Romakustikk - OAS prøver DAAD produkter

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Velger å kjøpe, fremfor å blåse av verdifull tid og penger på prosjekter som gjerne ikke kommer 100% i mål.
Da har du for mye penger. Gi de til meg heller :D :D
Tviler ikke på at de gjør en fantastisk jobb, men vil etter min mening være og bli svindel til slike priser.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.082
Antall liker
33.831
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Et spørsmål er om det ikke er mer fornuftig å legge 20-30% av totalsummen i slike tiltak som dette her, framfor å bruke alt på komponenter

 :)

Hvis vi snakker om ferdige pakker på 40-50.000,- så legger jeg helt klart dette i anlegget og bruker 2-3 lapper på hjemmelagede tiltak.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Da har du for mye penger. Gi de til meg heller :D :D
Tviler ikke på at de gjør en fantastisk jobb, men vil etter min mening være og bli svindel til slike priser.
Koster vel fra 2,5k til 4,5k pr. stk. Daad tube traps'ene, ikke sikkert du trenger så mange.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Sånn sett er tube traps enklere å ha med og gjøre.
Tube traps kan man også lage selv. Ta ett papprør, fyll det med isolasjon og bor huller. Størrelsen på, og antall huller danner et areal som du kan (noen kan, jeg kan ikke) beregne utifra rørets volum. Legg en plankebit i topp og bunn, trekk røret med noe fint stoff og vips.....Tube traps.
Stig... redd meg hvis jeg er helt på bærtur nå
:) :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Petter Dale sitt lytterom var omtalt i Dagens Næringsliv tidligere i år. Mener det sto noe om at akustikken hadde kostet en mill. NOK. Så det trenger ikke stå på pengene her heller.........

det er bare BS at det har kostet 1 mill!
IMO
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Med litt egeninnsats kan man fint lage seg meget effektiv akustikktilpasning for en 1000-lapp faktisk.
Godt og konsist sagt Stig!

Brukte nettopp akkurat 1000,- på å dempe hele lyttekroken min, og de lydmessige forbedringene er formidable! Det ble veldig pent også, og dette er ikke bare min mening, men også til alle som har vært på besøk :) Å bruke 45.000 på DAAD ser jeg personlig på som like fornuftig som å bruke 100-lapper som dasspapir(!).

mvh Kai
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Koster vel fra 2,5k til 4,5k pr. stk. Daad tube traps'ene, ikke sikkert du trenger så mange.
Nei, godt poeng. Hvis man f.eks bare trenger 2 av de minste så er det overkommelig, men hvis problemet med rommet er relativt stort så tviler jeg sterkt på at det blir resultatet.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Å bruke 45.000 på DAAD ser jeg personlig på som like fornuftig som å bruke 100-lapper som dasspapir(!).

mvh Kai
Amen
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Hvis 45.000 kroner gir større forbedring av lyden enn å kjøpe elektronikk eller høyttalere til 45.000 ekstra, så ser jeg ikke problemet.

Det er sikkert billigere å bygge både høyttalere, forsterkere og cd-spillere selv også, men ikke alle har evnen eller tiltakslysten til å gjøre det.

Å idiotisere de som velger å kjøpe seg bedre lyd, synes jeg virker noe snodig på et forum som dette.

Roy
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Og legger man inn en 500-lapp og et par timer ekstra så er det ikke sikkert finishen blir så eklig heller. Nei, dette sjokkerte meg faktisk.
Du som driver Tangen A-V Design , kan vel lage noen og selge videre? ;)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Jo det var det kanskje :)
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Meget god ide. Heia Tangen.
Kunne jo vært morsomt å se hva slags pris han hadde havnet på.

Noen her nevnte 1000 kroner for en slik diffusor. Så må man legge til arbeidet, dvs. lønn/sosiale tjenester etc. Deretter må kostnader til lagerplass, frakt og ikke minst moms legges på.

La oss si at det tar 3-4 timer å lage en diffusor. 300 kroner timen er jo billig hvis man sammenligner med andre håndverkere. Da er prisen steget til 2200 kroner. Så kommer lagerplass kanskjer verdt et par 100-lapper, og så momsen på 25 prosent. Da er man på 3000 kroner. Til slutt frakten på en drøy 100-lapp.

3100 kroner per stykk ferdig levert. Hvor mye var det DAAD'ene kostet igjen ;D

Roy
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Hvis 45.000 kroner gir større forbedring av lyden enn å kjøpe elektronikk eller høyttalere til 45.000 ekstra, så ser jeg ikke problemet.

Det er sikkert billigere å bygge både høyttalere, forsterkere og cd-spillere selv også, men ikke alle har evnen eller tiltakslysten til å gjøre det.

Å idiotisere de som velger å kjøpe seg bedre lyd, synes jeg virker noe snodig på et forum som dette.

Roy
Er ikke alle som bruker over XXXX antall kroner på bedre lyd idioter da? ;D

Men spørsmålet er uansett hele tiden det samme - hvor har man mest igjen for å bruke pengene... ::)
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.082
Antall liker
33.831
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Hvis 45.000 kroner gir større forbedring av lyden enn å kjøpe elektronikk eller høyttalere til 45.000 ekstra, så ser jeg ikke problemet.

Det er sikkert billigere å bygge både høyttalere, forsterkere og cd-spillere selv også, men ikke alle har evnen eller tiltakslysten til å gjøre det.

Å idiotisere de som velger å kjøpe seg bedre lyd, synes jeg virker noe snodig på et forum som dette.

Roy
Tror ikke noen mener å drite ut folk for å kjøpe ferdige løsninger, de ser unektelig mye bedre ut enn mange hjemmelagede løsninger. Men de fleste er vel (som meg) opptatt av mest mulig value for money- og personlig ville jeg ha hatt problemer å bygge meg en bedre CD-spiller en den jeg har til 60.000,-. Romtuning derimot, burde ikke være umulig å få pent til en ganske hyggelig pris, så kan man legge resten i utstyr/CD er eller annet.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.914
Torget vurderinger
24
Her er jeg helt på linje med Roy Ervin.

Synes det er helt latterlig å kategorisk påstå at å bruke 40-45000 på akustikk er dårlig prioritering.

Ellers kan nevnes at denne summen er listepris for et foreslått makstiltak i et særdeles vanskelig rom. Med noe mer møblering kan antall og utgifter sikkert reduseres. (Og for de av oss som bor i områder hvor man må betale kloss på 40 000 per kvadratmeter boligflate vil et dedikert lytterom faktisk bli det dyreste, med tanke på mindre pene alternativer).

Testen er ment å vise hva produktene er i stand til å løse, de færreste av dere vil trenge så mange (det tør jeg faktisk påstå).

Mitt poeng er at, i mitt oppsett, er selv denne prisen god "value for money" sammenlignet med kjøp av andre komponenter.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Kunne jo vært morsomt å se hva slags pris han hadde havnet på.

Noen her nevnte 1000 kroner for en slik diffusor. Så må man legge til arbeidet, dvs. lønn/sosiale tjenester etc. Deretter må kostnader til lagerplass, frakt og ikke minst moms legges på.

La oss si at det tar 3-4 timer å lage en diffusor. 300 kroner timen er jo billig hvis man sammenligner med andre håndverkere. Da er prisen steget til 2200 kroner. Så kommer lagerplass kanskjer verdt et par 100-lapper, og så momsen på 25 prosent. Da er man på 3000 kroner. Til slutt frakten på en drøy 100-lapp.

3100 kroner per stykk ferdig levert. Hvor mye var det DAAD'ene kostet igjen  ;D

Roy

;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Hvis 45.000 kroner gir større forbedring av lyden enn å kjøpe elektronikk eller høyttalere til 45.000 ekstra, så ser jeg ikke problemet.

Det er sikkert billigere å bygge både høyttalere, forsterkere og cd-spillere selv også, men ikke alle har evnen eller tiltakslysten til å gjøre det.

Å idiotisere de som velger å kjøpe seg bedre lyd, synes jeg virker noe snodig på et forum som dette.

Roy
Hvis det var meg du siktet til, så var det ikke meningen å idiotisere noen som helst. Hvis man kaller en spade for en spade så kan det umulig være noen tvil om at 45000,- for dette er grovt. En halvfornuftig pris på slikt burde være 1/4.
Man kan selvfølgelig lage cd-spillere og forsterkere selv også, men å få et resultat som er tilfredstillende lydmessig, desigmessig og som samtidig har en annenhåndsverdi som er verdt å nevne, er det nok svært få som har kunnskap og ressurser til å gjennomføre. En slik tube trap kan jo umulig ha tilvirkningskost over det en god kondensator koster :)
Pris skal ha en sammenheng med kost, og ikke bare ytelse. Hvis ikke det er tilfelle så er det snakk om et tilnærmet monopolistisk marked, så kanskje dette kunne være en god forretningside folkens.
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Hvis det var meg du siktet til, så var det ikke meningen å idiotisere noen som helst. Hvis man kaller en spade for en spade så kan det umulig være noen tvil om at 45000,- for dette er grovt. En halvfornuftig pris på slikt burde være 1/4.
Man kan selvfølgelig lage cd-spillere og forsterkere selv også, men å få et resultat som er tilfredstillende lydmessig, desigmessig og som samtidig har en annenhåndsverdi som er verdt å nevne, er det nok svært få som har kunnskap og ressurser til å gjennomføre. En slik tube trap kan jo umulig ha tilvirkningskost over det en god kondensator koster  :)
Pris skal ha en sammenheng med kost, og ikke bare ytelse. Hvis ikke det er tilfelle så er det snakk om et tilnærmet monopolistisk marked, så kanskje dette kunne være en god forretningside folkens.
Se på regnestykket mitt over, Thomas. ;)

Prisen er faktisk ikke ille om man bruker kostpris-prinsippet. Særlig siden man får et spesialtilpasset oppsett til eget rom, basert på akustiske målinger.

Slik kunnskap koster også kroner.

Roy
 
T

theStig

Gjest
Å bygge akustikkbehandling selv er mye mye mye mye enklere enn å bygge elektronikk eller høyttalere selv, så flere burde klare å få til dette selv hvis man gidder. Hvis man ikke gidder, så er det jo ikke noe i veien for å kjøpe ferdige produkter. Synes ikke det er noen grunn for å se ned på de som har pengene til å kjøpe ferdige løsninger i stedet for å slite med det selv, men GLEDEN tror jeg er større når man har laget noe selv, enn hvis man bare kjøpte det, og dett var dett.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Kunne jo vært morsomt å se hva slags pris han hadde havnet på.

Noen her nevnte 1000 kroner for en slik diffusor. Så må man legge til arbeidet, dvs. lønn/sosiale tjenester etc. Deretter må kostnader til lagerplass, frakt og ikke minst moms legges på.

La oss si at det tar 3-4 timer å lage en diffusor. 300 kroner timen er jo billig hvis man sammenligner med andre håndverkere. Da er prisen steget til 2200 kroner. Så kommer lagerplass kanskjer verdt et par 100-lapper, og så momsen på 25 prosent. Da er man på 3000 kroner. Til slutt frakten på en drøy 100-lapp.

3100 kroner per stykk ferdig levert. Hvor mye var det DAAD'ene kostet igjen ;D

Roy

Dette ble veldig på spissen tror jeg. Hvis man bruker så mye ressurser på 1stk tube trap, så har man havnet i feil yrke. Det vil selvfølgelig kreve litt tid med planlegging og utforming, leverandører, produksjonmetoder osv, men når "planen" er i boks, så koster ikke dette mye. Da bruker man heller ikke 3 timer på en stk, men kanskje 20 min. Råvarene blir kjøpt hos grossist og ikke detaljist. Da havner selvkosten fort veldig langt under 1000-lappen.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Hvis det var meg du siktet til, så var det ikke meningen å idiotisere noen som helst. Hvis man kaller en spade for en spade så kan det umulig være noen tvil om at 45000,- for dette er grovt. En halvfornuftig pris på slikt burde være 1/4.
Man kan selvfølgelig lage cd-spillere og forsterkere selv også, men å få et resultat som er tilfredstillende lydmessig, desigmessig og som samtidig har en annenhåndsverdi som er verdt å nevne, er det nok svært få som har kunnskap og ressurser til å gjennomføre. En slik tube trap kan jo umulig ha tilvirkningskost over det en god kondensator koster :)
Pris skal ha en sammenheng med kost, og ikke bare ytelse. Hvis ikke det er tilfelle så er det snakk om et tilnærmet monopolistisk marked, så kanskje dette kunne være en god forretningside folkens.
Ja, skal vi se - hva koster det å lage en 501 bukse..?

Priser er bestemt ut fra hva markedet vil betale. Kostpris er rimelig uinteressant (for andre enn produsenten). Om du vil ha ting til kostpris får du lage det sjæl.

Også var det dette med annenhåndsverdi. Hva er denne på DIY produkter?

Produkter ala DAAD har en annenhåndsverdi da det er håndtverk av bra kaliber med et bra design. Og stor grad av gjenbruksverdi! ;D
 
T

theStig

Gjest
Her er jeg helt på linje med Roy Ervin.

Synes det er helt latterlig å kategorisk påstå at å bruke 40-45000 på akustikk er dårlig prioritering.
Helt enig, selv om kan kan komme betaktelig billigere unna det med DIY. Samme sum brukt på kabler synes jeg nok er virkelig dårlig prioritering ...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
Kunne jo vært morsomt å se hva slags pris han hadde havnet på.

Noen her nevnte 1000 kroner for en slik diffusor. Så må man legge til arbeidet, dvs. lønn/sosiale tjenester etc. Deretter må kostnader til lagerplass, frakt og ikke minst moms legges på.

La oss si at det tar 3-4 timer å lage en diffusor. 300 kroner timen er jo billig hvis man sammenligner med andre håndverkere. Da er prisen steget til 2200 kroner. Så kommer lagerplass kanskjer verdt et par 100-lapper, og så momsen på 25 prosent. Da er man på 3000 kroner. Til slutt frakten på en drøy 100-lapp.

3100 kroner per stykk ferdig levert. Hvor mye var det DAAD'ene kostet igjen  ;D

Roy
Selv om vi ikke liker det så er det ikke helt uvanlig å legge inn litt avanse også. Foretak som glemmer dette overlever sjeldent særlig lenge. Så da må man opphøye i 2. og multiplisere med pi, omtrendt, så får man ca utsalgspris. :-/

Bjørn
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Ja, skal vi se - hva koster det å lage en 501 bukse..?

Priser er bestemt ut fra hva markedet vil betale. Kostpris er rimelig uinteressant (for andre enn produsenten). Om du vil ha ting til kostpris får du lage det sjæl.

Også var det dette med annenhåndsverdi. Hva er denne på DIY produkter?

Produkter ala DAAD har en annenhåndsverdi da det er håndtverk av bra kaliber med et bra design. Og stor grad av gjenbruksverdi! ;D
Prisen er helt riktig basert på hva markedet vil betale. Ikke hva noen få er villig til å betale. Uten å kjenne tallene på DAAD så tipper jeg etterpørselskrysset ligger en god del hakk under den prisen som er i dag.
 
T

theStig

Gjest
Produksjonskost x 10 er en grei regel for veil utsalgspris, hvis man vil overleve på å lage nisjeprodukter vel å merke.

Hørte en plass at Coca Cola koster ca. 5 øre literen å lage, og at 90% av alle kostnader var direkte relatert til markesføring. Det setter jo ting litt i perspektiv liksom.
 
T

theStig

Gjest
Kunne jo vært morsomt å se hva slags pris han hadde havnet på.
Dyrt. I samme gate som DAAD produktene helt sikkert.

Poenget var at DIY produkter blir mye billigere, da man kun ta hensyn til materialkosten.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.999
Ehhhmmm...mine herrer hvorfor så agressive?
Dette gjorde vi i OAS av ren nysgjerrighet med tanke på å glede oss selv og Andre ;-)
Det er da vitterlig et poeng at ting ikke blir stygt som nøkken.
Noen har tid (tar seg tid) til og sysle med dette selv hjemme, og Royervin her har vel vitterlig et poeng mhp. totale kostnader ved egeninsats (hadde det hvert et Taipan Extreme Furutech Rhodium Reference Letal Speaker Cable sett til 45 frognertiere det var snakk om her så hadde over halvparten av oss pokker ikke blunket en gang). Så at Topline spiser poengene deres synes jeg er helt på sin plass.
Vi bruker jæskla mye penger på dubbedittene våre generelt, og Fosse`s rom var spesielt vanskelig. I hans stue skal også andre enn ham, absorbenter/diffusorer og anlegget være.
De færeste blunker når møbler, bilder og stæsj skal kjøpes inn til familiens lune hule. For ikke å snakke om hva bil, båt og hytte sluker av kapital.
Vel, tilbake på sporet!
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Bare for å konkretisere, Thomas, så var det deg jeg siktet til angående idiotisering. Her er noen av dine uttalelser i denne tråden:

Dyrt ja. Det var jo idiot-dyrt. Da går jeg heller på bilblioteket å låner meg noen bøker om akustikk og bygger skiten selv. Kan leve godt med dårligere finish og virkningsgrad hvis jeg kan spare 40000,-. Greit kabler er overpristet, men så bruker jeg ikke 45000,- på kabler heller. Dette ble for dumt spør du meg (Med mindre man har anlegg til en halv en)
Tviler ikke på at de gjør en fantastisk jobb, men vil etter min mening være og bli svindel til slike priser.
Hvis man kaller en spade for en spade så kan det umulig være noen tvil om at 45000,- for dette er grovt. En halvfornuftig pris på slikt burde være 1/4.
Idiot-dyrt, svindel, for grovt, for dumt...

Slik uttrykker du deg om produkter du ikke har hørt effekten av, kun prisen på. Implisitt sier du dermed også noe om de som vurderer disse produktene som god valuta for pengene etter å ha testet dem.

Det er i hvert fall svært vanskelig å skjønne at du kan mene noe annet om folk som går på det du kaller ren svindel.

Roy
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Jeg må bare igjen understreke at jeg overhodet ikke ser ned på de som vil, og har muligheten til å bruke slike summer på dette. Viktige og gode produkter, men for meg hadde det vært helt uaktuellt å bruke 45 kompiser på det. Kanskje bare meg, men det hadde jeg mistet nattesøvnen av. :)
Men igjen, Ingen tvil om at value for money er langt høyere her en på kabler for 45000,-. Hadde sovet dårligere av et sånt kabelkjøp hvis det er noe trøst.
 
T

theStig

Gjest
Personlig synes jeg det er gledelig at folk oppdager hvor mye akustikken faktisk har å si. Da er det forsåvidt det samme for meg om folk velger å bygge billige løsninger selv, enn å kjøpe ferdige produkter med pent utseende.

Det som dog provoserer meg grenseløst er hvor mye penger enkelte legger i kabler... disse pengene hadde gjort mye bedre nytte på andre områder mener nå jeg.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Hørte en plass at Coca Cola koster ca. 5 øre literen å lage, og at 90% av alle kostnader var direkte relatert til markesføring. Det setter jo ting litt i perspektiv liksom.
Tror kanskje det mangler en null der.....hvertfall om du tenker på CC tappet i Norge (og ikke bare ser på råvare kostnadene ;D) . Men perspektivet er der uansett...
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.082
Antall liker
33.831
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Det som dog provoserer meg grenseløst er hvor mye penger enkelte legger i kabler... disse pengene hadde gjort mye bedre nytte på andre områder mener nå jeg.

Hmmmm, har nesten lyst til å innvitere noen hjem snart, ikke for å overbevise noen at "jeg har rett", men synes det er rart at folk ikke hører forskjell,(men det var en annen tråd)
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Synes jo uansett det er et tankekors dersom prisen for et produkt er 10 ganger så høy som kostprisen.

Det betyr for eksempel at en Cambridge Azur 640C CD-spiller som mange regner for å være den beste budsjettspilleren i markedet - med god margin, har en kostpris på 300 kroner...

Roy
 
T

theStig

Gjest
Synes jo uansett det er et tankekors dersom prisen for et produkt er 10 ganger så høy som kostprisen.
For massemarkesprodukter er nok marginene noe laverer enn dette.

Omvendt, så er nok marginene på kabler ufattelig mye større. Her er det vanlig at siste ledd (butikken) ganger med 10.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Bare for å konkretisere, Thomas, så var det deg jeg siktet til angående idiotisering. Her er noen av dine uttalelser i denne tråden:




Idiot-dyrt, svindel, for grovt, for dumt...

Slik uttrykker du deg om produkter du ikke har hørt effekten av, kun prisen på. Implisitt sier du dermed også noe om de som vurderer disse produktene som god valuta for pengene etter å ha testet dem.

Det er i hvert fall svært vanskelig å skjønne at du kan mene noe annet om folk som går på det du kaller ren svindel.

Roy
Skulle nok ordlagt meg annerledes ja. Ble bare så enormt sjokkert over prisen. Jeg kan ikke si annet en at jeg personlig overhodet ikke ville betalt så mye for dette uansett. Mulig jeg er rar, men har utrolig mange andre ting jeg verdsetter mye høyere.
Greit at en cola boks koster 50 øre å produsere og ca 15,- i utsalg. De 15,- bruker jeg hvis jeg har mer lyst på colaen enn på pengene. Det kan skje. JEG har mer lyst på 45000,- enn stua full av DAAD.
Unnskyld så mye for at jeg tråkket på noen tær her, men ble så sjokkert. Godt vi er forskjellige.
:)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
Cola er jo en ting. Men det er jo enda dyrere å kjøpe en flaske vann...
Men hva gjør man vel ikke for at verdens fineste maskineri skal fungere som det skal...
 

royervin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.12.2005
Innlegg
135
Antall liker
2
Skulle nok ordlagt meg annerledes ja. Ble bare så enormt sjokkert over prisen. Jeg kan ikke si annet en at jeg personlig overhodet ikke ville betalt så mye for dette uansett. Mulig jeg er rar, men har utrolig mange andre ting jeg verdsetter mye høyere.
Greit at en cola boks koster 50 øre å produsere og ca 15,- i utsalg. De 15,- bruker jeg hvis jeg har mer lyst på colaen enn på pengene. Det kan skje. JEG har mer lyst på 45000,- enn stua full av DAAD.
Unnskyld så mye for at jeg tråkket på noen tær her, men ble så sjokkert. Godt vi er forskjellige.
:)
Det er lov å bli sjokkert, og ingen av oss har vel unnlatt å tråkke folk på tærne ved å formulere oss uheldig.

45.000 er svinaktig mye penger, men i Fosse sitt rom så virket det som nettopp akustikken var hovedproblemet, og da trenger det ikke nødvendigvis være det verste man kan bruke penger på.

Roy
 
Topp Bunn