Roysens Furtebu - Del 2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Atma-Sphere generelt sett er noe for seg, ikke minst fordi de har bragt stabilitet av flere slag også til OTL-forsterkere.
    Og, det er klart at med flere hundre Watt til rådighet, vil de alltid være mer tolerante over lastvariasjoner. Har (selvsagt) ikke hørt disse mastodonter, har kun hatt gleden av å leke med en av de mindre effekttrinn fra samme produsent. Drøye 30 Watt er ikke mye å banke i bordet med i forhold til det vi snakker om her... :)

    Uansett; Atma-Sphere OTL låter helt urimelig gjennomsiktig, vakkert og elegant, men på generelt grunnlag kan man uansett si at OTL-prinsippets akilleshæl er nettopp variasjoner i last, uansett hva produsenten måtte hevde i sakens anledning. Den forsterkeren jeg testet fra samme produsent, hadde også følgende påstand med seg fra fabrikk:
    And because it utilises decades-proven patented handwired circuitry, it is stable with any load and both performs and sounds better than any single-ended amplifier ever produced, let alone conventional push-pull designs. Its fully-balanced design and proven class-A triode operation make the S-30 the ideal choice for the discriminating audiophile.
    ...stable with any load... Reklameavdelingen sier altså de merkeligste ting. Den aktuelle forsterkeren spilte muligens, som de sier, "better than any single ended amplifier... osv, gitt at den fikk stabil høy impedans å spille på. Faktum er at jo selv med en lettdreven Klipsch, gikk forsterkeren fullstendig på trynet, ettersom denne har alt annet enn stabil og høy impedans. Jeg kan love at det den da leverte ikke var bedre enn single ended forsterkere jeg har hørt, altså...

    Så jeg tror nok fortsatt at skal man oppleve Atma-Sphere's utrolige magi (for den er der!!), bør man nok være temmelig bevisst på hva man lar den spille på. Og jeg tror at med det arsenalet av rør disse forsterkerne har, bør man også sjekke ventilasjon og energigjenvinning, samt rørbudsjettet i overskuelig fremtid.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Håper jeg ikke bryter noen bransje regler på forumet med å svare på dette. Da får moderator bare slette mitt svar og jeg beklager i så fall på forhånd.

    Jeg er helt enig med deg og dine betraktninger av last og matching av S-30, den matches med riktige høyttalere for å spille "magisk". Men når den matches riktig...... Feks quad esl63, Merlin, div Zu modeller m.fler, først da er den vanedannende OTL lyd signaturen der! Har lest den påstanden du qoutet her, og syntes også den er på litt tynn is.

    Dette "problemet" avtar etterhvert som man klatrer oppover i Atma-Sphere hirakiet. Og jeg mener(og er ikke alene om det) at man har ikke hørt hva disse forsterkerene kan før de spiller sammen med en av A.S sine egne preamper(og som et minimum med en balansert preamp). I følge R.Karsten(Atma-Sphere) er ikke dette last "problemet" et tema med MA-3. Jeg har dessverre aldri testet MA-3, så her kan jeg ikke annet en å stole på mannen bak designet av forsterkeren.

    Beklager litt O.T Roysen!
    Mvh
    Kjetil
    Ikke OT i det hele tatt. Dog har jeg inntrykket av at Atma-Sphere forforsterkere ikke er helt på høyde med effekttrinnene.

    Mvh
    Roysen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.222
    Torget vurderinger
    2
    Håper jeg ikke bryter noen bransje regler på forumet med å svare på dette. Da får moderator bare slette mitt svar og jeg beklager i så fall på forhånd.

    Jeg er helt enig med deg og dine betraktninger av last og matching av S-30, den matches med riktige høyttalere for å spille "magisk". Men når den matches riktig...... Feks quad esl63, Merlin, div Zu modeller m.fler, først da er den vanedannende OTL lyd signaturen der! Har lest den påstanden du qoutet her, og syntes også den er på litt tynn is.

    Dette "problemet" avtar etterhvert som man klatrer oppover i Atma-Sphere hirakiet. Og jeg mener(og er ikke alene om det) at man har ikke hørt hva disse forsterkerene kan før de spiller sammen med en av A.S sine egne preamper(og som et minimum med en balansert preamp). I følge R.Karsten(Atma-Sphere) er ikke dette last "problemet" et tema med MA-3. Jeg har dessverre aldri testet MA-3, så her kan jeg ikke annet en å stole på mannen bak designet av forsterkeren.

    Beklager litt O.T Roysen!
    Mvh
    Kjetil
    Finner det fullstendig naturlig at høyere effekt har større evne til å drive noe tyngre last, også selv om man benytter OTL-kretser.

    Men det er en ting verken konstruktøren eller noen annen kan prate seg forbi, og det er at rørforsterkere primært er spenningsforsterkere, og er mindre gode på rå strømleveranse. Ved fallende impedans er det jo slik at høyttalerne på sett og vis "åpner krana", forsterkeren må fylle etter med strøm, for å opprettholde "trykket", dvs. spenningen. Dette er årsaken til de mer konvensjonelle rørforsterkernes trafoer på utgangene, rørene ser dermed ikke lasten direkte, de ser en tipasset trafo, som hjelper dem å holde "trykket oppe" ved fallende impedans. OTL mangler denne fasiliteten, og blir dermed betydelig mer avhengige av stabil, høy motstand.

    Så har altså Atma-Sphere kjørt en nærmes outrert løsning med en bråte med rør, som skal klare også strømleveranse nok til å drive fallende motstand / impedans. Spørsmålet jeg stiller meg (uten å vite svaret, selvsagt) er hva dette gjør med presisjon og generell stabilitet / kvalitet på produktet. Samtidig er det et annet prinsipp jeg synes låter like overjordeisk som OTL, og det er såkalt interstage (altså trafokoblede forsterkere). I cost-no-object løsninger lik de trådstarter ønsker seg, synes jeg nok han bør vurdere også om det kunne være like smart å gå for en ultimat interstage løsning, med ekstremt lettdrevne høyttalere, for ultimat lydmessig opplevelse.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Hei, Håkon,

    Når vi først er inne på tips hadde jeg satt pris på om du kastet inn konkrete produkter i diskusjonen. Hvilke forsterkere hadde du i tankene mhp interstage trafoer? Det hadde hjulpet meg mye i søket etter absolutt lydnirvana. Jeg har allerede falt for LAMM ML3 SET Triode klasse A og Zanden Audio Chouku SET Triode klasse A og Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference 800 Mono Amplifiers Push-Pull Triode klasse A.

    i tillegg vil jeg legge til at i min verden er den mest korrekte tilnærmingen til valg av høytalere og forsterkere at man velger høytalere først fordi dette er komponenten som har størst påvirkning på lydkvaliteten fra anlegget og komponenten som har størst kompromisser mhp lydkvalitet. Når man har valgt høytaler må man velge forsterkere som er i stand til å drive høytalerne uten å blunke og som sammen med forforsterkeren tilfører høytalerene og rommet den lydkarakteren som trengs for å oppnå den lydsignaturen man ønsker fra det totale anlegget. Jeg synes altså det blir bakfrem å velge en forsterkerteknologi først (lav utgangseffekt) og deretter finne en høytaler sim passer til (lettdreven).

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det ble kanskje nevnt en gang tidligere, men finns der en "master plan" bak de tre oppsett?

    Jeg mener er målet å ha tre helt forskjellige lydsignaturer eller blir det heller 3 forskjellige tilnærminger til samme idealet?

    Har ikke så mye erfaringer med dette og jeg er ikke sikkert om det går an å snakke om "helt forskjellig" i forbindelse med ultra high-end oppsett. Forskjellige "flavours" treffer det kanskje bedre?

    Mao. blir det klassikkloft, jazzstue og rockekjeller? :)
    Det er mange som har spurt hvorfor jeg har valgt tre anlegg med like høytalerprinsipper som vil lyde nokså likt. Da kan jeg jo i stedet velge bare et anlegg og gå fullt for dette ene anlegget. Vel for det første synes jeg at dynamiske høytalere låter overlegent best og at f.eks. elektrostater og horn sammenligningsvis har for mange kompromisser. Samtidig er jeg av typen som liker både transistor- og rør- elektronikk og finner at de kan lyde nokså ulikt selv blant de aller beste konstruksjonene. Så min intensjon har hele tiden vært å jobbe frem to anlegg hvor begge var basert på dynamiske høytalere men hvor de lydlige forskjellene er basert på de ulike lydsignaturene fra den beste rørteknologien i det ene anlegget og den beste transistorteknologien i det andre anlegget. Det er likevel slik at det er høytalerne som er det viktigste. Jeg plukker først ut de høytalerne jeg liker best og deretter finner forsterkere som kan drive disse høytalerne. Vurdering av forsterkervalg inneholder også hvordan høytalerens lydsignatur vil matche ulike transistor- og rør- forsterkere. Det jeg har funnet er at Rockport Technologies Arrakis II og Tidal Audio La Assoluta er de to bestelydende høytalerne i forhold til mine preferanser og har valgt disse som mine referansehøytalere. Rockport Arrakis lyder ganske rikt og varmt i utgangspunktet og matcher derfor best sammen med det beste av relativt nøytralylydende transistorelektronikk mens Tidal Audio har en lydsignatur som heller mer mot det lyse og nøytrale og derfor er en bedre match med det beste av relativt varmtlydende rørelektronikk. Ideen om det tredje anlegget dukket opp etter hvert når interiørsjefen ikke ønsket utseendet og størrelsen av mine to utvalgte høytalere i den stuen vi skulle ha som daglige bruksstue og underholde gjester i. Mens planene om lyttehuset i hagen forelå var det stuen i første etage som var planlagt til et slikt foremål. Nå som lyttehuset er skrinlagt har vi blitt enige om at det blir kjellerstuen som skal være til dette foremålet for å få plass til alle anleggene. Det tredje anlegget skal være min kjæres anlegg der hun kan høre sin musikk og hvor vi kan spille for gjester i sosiale sammenkomster samtidig som høytalerne ikke er større enn at de kan integreres i en slik normal stue i henhold til min kjæres smak også. Siden dette anlegget også vil bli brukt mye av meg er kravet til lydkvalitet i dette anlegget like stor som i de andre anleggene men høytalernes størrelse vil altså være mer begrenset. Derfor falgt valget på Magico Q7. Mange ulike hensyn ble tatt før en samlet besluttning førte til valget av transistorelektronikk i det tredje anlegget. Først og fremst var markedets overvekt av forsterkeralternativer som frister meg.

    Dette er altså årsaken og tankegangen blant valget av de tre anleggenes høytalere og forsterkere.

    Til slutt må jeg legge til at Tidal Audio La Assoluta kun leveres som et komplett system fra produsenten med RIAA, forforsterker delefilter, effektforsterkere, høytalere og kabler med installasjon og kalibrering hos kunden med samarbeidspartnere fra produsentene fra utstyret høytalerne leveres med. Jeg har jo et ønske om rørteknologi i elektronikken i dette anlegget. Tidal Audio insisterer dog på transistorelektronikk. Av den grunn blir det et sett av hver her som alternativer til dette anlegget.

    Listen nedenfor er en gjentakelse fra tidligere i tråden hvor resten av anleggene også er oppgitt. For de som er nysgjerrige på det og ikke har lest det, kan drt være verdt å lese tilbake. Innlegg #61 i denne tråden.

    Så jeg vet ikke helt om alle fikk det med seg (Håkon), men dette er valgene en gang til:

    LOFTSANLEGG
    Effektforsterkere:
    FM Acoustics Resolution Series 118 (Diskant/Mellomtone/Mellombass)
    Goldmund Telos 5000 (Bass)
    Master Audio Systems Helius (Subwoofere)
    Høytalere:
    Rockport Technologies Arrakis II Loudspeakers
    2x Wilson Audio Thor's Hammer Passive Subwoofere

    STUEANLEGG
    Effektforsterkere:
    LAMM Industries ML3 Signature Mono Amplifiers (Diskant/Mellomtone/Mellombass)
    Zanden Audio Chouku (Bass)
    Tube Resesrch Labs Platinum Golden Triode Reference 800 Mono Amplifiers (Dypbass)
    Tidal Audio Rumos (Diskant/Mellomtone/Mellombass)
    Krell Master Reference Amplifiers (Bass)
    Sovereign Audio THE SOVEREIGN (Dypbass)
    Høytalere:
    Tidal Audio La Assoluta
    Tidal Audio La Assoluta Drumtower Passive Basstårn

    KJELLERANLEGG:
    Effektforsterkere:
    darTZeel NHB-458 Mono Amplifiers (Diskant/Mellomtone/Mellombass)
    Dynaudio Arbiter Mono Amplifiers (Bass)
    Høytalere:
    Magico Q7
    2x Magico QSub-18 Aktive Subwoofere

    Til slutt må jeg også legge til at forsterkerne Zanden Audio Chouku kun er laget i et eneste par på spesialbestilling til en kunde i Hong Kong. Den er basert på et særdeles sjeldent NOS utgangsrør som Zanden Audio ikke har funnet flere eksemplarer av. Zanden Audio sier derfor at de ikke kan produsere et slikt sett til meg. Dersom dette viser seg å være realiteten vil Atma-Sphere MA-3 Mk.3.2 ta dens plass i Stueanlegget som fast inventar.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Et selskap jeg har hørt forsterkerne fra i Munchen som interesserer meg like mye som S.A. Lab Erato er Aries Cerat fra Kypros. Modellene Exsequor Reference og Contremo Reference kunne jeg nok ha levd lykkelig med.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Her tror jeg noen andre må trå til. Jeg kjenner ikke den presise definisjonen.

    Mvh
    Roysen
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Cruiser, når roysen skriver dynamiske høyttalere, så er min forståelse at han snakker om htt med tradisjonelle dynamiske drivere, altså ikke elektrostater osv. Det er snakk om driverprinsipp her altså.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.222
    Torget vurderinger
    2
    Hei, Håkon,

    Når vi først er inne på tips hadde jeg satt pris på om du kastet inn konkrete produkter i diskusjonen. Hvilke forsterkere hadde du i tankene mhp interstage trafoer? Det hadde hjulpet meg mye i søket etter absolutt lydnirvana. Jeg har allerede falt for LAMM ML3 SET Triode klasse A og Zanden Audio Chouku SET Triode klasse A og Tube Research Labs Platinum Golden Triode Reference 800 Mono Amplifiers Push-Pull Triode klasse A.

    i tillegg vil jeg legge til at i min verden er den mest korrekte tilnærmingen til valg av høytalere og forsterkere at man velger høytalere først fordi dette er komponenten som har størst påvirkning på lydkvaliteten fra anlegget og komponenten som har størst kompromisser mhp lydkvalitet. Når man har valgt høytaler må man velge forsterkere som er i stand til å drive høytalerne uten å blunke og som sammen med forforsterkeren tilfører høytalerene og rommet den lydkarakteren som trengs for å oppnå den lydsignaturen man ønsker fra det totale anlegget. Jeg synes altså det blir bakfrem å velge en forsterkerteknologi først (lav utgangseffekt) og deretter finne en høytaler sim passer til (lettdreven).

    Mvh
    Roysen
    Roysen,

    Jeg har mye sans for den tilnærmingsmåten du skisserer over her. Nå vil det dessverre bli en del smak og behag knyttet til slike forslag, men jeg kan uansett gjerne legge inn et par forslag jeg mener ville være gode alternativer. Du har jo tidligere sjekket ut mulighetene til å la LMC / Sluket gjøre grunnkonstukskjonene, disse har nok anlegg i den retningen jeg tenker meg ville kunne gi ekstremt gode musikkopplevelser.

    Jeg forstår på den annen side at du ikke er særskilt glad i hornkonstruksjoner, og dette begrenser høyttalervalget en del, i lag med laveffekts interstage forsterkere. For uansett om du aller helst ville velge en høyttaler først, kommer vi uansett til det punktet at noen (deriblant meg) opplever at interstage (og OTL, for den del) kan låte helt magisk i lag med rett last.

    Ergo tenker jeg å peke på Audio Note. Andy Grove's finpuss av topproduktene herfra innehar denne ubeskrivelige "flyt" som man opplever kun unntaksvis fra audioutstyr. Av enkelhets hensyn bør dermed også Audio Note høyttalere benyttes, en enkel konstruksjon som stiller overraskende mange avanserte konstruksjoner i skyggen. Det kan se nesten latterlig ut at disse høyttalerne koster det de gjør, men når du lytter til dem, vil man etter hvert forstå sammenhengen.

    Audio Note
    Audio Note
    Audio Note

    http://www.audionote.co.uk/articles/reviews/PDF_HT05_Audio_Note_engl.pdf

    En annen konstruksjon jeg holder for å være noe av det mer fantastiske som er laget, er The Lars
    Fortsatt anser jeg AN-E høyttalere for å være en glimrende match til dette.

    Skal du ha ekte fulltone, bør selvsagt sub-woofere være en del av en slik pakke, selv om dette ikke nødvendigvis må til for å gi en fullstendig unik musikkopplevelse i rom opptil ca. 40 m2. Jeg er tilhenger av enkelhet som en av flere veier å gå på veien til musikalsk nirvana gjennom lytting på hifi-utstyr. Litt for ofte opplever jeg at for mange elementer, for mye bokser, og for mange variabler kommer i veien for musikken, i stedet for å åpne opp. Om jeg skulle legge planer for 3 anlegg i 3 rom, ville nok jeg personelig satset på et strippet anlegg, top of the line, men uten for mange variabler. Kilde, interstage, enkle høyttalere.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Har hørt Audio Note i Horten når de har vært tilstede, men ikke blitt helt overbevist. Tror det bor mer i boksene deres enn hva de har prestert i de små hotellrommene de har benyttet.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Cruiser, når roysen skriver dynamiske høyttalere, så er min forståelse at han snakker om htt med tradisjonelle dynamiske drivere, altså ikke elektrostater osv. Det er snakk om driverprinsipp her altså.
    Det skjønte jeg også, men han spurte etter en definisjon. Så presis klarer ikke jeg å være.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har dessverre ikke hørt Audio Note noen gang, men jeg har hørt Kondo flere ganger på messer. De har naturlig nok da ikke spilt på Audio Notes høytalere. Audio Note og Kondo var vel et selskap en gang som skilte lag og er vel i dag bitre fiender. Britiske Audio Note drives vel i dag av dansken Peter Quadrup. Hvem Andy Grove er aner jeg ikke. Kanskje du kan hjelpe meg.

    Jeg har satt opp Kondo (som jeg anser som orginalen hvor Audio Note bare er en kopi) på den samme listen over alternativer som Atma-Sphere. Kondo er nok litt lenger unna å bli en realitet fordi de ikke er i stand til å drive høytalerne jeg har valgt.

    dersom jeg skulle valgt som du foreslår med forsterkere med lavt utgangseffekt først og deretter høytalere som passer til ville jeg nok havnet blant disse:
    - LAMM Industries ML3 Signature
    - Kondo Gakuon
    - Wavac Audio SH-833 Mk.II
    - Silbatone Acoustics P300 Signature
    - Audio Tekne TM-9502
    - Airtight ATM 2001
    - Cary Audio CAD-1610SE
    - S.A. Lab Erato
    - Cerat Aries Reference Exsequor
    - Ypsilon Electronics PST-100 Ultimate
    - Zanden Audio Model 9600

    - Avantgarde Acoustics Trio Classico m/Basshorn
    - Acapella Spharon Excalibur
    - Magico Ultimate 3
    - Martin Logan Statement Evolution II
    - Sound Lab Majestic One

    Som man ser er det ofte slik at toppmodellene til høytalerprodusentene man normalt ville valgt til slike forsterkere også krever mer av forsterkerne enn de klarer å levere. Det innebærer slik jeg ser det at man må kompromisse på mer enn høytalerprinsipp for å kunne benytte slike forsterkere evt begi seg ut på DIY.

    Edit: Ser at Andy Grove var Peter Quadrups sjefsdesigner i Audio Note, men at han nå jobber for Quad. Audio Notes og Quads høytalere virker nokså langt fra hva jeg kunne tenke meg, men jeg hadde selvsagt ikke hatt noe i mot en lytt. Slik jeg har lært disse høytalerne å kjenne har de en nærmest relgiøst vakker mellomtone, men dessverre ikke så mye mer. Arrester meg gjerne dersom jeg tar feil.

    The Lars er også særdeles spennende forsterkere. De har nok fløyet under min radar fordi de pr definisjon er integrerte forsterkere.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Kan jeg spørre om hva du nå har i hus av komponenter og hva som er på vei inn (allerede bestilt)?
    Hvem av de 3 anleggene tror du blir ferdigstilt først?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Cruiser, når roysen skriver dynamiske høyttalere, så er min forståelse at han snakker om htt med tradisjonelle dynamiske drivere, altså ikke elektrostater osv. Det er snakk om driverprinsipp her altså.
    Takk, greit å få klarlagt slik at man ikke snakker forbi hverandre, jeg og kanskje flere andre vil legge mer i "dynamiske høyttalere" enn bare driverprinsipp
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.222
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har dessverre ikke hørt Audio Note noen gang, men jeg har hørt Kondo flere ganger på messer. De har naturlig nok da ikke spilt på Audio Notes høytalere. Audio Note og Kondo var vel et selskap en gang som skilte lag og er vel i dag bitre fiender. Britiske Audio Note drives vel i dag av dansken Peter Quadrup. Hvem Andy Grove er aner jeg ikke. Kanskje du kan hjelpe meg.

    Jeg har satt opp Kondo (som jeg anser som orginalen hvor Audio Note bare er en kopi) på den samme listen over alternativer som Atma-Sphere. Kondo er nok litt lenger unna å bli en realitet fordi de ikke er i stand til å drive høytalerne jeg har valgt.

    dersom jeg skulle valgt som du foreslår med forsterkere med lavt utgangseffekt først og deretter høytalere som passer til ville jeg nok havnet blant disse:
    - LAMM Industries ML3 Signature
    - Kondo Gakuon
    - Wavac Audio SH-833 Mk.II
    - Silbatone Acoustics P300 Signature
    - Audio Tekne TM-9502
    - Airtight ATM 2001
    - Cary Audio CAD-1610SE
    - S.A. Lab Erato
    - Cerat Aries Reference Exsequor
    - Ypsilon Electronics PST-100 Ultimate
    - Zanden Audio Model 9600

    - Avantgarde Acoustics Trio Classico m/Basshorn
    - Acapella Spharon Excalibur
    - Magico Ultimate 3
    - Martin Logan Statement Evolution II
    - Sound Lab Majestic One

    Som man ser er det ofte slik at toppmodellene til høytalerprodusentene man normalt ville valgt til slike forsterkere også krever mer av forsterkerne enn de klarer å levere. Det innebærer slik jeg ser det at man må kompromisse på mer enn høytalerprinsipp for å kunne benytte slike forsterkere evt begi seg ut på DIY.

    Mvh
    Roysen
    Som nevnt vil slike diskusjoner basere seg veldig mye på smak og behag, så jeg går ut fra at vi ikke ville endt opp med samme utstyr, selv om vi satt med de samme ressurser til rådighet... :)
    Det sagt, alt du lister opp av utstyr, er uansett top notch, riktig satt opp og kombinert vil det garantert bli fantastiske resultater.

    Litt info om Audio Note / Kondo

    Peter Qvortrup og Kondo-San skilte lag av ymse årsaker for mange år siden, og det er vel ikke feil å si at Audio Note UK rappet med seg konstruksjonene fra Kondo-San. Siden den gang har mye vann rent i havet, Kondo er død, og Andy Grove har jobbet for Audio Note i mange år som sjefskonstruktør. Han er en av de med størst kyndighet innen konstruksjon av rørkretser i verden i dag, og han har fullstendig revidert de opprinnelige Kondo-konstruksjonene. Det er derfor ikke lengre snakk om original / kopi, men to forskjellige originaler, selv om opphavet er det samme.

    Audio Note har også overtatt de grunnleggende høyttalerkonstruksjoner fra Peter Snell (også han død for mange år siden), og har siden det finpusset og foredlet disse i nært samarbeid med SEAS i Moss. De har fin impedanskurve og er meget lettdrevne.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Takk Håkon,

    Nyttig info om Audio Note. Siden jeg kjenner Kondo best og trodde Audio Note mest var kopier skal jeg sette meg mer inn i produktene til Audio Note.

    I den forbindelse kunne jeg tenke meg å spørre hvilke Audio Note komponenter du ville satt sammen i et anlegg hvor man ønsket så få kompromisser som mulig og budsjett egentlig ikke var et tema.

    Siden jeg ser at Andy Grove også er involvert for Quad er det naturlig å spørre hva du synes om Quad høytalere sammenlignet med Audio Note og om de er noe du kunne tenke deg sammen med Audio Note elektronikk i ditt ultimate anlegg i stedet for høytalere fra Audio Note.

    Siden vi var inne på Atma-Sphere og OTL kunne jeg også tenke meg å spørre om du har erfaringer å dele mhp lyden og stabiliteten av OTL forsterkerne til Judd Barber fra Joule Electra. De er mitt alternativ til Atma-Sphere selv om sistnevnte er mine favoritter pga sin enorme hurtighet som jeg gjerne hadde sett kombinert med Soulution forsterkere til bassen i et bi-amp oppsett f.eks. til Magico Q7 eller Zellaton Statement.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det jeg har lyst til å nevne i forbifarten i denne tråden nå er rørforsterkerne jeg har valgt i stueanlegget. Til å drive diskant, mellomtone og mellombass har jeg valgt referansemonoblokkene til LAMM Industries. Har du hørt noen av forsterkerne fra den produsenten Håkon? De er min hellige gral med hensyn på SET rørlyd. Audio Note kunne tatt plassen til LAMM forsterkerne i det anlegget, men jeg har foreløpig valgt LAMM.

    Jeg kunne tenkt meg at de som vet (sannsynligvis ikke mange, men en holder) kunne fortelle litt om de lydlige forskjellene på LAMM og Audio Note samt Kondo og Audio Note. Det er nok mellom disse tre det står for de forsterkerne jeg snakker om i dette innlegget. De skal altså drive diamant elementene i Tidal høytalerne samt deres ceramiske mellombasselementer.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Kan jeg spørre om hva du nå har i hus av komponenter og hva som er på vei inn (allerede bestilt)?
    Hvem av de 3 anleggene tror du blir ferdigstilt først?
    Det er for tidlig ennå. Som du ser er fremdeles prosessen hvor jeg skal bestemme hvilke komponenter jeg skal ha ikke avsluttet ennå.

    Mvh
    Roysen
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Wadia, Q7 og arbiter, samt TRL preamp i tillegg til conniseur pre er vel noe?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Den TRL forforsterkeren skal forresten bygges om fra preamp til et aktivt delefilter.

    Mvh
    Roysen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.222
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg har lyst til å nevne i forbifarten i denne tråden nå er rørforsterkerne jeg har valgt i stueanlegget. Til å drive diskant, mellomtone og mellombass har jeg valgt referansemonoblokkene til LAMM Industries. Har du hørt noen av forsterkerne fra den produsenten Håkon? De er min hellige gral med hensyn på SET rørlyd. Audio Note kunne tatt plassen til LAMM forsterkerne i det anlegget, men jeg har foreløpig valgt LAMM.

    Jeg kunne tenkt meg at de som vet (sannsynligvis ikke mange, men en holder) kunne fortelle litt om de lydlige forskjellene på LAMM og Audio Note samt Kondo og Audio Note. Det er nok mellom disse tre det står for de forsterkerne jeg snakker om i dette innlegget. De skal altså drive diamant elementene i Tidal høytalerne samt deres ceramiske mellombasselementer.

    Mvh
    Roysen
    Roysen,

    Jeg har dessverre lite erfaring med Lamm effekttrinn, men har hatt en pre i anlegget ved et par anledninger, og den var kort sagt helt fantastisk. Å beskrive forskjeller mellom Lamm og Audio Note lydfilosofi blir fort veldig subjektivt og dermed upresist, slik jeg opplever det, er at Lamm går mot større presisjon, mens AN er mer "magiske" og gripende i sin fremstilling av musikken. For meg kommer den "sitrende nerven" mer gjennom i et AN anlegg, mens det ikke nødvendigvis er like total presisjon i alle ledd i sistnevnte. For øvrig ligger Lamm en del over AN i ren mekanisk kvalitet, de ser ut til å være bygget for militært bruk, oppleves å kunne vare evig.

    Skal AN drive Tidal tror jeg nok du bør ha de med størst effekt (hvilket vil si i omårdet 40 W / kanal), med andre ord Gaku-On. Har dessverre ingen kjennskap til Tidal, så jeg aner ikke noe om en eventuell match / mismatch her.

    Skulle jeg selv sette sammen min absolutte AN-linje (uavhengig av pris), ville jeg faktisk valgt 300B-variantene på effektsiden, sammensetningen ville nok blitt ca denne:

    Kilde: DAC 4.1 signature (drivverk fra Metronome)
    Pre: M10 (3 boks forforsterker, hvorav 2 bokser er strømforsyning til hhv. venstre og høyre kanal)
    Power: Kegon monoblokker, parallell 300B interstage
    Høyttalere: AN-E Sogon
    Kabler, for de som bryr seg :) : Jeg ville faktisk benyttet Chord Cables toppmodeller på signal og høyttalersiden.
    Så ville jeg vurdert å gå for en regenerering av strømmen via f.eks. PS10 Powerplant i nødvendig antall.

    Som du ser, dette er bare min smak, og mitt syn på hvordan legge fram musikken på silkeseng, jeg tror ikke dette er svaret for alle, antakelig heller ikke for Roysen, men dette var vel mine 5 minutes of fame, kanskje... :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det jeg har lyst til å nevne i forbifarten i denne tråden nå er rørforsterkerne jeg har valgt i stueanlegget. Til å drive diskant, mellomtone og mellombass har jeg valgt referansemonoblokkene til LAMM Industries. Har du hørt noen av forsterkerne fra den produsenten Håkon? De er min hellige gral med hensyn på SET rørlyd. Audio Note kunne tatt plassen til LAMM forsterkerne i det anlegget, men jeg har foreløpig valgt LAMM.

    Jeg kunne tenkt meg at de som vet (sannsynligvis ikke mange, men en holder) kunne fortelle litt om de lydlige forskjellene på LAMM og Audio Note samt Kondo og Audio Note. Det er nok mellom disse tre det står for de forsterkerne jeg snakker om i dette innlegget. De skal altså drive diamant elementene i Tidal høytalerne samt deres ceramiske mellombasselementer.

    Mvh
    Roysen
    Jeg har ikke hørt Lamm produkter,og heller ikke Kondo utenom en IO pick-up jeg hadde,men den pick-upen ble slik jeg forstår skiftet all innmat i så den tilsvarte en IO II fra Audio Note UK. Forresten mulig jeg har Kondo trafoer i en Dynavector DV6A step-up jeg har,men jeg er faktisk ikke helt sikker. Kondo var en mester med tanke på trafoer og kondensatorer.Kretsene og rørene han brukte har han vel også selv sagt er ganske ordinere,men at det var de ekstremt gode trafoer og kondiser som gjorde at han skillte seg ut.
    På dette nivået er det nok få forunt å ha sammenlignet opp mot hverandre,og selv om der er de som har gjort det så får du fortsatt kun subjektive meninger fra personer som kanskje lytter ulikt deg selv.

    Slik jeg fortår deg så har du ikke muligheten å reise rundt å lytte på ting med tanke på din helsetilstand? Men viss du har muligheten så er det det jeg på det sterkeste ville anbefalt.
    Prøve å stikke en tur innom Sluket,LMC,og så videre rundt i verden,for eksempel avtale med AN UK for å høre et komplett topp oppsett derfra. Det hadde nok blitt en mye enklere og billigere måte å finne drømmeoppsettet på enn det å gjette seg frem til hvordan ting matcher.For etter min erfaring så blir det dessverre gjetting det å spå totalresultat av diverse ulike komponenter satt sammen. Men dette regner jeg med du vet godt selv også :)

    Det sagt så digger jeg det Audio Note UK holder på med.Sett bort fra at jeg synes topp-produktene deres er hinsides for dyre.
    Har eid ting som en eldre Audio Note M8 forforsterker med riaa,IO Gold pick-up,S8 step-up,sølvtrafoer i effektforsterker som er ca 3-4.øverst innen deres trafosegment, og jeg har ikke vert borti andre produkter som graver så dypt inn i innspillingene og musikken.
    Men med AN UK vil jeg påstå at man først og fremst må vere genuint musikkinteresert. Viss mer av hovedvekten er med tanke på å oppnå gode lydparameter så mener jeg topp-produktene til AN har for lite egenkarakter til å imponere eller skille seg ut fra mengden.Med topp AN produkter henger det sånn sammen og har en så naturlig oppløsning at man ikke tenker oppløsning,bass,detaljer,osv. men man hører formidling,instrument og stemmer.
    Når ting har for dårlig oppløsning og for mye egenkarakter,det er da hjernen begynner å tenke lyd,bass,diskant,detaljert,lyd-detaljer,osv.
    Ivertfall er dette min egen konklusjon så langt. Og begge deler er selvsagt helt greit. Man bør bare helst tidlig finne ut vilken leir man er i selv og velge utifra det.

    Audiofederation er kanskje litt inne på det samme med sin "Heart and mind rating" . De skriver litt om nettopp topp LAMM og Audio Note UK produkter: Heart and Mind Ratings of Common High-end Audio Gear - Audio Federation
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har lyst til å forsøke å sette seg inn i min situasjon her? Kanskje noen kunne synes det var gøy å plukke ut forsterkere til de anleggene jeg har plukket ut med de øvrige komponentene jeg har valgt i innlegg #16? Jeg håper da på begrunnede valg, men det er ikke nødvendig da slike valg handler om lyd som er høyst subjektivt. Kanskje noen også kunne syntes det er gøy å sette opp egne platespiller kombinasjoner i anleggene mine i innlegg #16 med de øvrige komponentene som jeg har valgt. Med forsterkere mener jeg da enten kombinasjon av forforsterker og effektforsterker eller bare effektforsterker. Med platespiller kombinasjon mener jeg platespiller, tonearm, pickup og RIAA.

    Mvh
    Roysen
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har lyst til å forsøke å sette seg inn i min situasjon her? Kanskje noen kunne synes det var gøy å plukke ut forsterkere til de anleggene jeg har plukket ut med de øvrige komponentene jeg har valgt i innlegg #16? Jeg håper da på begrunnede valg, men det er ikke nødvendig da slike valg handler om lyd som er høyst subjektivt. Kanskje noen også kunne syntes det er gøy å sette opp egne platespiller kombinasjoner i anleggene mine i innlegg #16 med de øvrige komponentene som jeg har valgt. Med forsterkere mener jeg da enten kombinasjon av forforsterker og effektforsterker eller bare effektforsterker. Med platespiller kombinasjon mener jeg platespiller, tonearm, pickup og RIAA.

    Mvh
    Roysen
    Jeg håper jeg tar feil, Roysen, men det kan være en fare for at det er svært få, om noen, som har erfaring med komponenter i det aktuelle prisleie. Spesielt hvis man skal begrunne valget sitt. Men det er en spennende utfordring, som jeg håper får mange svar.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Dette skrev jeg vel selv også, Steinar. Dessuten finnes det mange som vurderer komponenter ut fra spesifikasjoner og målinger. Disse er ikke avhengig av å ha hørt komponenten for å gi råd. Samtidig la jeg ingen føringer for hvilke komponenter man skulle velge, så man kan fritt velge fra de komponentene man faktisk har hørt.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Tror du må høre de selv, Schumacher for å avgjøre hva som passer for deg.

    Mvh
    Roysen
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    De passer garantert kvalitetsmessig for meg,men kommer aldri til å få slik i hus av diverse grunner :)
    Hadde vært artig å lest en analyse fra noen som har base å sammenligne mot,finnes minimalt med lytteinntrykk av disse på nett.Av Mephisto Stereo finnes dog mer.
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    De passer garantert kvelitetsmessig for meg,men kommer aldri til å få slik i hus av diverse grunner :)
    Hadde vært artig å lest en analyse fra noen som har base å sammenligne mot,finnes minimalt med lytteinntrykk av disse på nett.Av Mephisto Stereo finnes dog mer.
    Dette blir vel litt OT?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Ja,så bare at de stå som kandidater i ett av anleggene til trådstarter. Hadde bare vært artig med en analyse av disse opp mot annet utstyr i Ultra HiEnd segmentet fra noen som har hørt andre forsterkere i samme katogeri.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Ok, tidligere generasjoner av Gryphon som var toppmodellene for om lag 15-20 år siden synes jeg låt særdeles analogt. Det minnet mye om lyden fra samme generasjon fra Electrocompaniet (AW-120 og AW-180), men med bøttevis mer krefter og kontroll spesielt nedover. Dette er lyd som mange liker, men som ikke faller alle i smak.

    Siden den gang har lyden fra Gryphons forsterkere utviklet seg mye. Den største forbedringen er den store båndbredden de har nå som har åpnet opp lyden betydelig oppover. Økt båndbredde har også bedret dynamikken og hurtigheten betydelig. Alt dette til sammen har bidratt til forsterkere som lyder betydelig mer åpent, nøytralt, dynamisk og naturlig. Man kommer betydelig nærmere inn på artistene og de har ingen særpreget klangkarakter men spiller i stedet nøytralt. Med nøytralt mener jeg da ikke lyst men med en perfekt balanse mellom mørkt og lyst. De enorme kreftene i strømforsyning sammen med stor båndbredde og hurtighet medfører at de kan konkurrere mot det beste på markedet med super oppløsning også i dynamikken med haugevis av krefter og dynamikk til overs som gjør at lydbildet blir mer avslappet og med en ro man sjeldent hører. Så i mine ører snakker vi om noe av det beste på markedet.

    Mvh
    Roysen
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har til gode å høre modellene du lister fra Joule Electra, men jeg har hatt en forforsterker og to kraftige monoblokker derfra på besøk ved to anledninger og kan fortelle at de gruser Hovland + Graaf som jeg selv har, inklusive alt jeg har lånt hittil.

    Jeg har hørt mye utstyr, mindre i kontrollerte former, så jeg har lite grunnlag for å mene noe om Joule Electra opp mot resten av utstyret du lister. Men siden det ble et tema så oppfordrer jeg deg til å holde Joule på interesselisten.
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Mulig at jeg tar grundig feil, men jeg tror Joule E. og eier Jud Barber ikke lenger er aktive.

    Og siden vi leker med navn og all out systemer kan nevnes de japanske Technical Brain samt Balabo på forsterkersiden. Men som stort sett alt annet i denne tråden; Ingen eller nesten ingen har hørt noe av det som foreslås eller diskuteres. Da blir det vanskelig å hjelpe.

    Har mange andre meninger om kombinasjoner, mulig forenkling av systemer som ikke nødvendigvis behøver å bety dårligere lyd, men som bransjeaktør er det for gjort å tråkke i salaten her :).

    Og ikke noe av det jeg selv har gode kunnskaper om, og til en viss grad bruker selv er ikke i nærheten mht størrelse, fullrange eller "komplisert" nok. Det siste sagt uten ett fnugg av sarkasme, men det er nå engang slik.

    Mvh
    JP
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker kraftige klasse A forsterkere av den store, macho typen. Pass Labs XS300 hadde vært mitt teoretiske førstevalg, i kamp med Gryphon Mephisto Solo. Jeg liker ideene til Nelson Pass og Flemming Rasmussen. De gamle er eldst...Gryphon Colosseum hadde vært førstevalget i finstueanlegget, rett og slett fordi jeg synes de er usedvanlig flotte til hifi-komponenter å være.

    Sterkt å lese historien din Roysen, håper du får realisert så mye som mulig og at du blir godt gift til våren.

    Lykke til videre!
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har til gode å høre modellene du lister fra Joule Electra, men jeg har hatt en forforsterker og to kraftige monoblokker derfra på besøk ved to anledninger og kan fortelle at de gruser Hovland + Graaf som jeg selv har, inklusive alt jeg har lånt hittil.

    Jeg har hørt mye utstyr, mindre i kontrollerte former, så jeg har lite grunnlag for å mene noe om Joule Electra opp mot resten av utstyret du lister. Men siden det ble et tema så oppfordrer jeg deg til å holde Joule på interesselisten.
    Tusen takk, Fosse. Det var særdeles nyttig. De er definitivt på radaren. Steve Huntley fra Great Northern Sound Company som var spesialist på Wadia modifikasjoner og som også har modifisert min Wadia sverget til Joule Electra. Av den grunn sammen med din tilbakemelding melder de seg definitivt på i kampen her.

    Finnes det et tredje alternativ OTL som kan måle seg med Atma-Sphere og Joule Electra der ute gjerne med noenlunde samme utgangseffekt som de største fra disse?

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    JP,

    Trist dersom Judd Barber har lagt inn årene. Jeg skal sjekke. Når det gjelder Technical Brain kan de ikke leveres for annet enn 110V.

    Ut over det hadde jeg satt pris på om du fortalte litt mer om hva du mener. Opprett gjerne en ny tråd under forumet for Hifi Generelt inklusive Bransjeaktører, så følger jeg deg gjerne over i diskusjonen der.

    En ting er sikkert. Kompliserte løsninger er ikke noe jeg søker etter. Komplikasjonene er snarere et resultat av utstyret jeg ønsker som igjen er valgt på bakgrunn av lydkvalitet samt vurdering av målinger og spesifikasjoner.

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Jeg liker kraftige klasse A forsterkere av den store, macho typen. Pass Labs XS300 hadde vært mitt teoretiske førstevalg, i kamp med Gryphon Mephisto Solo. Jeg liker ideene til Nelson Pass og Flemming Rasmussen. De gamle er eldst...Gryphon Colosseum hadde vært førstevalget i finstueanlegget, rett og slett fordi jeg synes de er usedvanlig flotte til hifi-komponenter å være.

    Sterkt å lese historien din Roysen, håper du får realisert så mye som mulig og at du blir godt gift til våren.

    Lykke til videre!
    Pass Labs er dessverre et merke jeg har delte erfaringer med. De låter i mine ører mørkt, tregt, uten den fine oppløsningen, mikrodynamikken og åpenheten oppover som dagens aller beste kan oppvise.

    Mvh
    Roysen
     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    Sist jeg var i kontakt med Jud Barber kunne han fortelle at han selv benyttet Wadia i sitt private system. Var også i kontakt med Steve i GNSC, han bekreftet at Wadia m/JE var en fantastisk match.

    Da jeg selv hadde Magico Mini II spillte jeg blandt annet med JE VZN-160 GM / JE LA-150SE (Wadia 781i). Om du er ute etter en mest mulig analog tilnærming er Wadia -> Joule -> Magico er fantastisk kombo. Jeg har fortsatt tilgode å høre bedre pre/effekt hva angår musikalitet.


    Torstein
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Dessverre har Jud Barber closed shop for noen måneder siden og pensjonert seg. Kanskje kan han overbevises til å komme tilbake for et custom over the top prosjekt, men det er ikke sikkert.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn