Runars hifireise

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Stigb1993

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    16
    Sted
    Frei
    Helt enig. Men å gå opp på 5-600 watt er nå noe i overkant.



    Slik jeg leser flere tester er gode integrerte på fra 2x90 watt til 2x120 watt varmt anbefalt til disse så det kommer nok helt ann på forsterkern. (Blant annet nevnte Yamaha)

    Kan godt hende at det er bedre med en integrert på 200 watt+, enn 150 watt. Det skal jeg teste ut i praksis. Kommer ikke til å handle forsterker med en gang, skal ikke forhaste noe kjøp.

    Budsjettet tillater nok ikke pr idag så mye mer enn dette hvis man ser på nypris.

    Opplever forvørig at de er minst like lett å drive som RF 82 (98db), men tyngre å drive enn "lille" RP 160M (95db)

    Se om du kommer over en Hegel h4se på brukten. Den hadde stålkontroll på rf7 mk2 og nydelig lyd ikke minst (y)
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.140
    Antall liker
    1.899
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Hva med klasse D? Masse krefter, relativt rimelig pris. Har gått fra rør til klasse D uten å se meg tilbake.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hvis det er mye effekt som er ønskelig, kanskje en håndbygd klasse D-forsterker fra Andreas Knedahl hadde vært noe? Har verken brukt eller hørt de selv, men de får mye skryt og er fornuftig priset. Hør med @HoJ som akkurat har kjøpt en.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ELJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke fått den ennå, men det er in 2000ashv jeg har bestilt 2x1000w @ 8/4ohm
    Hørte lillebroren hos en i familien sist uke, 1200as, det låt fantastisk flott på hans anlegg (han har også Electrocompaniet.) Kan ikke si at ec hadde noe varmere klang enn denne fra Andreas Knedahl.
    Screenshot_20230825_165523.jpg
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Har ikke fått den ennå, men det er in 2000ashv jeg har bestilt 2x1000w @ 8/4ohm
    Hørte lillebroren hos en i familien sist uke, 1200as, det låt fantastisk flott på hans anlegg (han har også Electrocompaniet. Kan ikke si at ec hadde noe varmere klang enn denne fra Andreas Knedahl.
    Vis vedlegget 947430
    Hvordan er de to priset, HoJ?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min ser slik ut bak, med switch mellom rca og xlr.
    Screenshot_20230826_071408.jpg
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.140
    Antall liker
    1.899
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Kan også anbefale Knedahlˋs ICE bygg. Jeg bestilte kun med xlr men med maks kjøling og generelt oppgraderte komponenter som kabler/kontakter/demping av kabinett. Min 6 kanals er med 1200 modulene men det kommer til å holde i bøtter og spann på horn med godt over 100db/w.
    Slik jeg har forstått det så er det mer/bedre kjøling i Knedahlˋs bygg enn i Nord sine mer lukkede kabinetter. Selv om det heter "ICE" så blir det ganske varmt......
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Se om du kommer over en Hegel h4se på brukten. Den hadde stålkontroll på rf7 mk2 og nydelig lyd ikke minst (y)
    Har flere Hegel på lista men kan legge den til. Tar nok enda litt tid før det blir kjøpt. Har noe garasjeprosjekt som må gjøres i høst :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn