royervins anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    Tok noen flere bilder. Det øverste er med isolations-blokkene under riaa og strømforsyningen dens + strømforsyning til platespilleren. Jeg har bestilt noen sett til med disse blokkene, slik at jeg kan få satt dem under strømforsyningene + at jeg kan prøve å sette disse rett under plattformen til platespilleren istedet for spikes.

    Vis vedlegget 366997

    Vis vedlegget 366998

    Vis vedlegget 366999

    Roy

    Se her ja har Avid RIAAen kommet i hus også.
    Det ble riktig lekkert med ny plattform og føtter under komponentene R.E.S.
    Gratulerer med lekkert oppsett, og riktig god søndag.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Har du fått spelt inn Etnaen no då, Roy? Gratulerer!
    Lurer på desse underlaga du har fått tak i. Har dei innverknad på lyden alle stadar? Du skriv vel ein grundig rapport, tenkjer eg.

    Hei, Arve

    PUen var innspilt da jeg fikk den.

    Største forskjellen på iso-blokkene har til nå vært under høyttalerne. Tok vekk Soundcare Superspikes til fordel for disse små treblokkene, og det ble langt bedre.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Ja, vinylriggen din er vel ikkje mottakeleg for det som skjer rundt han i særleg grad. Interessant å høyre at Soundcare-effekten var mindre gunstig enn klossane. Er det ei spesiell laminering som er gjort med desse?
    Jeg er i utgangspunktet skeptisk til spikes, så er ikke veldig overrasket. Dette skriver Mike Kelly om Isolation Blocks


    Our extensional damping isolation blocks are made from ¾” thick ApplePly birch plywood (13 ply and void free) which is sandwiched between two layers of our very durable 1/4″ cork material which contains linseed oil, granulated cork, resin binders and dry pigments
    Og her om kryssfineren og hvordan korken fungerer.

    Think of our cork material as a cross between cork and linoleum. It contains granulated cork, linseed oil, powdered pigments and resin binders. It is very dense as well as being extremely durable. The two outer layers of cork add considerable mass and form an attractive, durable, non-skid and self healing surface that gives slightly. These same attributes make it an excellent choice for extensional vibration damping. We offer it in several color choices, depending on the product.

    The ApplePly is an American made product using birch inner plies (imported from Russian and Poland) with maple faces bonded with urea-formaldehyde free soy based adhesives. The ApplePly thickness varies depending on the product ranging from ¾” thick 13 ply in our isolation blocks all the way up to a massive 2” thick 36 ply in our thickest equipment platforms.


    We chose ApplePly for several reasons. It is very dense while at the same time remaining very stiff and unbendable over time. Having multiple, crosshatched layers laminated together make it very good at dissipating vibrations even before the outer cork layers have been applied. Where materials like solid wood, glass and stone tend to ring ApplePly’s multiple layers make it an excellent choice for eliminating unwanted vibrations
    Her er link til hjemmesiden:

    Vibration isolation systems for Audiophiles | AudiophileVibrationControl

    Roy
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Vert og nevne att de lager plattformene på mål for de som har behov eller skal bruke de på andre/spesielle komponenter
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Stilig de dempeplattformene. Er det kork over og under på de små isolasjonsblokkene også? ( de du har under hver enkelt fot)
    Ja, det er bare antall lag i kryssfineren som er forskjellig fra plattformene (pluss størrelsen selvsagt)

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har forresten bestilt tre sett til med isolasjons-klossene. (Ett sett inneholder 8 stk)

    De skal under alle komponentene mine.

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har forresten bestilt tre sett til med isolasjons-klossene. (Ett sett inneholder 8 stk)

    De skal under alle komponentene mine.

    Roy
    Tror jeg skal bestille et sett jeg og. Likte de der. Takk for tipset.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har forresten bestilt tre sett til med isolasjons-klossene. (Ett sett inneholder 8 stk)

    De skal under alle komponentene mine.

    Roy
    Tror jeg skal bestille et sett jeg og. Likte de der. Takk for tipset.
    Mener Mike nevnte at det er samme pris på frakten for ett sett og opp til tre sett, så om du trenger flere, blir det ikke veldig mye dyrere å bestille noe til. Det er vel drøyt 30 dollar per sett.

    Roy
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Tok noen flere bilder. Det øverste er med isolations-blokkene under riaa og strømforsyningen dens + strømforsyning til platespilleren. Jeg har bestilt noen sett til med disse blokkene, slik at jeg kan få satt dem under strømforsyningene + at jeg kan prøve å sette disse rett under plattformen til platespilleren istedet for spikes.

    Vis vedlegget 366997

    Vis vedlegget 366998

    Vis vedlegget 366999

    Roy
    Heftige plattformer/føtter du har under komponentene. Lekre saker, det er det.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Nå blir AVC-racket mitt sendt meg om noen få dager også. I tillegg har jeg bestilt flere isolation-blocks. Om ikke lenge kommer det også en REL S5 i hus, slik at jeg får dypbass igjen. Den går ned til 21 hertz. Det får holde.

    Men nesten mer morsomt er det at jeg har noen glimrende plater på vei i hus.

    forellenquintet.jpg
    streicher_berry.jpg


    Den første er direct metal mastering, så skal bli morsomt å sjekke lydkvaliteten. Jeg har et par andre Streicher-skiver på vinyl og begge de låter gnistrende.

    Roy
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    3.082
    DMM-mastringer låter ofte gnistrende i betydningen skingrende, spør du meg. Metal, indeed! :(
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Blir uansett spennende å høre. Låter det for ille, får jeg heller henge noen ekstra gardiner foran Magnepanene :)

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    I går kom det endelig en pakke i posten. Den ble liggende på mellomlagring i tollen noen dager fordi de ikke fant noen fakturaopplysninger, til tross for at det stod både verdi og frakt-kostnader i fraktbrevet utenpå esken.

    Da jeg fikk sendt inn fakturaen/kvitteringen gikk det imidlertid raskt, så i går kveld i halv seks-tida kunne jeg løfte med meg den nesten 30 kilo tunge esken ut i bilen og hjem.

    pakke01.jpg
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hadde samme problemet med midbass driverne mine. Lurer på om de gjør seg vanskelige bare for å kontrollere oss hifi gærninger. De tror vel at vi snyter moms i hytt og gevær, men det gjør man da ikke:confused:
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.411
    Antall liker
    12.485
    Sted
    Sørlandet
    I går kom det endelig en pakke i posten. Den ble liggende på mellomlagring i tollen noen dager fordi de ikke fant noen fakturaopplysninger, til tross for at det stod både verdi og frakt-kostnader i fraktbrevet utenpå esken.

    Da jeg fikk sendt inn fakturaen/kvitteringen gikk det imidlertid raskt, så i går kveld i halv seks-tida kunne jeg løfte med meg den nesten 30 kilo tunge esken ut i bilen og hjem.
    Det er fordi tollvesenet har full kontroll over dine overføringer og kontoer og tar det ikke for gitt at det er riktig verdi som er oppgitt på fraktbrevet. Da er det en fordel å kunne vise til faktura og overføring som er korrekt for å slippe straffetoll.

    Mvh
    BB
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Når fraktsummen blant annet står oppført med desimaler, burde de kanskje ta det for god fisk.

    De hadde åpnet esken, men ikke spretta isoporen (tror jeg).

    pakke02.jpg
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Nesten 80 x 60 x 40 (om jeg husker rett)

    Men ikke bare isopor. Det var noe plastpakka under isoporen.

    pakke03.jpg
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Enda godt det da.

    Er det testing som skal utføres, eller er det rett og slett flere skjærefjøler?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Dette er nok ikke til test, men kjøp.

    Det kan nok sammenlignes med skjærefjøler, men hvis det er den foretrukne bruken, så ville jeg nok godt for noe rimeligere (og enklere å få tak i).

    Sånn så det ut da jeg fikk dem ut av isoporbeskyttelsen.

    pakke04.jpg
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Med plasten fjernet, var det bare å begynne å bygge.

    pakke06.jpg
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    pakke07.jpg


    Bildet er ikke helt rett når det gjelder fargetone på treverket. Det er lysere og i normal lønn. Finishen er fantastisk, og kvalitetsfeelingen det samme. Selve hyllene er to tommer tykke.

    Roy
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det der ser skikkelig ut R.E.S. Gratulerer!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Utfordringen er at jeg har så mange andre bokser og dertilhørende kabler at det ser langt bedre ut med et slikt skap.

    Roy
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Lekkert dette, Roy.

    Gratulere med nytt rack.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Lyttestolen min i stua er i skinn. Det er ikke spesielt gunstig med tanke på refleksjoner av lyd som dermed vil blande seg med direktelyden fra høyttalerne. Derfor skal jeg ha meg ny lyttestol i stoff denne gangen.

    Jeg har ingen planer om å bruke 10-15-20.000 kroner på en slik stol. Håpet er å finne noe fint, komfortabelt og brukbart til under 5000 kroner. Tenkte en tur innom IKEA i dag for å prøvesitte litt.

    Her er noen aktuelle kandidater:

    mellby.JPG

    ekenas.JPG

    Det finnes skammel til den siste.

    Roy
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    3.082
    De har noen der med høyere rygg og fotskammel - stressless light. Det kan være et alternativ. La oss høre hva det blir! :)
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert lurt med en stol hvor ryggen er lavere enn ørene...
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.566
    Antall liker
    32.259
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Dette ble flott Roy, luftig og god plass, litt jordnær back til nature stil er flott, lei kunststoff, glass og metall;)

    gismo
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    De har noen der med høyere rygg og fotskammel - stressless light. Det kan være et alternativ. La oss høre hva det blir! :)
    De stolene du tenker på er gode å sitte i, men ryggen er for høy. Jeg vil ha en stol som er så lav at jeg ikke får refleksjoner fra stolen til ørene.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Da har jeg vært på IKEA, men ble bare litt klokere. Mellby-stolen (den mest kantete av de to) var best å sitte i, men jeg er litt skeptisk til ryggputa som er ganske tynn, og ikke minst er den en tanke for lav i ryggen, så den gir ikke noe støtte til skuldrene. Den har heller ikke skammel (ottoman). Det har Ekenäs, men der er sittestillingen litt for rett i ryggen, og sitteputa er litt for kort til å gi ordentlig støtte under lårene.

    Den overlegent beste stolen å sitte i var Strandmon.

    strandmon.JPG

    Den har riktig vinkel i ryggen, utrolig god støtte for lårene, puff til å hvile beina på. Ulempen er at ryggen er så høy at ørene kommer nedenfor den øvre kanten og innenfor "ørelappene". I tillegg liker jeg designet, og prisen (2300 for stolen og 800 for puffen)

    Spørsmålet er hvor mye det har å si for lyden, i og med at det er en stoffstol.

    Kanskje jeg burde spørre IKEA om jeg kan returnere den om jeg ikke liker lyden...

    Roy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn