leste nikket mitt feil.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.336
    Antall liker
    1.753
    Sted
    Bergen
    Hvorfor gjorde Vesten ingenting for å hindre krigen? De visste hva kravet til Russland var. Det ble krig. Synes du det var verd det? I motsetning til å ikke blande seg inn i politikken deres og proppe de med våpen og trene de opp? Og hva skulle de med våpnene og soldatene? Kanskje ta kontrollen over Donbass det det bor veldig mange russere? Ta tilbake krim der alle er russiske og hvor Russland har en svært viktig militærbase for dem?
    Beklager,
    kom du inn i denne verden akkurat nå?
    Du kan prøve å sjekke ut litt fakta før du tuller, og andre steder en steigan et al
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Jeg er jammen glad jeg ikke er avhengig av @Antoine (med i; fransk) for å forsvare meg og mitt. Det tror jeg hadde blitt en begredelig greie.
    Å, jeg er en rettferdig kar. Ikke si det.... Jeg kan absolutt være meget tydelig hvor noen er urettferdig mot noen. Men dette synes jeg har lite med saken å gjøre, tjua. Rimelig off-topic...
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.165
    Antall liker
    2.677
    Jeg svarer bare på spørsmål nå så godt jeg kan og prøver å være saklig. Og jeg må sjekke for regelbrudd. Alt skal rapporteres. Foreløpig går det ganske bra, bortsett fra at noen leste nikket mitt feil.
    Det jeg hadde i tankene var at alle parter nå har klargjort sine synspunkter og at videre debatt over samme tema er fånyttes. Man går bare i en evig ring.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Beklager,
    kom du inn i denne verden akkurat nå?
    Du kan prøve å sjekke ut litt fakta før du tuller, og andre steder en steigan et al
    Jeg kom inn i verden for over 50 år siden, men synes dette også er off topic og ganske så uvesentlig. Jeg har studert veldig, veldig mye. For å forstå må man også klare å være objektiv. Det er svært viktig. Folk som har barn har ikke kunne gjort det jeg har brukt tiden på. Har du studert mye?
     
    Sist redigert:

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Det jeg hadde i tankene var at alle parter nå har klargjort sine synspunkter og at videre debatt over samme tema er fånyttes. Man går bare i en evig ring.
    Er ikke direkte uenig i det. Men jeg må jo få lov til å svare på spørsmål og rette opp feil. Hver eneste gang noen påstår at jeg er for Putin må jeg jo rette det opp. Det er jo bare å slutte med det så blir det færre innlegg.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.165
    Antall liker
    2.677
    For 7 år siden avduket Putin et minnesmerke over annerledes tenkende i Moskva og sa at forfølgelse av slike mennesker aldri måtte skje igjen.

    I dag svarte Putin med å fengsle nok en annerledes tenkene til 2,5 års fengsel for å ha kritisert myndighetene og krigen. Det var en fredsaktivist fra Memorial som fikk dommen sin i dag.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    For 7 år siden avduket Putin et minnesmerke over annerledes tenkende i Moskva og sa at forfølgelse av slike mennesker aldri måtte skje igjen.

    I dag svarte Putin med å fengsle nok en annerledes tenkene til 2,5 års fengsel for å ha kritisert myndighetene og krigen. Det var en fredsaktivist fra Memorial som fikk dommen sin i dag.

    Putin er en dårlig mann ja, ingen tvil om det. Det hadde vært fantastisk om han hadde blitt avsatt av en god demokratisk leder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn