Runars hifireise

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Vært medlem av forumet i mange år, men vært en periode uten særlig deltakelse. Nå har det skjedd litt forskjellig, og interessen har tatt seg opp betraktelig selvom jeg har hørt på musikk og god lyd hele tiden.

    Tidligere har jeg vært innom Primare, Hegel, Dynaudio Focus 140, Contour 1.4S, Hifiman, Fostex. Etter en fase med både oppussing av hus og bygging av nytt hus samt noen små arvinger som har blitt til er det nå blitt plass til å dyrke lydinteressen i større grad.

    Så igjennom min gamle tråd og den jeg hadde på avforum, hvor jeg fant ut at mine utgående Klipsch RF82 har vært i mitt eie i 13 år. Da var det på tide med noe nytt, men de har gitt meg og mine mange tusen timer med god lyd og dynamikk. Skal tenne et lys for de ikveld 🕯

    Stue2.jpg

    Så er da spørsmålet hva som kommer inn, bilder kommer nok snart men det er ihvertfall fra samme produsent.

    Stue1.jpg

    Sånn, da var ny tråd etablert! :)
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.119
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Blir spennende å se hva du har for planer.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Litt TLC eller en tur til Vikan for et nytt liv som pellets til Keiseren. Sannsynligvis flere enn oss fire(ish) som frekventerer her som er interessert i hifi. Hadde vært kjekt å møtes i med ujevne mellomrom
    Venter i spenning på avdukingen av de nye høyttalerne!
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.476
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Endor
    Nå er jeg spent ja, jeg liker racket og den zen stil du viser her :cool:
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler Thivan Labs Eros 9 anniversary. Flott høyttaler låter veldig fint. Passert til all slags musikk.:))))

    273678561_2720621698081455_8567579532385566213_n.jpg
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Litt TLC eller en tur til Vikan for et nytt liv som pellets til Keiseren. Sannsynligvis flere enn oss fire(ish) som frekventerer her som er interessert i hifi. Hadde vært kjekt å møtes i med ujevne mellomrom
    Venter i spenning på avdukingen av de nye høyttalerne!
    Haha, ikke sant! :)

    Det hadde vært hyggelig, spesielt når det er innevær hele sommern virker det som..
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.476
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Endor
    De var veldig fine! Takker for tips, litt seint da de nye allerede er i hus :cool:
    Det går an å ha flere par høyttalere, sammenligne med kvinner som har forskjellige typer vesker til forskjellig bruk/kontekst 😎😇🤔

    Jeg har lenge hatt både gulvstående og stativhøyttalere, og bytter en del... de er best på forskjellige ting; Jeg mener at det ikke finnes en høyttaler som er best på alt, uansett pris!
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.348
    Antall liker
    5.452
    Sted
    Moss
    Gratulerer med egen tråd, skal bli artig å følge med. (y)
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Det går an å ha flere par høyttalere, sammenligne med kvinner som har forskjellige typer vesker til forskjellig bruk/kontekst 😎😇🤔

    Jeg har lenge hatt både gulvstående og stativhøyttalere, og bytter en del... de er best på forskjellige ting; Jeg mener at det ikke finnes en høyttaler som er best på alt, uansett pris!
    Enig 😂

    Veldig kjekt å kunne ha flere anlegg da 👍🏻

    Har Heos + B&W på kjøkkenet, hodetelefonoppsetti stue nr 2, kontorhifi med Klipsch RP 160M og Kingrex T20U. Alle med forskjellige egenskaper og til forskjellige anledninger.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.476
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Endor
    Enig 😂

    Veldig kjekt å kunne ha flere anlegg da 👍🏻

    Har Heos + B&W på kjøkkenet, hodetelefonoppsetti stue nr 2, kontorhifi med Klipsch RP 160M og Kingrex T20U. Alle med forskjellige egenskaper og til forskjellige anledninger.
    Det er jo en god ting men jeg driver også og bytter en del på høyttalere i stue-anlegget basert på humør 😜
    Jeg liker det og synes faktisk det er skikkelig gøy 😎
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Tilbake i 2010-2012, litt usikker på når men det er uviktig i denne sammenhengen. Iallefall så hadde Soundgarden i Bodø Klipsch RF7 mk II utstilt på demorommet, hvor Aleksander overtalte meg til en lite lyttesession uten videre diskusjon. Var ganske lett å overtale meg..

    Usikker på hva den var koblet opp på, men tror det var Hegel H200. Den demoen satte spor i meg, med en råskap, dynamikk som jeg ikke hadde opplevd før samtidig som de kunne spille helt nydelig på musikk som var mer nedpå enn Rammstein.

    Spol tida frem over ti år, blitt mer voksen, fått barn og bygd hus også ble man boende alene 50/50 plutselig. Da blir det rom til å gjøre akkurat som man selv vil, og lysten på å bytte ut RF82 med flaggskipet til Klipsch (av det segmentet) ble større og større.

    Prisen på disse ny har imidlertid økt en del, men var innstilt på å kjøpe disse ny, men så dukket det et par opp på finn fra en hyggelig kar i nabokommunen og en avtale ble straks klar. Han kom til og med på dør å leverte disse!

    Nå har jeg fått testet lyden litt etter ungene dro til sin mor, og selv med en eldrende reciever som forsterker så lever de absolutt opp til forventningene!

    Planene videre er å handle inn en effektforsterker som matcher RF7 og muligens en annen dac, men beholde Marantz som hjerne i oppsettet mye pga å kunne ha et praktisk anlegg i stua som også brukes til film og tv (og mye Disney+)
     

    dotn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    84
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    1
    WOW. Gratulerer. Hva slags elektronikk bruker du? Husk de trenger 200-300 time innkjøring og de fortjener minimum isoacoustics gaia I eller II føtter ikke soundcare spikers!!!! Hvis du har bare soundcare spikes den er bedre enn ingenting.:)))
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    405
    Antall liker
    480
    Sted
    Brøttum
    Det er gøy at man kan kjøpe "drømmer", eier to par "drømmer" selv og årene bare flyr, er på 4. og 6. året med mine høyttalere nå og de blir stående mye lenger enn det. Det sagt så er elektronikk og kilder det du burde bruke en del kroner på for å få best mulig arbeidsvilkår til høyttalerne, heldigvis kan man få kjøpt gode dacer og forforsterker fra topping nå i dag uten å tømme kontoen. :)
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.476
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Endor
    NICE 😎
    GRATTIS :love:

    Har du prøvd å trekke høyttalerne ”godt ut”?
    La dem få veldig mye ”luft”, forskjellene er enorme 🥹

    Jeg bruker ordinære spikes med høyttalerne satt på steinplate og Valhalla pads mellom steinplate og gulv, rimelig løsning som fungerer skikkelig bra synes jeg og som samtidig gir fordelen av hard og soft kobling. Dette er også anbefalt løsning fra Paolo Tesson / Sonus Faber. Klart bedre oppløsning, dynamikk, bass trykk 😎

    Gleder meg til å høre hva du får ut av dette med bedre forsterker 😇
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer så mye med lekre høyttalere!
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    WOW. Gratulerer. Hva slags elektronikk bruker du? Husk de trenger 200-300 time innkjøring og de fortjener minimum isoacoustics gaia I eller II føtter ikke soundcare spikers!!!! Hvis du har bare soundcare spikes den er bedre enn ingenting.:)))
    Mange takk! ☺

    Akkurat nå (hvis du ikke ser signaturen) Wiim Mini -> Topping Dx3pro+ -> Marantz SR5010.

    Hva som blir neste vurderes stadig, men skal ta meg litt tid og forhåpentlig få lånt noe for å teste.

    Tenker å fortsatt ha Marantz som hjerne for alt det praktiske, men har tenkt på muligheten for en bra integrert for å separere musikkspilling, eller å legge til et bra effekttrinn til Marantz.

    Nå står de på medfølgende platform, ikke tenkt noe på spikes o.l. Men noterer meg det, takk for tips 👌🏻☺
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Det er gøy at man kan kjøpe "drømmer", eier to par "drømmer" selv og årene bare flyr, er på 4. og 6. året med mine høyttalere nå og de blir stående mye lenger enn det. Det sagt så er elektronikk og kilder det du burde bruke en del kroner på for å få best mulig arbeidsvilkår til høyttalerne, heldigvis kan man få kjøpt gode dacer og forforsterker fra topping nå i dag uten å tømme kontoen. :)
    Når det meste annet har «falt på plass» så er det deilig å kunne gjøre noe sånn! ☺ Ikke noe vits å bytte for å bytte, men kjente det var på tide etter 11-12 år med de gamle!

    Vurderer en annen (litt bedre) Topping dac, men Dx3Pro+ gav lydbildet et bra løft fra å spille musikk via dacen til Marantz recievern.

    Blir å sette av litt til forsterker fremover 👌🏻
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    NICE 😎
    GRATTIS :love:

    Har du prøvd å trekke høyttalerne ”godt ut”?
    La dem få veldig mye ”luft”, forskjellene er enorme 🥹

    Jeg bruker ordinære spikes med høyttalerne satt på steinplate og Valhalla pads mellom steinplate og gulv, rimelig løsning som fungerer skikkelig bra synes jeg og som samtidig gir fordelen av hard og soft kobling. Dette er også anbefalt løsning fra Paolo Tesson / Sonus Faber. Klart bedre oppløsning, dynamikk, bass trykk 😎

    Gleder meg til å høre hva du får ut av dette med bedre forsterker 😇
    Mange takk ☺

    De ble akkurat flyttet lengre ut etter jeg leste kommentaren! Lekt litt med plassering før til nå, men mest vinkel.

    Noterer meg det 👌🏻 Takk for tips!
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Som nevnt tidligere er jeg på utkikk etter noe å levere kraft til RF7.

    Marantz recieveren kommer til å være hjernen, men hva skal så være koblet til?

    Har hatt Hegel H200 tidligere som supplement til en da Pioneer reciever, og Hegel sin HT input er jo genial når den kobles til en hjemmekinoreciever.

    Usikker på om så mange andre integrerte fungerer på samme måte? De vil kanskje ikke ha bypass funksjonen, men vanlig analog in.

    Om jeg handler brukt, kunne jeg tenkt meg å prøve Hegel H160.

    Av nye forsterkere er Yamaha N2000 veldig interessant, men krever noe mer investering åpenbart.

    Forslag til gode integrerte som kan funke bra med en reciever og RF7 tas imot med takk :)
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    405
    Antall liker
    480
    Sted
    Brøttum
    Personlig hadde jeg droppet receiver hvis du har en "seriøs" tanke om et godt stereo-lydbilde, receivere er fine til film men de holder ikke mål til stereo i mine ører. En god forforsterker + nok effekt er i en annen liga lydmessig (jeg har SR6015, 2* Hypex psc2.700d og diy linjekilder i kinoen, samt Classe dr-4, 2* Anaview AMS1000, XTZ Divine 100.49 i stereo). Det er ganske stor forskjell på de to oppsettene selv om de står i samme rommet, men det er liten tvil om hva som spiller best, linjekildene BURDE slått Divine ned i søla .... Begge oppsett har mer enn kapable bass-systemer også. Har prøvd et par receivere som "forforsterkere" til stereobruk og jeg blir like skuffa hver gang, selvsagt biampet med ekstern effekt, men det hjelper ikke .... Jeg setter en finger på at du ikke "får til" de høyttalerne der med SR5010 som forforsterker/prosessor, kan godt hende du får 70% utnyttelse, men jeg tviler på 90-100% utnyttelse. Greie å se på da. ;)
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Personlig hadde jeg droppet receiver hvis du har en "seriøs" tanke om et godt stereo-lydbilde, receivere er fine til film men de holder ikke mål til stereo i mine ører. En god forforsterker + nok effekt er i en annen liga lydmessig (jeg har SR6015, 2* Hypex psc2.700d og diy linjekilder i kinoen, samt Classe dr-4, 2* Anaview AMS1000, XTZ Divine 100.49 i stereo). Det er ganske stor forskjell på de to oppsettene selv om de står i samme rommet, men det er liten tvil om hva som spiller best, linjekildene BURDE slått Divine ned i søla .... Begge oppsett har mer enn kapable bass-systemer også. Har prøvd et par receivere som "forforsterkere" til stereobruk og jeg blir like skuffa hver gang, selvsagt biampet med ekstern effekt, men det hjelper ikke .... Jeg setter en finger på at du ikke "får til" de høyttalerne der med SR5010 som forforsterker/prosessor, kan godt hende du får 70% utnyttelse, men jeg tviler på 90-100% utnyttelse. Greie å se på da. ;)
    Ja derfor jeg tenker å droppe effekt for å heller velge integrert. Så kan musikken oppleves helt separat fra recieveren. Problemet jeg får uten reciever er oppkobling til alle HDMI kilder, konsoller, bluray, appletv, tv boks. Det er veldig beleilig med en reciever i et multifunksjonelt anlegg som har flere brukere.

    Enig med deg om dette altså, men tenker en god integrert sånn som Hegel H160 eller noe lignende vil være en veldig god løsning. Funket meget godt som stereooppsett når jeg hadde Hegel H200 i hjemmekinoen med Dynaudio Contour 1.4 👍🏻
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    405
    Antall liker
    480
    Sted
    Brøttum
    Ja derfor jeg tenker å droppe effekt for å heller velge integrert. Så kan musikken oppleves helt separat fra recieveren. Problemet jeg får uten reciever er oppkobling til alle HDMI kilder, konsoller, bluray, appletv, tv boks. Det er veldig beleilig med en reciever i et multifunksjonelt anlegg som har flere brukere.

    Enig med deg om dette altså, men tenker en god integrert sånn som Hegel H160 eller noe lignende vil være en veldig god løsning. Funket meget godt som stereooppsett når jeg hadde Hegel H200 i hjemmekinoen med Dynaudio Contour 1.4 👍🏻
    Separat dac og eventuelt streamer i tillegg løser det aller meste, jeg har litt "smør på flesk" ettersom jeg har tre anlegg for tiden. Jeg har både Nvidia Shield (kino) og Bluesound node 2i (stereo), har for så vidt to dacer også i tillegg til "streamerne". Begge disse to har vel hdmi, hvis jeg ikke tar feil? Ser jo aldri på de ....
    Er vel ingen hemmelighet at RF7 MK3 er glad i en del guffe, jeg tror H160 er ALT for liten, ville heller trodd 5-600w per kanal hadde vært mer passende. Jeg har til sammenligning omtrent samme bestykning (2*10" bass) og bruker 900w monoblokker, en til hver front og en til hvert basstårn. Frontene i kinoen har vel 2* 700w (tilgjengelig) hver, man får generelt ikke god lyd med lite effekt ... H360/390 er vel heller "minimum" hvis RF7 MK3 skal spille "helt ned", du finner ut av det etter at du har prøvd noe som er for lite, men det går med noen kroner i kjøp og salg også når du kjøper deg oppover effektmessig.
    Jeg husker jeg ble fortalt at høyttalere bare er 50% av kostnaden med et anlegg, jeg mente bastant at det var feil, men realiteten er nok mer 50/50, kanskje til og med mer penger på elektronikk enn høyttalere. Jeg har klatret i stigen opp til klasse d moduler og der stopper jeg også, det viktigste er at du prøver det du mener/tror kan fungere for deg. Lykke til, det kan være både morsomt og dyrt, men gjerne begge deler. ;)
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Separat dac og eventuelt streamer i tillegg løser det aller meste, jeg har litt "smør på flesk" ettersom jeg har tre anlegg for tiden. Jeg har både Nvidia Shield (kino) og Bluesound node 2i (stereo), har for så vidt to dacer også i tillegg til "streamerne". Begge disse to har vel hdmi, hvis jeg ikke tar feil? Ser jo aldri på de ....
    Er vel ingen hemmelighet at RF7 MK3 er glad i en del guffe, jeg tror H160 er ALT for liten, ville heller trodd 5-600w per kanal hadde vært mer passende. Jeg har til sammenligning omtrent samme bestykning (2*10" bass) og bruker 900w monoblokker, en til hver front og en til hvert basstårn. Frontene i kinoen har vel 2* 700w (tilgjengelig) hver, man får generelt ikke god lyd med lite effekt ... H360/390 er vel heller "minimum" hvis RF7 MK3 skal spille "helt ned", du finner ut av det etter at du har prøvd noe som er for lite, men det går med noen kroner i kjøp og salg også når du kjøper deg oppover effektmessig.
    Jeg husker jeg ble fortalt at høyttalere bare er 50% av kostnaden med et anlegg, jeg mente bastant at det var feil, men realiteten er nok mer 50/50, kanskje til og med mer penger på elektronikk enn høyttalere. Jeg har klatret i stigen opp til klasse d moduler og der stopper jeg også, det viktigste er at du prøver det du mener/tror kan fungere for deg. Lykke til, det kan være både morsomt og dyrt, men gjerne begge deler. ;)
    5-600 watt på RF7?! ☠

    Med fare for å gi de for mye effekt så tenker jeg at med så mye watt kan de altfor lett bli sprengt. «Uhell» av ungene kan bli meget ubehagelig.

    Allerede nå med begrensning på 80/100 på Marantzen (2x100watt) er det på grensa til vondt i ørene, så kan ikke tenke meg hvor høyt eks en H160 kan spille, ihvertfall mye høyere enn jeg vil spille.

    2x150 watt i min stue må være mer enn nok på en høyttaler med 99 dB sensitivitet.

    Absolutt ikke uenig i at bra elektronikk vil løfte lyden til nye høyder, men skal holde meg under 200 watt inntil videre 😁
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.476
    Antall liker
    2.316
    Sted
    Endor
    Jo mere effekt jo bedre, faren for å sprenge diskanter er mye lavere med kraftig forsterker fordi de ikke går i klipping, en større forsterker er aldri presset og spiller bare bedre, tenker jeg. ”større alt” gir mere, også på lave volum
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    405
    Antall liker
    480
    Sted
    Brøttum
    "Stor" forsterker har ingenting med høyt volum å gjøre, akkurat som at mange elementer ikke betyr sprengte trommehinner.
    Jeg har prøvd både små og slappe forsterkere og større med mye effekt, forskjellen hører man kanskje ikke med en gang, men jeg byttet midlertidig tilbake til gammel effekt etter et år, makan til tam lyd har jeg knapt opplevd før ..... Det på samme volum også. Jeg spiller aldri over 85dB (fordi jeg har keramikk-elementer og fordi jeg ikke liker susing/piping i øra). Basstårna mine tåler 900w kontinuerlig, men det gjør ikke høyttalerne mine, men du får neppe skikkelig kontroll på store høyttalere med bare 150-200w, du kommer til å gå på en smell med en slik tankegang, men som skrevet før, det finner du ut etter at du har brukt noen kroner. Det er også bass-elementene som drar mest strøm så hvis du tenker å dele mot sub på f.eks 150hz og da ikke ha frontene til å spille under 150hz så kan det godt hende du klarer deg med 150w. Skal RF7 grave ned i 20-30hz område så holder ikke 150w, mener også jeg har lest et sted at følsomheten ikke er så høyt som den er oppgitt til, men husker ikke helt, bryr meg fint lite om andre oppsett enn de jeg selv har. Lite effekt er uansett en tabbe, du får mer ro i lydbilde med mye effekt, headroom gjør noe med lyden.
     

    gorg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    263
    Antall liker
    118
    Sted
    Bodø
    Jo mere effekt jo bedre, faren for å sprenge diskanter er mye lavere med kraftig forsterker fordi de ikke går i klipping, en større forsterker er aldri presset og spiller bare bedre, tenker jeg. ”større alt” gir mere, også på lave volum
    Helt enig. Men å gå opp på 5-600 watt er nå noe i overkant.

    "Stor" forsterker har ingenting med høyt volum å gjøre, akkurat som at mange elementer ikke betyr sprengte trommehinner.
    Jeg har prøvd både små og slappe forsterkere og større med mye effekt, forskjellen hører man kanskje ikke med en gang, men jeg byttet midlertidig tilbake til gammel effekt etter et år, makan til tam lyd har jeg knapt opplevd før ..... Det på samme volum også. Jeg spiller aldri over 85dB (fordi jeg har keramikk-elementer og fordi jeg ikke liker susing/piping i øra). Basstårna mine tåler 900w kontinuerlig, men det gjør ikke høyttalerne mine, men du får neppe skikkelig kontroll på store høyttalere med bare 150-200w, du kommer til å gå på en smell med en slik tankegang, men som skrevet før, det finner du ut etter at du har brukt noen kroner. Det er også bass-elementene som drar mest strøm så hvis du tenker å dele mot sub på f.eks 150hz og da ikke ha frontene til å spille under 150hz så kan det godt hende du klarer deg med 150w. Skal RF7 grave ned i 20-30hz område så holder ikke 150w, mener også jeg har lest et sted at følsomheten ikke er så høyt som den er oppgitt til, men husker ikke helt, bryr meg fint lite om andre oppsett enn de jeg selv har. Lite effekt er uansett en tabbe, du får mer ro i lydbilde med mye effekt, headroom gjør noe med lyden.
    Slik jeg leser flere tester er gode integrerte på fra 2x90 watt til 2x120 watt varmt anbefalt til disse så det kommer nok helt ann på forsterkern. (Blant annet nevnte Yamaha)

    Kan godt hende at det er bedre med en integrert på 200 watt+, enn 150 watt. Det skal jeg teste ut i praksis. Kommer ikke til å handle forsterker med en gang, skal ikke forhaste noe kjøp.

    Budsjettet tillater nok ikke pr idag så mye mer enn dette hvis man ser på nypris.

    Opplever forvørig at de er minst like lett å drive som RF 82 (98db), men tyngre å drive enn "lille" RP 160M (95db)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn