Tjo-hoi, her var det mange meininger....som salige Mao visstnok sa; "la hundre blomster blomstre" osv osv... Han sa ikke like mye om alle som han ikke tillot blomstre, men DET er ei heilt anna sak..
Basic må det være opp til enhver hvor og hvordan man vil lytte til / nyte / hengi seg til musikk, bare det ikke gir alt for dramatiske utslag, f.eks. at en SAS-pilot skulle finne på å drømme seg fullstendig bort i Odd Norstoga's siste, i stedet for å lytte til viktige instrukser fra flygeleder, og sånne ting... ;D
Videre synes jeg det er trist at all nedlastinga, streaminga og hva det nå kalles, har rasert grunnlaget for lokale platesjapper - men ut over det - I couldn't care less. Folk må da for all del bare lytte til hva de vil. For egen del, har jeg aldri tenkt tanken på å kutte ut hverken vinyl eller cd. Hvorfor skulle jeg det? Derimot kan jeg godt tenke meg til å lære meg alt om nedlasting - så jeg oppfordrer noen til å starte en sånn "nedlasting av musikk for dummies"-tråd...kjør på!
Klart det å eie en platesamling, også handler om eieglede. Å påstå noe anna, er tull. Mange her på "Sentralen" ville garantert hatt råeste utgaver av MarkLevinson hvis man hadde råd til det. klart mye av det vi driver på med, handler om eierglede og status. Klart vi må ha de beste kablene som kan kjøpes for pæng.... jeg har ingen tro på at oppbygging, tilpassing, utprøving, optimalisering osv. osv utelukkende handler om interesse for musikk. Nei, jeg tror gutten i enhver av oss er frampå og vil prøve ut, finne ut og styre på - hvorfor moddes og bygges det nokså intenst hos enkelte? joda, det startt trolig med molestrering av en gammel platespiller, ei vekkerklokke eller en reiseradio en gang i unge år. Eller...?
Hvis det ikke er sånn, er jeg langt meir bekymra enn hva jeg er for at den yngre garde - og enkelte av oss litt meir "voksne", laster ned musikken sin fra internettet. joda, jeg er klar over at det er noen reine sjeler her inne også - noen som lever av og for musikken. Jeg er ikke blant de - jeg bruker musikken rått til å slappe av, til å lade batteriene, til å hente inspirasjon, til rein nytelse. Det er bare naturen sjøl som kan gi meg tilsvarende.
Jeg synes trådstarter begynte bra. Så bra at jeg hoppa i stolen, og begynte å lese denne tråden. Jeg synes også at mange av dere andre, har kommet med gode, vettuge betraktninger. Vi må da kunne diskutere ulike innfallsvinkler til musikken OG til eiergleden av diverse duppeditter i den forbindelse, uten å bli fullstendig fundamentalister av den grunn - hæ??