Rolling Stones på vinyl

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.976
Antall liker
11.831
Sted
Hus
Fikk hakeslepp, da jeg hørte 12 tommer mono 45 rm Satisfaction!
Løp rett ut og kjøpte det andre ekset butikken hadde.
Hva naboene synes vetta faen,
men politiet banka på ruta og ba meg dempe meg
Katalognummer på denne 12" maxien :unsure:
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.134
Antall liker
7.765
Sted
Oslo
Katalognummer på denne 12" maxien :unsure:
Har den ikke foran meg, kom for 4-5 år siden, som ltd utgave til RecordStoreDay Tror det var 5 eller 10K eks.
Tror den er fra samme miks som Stånns mono boksen, men det blir jo mere trøkk på 12 45 rpm.
Og ikke glem mono pu!
 
Sist redigert:

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Noen som har hørt disse half-speed utgavene av Stones og kan si noe om lydkvaliteten?
Pga. manglende innspill her valgte jeg å ta sjansen og anskaffet noen av disse half-speed platene. Så nå har jeg peiling.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Vil du dele peilingen din K.H.? Jeg har lurt litt på den nye utgaven av Goats Head...Men nå har jeg spilt min førsteutgave og den låter bra nok den.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Vil du dele peilingen din K.H.? Jeg har lurt litt på den nye utgaven av Goats Head...Men nå har jeg spilt min førsteutgave og den låter bra nok den.
Kanskje, men uansett vil jeg først sammenligne grundig med de jeg har fra tidligere, hvorav noen er førstepress, eller svært tidlige utgaver i alle fall.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Vil du dele peilingen din K.H.? Jeg har lurt litt på den nye utgaven av Goats Head...Men nå har jeg spilt min førsteutgave og den låter bra nok den.
Jeg har kun fått tid til å sjekke Sticky Fingers av disse nye utgavene og den syns jeg spiller fint. Kanskje litt mindre dypbass en min Mobile Fidelity versjon, som kanskje har i overkant mye. Den nye oppleves med andre ord ganske nøytral og lyder ok. La heller ikke merke til noe overflatestøy fra vinylen, så den virker bra. Egentlig litt vanskelig å si sikkert hva jeg foretrekker av disse to. Må i så fall gjøre flere og grundigere sammenligninger. Tror derfor ikke du gjør veldig mye feil om du anskaffer Goats Head Soup i den nye utgaven.
 
Topp Bunn