Rotter/katter?

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Innlegg
411
Antall liker
37
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hva heter disse rottenene eller kattene som er for å fange opp vibrasjoner ifra høytalere? Svarte som er plasert oppå høytalerene?
Har lyst på sånne!
Noen som har noen tilbakemeldinger på disse?
F
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Få mora di til å sy et par skinnposer fylt med sand, så bruker du
heller et par tusen på musikk.
Det er mitt råd.
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Få mora di til å sy et par skinnposer fylt med sand, så bruker du
heller et par tusen på musikk.
Det er mitt råd.
Dette har du rett i ,har testa de sandfylte posene en gang , men uten særlig hell, klarte ikke å høre noe forskjell  ::)
 

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
84
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Svart katt - som bestilt ;D

 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.943
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
En slik pelsdott demper nok vibrasjoner innvendig i komponentene også....på sikt....... ;)

Fin katt forresten.
 
T

Thomas1

Gjest
Du kan få min 4 år gamle ho-katte. Bare si ifra, jeg kan bringe den til deg! Den er grå fra topp til tå og liker seg best inne!
 
3

322_911

Gjest
Bor i ellevte etasje i blokk, ikke noe sted å ha katt det. Har forøvrig en skjønn grå ho-katte hos far, den også liker seg best inne, spesielt på vinterhalvåret. Har alltid hatt katt (eller samboer, dyr akke som), så savnet har helt klart meldt seg. Men det får stå sin prøve. Omplassering av fire år gamle katter er nok heller ikke det letteste ;).

Ai
 
O

OivindJ

Gjest
Tenkte litt på det der en dag og la hånd oppå høyttalerene mine, som er lagd av feit mdf.

Må nesten kjenne godt etter for å merke vibrasjonene.

Hva skal 2kg sand hjelpe på en høyttaler på 20-30kg?
 
K

kbwh

Gjest
Vet ikke, men Viking var med og betatestet, så han kan sikkert si hva disse gjør.
 
O

OivindJ

Gjest
Vet ikke, men Viking var med og betatestet, så han kan sikkert si hva disse gjør.
De siste 2kg blir nærmere de bevegelige delene (kraft x arm).

Dvs dårligere/kortere "arm" for elementet for å flytte massen til "rottene"/toppen av høyttalerene.

Er fortsatt skeptisk til effekten av dette.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Jeg har 2 stk. PM Audio rotter på SACD spilleren. Ja, jeg mener å høre forskjell.
Om man putter vanlig sand i et par skinnposer så kan det meget godt gjøre samme nytten. Ikke vet jeg. Jeg gidder ikke lage mine egne, og rottene er litt nusselige, syns jeg :-* Åsså kan folk lure på hva det er for noe..og da kan jeg fortelle dem de mest fantastiske historier (bare fantasien setter grenser). :)
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Uansett om det skulle vise seg at disse skinnposerottene har en effekt synest jeg det blir
feil å betale 2 høvdinger for noe som enkelt kan lages selv om man har bare den minste
antydning til DIY-genet i seg.
Om darlingen synest de bare er så søte kan du jo bare tegne øyne og værhår på de sand-
fylte skinnposene du selv kan lage for en slikk og ingenting.
Dere kunne jo som et felles prosjekt lage en hver.
Hva tror dere disse skadedyra hadde kostet om de var å få kjøpt hos Ringo?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Jeg har 2 stk. PM Audio rotter på SACD spilleren. Ja, jeg mener å høre forskjell.
Om man putter vanlig sand i et par skinnposer så kan det meget godt gjøre samme nytten. Ikke vet jeg. Jeg gidder ikke lage mine egne, og rottene er litt nusselige, syns jeg :-* Åsså kan folk lure på hva det er for noe..og da kan jeg fortelle dem de mest fantastiske historier (bare fantasien setter grenser).  :)
da er det bare å vente på spørsmålet om blindtesting og blablabla, placebo, blabla, målinger, blablabla osv.

hvilke frobedrigner/forandringer fikk forresten du av disse??

mvh Jørgen
 
K

knutinh

Gjest
Hva er symptomene på at man trenger slike pattedyr?

Hvilken forbedring kan man forvente?

På hvilken måte forårsaker disse remediene en slik forbedring?

-k
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
da er det bare å vente på spørsmålet om blindtesting og blablabla, placebo, blabla, målinger, blablabla osv.

hvilke frobedrigner/forandringer fikk forresten du av disse??

mvh Jørgen
..he he (det var derfor jeg ikke sa noe mer om lydforbedringene så jeg skulle slippe alt kjøret om blindtester, placebo etc  ;D )

Kort sagt: Alt blir enda en tanke mer fokusert. Det er som om du skrur helt skarpt på kameralinsa. Dette gjør at musikken oppleves ennå mer spennende. Fjerner jeg rottene så opleves musikken litt mer grå-aktig og "kornete" med mindre luft rundt stemmer og instrumenter.
PS! Kabinettet på min Sony QS spiller er ikke blant de mest solide, så derfor burde tyngde på kabinettet teoretisk gjøre en forskjell. spilleren står fra før på 3 myke puter fra Sonic Design.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
..he he (det var derfor jeg ikke sa noe mer om lydforbedringene så jeg skulle slippe alt kjøret om blindtester, placebo etc  ;D )

Kort sagt: Alt blir enda en tanke mer fokusert. Det er som om du skrur helt skarpt på kameralinsa. Dette gjør at musikken oppleves ennå mer spennende. Fjerner jeg rottene så opleves musikken litt mer grå-aktig og "kornete" med mindre luft rundt stemmer og instrumenter.
PS! Kabinettet på min Sony QS spiller er ikke blant de mest solide, så derfor burde tyngde på kabinettet teoretisk gjøre en forskjell. spilleren står fra før på 3 myke puter fra Sonic Design.
flottegreier, har vurdert å prøve disse selv men er usikker, har også lurt på dette iforhold til kabinettkvalitet, slike jeg ser det burde dæ være vanskeligere å høre forskjeller av diverse tweaks på dyrere spillere fordi disse burde være mere solide og mindre mottagelig for vibrasjoner osv..
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
flottegreier, har vurdert å prøve disse selv men er usikker, har også lurt på dette iforhold til kabinettkvalitet, slike jeg ser det burde dæ være vanskeligere å høre forskjeller av diverse tweaks på dyrere spillere fordi disse burde være mere solide og mindre mottagelig for vibrasjoner osv..
Jo, det virker på meg logisk.

Vil bare si at selv om forskjellene er små kan de oppleves betydningsfulle når du på forhånd har en spiller som er modifisert og tweaket for best mulig lyd. Små forbedringer på toppen av dette kan oppleves meningsfulle.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Jo, det virker på meg logisk.

Vil bare si at selv om forskjellene er små kan de oppleves betydningsfulle når du på forhånd har en spiller som er modifisert og tweaket for best mulig lyd. Små forbedringer på toppen av dette kan oppleves meningsfulle.
ja jeg har ingen tro på at det er som natt og dag med og uten, men flere slike småforbedringer kan til slutt være ganske store forbedringer :)
 
K

knutinh

Gjest
PS! Kabinettet på min Sony QS spiller er ikke blant de mest solide, så derfor burde tyngde på kabinettet teoretisk gjøre en forskjell. spilleren står fra før på 3 myke puter fra Sonic Design.
I følge hvilken teori?

Finnes det en teori som beskriver signifikante endringer i elektriske egenskaper for overflatemonterte elektroniske komponenter for mekaniske g-krefter i den størrelses-orden vi snakker om her?

Kan evt forstyrrelser på drivverk og annen mekanikk uten videre overføres i endringer ut av D/A eller spdif-plugg?

-k
 
K

knutinh

Gjest
Jeg må innrømme at jeg nok er mer av en hunde-person, hifi-stasjonen ;-)

Er det en labrador?

-k
 
K

kbwh

Gjest
Ser så stor ut. Grand Danois? På gamle Heradsbygd Stasjon?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Ser så stor ut. Grand Danois? På gamle Heradsbygd Stasjon?
Hifi-stasjonen befinner seg der, ja!
Trivelig sted! Også en så fin pre 1 g2... :-/
but but, it's not only only... -Petter Solberg

PK
 

hifi-stasjonen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.10.2004
Innlegg
74
Antall liker
0
Jeg må innrømme at jeg nok er mer av en hunde-person, hifi-stasjonen ;-)

Er det en labrador?

-k
Valentino hadde nok rett, er en Grand Danois :)
Er enda valp å regne , selv om han nå veier over 90kg hehe:p Valpefakter og den tyngden...tips : stå godt planta med beina litt fra hverandre og klar til å ta imot ;D

Hifi Stasjonen
 
K

knutinh

Gjest
Valentino hadde nok rett, er en Grand Danois :)
Er enda valp å regne , selv om han nå veier over 90kg hehe:p Valpefakter og den tyngden...tips : stå godt planta med beina litt fra hverandre og klar til å ta imot  ;D

Hifi Stasjonen
Hehe. En kamerat hadde en slik en. Visste ikke at de ble levert i svart :). Et tips: lær den folkeskikk (hundeskikk) først som sist. Uoppdragen hund er slitsomt, uoppdragen hund på >2meter i utstrekt tilstand er veldig slitsomt.

-k
 

goffa

Bransjeaktør
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
83
Antall liker
0
Rotter i all ære, men en hund eller katt er jo en medvirkende årsak til ro i sjelen og gjennom dette sikkert med på å øke lytteopplevelsen på samme måte som et glass god vin. Katter er jo også fine parametertestere på om lyden er naturtro da min våkner til liv ved fuglekvitter gjenngitt gjennom høytalerene.
 
K

knutinh

Gjest
Rotter i all ære, men en hund eller katt er jo en medvirkende årsak til ro i sjelen og gjennom dette sikkert med på å øke lytteopplevelsen på samme måte som et glass god vin. Katter er jo også fine parametertestere på om lyden er naturtro da min våkner til liv ved fuglekvitter gjenngitt gjennom høytalerene.
Familien min har en velfødd Golden Retriever som muligens bidrar signifikant til lydbildet som bass-trap i tillegg til å være en generelt trivsels-økende skapning :)

-k
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Vet ikke helt jeg...tror rotter i tillegg hadde skapt en aldri så liten interessekonflikt.... ;D





Her er nærbilde av trollet...

 
B

Back_Door

Gjest
Vet ikke helt jeg...tror rotter i tillegg hadde skapt en aldri så liten interessekonflikt.... ;D
Er det en Maine Coon?
Jeg har nemlig en slik selv. Den får absolutt frem roen i lydbildet ;)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Er det en Maine Coon?
Jeg har nemlig en slik selv. Den får absolutt frem roen i lydbildet ;)

Jepp,det er det.
Det er en hunkatt som er meget bestemt og elsker oppmerksomhet og hifi. :)
Har forresten ei til,men hun er ikke interesert i hifien min,men hun elsker eskene den kommer i...
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Har også en golden, veldig glad i katter ;D




Familien min har en velfødd Golden Retriever som muligens bidrar signifikant til lydbildet som bass-trap i tillegg til å være en generelt trivsels-økende skapning :)

-k
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg besvarte trådstarter pr. PM
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Jeg besvarte trådstarter pr. PM
jeg vil gjerne høre dine erfaringer med dette produktet også :) ?
skjønner godt du ikke svarer i denne tråden egentlig....
 
K

kbwh

Gjest
Kanskje en ide å flytte tråden til et sted som passer ikkeallergikere. Har blitt ganske hårete kan man si.
 

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Innlegg
411
Antall liker
37
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hmm
Kamskje jeg skulle starte en tråd om muser? Ble jo ganske morsomt dette!!

Takk til Viking for PM :)
 

JanBanan

Fersking
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
4
Antall liker
0
Jeg jobber med et prosjekt nå som omhandler virkningen placeboeffekt har på oss mennesker.. Kan alle dere som sverger til en skinnrotte med sand til 2500,- vennligst ta kontakt med meg! Evt sette pengene deres rett inn på min konto, så kan jeg sende dere to brødposer og et par kilo singel..
 
Topp Bunn