Roons venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Kan han ikke klare seg med en vanlig da 16 000,,hvis han ikke er noe nerd skal han vel neppe ratte med DSP etc ?

    To versjoner:
    Den leveres i to versjoner. Standard versjonen har i3 prosessor og er mer enn kraftig nok til normal bruk. Pluss versjonene leveres med en kraftig i7 prosessor som gir mulighet for tyngre oppgaver med DSP.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Joda, kjenner til disse, men en halvfabrikata NUC og et par timers innsats trenger vel neppe prissettes til NOK 16k+
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Viftefritt kabinett + bedre psu koster vel et par tusen ekstra, så skal det monteres og settes opp. De skal også tjene noe på dette da er en business ikke et non proft foretak.Hadde dette komme fra andre som Lumin /Linn /Devialet etc så hadde få reagert på prisen, men siden de også gir bort Roon OS og beskrivelse om hvordan du selv kan bygge deg en tilsvarene med en Intel NUC så virker det litt dyrt. Det er jo opp til hver enkelt om de vil kjøpe et ferdig produkt eller bruke rundt en time og spare noen kroner som jeg har valgt å gjøre.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    For i stå i fare for å provosere flere i denne tråden....siste generasjon Mac mini fungerer og låter optimalt her for installasjon av Roon Core..kan vanskelig forestille meg at Roon skal låte bedre enn direkte stream fra NAS og Tidal.? Kanskje på oppsett over 500 K ? Da er Roon dessverre ikke alternativ for så mange her på forumet.
    Spiller selv på et oppsett til ca 300 K og så lenge det er umulig for meg å høre forskjell i lyden fra direkte stream fra NAS og Tidal til Auralic Aries G2 og Roon på Aries G2, er Roon nå alternativ 1 for avspilling av digitale kilder med 2018/2019 mod. Mac mini som Roon server.(brukes kun til å kjøre Roon core)
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor kjøre full macos som kjører ørten prosesser som du ikke trenger for avspilling av musikk når du kan kjøre et optimalisert os for Roon?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ingen som setter opp NUC konfigurasjon som nøkkelferdig produkt?
    Han jeg rådgir er fullstendig computer-illiterate og jeg har dårlig med tid. Noe knoting blir det alltid.
    Tenkte han kunne like gjerne punge ut for en proff sammensetting når jeg bruker tid på rådgivningen :confused:
    Dette finnes allerede; Nucleus eller Nucleus+ fra Roon. Plug&Play og bare fungerer.

    https://roonlabs.com/nucleus.html

    Dette koster penger; men å få en NUC vifteløs i elegant kabinett koster også litt penger. Ingen jobber gratis i dag; og de forskjellige ledene i distribusjonskjeden skal også tjene penger (det skal legges til at butikker ikke har høy margin på Nucleus/Nucleus+).

    Edit:
    Ser dette har blitt nevnt tidligere (ga respons på innlegg som tilsynelatende var det siste i min browser (hadde ikke refreshet)).
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    14.696
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    NUC8i3 med 8 GB minne og 120 GB SSD: ca 3800 kr (Dustin). Akasa Plato X8: ca 1500 kr (Multicom). Roon lifetime: ca 4500 kr. Ca 9800 kr totalt, da med original strømforsyning men en generasjon nyere CPU enn Nucleus. Ikke akkurat en fattigmannsløsning men det er en del penger å spare. Og ja, jeg jobber nattevakt.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    14.696
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som har testet Akasa sine kabinettløsninger? Virker interessant og ikke for dyrt.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har testet Akasa sine kabinettløsninger? Virker interessant og ikke for dyrt.
    Akasa Plato X7 Fanless for NUC :
    Har en slik med NUC 7i5, fungerer helt toppers, blir knapt lunken.

    Mvh.
    Rolf
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Må si jeg ser ikke helt poenget med å betale tusener for et kabinett uten vifte, litt av poenget med NUC er at den tar liten plass og er lett og gjemme vekk. Ser absolutt ingen grunn til å ha denne så nærme lytteposisjonen at du eventuelt skulle høre viften, om du da absolutt ikke må bruke usb.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    14.696
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Må si jeg ser ikke helt poenget med å betale tusener for et kabinett uten vifte, litt av poenget med NUC er at den tar liten plass og er lett og gjemme vekk. Ser absolutt ingen grunn til å ha denne så nærme lytteposisjonen at du eventuelt skulle høre viften, om du da absolutt ikke må bruke usb.
    Ikke noe poeng i det hele tatt, kun for ro i sjelen og for å tilfredsstille tweakerkløen. I tillegg kan x7 rackmonteres og racket mitt har for øyeblikket litt for god plass mellom komponentene.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg ser ikke helt poenget med å betale tusener for et kabinett uten vifte, litt av poenget med NUC er at den tar liten plass og er lett og gjemme vekk. Ser absolutt ingen grunn til å ha denne så nærme lytteposisjonen at du eventuelt skulle høre viften, om du da absolutt ikke må bruke usb.
    Ikke noe poeng i det hele tatt, kun for ro i sjelen og for å tilfredsstille tweakerkløen. I tillegg kan x7 rackmonteres og racket mitt har for øyeblikket litt for god plass mellom komponentene.
    Dette har ingen betydning så lenge du ikke kobler roon-core direkte til anlegget. Det anbefales at trafikk mellom Roon core og anlegget skal gå via ethernet (eller wifi) basert endpoint og ikke direkte. Ryktene sier at Roon egentlig ikke ønsket å ha verken HDMI eller USB på sin egen Nucleus/Nucleus+; dette er ikke helt uten grunn.

    Så sett den opp i et annet rom, nyt musikken og ikke bruk penger på tull er min anbefaling :)
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nå benyttet Roon i 11 måneder og vært litt missfornøyd med en del smått. Noe sikkert relatert til mitt oppsett og bruksområde. Derfor var det med glede jeg hørt 1.7 skulle komme på slutten av året. Første inntrykket etter å fått oppdatert i går var til det noe bedre. Forsatt en del smått som jeg må se nærmere på i mitt oppsett. I tillegg er det synd de ikke integrerer Tidal sin oversikt over hver enkelts artists mest populære låter. De har delvis inkludert noe slikt på PC software og "PAD" appen, men ikke på Android mobil appen som jeg benytter mest.

    Men, ble mer irritert over deres prishopp og deres måte å implementere dette. Det bli ikke lettere å kjøpe seg inn nå, når de valgte å øke prisen fra $499 til $699 for sitt "Lifetime Membership". I tillegg så truer Roon sjefen også å fjerne denne "fastpris" opsjonen da den ikke tilfører firmaet nødvendig kapital over tid (noe jeg er enig)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    14.696
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Synes Danny Dulai redegjorde godt for hvorfor det ikke er økonomisk bærekraftig i lengden med et livstidsmedlemsskap og hvorfor abonnementsløsning er fremtiden. Forstår godt at de ønsker seg bort fra livstidsmedlemsskap og dermed setter opp prisen. Er jo også positivt for oss som har kjøpt livstidspakka at det jevnlig kommer inn kapital til Roon for videre drift og utvikling. Livstidsmedlemsskapet er lite verdt hvis Roon legger inn årene om et par år grunnet manglende finansiering. Hvis en er i en prøveperiode eller har kjøpt et årsabonnement i løpet av de siste 30 dagene får en fortsatt den gamle prisen på livstidspakka.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Så med andre ord velger man abonnement hvis man ønsker at Roon skal bestå?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    14.696
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så med andre ord velger man abonnement hvis man ønsker at Roon skal bestå?
    Tja? Som gode sosialister med fellesskapet i fokus burde vi det. Jeg valgte livstidspakka selv etter en tid med abonnement. Vet ikke helt hvor det plasserer meg på den rødblåe skalaen.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha testet noen velkjente referanse spor...Roon 1.7 låter faktisk hakket bedre enn 1.6. Hos meg blir det hele mer avslappet og oppløst i toppen med mer luft mellom instrumenter og stemmer med bedre 3D gjengivelse. Dette overrasket lydmessig positivt !

    Oppsett: Ethernet kabel fra router til Mac Mini 2019 mod. 8 GB /SSD/ekstern SSD USB C disk som dedikert core kun for Roon -- wi-fi til flere endpoint i huset.
    Lyttetest utført på: Auralic Aries G2 streamer (Roon Endpoint) usb ut til Kii Control og Kii Three aktive høyttalere .
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Er trøbbel hos Roon nå, jeg får ikke oppdatert..... og mye klager på bold font i den nye versjonen ser jeg på moderforumet?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    14.696
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Så med andre ord velger man abonnement hvis man ønsker at Roon skal bestå?
    Tja? Som gode sosialister med fellesskapet i fokus burde vi det. Jeg valgte livstidspakka selv etter en tid med abonnement. Vet ikke helt hvor det plasserer meg på den rødblåe skalaen.
    Er trøbbel hos Roon nå, jeg får ikke oppdatert..... og mye klager på bold font i den nye versjonen ser jeg på moderforumet?
    Folk klager på mye rart, fet font er ikke akkurat en katastrofe i mine øyne men alle er forskjellige. Kan hende det er mange som oppgraderer en fredag ettermiddag? Kommer seg garantert om ikke lenge. Gleder meg til litt finlytting til 1.7 i kveld.

    Edit:
    Nye maskinlæringen har alt oppdaget ny musikk for meg. Finfin funksjon!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hvis problem med oppdatering så kan en løsning være at du må gå inn på settingstannhjulet og backup, og så kjøre en back up først.
    Om du ikke har lagt inn automatiske backuper her så kan det i en del tilfeller være problemet.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hvis problem med oppdatering så kan en løsning være at du må gå inn på settingstannhjulet og backup, og så kjøre en back up først.
    Om du ikke har lagt inn automatiske backuper her så kan det i en del tilfeller være problemet.
    Takk for tips, skal prøve det :)
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Så med andre ord velger man abonnement hvis man ønsker at Roon skal bestå?
    Tja? Som gode sosialister med fellesskapet i fokus burde vi det. Jeg valgte livstidspakka selv etter en tid med abonnement. Vet ikke helt hvor det plasserer meg på den rødblåe skalaen.
    Hehe begynner å lukte blått av dette. Er selv frista til å kjøpe full pakke, men får vel tenke litt på felleskapet jeg da.

    Syns selv at siste versjon låt en anelse mer 3D som andre her er inne på. Gleder meg til mer utforsking av 1.7!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Må jeg laste ned Roon 1.7, og i tilfelle hvordan gjør jeg det?

    Roy
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Var ikke nødvendig å gjøre noe, prøvde igjen nå og da satte den i gang med oppdateringen
    Sikkert bare mye trafikk mot oppdaterings-serverne til Roon :)

    PS: Dette var et svar til Hagto
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.796
    Antall liker
    14.696
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Må jeg laste ned Roon 1.7, og i tilfelle hvordan gjør jeg det?

    Roy
    Det må du. Dukket opp et varsel både i appen på telefonen og på PCen. Mulig du kan gjøre det manuelt i innstillingene.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Må jeg laste ned Roon 1.7, og i tilfelle hvordan gjør jeg det?

    Roy
    En løsning er å gå inn på about i menyen; da vil den umiddelbart trigge sjekk for oppdateringer (både av remote du er på og core).

    Det har også dukket opp en del norske radiokanaler.

    Skjermbilde 2019-11-22 kl. 20.38.36.jpg


    De står markert som DAB, men det er fordi de originalt lever på DAB-nettet - det er selvsagt Internet stream i beste kvalitet.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Så med andre ord velger man abonnement hvis man ønsker at Roon skal bestå?
    Tja? Som gode sosialister med fellesskapet i fokus burde vi det. Jeg valgte livstidspakka selv etter en tid med abonnement. Vet ikke helt hvor det plasserer meg på den rødblåe skalaen.
    Hehe begynner å lukte blått av dette. Er selv frista til å kjøpe full pakke, men får vel tenke litt på felleskapet jeg da.

    Syns selv at siste versjon låt en anelse mer 3D som andre her er inne på. Gleder meg til mer utforsking av 1.7!
    Lyden skal være identisk; har relativt god kontakt med flere som jobber med utvikling av Roon - det har ikke blitt gjort noe med lyden.
    Kjøp av Roon gjorde jeg for lenge siden (livstid), og jeg bruker Roon kontinuerlig. Finner stadig mye bra ny musikk jeg aldri har hørt om før takket være Roon.

    Har passert 101.000 tracks i samlingen!
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Lyden skal være identisk; har relativt god kontakt med flere som jobber med utvikling av Roon - det har ikke blitt gjort noe med lyden.
    Kjøp av Roon gjorde jeg for lenge siden (livstid), og jeg bruker Roon kontinuerlig. Finner stadig mye bra ny musikk jeg aldri har hørt om før takket være Roon.

    Har passert 101.000 tracks i samlingen!
    Om du har kontakter i utviklingsavdelingen så ville det vært topp om du kunne argumentere for å få mulighet til å få økt antall kanaler ut fra dagens 7.1 til 9.1 slik at man slipper å bruke tredjepartsløsning for å spille musikk med 5 veis løsning ??????
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Lyden skal være identisk; har relativt god kontakt med flere som jobber med utvikling av Roon - det har ikke blitt gjort noe med lyden.
    Kjøp av Roon gjorde jeg for lenge siden (livstid), og jeg bruker Roon kontinuerlig. Finner stadig mye bra ny musikk jeg aldri har hørt om før takket være Roon.

    Har passert 101.000 tracks i samlingen!
    Om du har kontakter i utviklingsavdelingen så ville det vært topp om du kunne argumentere for å få mulighet til å få økt antall kanaler ut fra dagens 7.1 til 9.1 slik at man slipper å bruke tredjepartsløsning for å spille musikk med 5 veis løsning ������
    Tenker du Auro3D da ? Fordi det finnes vel ikke noe materiale utover 7.1 utenom Auro3D, Atmos, DTS:X ? Om jeg skal foreslå dette så må jeg vite hva ønsket går i først.

    Du nevner 5 veis løsning; men jeg skjønner ikke hva du ønsker å oppnå fortsatt.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Når man har 5 veis med aktiv deling og kjører via Roon støter man på et problem. Man kan kun sende opptil 4 veis audio med innebygget convolver Løsningen er å benytte jriver live for å kjøre convolver der. Lite elegant når man hendvender seg til audiofolk synes jeg..
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Når man har 5 veis med aktiv deling og kjører via Roon støter man på et problem. Man kan kun sende opptil 4 veis audio med innebygget convolver Løsningen er å benytte jriver live for å kjøre convolver der. Lite elegant når man hendvender seg til audiofolk synes jeg..
    Anbefaler deg å rapportere dette ønske hos Roon.

    https://community.roonlabs.com/c/roon/feature-requests

    Jeg klarer ikke sende dette videre for jeg klarer ikke skjønne hvorfor man ønsker å bruke Roon til aktiv deling (eller JRiver).

    Men av ren nysgjerrighet: Når du kjører 5 veis aktiv deling i JRiver (*2 for vi snakker stereo regner jeg med) - hvordan får du lyden ut til forsterker/høyttalere ?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Vi har meldt inn behovet, men ikke fått noen respons fra Roon support. Er nok mitt system HR henviser til med 5 veis aktiv deling. Lyden prosesseres via korreksjonsfiler laget i Audiolense og lastes inn i Jriver som er satt opp til å sende videre 10 kanaler til lydkort som så igjen sender til amper. Roon har mulighet for å kjøre convolver filer og er mye enklere å forholde seg til enn Jriver. Men Roon har en begrensning på 7.1= 8 kanaler av en eller annen idiotisk grunn. I praksis vil det si at det er en begrensning på 4 kanaler pr side i et stereosystem som mitt.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Når man har 5 veis med aktiv deling og kjører via Roon støter man på et problem. Man kan kun sende opptil 4 veis audio med innebygget convolver Løsningen er å benytte jriver live for å kjøre convolver der. Lite elegant når man hendvender seg til audiofolk synes jeg..
    Anbefaler deg å rapportere dette ønske hos Roon.

    https://community.roonlabs.com/c/roon/feature-requests

    Jeg klarer ikke sende dette videre for jeg klarer ikke skjønne hvorfor man ønsker å bruke Roon til aktiv deling (eller JRiver).

    Men av ren nysgjerrighet: Når du kjører 5 veis aktiv deling i JRiver (*2 for vi snakker stereo regner jeg med) - hvordan får du lyden ut til forsterker/høyttalere ?
    er rapportert ja men det kom ikke i 1.7
    Et lydkort og en forsterker til hvert element. Roon separerer lydfilen til inntil 8 kanaler. Greit nok men når man trenger flere kanaler til er oppsett med bass, mellombass,mellomtone, øvre mellomtone og diskant og skal separere dette så takler ikke Roon dette. Løsningen er å sende fra Roon som stereo til nytt program som ikke har denne begrensningen. Jriver er et alternativ der. En tilsynelatende unødvendig omvei med andre ord.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Når man har 5 veis med aktiv deling og kjører via Roon støter man på et problem. Man kan kun sende opptil 4 veis audio med innebygget convolver Løsningen er å benytte jriver live for å kjøre convolver der. Lite elegant når man hendvender seg til audiofolk synes jeg..
    Anbefaler deg å rapportere dette ønske hos Roon.

    https://community.roonlabs.com/c/roon/feature-requests

    Jeg klarer ikke sende dette videre for jeg klarer ikke skjønne hvorfor man ønsker å bruke Roon til aktiv deling (eller JRiver).

    Men av ren nysgjerrighet: Når du kjører 5 veis aktiv deling i JRiver (*2 for vi snakker stereo regner jeg med) - hvordan får du lyden ut til forsterker/høyttalere ?
    er rapportert ja men det kom ikke i 1.7
    Et lydkort og en forsterker til hvert element. Roon separerer lydfilen til inntil 8 kanaler. Greit nok men når man trenger flere kanaler til er oppsett med bass, mellombass,mellomtone, øvre mellomtone og diskant og skal separere dette så takler ikke Roon dette. Løsningen er å sende fra Roon som stereo til nytt program som ikke har denne begrensningen. Jriver er et alternativ der. En tilsynelatende unødvendig omvei med andre ord.
    Det er ikke umulig at dette kommer, men litt for snevert nedslagsfelt mot de andre tingene Roon jobber med om dagen.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det er ikke umulig at dette kommer, men litt for snevert nedslagsfelt mot de andre tingene Roon jobber med om dagen.
    Snevert? Når man har behov for å kjøpe en konkurrerende løsning I tillegg for å få ting til å virke så blir et større spørsmål for meg, hvorfor handle Roon når det uansett ikke dekker behov eller gjør noe annet en å presentere fint. Det finnes mange 5 veis oppsett og faisiten der er altså en konkurrent.

    For meg blir det derfor snevert å Ignorere å kunne tilfredsstille en digital plattform dersom det kanskje bare er åpning for mer uten masse hazzle for å få det til. Forstår prioriteringer og behov for å jobbe målrettet for å tilfredsstille massene. Men om det er slik at biblioteket de benytter for å sende strømmer ikke er begrenset til å kjøre 16 kanaler, så er det også underlig at begrensningen settes på et kunstig antall kanaler.

    Jeg er tross alt heldig, oppdaget dette tidsnok til å vite at inntil dette er på plass gidder jeg ikke tenke på 5 veis til tross for jeg er avhengig av jriver til å kjøre platespiller, Spotify, cd spiller.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags kvalitet er det på lyden av de norske DAB-kanalene streamet over roon? Er det grei radiostandard og Ok å lytte til eller er det komprimert og elendig? Hører mye på NRK Klassisk i bilen og det er moro så lenge det varer, ref. dekningsproblematikk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn