Roysens Furtebu - Del 2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kult rack da! Hvor mange sånne må du ha til system nr 1?

    Jeg må ha tre stk rack. Alle tre rackene med custom mål. Alle tre rackene med plass til tre komponenter i bredden på alle hyllene. Et rack med fire hyller i høyden og to rack med to hyller i høyden.

    Mvh
    Roysen
    Par og tredve tusen € eller så bare for rack, voksent anlegg dette system 1!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    En omfattende liste, med 3 omfattende oppsett..

    Det produktet JEG kanskje får høyest puls av, må være Rockport Arrakis II... Nydelige skulpturer!

    PS: du har nevnt at de nye Tidal toppmodellene ikke er klare enda, til system 2.. i 2015 kanskje..

    mvh Kai

    EDIT: Mener å ha lest i en tråd at Thor's hammer'ene var "out", til fordel for noe annet... men utifra listen er de fortsatt en del av planen...
    I øyeblikket er ikke Thor's Hammer out, men deres tilhørende delefilter som heter Wilson Audio The Controller er out til fordel for FM Acoustics Resolution Series 334. Det er dog svært hard kamp mellom Wilson Audio Thor's Hammer som subwoofere i det anlegget og en custom løsning fra Rockport Technologies og Goebel Bauforce.

    Mvh
    Roysen
    Hvordan tenker du rundt den kampen og hvilke vurderinger gjør du for å sikre at du tar rett beslutning?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Kult rack da! Hvor mange sånne må du ha til system nr 1?

    Jeg må ha tre stk rack. Alle tre rackene med custom mål. Alle tre rackene med plass til tre komponenter i bredden på alle hyllene. Et rack med fire hyller i høyden og to rack med to hyller i høyden.

    Mvh
    Roysen
    Par og tredve tusen € eller så bare for rack, voksent anlegg dette system 1!
    Husk uttrykket villedende pris og at jeg har kontakter over hele verden, så mulighetene er relativt store for svært gode kjøp sett i forhold til denne villedende prisen.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    En omfattende liste, med 3 omfattende oppsett..

    Det produktet JEG kanskje får høyest puls av, må være Rockport Arrakis II... Nydelige skulpturer!

    PS: du har nevnt at de nye Tidal toppmodellene ikke er klare enda, til system 2.. i 2015 kanskje..

    mvh Kai

    EDIT: Mener å ha lest i en tråd at Thor's hammer'ene var "out", til fordel for noe annet... men utifra listen er de fortsatt en del av planen...
    I øyeblikket er ikke Thor's Hammer out, men deres tilhørende delefilter som heter Wilson Audio The Controller er out til fordel for FM Acoustics Resolution Series 334. Det er dog svært hard kamp mellom Wilson Audio Thor's Hammer som subwoofere i det anlegget og en custom løsning fra Rockport Technologies og Goebel Bauforce.

    Mvh
    Roysen
    Hvordan tenker du rundt den kampen og hvilke vurderinger gjør du for å sikre at du tar rett beslutning?
    Først og frems vil jeg nok begynne uten subwoofere. Så har Mr. Andy Payor fra Rockport Technologies forklart at han gjerne bygger en custom løsning til Arrakis for å utvide båndbredden ned til sub 10Hz for meg dersom jeg fortsatt skulle følge behovet. I så fall har nok dette førsteprioritet. Det vil da bli custom laget til mitt anlegg, mine høytalere og mitt behov. Dersom det skulle vise seg at Andy Payor ikke skulle gjennomføre sin lovnad (jeg har vært borti så mye i denne bransjen at jeg ikke stoler på noe lenger), så har jeg nok Wilson som førstevalg blant de to andre alternativene og Gobel Bauforce som andrevalg. Årsaken til det handler først og fremst om at jeg har hørt Thor's Hammer og syntes den låt fantastisk, mens jeg aldri har hørt Gobel Bauforce annet enn på en Youtube video. Uansett vil alt annet enn en custom Rockport løsning medføre et krav om å få det demonstrert i anlegget mitt før jeg bestemmer meg.

    Custom Rockport Arrakis løsning håper jeg vil innebære en installasjon av et ekstra sett 15" i Arrakis på den andre siden av høytalerne slik at parene på hver side av høytalerne fungerer i push-push konfigurasjon og kansellerer hverandres effekt på kabinettene. I tillegg håper jeg på at det medfølgende aktive delefilteret til Arrakis utvides til tre-vegs og at det leveres et par passive Rockport Arrakis subwoofere.

    Mvh
    Roysen
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for svar.
    Har du noen tanker rundt elektrisk match med preamp og poweramp?
    Mener å huske at du hadde noen komponenter en gang som var gode hver for seg, men som laget støy da de ble koblet sammen?
    (Lyra og Krell? Husker ikke så det kan like godt ha vært andre komponenter)
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hei,

    Det var Lyra Connoisseur 3.0 preamp og Dynaudio Arbiter monoblokker. Det ble løst ved å sette inn dempledd på inngangen på Arbiterne. Den feilen har jeg nå lært av. Gainmatch er avklart i forhold til de valgte komponentene. Når det er sagt finnes det muligheter for å rette på slike feil. Jeg kommer f.eks. fortsatt til å bruke Lyra Connoisseur 3.0 sammen med Dynaudio Arbiter til å drive Magico Q7. Stig Inge Bjørge har lovet meg at de skal lage et spesialsett med kabler til meg med det beste av komponenter innebygget som skal fungere som dempeledd for å kunne kobles mellom de to komponentene. Når det gjelder de andre komponetene må jeg få produsentene til å tilpasse gain til hverandre der det er problemer. Jeg fant dog ingen slike problemer rundt de øvrige valgene jeg har foretatt.

    Mvh
    Roysen
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    En omfattende liste, med 3 omfattende oppsett..

    Det produktet JEG kanskje får høyest puls av, må være Rockport Arrakis II... Nydelige skulpturer!

    PS: du har nevnt at de nye Tidal toppmodellene ikke er klare enda, til system 2.. i 2015 kanskje..

    mvh Kai

    EDIT: Mener å ha lest i en tråd at Thor's hammer'ene var "out", til fordel for noe annet... men utifra listen er de fortsatt en del av planen...
    I øyeblikket er ikke Thor's Hammer out, men deres tilhørende delefilter som heter Wilson Audio The Controller er out til fordel for FM Acoustics Resolution Series 334. Det er dog svært hard kamp mellom Wilson Audio Thor's Hammer som subwoofere i det anlegget og en custom løsning fra Rockport Technologies og Goebel Bauforce.

    Mvh
    Roysen
    Hvordan tenker du rundt den kampen og hvilke vurderinger gjør du for å sikre at du tar rett beslutning?
    Først og frems vil jeg nok begynne uten subwoofere. Så har Mr. Andy Payor fra Rockport Technologies forklart at han gjerne bygger en custom løsning til Arrakis for å utvide båndbredden ned til sub 10Hz for meg dersom jeg fortsatt skulle følge behovet. I så fall har nok dette førsteprioritet. Det vil da bli custom laget til mitt anlegg, mine høytalere og mitt behov. Dersom det skulle vise seg at Andy Payor ikke skulle gjennomføre sin lovnad (jeg har vært borti så mye i denne bransjen at jeg ikke stoler på noe lenger), så har jeg nok Wilson som førstevalg blant de to andre alternativene og Gobel Bauforce som andrevalg. Årsaken til det handler først og fremst om at jeg har hørt Thor's Hammer og syntes den låt fantastisk, mens jeg aldri har hørt Gobel Bauforce annet enn på en Youtube video. Uansett vil alt annet enn en custom Rockport løsning medføre et krav om å få det demonstrert i anlegget mitt før jeg bestemmer meg.

    Custom Rockport Arrakis løsning håper jeg vil innebære en installasjon av et ekstra sett 15" i Arrakis på den andre siden av høytalerne slik at parene på hver side av høytalerne fungerer i push-push konfigurasjon og kansellerer hverandres effekt på kabinettene. I tillegg håper jeg på at det medfølgende aktive delefilteret til Arrakis utvides til tre-vegs og at det leveres et par passive Rockport Arrakis subwoofere.

    Mvh
    Roysen
    Dersom båndbredden utvides til å gå såpass dypt, tror du ikke at dette kan gå utover kvaliteten på bassen over disse frekvensene? Tenker da at elementet må jobbe enda mer langt der nede istedenfor at de kan konsentrere seg om bassen opp til midbasselementene. Sånn sett tenker jeg at det ville vært en bedre lydmessig løsning å ha egne subber som spiller helt der nede. Eller blir det slik at de ekstra elementene spiller ned til 10 hz og de eksisterende spiller slik de gjør på orginalen?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det jeg ikke finner igjen, men som jeg vet du har skrevet mye om tidligere, er akustikkbehanding i de ulike rommene.
    Er ståa der den samme som den en gang var, eller er det endringer i planene der?

    mvh
    Proffen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det jeg ikke finner igjen, men som jeg vet du har skrevet mye om tidligere, er akustikkbehanding i de ulike rommene.
    Er ståa der den samme som den en gang var, eller er det endringer i planene der?

    mvh
    Proffen
    Når det gjelder akustikk i de tre rommene jeg nå planlegger å spille anleggene har nok akustikkplanene endret seg radikalt. Alle disse tre rommene er også familierom hvor det må gjøres kompromisser med hensyn på akustikkremedier. Derfor er det ikke bestemt hvordan dette skal løses ennå. Jeg kan ikke begynne å se på det før jeg vet hva behovet er og dermed er i stand til å forhandle med husets interiørsjef.

    Jeg har dog gjort en avtale med en av verdens beste akustikere fra Tyskland som sier seg villig til å fly inn til Norge og jobbe med mine tre rom for å kunne optimere de så langt jeg ønsker.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hvordan tenker du rundt den kampen og hvilke vurderinger gjør du for å sikre at du tar rett beslutning?
    Først og frems vil jeg nok begynne uten subwoofere. Så har Mr. Andy Payor fra Rockport Technologies forklart at han gjerne bygger en custom løsning til Arrakis for å utvide båndbredden ned til sub 10Hz for meg dersom jeg fortsatt skulle følge behovet. I så fall har nok dette førsteprioritet. Det vil da bli custom laget til mitt anlegg, mine høytalere og mitt behov. Dersom det skulle vise seg at Andy Payor ikke skulle gjennomføre sin lovnad (jeg har vært borti så mye i denne bransjen at jeg ikke stoler på noe lenger), så har jeg nok Wilson som førstevalg blant de to andre alternativene og Gobel Bauforce som andrevalg. Årsaken til det handler først og fremst om at jeg har hørt Thor's Hammer og syntes den låt fantastisk, mens jeg aldri har hørt Gobel Bauforce annet enn på en Youtube video. Uansett vil alt annet enn en custom Rockport løsning medføre et krav om å få det demonstrert i anlegget mitt før jeg bestemmer meg.

    Custom Rockport Arrakis løsning håper jeg vil innebære en installasjon av et ekstra sett 15" i Arrakis på den andre siden av høytalerne slik at parene på hver side av høytalerne fungerer i push-push konfigurasjon og kansellerer hverandres effekt på kabinettene. I tillegg håper jeg på at det medfølgende aktive delefilteret til Arrakis utvides til tre-vegs og at det leveres et par passive Rockport Arrakis subwoofere.

    Mvh
    Roysen
    Dersom båndbredden utvides til å gå såpass dypt, tror du ikke at dette kan gå utover kvaliteten på bassen over disse frekvensene? Tenker da at elementet må jobbe enda mer langt der nede istedenfor at de kan konsentrere seg om bassen opp til midbasselementene. Sånn sett tenker jeg at det ville vært en bedre lydmessig løsning å ha egne subber som spiller helt der nede. Eller blir det slik at de ekstra elementene spiller ned til 10 hz og de eksisterende spiller slik de gjør på orginalen?
    Jeg er enig i det og det er vel også det jeg skriver. De ekstra elementene i Arrakis skal ikke spille dypere enn dagens basselementer i Arrakis gjør. Det er det i så fall de ekstra passive subwooferne han legger til løsningen som skal gjøre.

    Mvh
    Roysen
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvilke parametere er det man ser på når man matcher strømrensere med utstyret man kobler til?
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Hva med kabling i de tre oppsettene? Binder du det sammen med lakris inntil videre eller handler du inn top of the line med en gang? Blir det 49 komponenter i loftanlegget er det ikke rent lite lakris du trenger;-) I alle fall 150 kabler i allefall.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hva med kabling i de tre oppsettene? Binder du det sammen med lakris inntil videre eller handler du inn top of the line med en gang? Blir det 49 komponenter i loftanlegget er det ikke rent lite lakris du trenger;-) I alle fall 150 kabler i allefall.
    Kabler er nok et kapittel som ikke er spesielt gjennomtenkt ennå, McLaren. Faktum er jo at man ikke trenger flere kabler om gangen enn akkurat de komponentene man hører på i øyeblikket (en kilde, en forforsterker, et sett effektforsterkere og et par høytalere). Så får man ta det derfra.

    Tidal Audio - anlegget (stueanlegget) selges som et komplett tilpasset anlegg med RIAA, forforsterker, delefilter, effektforsterkere, høytalere, subwoofere og kabler.

    Alle FM Acoustics komponenter anbefales kun brukt med deres egne kabler som følger med komponentene deres. De har også fastmonterte nettkabler.

    Dette er kablene jeg trenger i loftsanlegget:
    6 stk digitale glassfiber optiske ST kabler
    11 stk digitale BNC kabler
    2 stk digitale FireWire kabler
    9 stk digitale 110 Ohm AES/EBU kabler
    2 stk digital USB kabel
    2 stk digital I2S kabeler
    1 stk. digital ethernet kabel
    10 par analoge XLR signalkabler
    1 par analoge XLR Y-kabler
    1 par RCA phonokabler
    3 par høytalerkabler
    38 stk nettkabler

    Antall komponenter - 50 stk elektronikk bokser og 4 stk høytalere.
    Flere av disse komponentene består imidlertid av flere bokser, så dersom du var interessert i å telle antall produkter havner vi på 36.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Til de som ikke kjenner min sykdomssituasjon tenkte jeg at jeg like godt kan være helt åpen omkring den. Jeg har derfor kort skrevet en redegjørelse for det viktigste. Det er selvsagt mye mer og mange flere detaljer som kunne vært med, men jeg ser egetnlig ingen hensikt i det. Dersom det er spørsmål kan jeg heller svare på slike.

    Historien min er som følger. For syv år siden ble jeg brått innlagt på sykehus med blndtarmbetennelse. Etter en vellykket kikkhullsoperasjon som innebar omtrent null smerte etter inngrepet kunne legene fortelle under legevisitten at de hadde funnet en utvekst på blindtarmen de hadde fjernet. Den var på ca 2 cm. De skulle undersøke den nøyere og komme tilbkae til meg når de visste hva de hadde funnet. En uke senere ble jeg oppringt av overlegen på sykehuset og fortalt at de hadde funnet noe de kalte en Karshinoid på blindtarmen. Dette er en godartet svulst man ikke trenger å være redd for. Den må imidlertid fjernes fordi den kan utvikle seg til å bli ondartet. Svulsten hadde også spredd seg til nærmeste lymfeknute i tykktarmen. Som standard prosedyre i slike tilfeller fjerner man da to lymfeknuter på hver side av spredningen i tykktarmen for å være sikker på at man har fjernet all spredning. Også denne operasjonen gikk fint, men denne opearasjonen var betydelig større og jeg slet med my smerte de fire ukene det tok å hele operasjonssåret. Under tilhelingsperioden fikk jeg imidlertid beskjed om at de hadde gjort en revurdering av svulsten de hadde tatt ut med blindtarmen. Den var likevel ondartet. Det jeg hadde hatt var tykktarmskreft. Dette kom selvsagt som et sjokk og medførte at jeg måtte gjennomføre en periode på seks måneder med cellegiftbehanding. Det gjorde jeg og var mye syk under behandlingen. Cellegift er noe jævla dritt som gjør at man ikke lever noe godt liv mens man får behandling. Jeg kjempet meg imidlertid gjennom behandlngen. Som standard gjennomfører man et oppfølgingsopplegg på seks år etter en slik kreftoperasjon. Oppfølgingen innebærer CT-bilder hvert halvfår for å sjekke om det har dukket opp nye svulster samt blodprøver for også å avsløre evt spredning som bildene ikke viser. Man gjennomfører også regelmessige gastroskopi-undersøkelser og colonskopi-undersøkelser. Det er ikke spesielt hyggelige undersøkelser å gjennomgå. Uansett var alt dette selvsagt verdt det når jeg etter endt 6 års kontrollopplegg fikk beskjeden at jeg var sykdomsfri og kunne regne meg selv som frisk.

    Et halvt år senere fikk jeg vondt i magen etter en ferietur. Jeg gikk til legen og de fant en Salmonellainfeksjon. Jeg fikk behandling for infeksjonen, men smertene i magen forsvant dessverre ikke. Fastlegen fant blod i avføringen min og sendte meg derfor til sykehuset for en colonskopi. Som i ditt værste mareritt fikk jeg beskjed om at de hadde funnet en svær svulst i tykktarmen min som nærmest blokkerte hele tarmen min. De antok at det var snakk om en ondartet svulst, men måtte undersøke nærmere først. Noen dager senere fikk jeg beskjed om at det var snakk om en ondartet tykktarmskreft. Jeg fikk time til operasjon uken etter. Siden jeg hadde vært gjenom en slik operasjon tidligere var jeg ikke så redd for selve inngrepet og var glad for at man hadde funnet svulsten tidlig. Jeg ble satt opp til operasjon på Rikshospitalet fordi de ønsket å gi meg en meget spesiell operasjon som de kun utfører på dette sykehuset. Den innebærer at man skyller buken med cellegift etter at svulsten er fjernet. Operasjonen skal være spesielt effektiv, men den er tidkrevende. Det var satt av seks timer til inngrepet. Når jeg våknet etter operasjonen, kikket jeg opp på klokken og så at det kun hadde gått 3 timer siden jeg ble trillet inn på operasjonsstuen. Nå har de vært svært effektive tenkte jeg, men når kirurgene kom inn til meg for å gi meg status kom neste sjokk. Under operasjonen hadde de funnet spredning rundt om på hele bukhinnen og på undersiden av hele tynntarmen. Spredningen bestod av svært små svulster på størrelse av knappenålshoder. De hadde forsøkt å skrape vekk så mye de kunne på tynntarmen, men de kunne ikke skrape bukhinnen uten fare for at den skulle sprekke. Samtidig kunne de ikke fjerne så mye av tynntarmen som hadde spredning fordi man kan ikke leve uten tynntarm. De hadde derfor bestemt de skulle avstå fra den planlagte spesialoperasjonen og i stedet avslutte hele prosedyren for å satse på en cellegiftbehandlng som et siste forsøk på å helbrede meg. De anså imidlertid sjansene for at jeg skulle kunne bli frist igjen som minimale. Spredningen var for stor på områder som ikke lot seg operere.

    Dette var et og et halvt år siden. Siden den gang har jeg gått konstant på cellegiftbehandling. Jeg har forsøkt tre ulike typer cellegift uten at de har hatt noen effekt på sykdommen. Heldigvis har dette vært en saktevoksende krefttype, så mens jeg har forsøkt cellegift som ikke har virket har ikke spredningen økt spesielt mye ytterligere. Nå har de ikke flere cellegift typer de kan forsøke på meg. Jeg har også forsøkt to typer antistoffer. Den ene typen fikk jeg blodpropp av og måtte avslutte behandlingen etter en behandlng. Den andre antistofftypen er den jeg nå i øyeblikket er i ferd med å få behandlng av. Det kan virke som om den klarer å holde veksten i sjakk og sykdommen har ikke utviklet seg ytterligere.

    Det er imidlertid slik at dette da er den siste behandlingsformen helsevesenet kan tilby meg. Når den ikke virker lenger (det vil bare være et tidsspørsmål før kroppen finner en måte som gjør den immun mot antistoffene) må jeg bare innse at må begynne nedtellingen. Jeg har altså fått beskjed om at jeg har en uhelbredelig kreftsykdom og at jeg må gjøre det beste ut av hver dag som om den var den siste fordi det kan være at jeg ikke har så lenge igjen.

    Som om det ikke er nok har det vært spredning siden kreften ble oppdaget. Denne spredningen er det ikke mulig å operere bort uten fare for at de ikke klarer å lappe meg sammen igjen etter at svulster er fjernet. Derfor tør de ikke å operere. Det innebærer at kreftsvulstene nå helt blokkerer tykktarmen min og jeg har måttet slutte å spise. JEG KAN ALTSÅ IKKE SPISE MER. Jeg lever av å få næring intravenæst gjennom en slange inn i blodet.

    Dette er hverdagen min. Jeg har fått en sykehusseng som står parkert i stua foran TV'n. I den senga tilbringer jeg stort sett hele dagen. Jeg har blitt såvidt svak at jeg ikke klarer å gå så mye og når jeg skal ut av huset må jeg bruke rullestol. Samboeren min sover i sofaen i salongen ved siden av sykesenga mi om natta og hjelper meg så godt hun kan. Jeg har fridd til henne og hun svarte "Ja". Vi skal gifte oss til våren. Noen fremtidsplaner lenger frem enn det tør jeg ikke å leggg fordi jeg ikke aner om jeg vil være i live da.

    Hifisentralen, musikk og hifi generelt har i mange år vært en av mine store interesser. Men miljøet på HFS har blitt mye tøffere med årene og det virker som en del har det spesielt morsomt med å hakke på meg som kanskje driver hobbien litt i overkant ekstremt i forhold til hva Ola Nordmann er vant med. Det gjør imidlertid at jeg ikke har den gleden av HFS som jeg hadde før. Det er tøft å akseptere.

    Med vennlig hilsen,
    Roysen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.948
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Sterk lesning, Roysen.

    Spiller Billy Joel - Piano man fra 1973 akkurat nå. Den kan kanskje passe her også.

     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.470
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Dette er tøff og trist lesing! Jeg skjønner du krummer ryggen og står på alt du kan, godt å vite at du gjør alt du kan ut av hobby og hverdag.
    Håper tiden fremover bringer mange fine stunder!

    Mvh.
    Stein Arne
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En musikkanbefaling til tråden din, Roysen:



    Vidunderlig vakkert, og en god innspilling.

    mvh
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Dette er trist å lese. Jeg håper og tror at mirakler enda skjer, selv utenfor vitenskapens fatteevne og at det skjer deg.
    Skulle gjerne opplevd å hørt det utrolige high end utstyret du har lagt frem i lista, skulle gjerne hatt slikt selv.. det måtte vært fantastisk:) Ønsker deg alt det beste videre, vet ikke hva annet jeg kan si... Lykke til Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hva skal man si? Jeg vet faktisk ikke. En ting er sikkert. Jeg blir rørt av omtanken. Takk skal dere ha. Dere er jo også to av de beste vennene jeg har her inne.

    Mvh
    Roysen
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hu-hah....
    Litt av en samling komponenter som listes opp.
    Can`t wait til der kommer bilder av snadderet.
    En ting jeg lurer jeg dog litt på.
    Vi har tidligere sett bilder av særlig stuen, der det ene oppsettet skal stå.
    Men du skriver også om kjeller- og loftsstuer. Hvor store er disse, målt i kvadratmeter?
    Så vidt jeg har skjønt, bør man gjerne ha en viss areal- og volumstørrelse tilgjengelig, når man ønsker såpass fullfrekvent musikkgjengivelse som disse to oppsettene uten tvil vil være kapable til.

    Stå på, Roysen!

    mvh
    Proffen
    Stue, loftstue og kjellerstue ligger rett over hverandre i huset og har omtrent samme areal tilgjengelig. Den største forskjellen er at takhøyden er noe større enn standard i loftstuen, takhøyden er standard i stuen og takhøyden er noe lavere enn standard i kjellerstuen.

    Mvh
    Roysen
    Hva er takhøyden i loftstuen? Har du skrinlagt planene om nytt lytterom på tomten?

    Takk for svar!
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hu-hah....
    Litt av en samling komponenter som listes opp.
    Can`t wait til der kommer bilder av snadderet.
    En ting jeg lurer jeg dog litt på.
    Vi har tidligere sett bilder av særlig stuen, der det ene oppsettet skal stå.
    Men du skriver også om kjeller- og loftsstuer. Hvor store er disse, målt i kvadratmeter?
    Så vidt jeg har skjønt, bør man gjerne ha en viss areal- og volumstørrelse tilgjengelig, når man ønsker såpass fullfrekvent musikkgjengivelse som disse to oppsettene uten tvil vil være kapable til.

    Stå på, Roysen!

    mvh
    Proffen
    Stue, loftstue og kjellerstue ligger rett over hverandre i huset og har omtrent samme areal tilgjengelig. Den største forskjellen er at takhøyden er noe større enn standard i loftstuen, takhøyden er standard i stuen og takhøyden er noe lavere enn standard i kjellerstuen.

    Mvh
    Roysen
    Hva er takhøyden i loftstuen? Har du skrinlagt planene om nytt lytterom på tomten?

    Takk for svar!
    Takhøyden i luftstuen blir 380cm og det blir ikke noe lytte hus i hagen.

    Mvh
    Roysen
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Hu-hah....
    Litt av en samling komponenter som listes opp.
    Can`t wait til der kommer bilder av snadderet.
    En ting jeg lurer jeg dog litt på.
    Vi har tidligere sett bilder av særlig stuen, der det ene oppsettet skal stå.
    Men du skriver også om kjeller- og loftsstuer. Hvor store er disse, målt i kvadratmeter?
    Så vidt jeg har skjønt, bør man gjerne ha en viss areal- og volumstørrelse tilgjengelig, når man ønsker såpass fullfrekvent musikkgjengivelse som disse to oppsettene uten tvil vil være kapable til.

    Stå på, Roysen!

    mvh
    Proffen
    Stue, loftstue og kjellerstue ligger rett over hverandre i huset og har omtrent samme areal tilgjengelig. Den største forskjellen er at takhøyden er noe større enn standard i loftstuen, takhøyden er standard i stuen og takhøyden er noe lavere enn standard i kjellerstuen.

    Mvh
    Roysen
    Hva er takhøyden i loftstuen? Har du skrinlagt planene om nytt lytterom på tomten?

    Takk for svar!
    Takhøyden i luftstuen blir 380cm og det blir ikke noe lytte hus i hagen.

    Mvh
    Roysen
    3,8 meter er rått, har selv ca 206 cm i lytterommet i kjelleren etter at gulv og varme ble lagt. Har du 2,4 meter takhøyde i kjellern?
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Det var tøft å lese om din sykdomshistorie, og veldig hyggelig at du deler den med oss. Ønsker deg lykke til videre med sykdommen og at du får gjennomført dine planer om anleggene.

    Anders
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Tror det er viktig for alle å ha drømmer som gjør at man har noe å strekke seg etter og som gir både hjerte og hjerne det som det innerst inne begjærer. Det viser seg at de som tør å drømme, og deretter jage drømmene sine som om de var fanatiske, er de som virkelig oppnår noe i LIVET. I tillegg vet man kun selv hva disse personlige drømmene er, og de er forskjellig fra person til person (heldigvis!!). Det spiller liten rolle for en selv om dette er gull og glitter, musikk eller annen kultur, forholdet til de nærmeste, fart og spenning, stereoanlegg som kommer så nært virkeligheten at kun virkeligheten er bedre, reiser til alle klodens hjørner (selv om det ryktes at kloden skal være rund). Jeg kjenner deg ikke Roy, men jeg kjenner på at jeg ønsker at drømmene dine måtte gå i oppfyllelse. Lov meg uansett hvordan sykdomsforløpet skulle forløpe, at DU fortsetter å jage dem inntil ditt Dovre faller.

    Jeg reiser i helgen ut av landet og kommer mest trolig ikke tilbake før juli neste år, men jeg sender deg mine beste og sterkeste positive tanker og håper at du og drømmene dine lever når jeg lander på norsk jord igjen. Da drømmene dine innebefatter utstyr jeg selv ikke engang har våget å drømme om, drømmer jeg om at jeg kan komme til deg for å høre noe av dette topputstyret når jeg er i Norge igjen. Hold ut lengre enn lengst Roy, og lykke til med drømmene dine! Grip dagen og ta et enda fastere grep om drømmene.

    Med oppriktig vennlig og varm hilsen
    tBoy
     
    Sist redigert:

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    Sterk lesing Roysen. Lykke til videre med anleggene og sykdommen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nyt hobbyen og prosjektet du nå holder på med til det fulle. Kjekt å høre at dere skal gifte dere til våren. Varme og positive tanker sendes fra Nederland.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det jeg ikke finner igjen, men som jeg vet du har skrevet mye om tidligere, er akustikkbehanding i de ulike rommene.
    Er ståa der den samme som den en gang var, eller er det endringer i planene der?

    mvh
    Proffen
    Når det gjelder akustikk i de tre rommene jeg nå planlegger å spille anleggene har nok akustikkplanene endret seg radikalt. Alle disse tre rommene er også familierom hvor det må gjøres kompromisser med hensyn på akustikkremedier. Derfor er det ikke bestemt hvordan dette skal løses ennå. Jeg kan ikke begynne å se på det før jeg vet hva behovet er og dermed er i stand til å forhandle med husets interiørsjef.

    Jeg har dog gjort en avtale med en av verdens beste akustikere fra Tyskland som sier seg villig til å fly inn til Norge og jobbe med mine tre rom for å kunne optimere de så langt jeg ønsker.

    Mvh
    Roysen
    Hei Roysen

    Godt å se at du fortsatt går "all in" med tre anlegg. Bør nesten tipse musikkterapipublikasjoner om dette synes jeg, det hadde de nok satt pris på.

    Blir nysjerrig på akustiker du har kontakt med. Setter pris på hvis du kan gi navn eller info om dette i tråden eller på PM hvis du har lyst.

    Mvh Atle
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Vi har formidlet kontakten med Rainer Weber fra Kaiser Acoustics, de som produserer Kaiser Kawero høyttalere. Som vi importerer.

    Vi kan selvsagt være behjelpelige med dette, de har også akustiske remedier. Bare å ta kontakt.

    Mvh
    JP
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    trist..
    ikke noe tilbud feks i USA?
    ofte når det norske tilbudet butter, finnes det alternativer i utlandet.....ikke så mye å tape på det...
    mvh
    Leif
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    De beste ønsker herifra Roysen, har alltid hatt sansen for kvalitesnivået du har lagt deg på, ryggrad har du masse av så stå på videre, håper du får realisert alle hifi ønsker fremover, og ikke minst Gratulerer med planlagt giftemål

    mvh
    Jostein
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    trist..
    ikke noe tilbud feks i USA?
    ofte når det norske tilbudet butter, finnes det alternativer i utlandet.....ikke så mye å tape på det...
    mvh
    Leif
    +1, USA ligger vel i verdenstoppen når det gjelder overlevelsesratene for kreft. Kanskje greit å investere så mye som mulig i helsevesnet der.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Vi har formidlet kontakten med Rainer Weber fra Kaiser Acoustics, de som produserer Kaiser Kawero høyttalere. Som vi importerer.

    Vi kan selvsagt være behjelpelige med dette, de har også akustiske remedier. Bare å ta kontakt.

    Mvh
    JP
    Takk! Kaiser Acoustics har mange flotte løsninger ja.

    Fantastiske rom designer de og.

    crop__171999__1600.jpg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Roysen,

    først til rent hifi-tekniske ting: I det Atma-Sphere baserte anlegget er jeg litt usikker på om forsterkerne vil få optimale vilkår med høyttalerne du har valgt. OTL er ekstremt kilne på lastvariasjoner, selv om du løfter hovedbyrden av forsterkerne med aktive sub'er. Jeg tenker du kanskje burde vurdere om dette vil kunne få utilsiktede, lydmessige konsekvenser.

    Til livssituasjonen er det vel å si at det er fint du har en interesse som holder deg gående. Er ellers enig med LMC i at det kunne være en mulighet for å sjekke internasjonalt om det finnes gode alternativer til norsk helsevesen. Kanskje kan man leve med ett anlegg i stedet for tre, om det skulle komme til å koste litt i meste laget med behandling. Jeg har hørt om folk som har fått flere ekstra år etter å ha oppsøkt internasjonal ekspertise på feltet.

    Lykke til!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Hei Roysen

    Jeg kjenner ikke deg men koser meg med tråden din, syntes det er mange useriøse folk her men liker målet dit.
    Sterk lesing av din sykdomshistorie, kjenner litt til det da vi også har hatt kreft i nærmeste familie. Veldig godt at du har Hifi innteressen som kan dra dine tanker over på noe annet.
    Håper du kommer i mål med dine oppsett, og vi andre kan bare drømme om hvordan det vil høres ut.
    Sender deg mange varme tanker. Stå på, og lykke til videre.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Enig med Leif.
    Forferdelig sort denne kreften.
    Viss du ikke har undersøkt alternative metoder så ville jeg laggt ned litt innsats på det området.
    Tyskerene har vel også mye spennende som nødvendigvis ikke norske leger vet eller bryr seg om.

    Nå vet jeg ikke hva du eventuellt kan få i deg av føde,men vil ivertfall anbefale deg på det sterkeste å tenke økologisk frukt og grønnsaker viss det er mulig å få det i kroppen din.Kombiner med det du føler du klarer av frisk luft og hold kroppen i bevegelse så blodet får jobbe.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Til Atle T:

    b_0_0_0_10_images_content_boulevard_14-10-24_kaiser_14-10-16_Kawero_002.jpg

    Slik ser demo/lytterommet til R. Weber ut i dag.
    Men nå skal vi ikke kuppe tråden til Roysen, dette kom opp mht hvem som evt. skal hjelpe han med akustikk.

    JP
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn