royervins anlegg

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    niagara.jpg


    I gÄr fikk jeg en forsinket bursdagspresang til meg selv. Denne skal erstatte to stk. In-Akustik AC-3500P. Med ti innganger klarer jeg meg med en boks ogsÄ, sÄ da blir det litt bedre plass i racket.

    Audioquest Niagara 7000 er jo ogsÄ regnet for Ä vÊre noe av det bedre av strÞmrensing pÄ markedet, sÄ da tror jeg ikke at jeg trenger Ä lete etter noen oppgradering pÄ det punktet i overskuelig fremtid.

    FĂžrsteinntrykket er i hvert fall veldig bra.

    Roy
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Du begynner etter hvert Ä fÄ en del erfaring med strÞmrensere og galvaniske skiller.
    NÄr den forsinkede bursdagspresangen til deg selv har falt pÄ plass, sÄ hadde det vÊrt interessant at du gjorde deg noen tanker omkring:

    - Traformatic 4Kv
    - Isotek EVO?
    - PS Audio P20
    - In-Akustik AC-3500P
    - Audioquest Niagara 7000

    Fordeler og ulemper?
    Bare et forslag, og ingen tvang ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Du begynner etter hvert Ä fÄ en del erfaring med strÞmrensere og galvaniske skiller.
    NÄr den forsinkede bursdagspresangen til deg selv har falt pÄ plass, sÄ hadde det vÊrt interessant at du gjorde deg noen tanker omkring:

    - Traformatic 4Kv
    - Isotek EVO?
    - PS Audio P20
    - In-Akustik AC-3500P
    - Audioquest Niagara 7000

    Fordeler og ulemper?
    Bare et forslag, og ingen tvang ;)
    Trafomatic og Isotek er det ekstremt lenge siden jeg har hatt i eget anlegg, og som dere vet sÄ byttes det jo ting her ustanselig, sÄ Ä ta noen vurderinger pÄ de to nÄ, synes jeg er vanskelig.
    Trafomatic-renseren var jo laget spesifikt for den forsterkeren jeg hadde pÄ den tiden, men likevel opplevde jeg nok at forbedringene var mindre enn jeg trodde de skulle vÊre fra den billige Isotek-renseren jeg hadde fÞr det. Etter hukommelsen sÄ mange Är senere, mener jeg likevel Ä huske at jeg fikk litt mer ro i lyden og litt svartere bakgrunn.
    Isotek Sigmas og Titan opplevde jeg nok som et solid hakk opp, og sÊrlig den jeg brukte kun pÄ forsterkeren (Titan) var en Äpenbaring. Da fikk jeg bedre og mer kontant bass, blant annet.
    Senere ble det byttet ut med PS Audio P10 og senere P20, og det synes jeg ga enda et hakk mer ro i sjelen (og da sannsynligvis ogsÄ i lyden). Ulempen med P20 er at den er sÄ ekstremt stor med sine nesten 30 cm i hÞyden. Det var faktisk hovedgrunnen til at jeg valgte Ä kvitte meg med den. I tillegg har jeg en kompis som hadde prÞvd min P20, men endt opp med In-Akustik sin strÞmrenser. Han rapporterte om enda bedre resultater hos seg med In-Akustik.
    Med alle mine apparater trengte jeg to, sÄ det kjÞpte jeg, og de har fungert utrolig bra.
    Om de er bedre enn P20 her hos meg, er jeg usikker pÄ, men jeg opplevde heller ingen degradering lyden fra slik jeg husket den med P20 koblet til. Det er mulig jeg hadde litt mer soliditet i bunnen med P20, men jeg ville ikke satt livet pÄ spill i en blindtest.
    Forskjellen fra In-Akustik til Audioquest synes jeg er tydeligere selv rett ut av boksen, og den stÞrste forskjellen synes jeg er i stÞrrelsen pÄ lydbildet. Lyden bretter seg enda mer ut enn fÞr. I tillegg virker det som om anlegget avslÞrer enda flere detaljer enn tidligere. Det er likevel verdt Ä nevne at jeg bare har spilt pÄ Niagara 7000 et par dager.

    Roy
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Isotek oppgir sine filter med en stÞyreduksjon i -db, til sammenligning har du samme type data pÄ audiquest sin? Jeg klarte ikke Ä finne det sÄnn i farten.
    -Er -db reduksjon en fornuftig mÄte Ä sammenligne strÞmrensere pÄ? -Et vel sÄ aktuelt spÞrsmÄl kansje?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Isotek oppgir sine filter med en stÞyreduksjon i -db, til sammenligning har du samme type data pÄ audiquest sin? Jeg klarte ikke Ä finne det sÄnn i farten.
    -Er -db reduksjon en fornuftig mÄte Ä sammenligne strÞmrensere pÄ? -Et vel sÄ aktuelt spÞrsmÄl kansje?
    Jeg har en mistanke om at de ulike produsentene har ulike parametre de mÄler pÄ, sÄ derfor er det nok ikke helt enkelt Ä vite om vi sammenligner epler med epler eller epler med pÊrer.

    Det eneste dB-referansen jeg fant hos AudioQuest var dette:

    Level-X Ultra-Linear Noise-Dissipation Technology: More than 23 octaves differential-mode filtering (3kHz–1GHz in excess of 24dB reduction) and 20 octaves common-mode filtering (60Hz–100MHz in excess of 30dB reduction) with linear response, optimized for varying line and load impedance
    Roy
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Takker R.E.S.
    Det mÄ jeg si var sprekt gjort Ä ta utfordringen pÄ hel volly :)
    Som alt annet er det mye dubbeditter som tilbys som renser strÞm, filtrerer, isolerer og regenerer strÞm til vÄre dyrebare apparater.
    Hva som virker best hvor, mÄ man jo teste ut selv.
    Men en pekepinn fra en som har jevn flyt av leketĂžy gjennom heimen er alltid kjekt Ă„ ha i bakhodet.
    Da mangler jeg bare Ä fÄ vite noe om Gigawatt.
     

    HoJ

    En glad amatĂžr.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.307
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, skal si du kjþper mye for tiden 👍
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.264
    Antall liker
    9.498
    Torget vurderinger
    2
    Der kom den ja, velkommen i Hififorbundet av A48 :), det ble et raskt hopp opp pÄ stigen. Grattis
    Den er liksom litt mer gedigen i form og fasong den der. Blir spennende Ă„ hĂžre hva du syns om forskjellen mot A36. Jeg rakk aldri Ă„ sammeligne direkte min A36 med min A48, swappet skjedde aber plĂžtzlicht
     
    Sist redigert:

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Gratulerer, skal si du kjþper mye for tiden 👍
    Har ventet pÄ denne forsterkeren noen mÄneder, og fikk igjen det samme i innbytte for A36 som jeg betalte for den tidligere i hÞst. Da ble ikke mellomlegget sÄ ille.

    Trengte dessuten mer kraft enn A36 ga meg.

    Audioquesten var mer pÄ impuls.

    Roy
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med en skikkelig kraftfull fin sak😊
    Spiller’n godt ogsÄ  sĂ„ er det jo bĂŠrre lekkertđŸŽ¶

    gismo
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Synes du accuphase har noen form for signatur?
    De aller fleste forsterkere har jo en eller annen form for signatur, og Accuphase har nok litt ekstra varme i mellomtonen (som jeg liker). Samtidig har den en slags rÞr-aktig klangrikdom i mellomtonen, men med massevis av kraft og skyv nedover. Litt som Conrad-Johnsen, men med mer dynamikk og kraft nedover, altsÄ.

    Opplever ogsÄ A-75 som strammere nedover enn A-48, men det kan like gjerne skyldes matchen mot hÞyttalerne mine.

    Roy
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Der blir det mye godlyd :D. Ikke at du har hatt noe anna fĂžr eller ;). Gratulerer.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Der blir det mye godlyd :D. Ikke at du har hatt noe anna fĂžr eller ;). Gratulerer.
    Joda, det lÄter ikke sÄ verst nÄ :)

    Skulle bare hatt forforsterkeren pÄ ditt nivÄ (eller den rett under), men Norsk Tipping sender meg bare sms med beskjed om smÄpremier.

    Roy
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Gratulerer Roy Ervin.
    Det begynner Ă„ bli en solid reise med bytte av hifi utstyr.
    Jeg minnes ennÄ vel Conrad Johnson 350 watteren din forspent Magnepan 3.7 :)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Grattis! Siden du kjÞper sÄ mye gromt utstyr fortjener du Ä bli pÄspandert en Þl pÄ messa! :cool:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    De aller fleste forsterkere har jo en eller annen form for signatur, og Accuphase har nok litt ekstra varme i mellomtonen (som jeg liker). Samtidig har den en slags rÞr-aktig klangrikdom i mellomtonen, men med massevis av kraft og skyv nedover. Litt som Conrad-Johnsen, men med mer dynamikk og kraft nedover, altsÄ.

    Opplever ogsÄ A-75 som strammere nedover enn A-48, men det kan like gjerne skyldes matchen mot hÞyttalerne mine.

    Roy
    Var med pÄ en enkel blindtest mellom Accuphase og Neurochrome. Jeg klarte ikke skille de to blindt, men syntes jeg hÞrte mye av de samme forskjellene som deg da jeg visste hva som spilte.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Var med pÄ en enkel blindtest mellom Accuphase og Neurochrome. Jeg klarte ikke skille de to blindt, men syntes jeg hÞrte mye av de samme forskjellene som deg da jeg visste hva som spilte.
    En ikke uvesentlig del av kvalitetsfÞlelsen til Accuphase skyldes jo det du ser og hvordan fÞlelse det er Ä hÄndtere produktene.

    Roy
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    931
    Er det en tydelig og hÞrbar forskjell pÄ de hÞyt prisede Accuphase og Burmester 032.?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.926
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Grattis - Accuphase er helt der oppe i bÄde design og lyd etter min smak!

    Har du noe erfaring med Niagara eller andre strÞmfiltere pÄ ujordet kurs?
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn