Mobiltelefon og lesebrett Rule Britannia

W

WayAhead

Gjest
Regner med at Jimmy Carr sine show er vel kjent for medlemmene her men lets see...



+ + + + + +
 
W

WayAhead

Gjest
U aint seen nothing yet..... nok en "must see" selvom den kan være kjent for surferene av denne grenen av HFS... anyway kom til å tenke på denne siden jeg hadde en del kjøreturer T/R Gatwick - Bournemouth for et par år siden... denne gang med rattet på feil side - prøv å si det til Clarckson men da sier jeg til Clarckson, which hand wank u? ... well, kjøringen gikk greit selv om det ble noen snags og ved et tilfelle fire hender med 4 langemenn ut av 4 vinduer men det hele var helt uskyldig og med typisk engelsk humor, så jeg sa "sorry" som Clarkson og smilte og kjørte videre... vel, det var ikke noe alvorlig. på vei med kun plass til en bil kunne jeg selvsagt stoppet litt før men hwattafuk... Noe som er litt pussig, jeg var noen turer til Uk(Manchester) med egen bil på 90 tallet og fant det mye mer komfortabelt å kjøre i bakvendtland med "rett bil selvom forbikjøringer på 2 felts vei var mer utfordrende, ikke så mange av de forbikjøringene uansett. Min erfaring er at de 2 første dagene går veldig bra men den 3 slapper jeg litt mer av og da.... kan det oppstå ting men har ikke hatt noen situasjoner. Trafikken er forøvrig roligere der i sør (pensjonist area) en oppe i nor. Der er det som x-nephew sa... merry go round - jump on - jump off.
Likevel, glad jeg ikke møtte for mange av disse iklippet under.. Stemmen på "Radio Peugeot" er forøvrig Chris Evans som overtok jobben etter Clarkson. Vel,
[22x05] BBC TopGear | The Peugeot Driver [OV] by Michael - Dailymotion

 
Sist redigert:

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
Første gangen the goth detectives var med i big fat quiz er helt himmelstormende. Og egentlig alle utgavene hvor Richard Ayoade er med. Når han først er nevnt må jeg også ta med de to filmene han har skrevet og regissert, Submarine og The Double. Kraftig anbefalt.
 
W

WayAhead

Gjest
Så var det den gangen jeg tok fergen fra Sranǵer til Newcastle og så jar det omkjøring rett før motorveien så vi ble dirigert av en hyggelig politimann, men da jeg sveivet ned vinduet og hørte aksenten hans... akkurat som Jimmy Nail i Crocodile Shoes og da holdt jeg på å få latteranfall men jeg reddet meg og så var det over til the Moores....

Skal begynne på 26:55 egentlig.

Memory Lane:
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Første gangen the goth detectives var med i big fat quiz er helt himmelstormende. Og egentlig alle utgavene hvor Richard Ayoade er med. Når han først er nevnt må jeg også ta med de to filmene han har skrevet og regissert, Submarine og The Double. Kraftig anbefalt.
Ikke sett den første, jobber meg bakover. Men Russell Brand blir litt vel mye fjas selv om han er morsom han også. Men liker egentlig bedre når Fielding og Aoyade er på samme lag.

Ikke sett Submarine og The Double ennå, men de skal ikke gå så lenge.

Fun fact, Ayoade er halvt norsk.
 
W

WayAhead

Gjest
Coronation Street .. en engelsk TV serie som har vært produsert siden 1960 og ser ut til fortsatt å være i live, heller ukjent i norge men usedvanlig populær i UK. Episode 9298 sendt 13. Nov. Granada studio ligger i Manchester. Tidligere kunne en på sommertid få omvisninger der og det var mye interessant å oppleve, bla var filmredigeringsbordet som alfred hitchcock hadde brukt der, intakt, Baker Street (Sherlock Holmes), Downing Street No. 10 og hele settet til Coronation Street + + + + mye mer. litt synd de har sluttet med disse visningene.

Coronation Street (informally known as Corrie) is a British soap opera created by Granada Television and shown on ITV since 9 December 1960.[1] The programme centres on Coronation Street in Weatherfield, a fictional town based on inner-city Salford,[2] its terraced houses, café, corner shop, newsagents, building yard, taxicab office, salon, restaurant, textile factory and the Rovers Return pub. In the show's fictional history, the street was built in 1902 and named in honour of the coronation of King Edward VII.

The show typically airs six times a week: Monday, Wednesday and Friday 7:30–8 pm and 8:30–9 pm, however this occasionally varies due to sport or around Christmas and New Year.[3] The programme was conceived in 1960 by scriptwriter Tony Warren at Granada Television in Manchester.[4] Warren's initial kitchen sink drama proposal was rejected by the station's founder Sidney Bernstein, but he was persuaded by producer Harry Elton to produce the programme for 13 pilot episodes. Within six months of the show's first broadcast, it had become the most-watched programme on British television, and is a significant part of the British culture.[5] The show has been one of the most lucrative programmes on British commercial television, underpinning the success of Granada Television and ITV.

Coronation Street is made by Granada Television at MediaCity Manchester and shown in all ITV regions, as well as internationally. On 17 September 2010, it became the world's longest-running TV soap opera in production.[6] On 23 September 2015, Coronation Street was broadcast live to mark ITV's 60th anniversary.[7]

Coronation Street is noted for its depiction of a down-to-earth, working-class community, combined with light-hearted humour and strong characters.[8]
Noe kjent? Sample:


Nyere episode:

Kulissen:
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hjemmelekse. Hører du hjemme i UK eller Sverige?

Frem med pen og papir.

 
Sist redigert av en moderator:

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.467
Antall liker
986
Fun fact, Ayoade er halvt norsk.
Jepp, undertegnede er faktisk relatert til Ayoade på morens side. Hun bodde ikke så langt unna og foreldrene våre var vel det man vil kalle omgangsvenner. Smart er han også, gikk ut av skolen med nesten bare toppkarakterer mener jeg å huske... Liker Submarine og gleder meg stort til å få sett The Double, men er altså delvis inhabil.

Mer britisk gull; James May, The Reassembler. Terapeutisk tv.

 
G

Gjestemedlem

Gjest
Fun fact, Ayoade er halvt norsk.
Jepp, undertegnede er faktisk relatert til Ayoade på morens side. Hun bodde ikke så langt unna og foreldrene våre var vel det man vil kalle omgangsvenner. Smart er han også, gikk ut av skolen med nesten bare toppkarakterer mener jeg å huske... Liker Submarine og gleder meg stort til å få sett The Double, men er altså delvis inhabil.

Mer britisk gull; James May, The Reassembler. Terapeutisk tv.

Vakkert! På en så rar måte.

Må resette hodet før jeg blir sippete.

 
G

Gjestemedlem

Gjest
'
Ok, shit ..

Gidder ikke late som, mye av dette gikk over mitt hode. Sorry.. klarte ikke å følge dem helt ut. Må i så fall se det flere ganger enn jeg vil.

Men 3-4 gjennomspilliger så er jeg der igjen. Slow but not stupid.

edit: this is gold
 
Sist redigert av en moderator:
W

WayAhead

Gjest
Huket den av pga Peter Sellers, Spike Milligan og The Goons, tror George Martin produserte de på 50-60 tallet.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.396
Antall liker
102.387
Torget vurderinger
23
Must see for genuine humorister!

"A bit of Fry and Laurie"

Serien startet i 1989 og var full av kontroverser og satire - heller ikke fri for politiske spark i flere retninger.
Befinner seg i Slukoteket, på DVD, i påvente av 75" OLED til under 10.000,- :cool:

Kostelig humor fra to av Britain's Best

Advarsel; sterkt vanedannende og tidskrevende!!


2017-11-24 23_17_07-(1) A Bit of Fry and Laurie_ Series 1, Episode 1 (Full) - YouTube - Internet.png


 
Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
A bit of Fry and Laurie på youtube, klarer ikke å slutte. Fantastisk!
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.629
Antall liker
15.711
Torget vurderinger
2
Ble flasket opp på Goon Show av en far som også hadde abonnement på Private Eye bladet. Egentlig et arbeidsuhell at jeg endte opp med å studere i USA, målet var å reise til UK så tidlig som mulig.

Et uforglemmelig øyeblikk kom da jeg satt utenfor studenthybelen i Oslo, en vårdag i 1979, med kortbølgeradio på BBC World Service, og helt uten varsel fikk inn første episode av Hitchhiker's Guide to the Galaxy.

BBC4 radioserien I'm Sorry I Haven't A Clue spilte ping-pong i hjernen min i årevis og jeg introduserte min datter for den. Hun ble også avhengig -- og vi ble begge overrasket da vi oppdaget at "gutta" var utgamle. Vi hadde lyttet til radioen og ikke sett dem før jeg bestilte CDer med programmet. Der lærte jeg også å spille Mornington Crescent, et spill der man kommer seg gjennom Londons undergrunnssystem fra ett sted til Mornington Crescent, men vha ordspill og assosiasjoner som ofte gikk langt over hodet på meg.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mornington_Crescent_(game)

Det er mulig dette er en "acquired taste" og man kan trenge litt tid for å komme inn i de ulike utfordringene deltakerne takler. Jeg har ledd mye av av britisk humor, den burde stå på Unescos verdensarvliste, og sannsynligvis aldri ledd så godt som av en del sendinger av ISIHAC.

De reiser rundt i Storbritannia og tar opp showet live. Hvert show begynner med en beskrivelse av stedet de er kommet til, publikum kjenner showformatet og er med på notene, og det er en dødssynd å noensinne skulle nøle så mye som et millisekund med å ta ballen videre i spillet mellom paneldeltakerne. Ad Lib improvisasjon med språk er fantastisk å oppleve når utøverne er de beste i UK, nærmest å anse som mutanter. Panelet i I'm Sorry I Haven't A Clue har hjerner på turbospeed som tar Times Crossword en passant.

I segmentet Sound Charades skal en deltaker finne et ord, slik man vanligvis spiller Charades, men med lydspill i stedet for ordassosiasjoner. Som her - publikum kjenner ordet - watchdog:


De beste episodene er med Humphrey Lyttelton som programvert.

‘The funniest comedy quiz show of them all.’ Sue Arnold, Observer The inimitable Humphrey Lyttelton is in the chair for these 36 hilarious editions, collected together for the first time. He presides over regular players Tim Brooke-Taylor, Barry Cryer, Graeme Garden and Willie Rushton; plus guests including Stephen Fry, Tony Hawks, Andy Hamilton, Paul Merton, Sandi Toksvig and Jeremy Hardy. Hear them having their wicked way with favourite rounds including One Song to the Tune of Another, Limericks, Sound Charades, Cheddar Gorge and Swanee Kazoo. The teams are helped along by lively audiences from a variety of British towns and cities and, as is customary on Clue, Colin Sell is at the piano and the lovely Samantha sits on Humph's right hand. Also included is a special episode, Everyman’s Guide to Mornington Crescent, which reveals the full and unexpurgated history of The Greatest Game on Earth
Read more at https://www.penguin.co.uk/books/1111804/i-m-sorry-i-haven-t-a-clue-treasury/#SOoMrA3wksVmjT1j.99
 
Sist redigert:
Topp Bunn