Mobiltelefon og lesebrett Rule Britannia

H

Hardingfele

Gjest
Congestion Zone only Tube Stations i Mornington Crescent, forklart av tre deltakere til den fjerde, som spiller Mornington Crescent for første gang. De gjør det veldig enkelt for ham:

G

Gjestemedlem

Gjest
Coast

Herlig og lang serie der noen folk reiser rundt kysten og forteller om steder, folk, skikker og natur. Kan koste mange timer om man får smaken.

G

Gjestemedlem

Gjest
Oh, ikke fått med meg Green Valley (ser for meg noen timer her snart). Men regner med at HF har fått med seg River Cottage i alle versjonene.

H

Hardingfele

Gjest
^Har vært på kurs med Fearnley-Whittingstall! Farlig tråd dette, man minnes om mange ting som fortjener å ses, gjerne om igjen.

W

WayAhead

Gjest
Likte Not The Nineó Clock News bra dessuten var Rowan Atkinson ikke gitt så mye plass. Likte de andre 3 mye bedre.

En avlegger:

W

WayAhead

Gjest
Den Anglo - Amerikanske relasjonen kan bli litt stresset av og til....

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.229
Torget vurderinger
1
En av de bedre krimseriene som er laget
Helt uenig. Er fan av britiske krimserier men denne er den dårligste de har laget på 30 år. Inneholder absolutt alle krimserieklisjêer samtidig. Har en totalt karismafri hovedrolleinnhaver med ett ansiktsutrykk som mumler frem dialogen. Så håpløs dum til tider at man brøler til TV'en. Voldelig for the sake of it.

Har de fleste britiske krimserier på dvd.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.229
Torget vurderinger
1
Coast

Herlig og lang serie der noen folk reiser rundt kysten og forteller om steder, folk, skikker og natur. Kan koste mange timer om man får smaken.
Har Coast komplett på dvd (og en blu ray)

W

WayAhead

Gjest
British accents..

Dårlig lyd men..... (det er 40 andre der ute - med like dårlig lyd aå hva er det de driver med?)

Sånn kan det også bli...

W

WayAhead

Gjest
Jeremy brett, min "all time" favoritt Holmes. Har alle hans episoder på DVD men nå ligger vel også mange/alle episoder på YT.

H

Hardingfele

Gjest
Jeg regner med at folk har oppdaget Detectorists?

The lives of two eccentric metal detectorists, who spend their days plodding along ploughed tracks and open fields, hoping to disturb the tedium by unearthing the fortune of a lifetime.

Skjermbilde 2017-11-30 kl. 13.11.01.jpg

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.229
Torget vurderinger
1
Jeremy brett, min "all time" favoritt Holmes. Har alle hans episoder på DVD men nå ligger vel også mange/alle episoder på YT.
Jeremy Brett ER Sherlock Holmes. Har aldri sett en rolletolkning som har vært så lik det litterære forbildet. Helt fantastisk!

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.229
Torget vurderinger
1
Hamish Macbeth, Kingdom (Stephen Fry) og Heartbeat kan vel nevnes her....

G

Gjestemedlem

Gjest
Hamish Macbeth, Kingdom (Stephen Fry) og Heartbeat kan vel nevnes her....
Ja faktisk og de står alle mitt hjerte nær!

Hamish er kanskje det aller beste Robert Carlyle har levert utenom Trainspotting.
https://www.nrk.no/norge/pod-gar-fo...lant-de-tyngst-bevaepnede-i-verden-1.13802270

Kingdom var et blikk inn i Frys verden, der ikke alt er greit.

Heartbeat trenger ikke introduksjon for noen. Det er litt Livet med Larkins, Waiting for god og Født på solsiden.

G

Gjestemedlem

Gjest

The lives of two eccentric metal detectorists, who spend their days plodding along ploughed tracks and open fields, hoping to disturb the tedium by unearthing the fortune of a lifetime.

Vis vedlegget 468996
Sett et par av de, og har hatt metalldetektor selv ved et par anledninger. Siste en Garret At pro, men den gikk på brukten til slutt grunnet for lite bruk. Har fremdels sympatier for hobbyen men det ble for mye graving og for lite gull. Man blir tilsist litt lei av flaskekorker og rustne spiker.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646

Vis vedlegget 468996
Dette. Takk! Ligger brakk med influensa og er straks på vei inn i sesong 2. O heiliga London!

G

Gjestemedlem

Gjest
Litt gull for rektoren Proffen og de andre som sliter med ungdommer. Se og lik.

G

Gjestemedlem

Gjest
Grime er nå min hverdagshelt.

Her forklarer han når det er tilstrekkelig.

H

Hardingfele

Gjest

Vis vedlegget 468996
Dette. Takk! Ligger brakk med influensa og er straks på vei inn i sesong 2. O heiliga London!
Det burde være god influensakur. Vet ikke om du er kommet så langt og det er uansett bare en liten spoiler, men man må like en tv-serie der ordføreren tar kontakt med metalldetektorklubben for å få hjelp til å finne ordførerkjedet ... jeg ser at du er på vei inn i sesong 2, så jeg lar være å skrive hvor ordføreren har mistet det kjedet.

Siste episode i tredje sesong sendes 13. desember.

Sist redigert av en moderator:

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Ja, det var helt passe magisk. Har nå slukt meg frem til episoden som gikk her om dagen, så er det bare å glede seg til innspurten/avslutningen.
Og! Det skal de ha, engelskmennene, at de ofte vet å begrense seg med tanke på antall sesonger er noe jeg setter pris på når det er så godt gjort som i Detectorists. Heller det enn å tvære det ut med suppe på spiker.

W

WayAhead

Gjest
Alan B´astard - in person - fantastisk skuespiller som dessverre... Synd at det beste klippet - etter min mening ikke finnes på nettet ... der han kommer i seneste laget til møte i Parlamentet - med Rollsen sin og "banger" plass mellom andre biler for å få plass....

"A Must See 1"..

"A Must See 2".. (Egentlig 1 neren men den andre tar så hjævlig kaka....)

W

WayAhead

Gjest
Damen som avsatte den britiske regjeringen i ´64 Christine Keeler died December 4, 2017
https://en.wikipedia.org/wiki/Christine_Keeler

Seeing is hardly believing....

Det finnes en fenomenal versjon med komisk tilsnitt av historien men den er vrien å finne, maybe later...

Sist redigert:
Topp Bunn