Rojohs lyttekrok: Oops, I did it again

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Størrelse og proporsjoner er viktig - veldig viktig faktisk (for enkelte ;)). Disse er i mine øyne akseptable, men med elketrostater kommer man sjelden unna den berømte "meteren" fra bakvegg. Kan leve med det siden disse ikke gjør så veeeeldig mye utav seg egentlig. Blir sikkert enda bedre når jeg får ryddet litt opp i kabelsalaten som ligger rundtom - er elektriker, så slikt kan av erfaring ta tid...

Vedlegg

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Kan kanskje virke litt voldsomt, men kommer man bittelitt på skrå, så blir de ikke så faretruende store...

Vedlegg

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.865
    Rojohs lyttekrok

Gode høyttalere ser alltid små ut...

...når man har satt på musikken og skrudd opp lyden

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Rojohs lyttekrok

Det ser flott ut og om det låter like flott gjenstår og se :)

Elektrostat og er det transmisjonslinje jeg ser? må da gi noe av det beste fra både oppløsning, bass, og dynamikk.

Gratulerer så mye med flotte disipler

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Joda, oppløsning og dynamikken er bra den, men selvsagt begrenser 5,5" i bassen en del. Videre tror jeg Martin Logan er et bedre valg om man søker etter best mulig oppløsning, transparens og mikrodynamikk. Ikke at disse er dårlige, men M.L. synes å være et lite strå hvassere der, kanskje? Vel, jeg synes M.L. kan bli litt i overkant, mens jeg synes disse spiller litt mer på lag med mine cd-plater av ymse kvalitet. Nå utgjør også min noe slitne Yamaha-spiller en skikkelig propp i systemet, så det er for tidlig å trekke bastante konklusjoner. Synes likevel disse har en befriende "alt-etende" spillestil, noe som passer mine preferanser veldig bra.

Mvh. Johan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rojohs lyttekrok

Rojoh skrev:
    Størrelse og proporsjoner er viktig - veldig viktig faktisk (for enkelte ;)). Disse er i mine øyne akseptable, men med elketrostater kommer man sjelden unna den berømte "meteren" fra bakvegg. Kan leve med det siden disse ikke gjør så veeeeldig mye utav seg egentlig. Blir sikkert enda bedre når jeg får ryddet litt opp i kabelsalaten som ligger rundtom - er elektriker, så slikt kan av erfaring ta tid...
    Gratulerer så mye med nye høyttalere!
    De ser veldig annerledes ut enn Hammerene, de låter vel annerledes også?
    Er de lettdrevne?

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Rent visuelt er det stor forskjell. Hammerne var sikkert dobbel bredde og like dype. Med de nye KS Queen føler jeg at stuen har blitt litt større og luftigere. Mulig at en annen farge på Hammerne hadde gjort de litt mindre monumentale?

Lydmessig er det litt forskjeller, ja. Dog vil jeg si at Hammerne og disse kanskje spiller likere enn hva en vanlig kassehøyttaler ville gjort - i sweetspot, vel å merke. Dipolprinsippet sender ut mye lyd bakover som igjen reflekteres og spres godt ut i rommet. Dette gir en luftigere følelse når man sitter litt utenfor swetspot.

Disse er ikke på langt nær så lettdrevne som Hammerne - kun 85dB følsomhet. Men de fungerer veldig bra på lave lydnivåer - lydbildet kommer til "liv" på et mye lavere lydnivå enn jeg er vant med fra konvensjonelle høyttalere. Dette passet utmerket til min bo-situasjon og er også med på å muliggjøre bruk av forsterkere som min på 32wpc. På demoen hos Maxwell ble det brukt en 25wpc Sugden kl.A integrert, og det var også en veldig fin match. Produsenten anbefaler dog forsterkereffekt fra 80wpc-150wpc, men man klarer seg imho med mindre hvis man har moderate lyttevaner.

Liker man derimot å spille så høyt at man begynner å "kjenne det", så blir disse elektrostatene for små - da er Hammer et bedre alternativ. Samme gjelder ved bruk av små SET-forsterkere vil jeg tro. Tror ikke slik forsterkere vil trives noe særlig med elektrostater som disse.

Mvh. Johan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.185
    Torget vurderinger
    6
    Rojohs lyttekrok

Har du skrinlagt planene om aktiv drift nå da Rojoh? Hva skjer på forsterkerfronten, svikter du EAR settet ditt? Meget flotte høyttalere btw.

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

gut_man skrev:
    Har du skrinlagt planene om aktiv drift nå da Rojoh? Hva skjer på forsterkerfronten, svikter du EAR settet ditt? Meget flotte høyttalere btw.
    I forhold til planen, så ble dette en liten smell - må innrømme det. ;D Det er jo ikke slik at jeg på død og liv må velge heller. Elektrostatpanelet er løst oppå bassmodulen, så man kunne jo laget noe rimelig heftig utav det. Om jeg gidder/ønsker, det er et heeelt annet spm.

Jeg ser heller ingen grunn til å skifte ut EAR sammen med elektrostater - TdP har jo laget 861en nettopp for å drive elektrostater (Quad ESL-57), så noe særlig bedre match har jeg vel ikke tro på å finne i de betalbare lagene av spekteret. M.a.o: Det låter veldig bra... Effektmessig kan det kanskje tenkes at lengre tids bruk fører til et ønske om mer, men just nu synes jeg det holder.

Nei, jeg får tenke meg grundig om nå i de nærmeste dagene. :-\

Mvh. Johan

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Rojohs lyttekrok

Rojoh skrev:
    gut_man skrev:
    I forhold til planen, så ble dette en liten smell - må innrømme det. ;D Det er jo ikke slik at jeg på død og liv må velge heller. Elektrostatpanelet er løst oppå bassmodulen, så man kunne jo laget noe rimelig heftig utav det. Om jeg gidder/ønsker, det er et heeelt annet spm.

Jeg ser heller ingen grunn til å skifte ut EAR sammen med elektrostater - TdP har jo laget 861en nettopp for å drive elektrostater (Quad ESL-57), så noe særlig bedre match har jeg vel ikke tro på å finne i de betalbare lagene av spekteret. M.a.o: Det låter veldig bra... Effektmessig kan det kanskje tenkes at lengre tids bruk fører til et ønske om mer, men just nu synes jeg det holder.

Nei, jeg får tenke meg grundig om nå i de nærmeste dagene. :-\

Mvh. Johan
    Vinglepetter ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Rojohs lyttekrok

Rojoh skrev:
    Rent visuelt er det stor forskjell. Hammerne var sikkert dobbel bredde og like dype. Med de nye KS Queen føler jeg at stuen har blitt litt større og luftigere. Mulig at en annen farge på Hammerne hadde gjort de litt mindre monumentale?

Lydmessig er det litt forskjeller, ja. Dog vil jeg si at Hammerne og disse kanskje spiller likere enn hva en vanlig kassehøyttaler ville gjort - i sweetspot, vel å merke. Dipolprinsippet sender ut mye lyd bakover som igjen reflekteres og spres godt ut i rommet. Dette gir en luftigere følelse når man sitter litt utenfor swetspot.

Disse er ikke på langt nær så lettdrevne som Hammerne - kun 85dB følsomhet. Men de fungerer veldig bra på lave lydnivåer - lydbildet kommer til "liv" på et mye lavere lydnivå enn jeg er vant med fra konvensjonelle høyttalere. Dette passet utmerket til min bo-situasjon og er også med på å muliggjøre bruk av forsterkere som min på 32wpc. På demoen hos Maxwell ble det brukt en 25wpc Sugden kl.A integrert, og det var også en veldig fin match. Produsenten anbefaler dog forsterkereffekt fra 80wpc-150wpc, men man klarer seg imho med mindre hvis man har moderate lyttevaner.

Liker man derimot å spille så høyt at man begynner å "kjenne det", så blir disse elektrostatene for små - da er Hammer et bedre alternativ. Samme gjelder ved bruk av små SET-forsterkere vil jeg tro. Tror ikke slik forsterkere vil trives noe særlig med elektrostater som disse.

Mvh. Johan
    Jeg har ikke hørt så mye på elektrostater og denslags, men av de jeg har hørt så er lydbilde "luftig"

Tungdrevne altså, har de dynamikken som Hammer har?
    En 25 watt klasse A er vel like kraftig som 80 watt klasse AB?
    Det er jo ikke så ofte man spiller høyt, så de gjør nok nytta si.
    Vil man spille høyt så må man ha KLIPSCH! ;D

Du oppdaterer vel oss etterhvert regner jeg med?

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Jeg synes "dynamikk" er et litt vrient begrep, så å sammenligne Hammer med små elektrostater blir vanskelig. Normalt tilsier "tungdrevet" en litt tam og død lyd, men det stemmer ikke med elektrostene. Hammernes 12" låter vel litt renere og mer spillevillig enn det lille basselementet i elektrostaten, og klarer selvsagt mer makrodynamikk når volumet økes.

Det er vel slik at å velge høyttaler har mye med prioriteringer og kompromisser å gjøre. Skal man ha alt på en gang, så må både lommebok, WAF og stueinnredning ofres i større eller mindre grad. Jeg synes personlig at å ofre muligheten til å spille drønnhøyt, er et høyst levlig kompromiss. Det er sikkert naboene mine også veldig enige i. ;)

Mvh. Johan

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    118
    Rojohs lyttekrok

Synes elektrostatene dine spiller meget bra, Johan :)
    Har det skjedd noe siden sist jeg var hos deg?

Lf

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Nei, intet revolusjonerende annet en ny Ficus-plante til å fylle opp rommet bak høyttalerne. Fortsatt blid og fornøyd. At det låter såpass bra rett ut av esken, og med minimal tweaking/finjustering; det lover godt for fremtiden.

Mvh. Johan

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.185
    Torget vurderinger
    6
    Rojohs lyttekrok

Ser meget godt ut det besøket Rojoh. Du snuser på ny kilde forstår jeg, og det tror jeg ærlig talt at anlegget ditt fortjener ;) Er ikke utgangspunket (les kilden) god, kan ikke verdens beste elektronikk i etterfølgende ledd, gjøre gull av gråstein.. Hva var lytteintrykkene dine med italieneren på besøk?

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Du har nok rett i at Yamahaen blir litt under pari i selskap med resten av elektronikken. Den er dog en liten musikalsk rakker, og feilene den gjør oppleves ikke plagsomme. Jeg hadde en annen spiller innom også, men der var det dårlig match, og Yamahaen ble foretrukket - ikke p.g.a. de ulike parametrene, men det at den tonalt passet fint til oppsettet. Det å få på plass riktig tonalitet/frekvensbalanse er prioritet nr.1, og også en medvirkende faktor til at jeg fortsatt sitter med DEQXen. Hadde jeg ikke funnet en ren spiller som passet, så hadde jeg alltids hatt EQen i DEQXen å falle tilbake på.

Syntes at Lectoren passet veldig fint, og anser dette for å være en veldig spennende kandidat. Den matcher såpass bra, at om man skal prøve å finne noe som topper Lectoren på enkelte parametre, så risikerer man å miste noe annet i samme slengen. Dermed synes jakten på andre kandidater å avta i vissheten om at en bedre match kan bli vrien å få til.

Bruker kun orginal-rør i oppsettet nå, og det passer meg egentlig fint. Jeg har jo tidligere lansert Hegel CDP-4A som en aktuell kandidat, men jeg mistenker den for å by på en markant forskjellig klang - noe som i beste fall vil kreve en del rørrulling og fintuning. Vi får se hva vi ender opp med, men jeg er ikke overbevist om at utbyttet av å lete videre vil føre til de store fremskritt. Det er likevel alltid vanskelig å mene noe veldig bestemt etter bare kort tids lytting.

Mvh. Johan

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    118
    Rojohs lyttekrok

Har du helt slått fra deg Hegelen, Johan?

Lf

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Tja - ja, foreløpig tror jeg... Lectoren låt såpass bra, at jeg like gjerne kunne gått for den som noe annet, tror jeg. Mulig at Hegel også hadde matchet bra, men jeg har bestemt meg for å prøve DEQXen før jeg gjør noe annet. Har vel kommet til en slags konklusjon om at det blir utrolig vrient å få på plass "alt" bare med cd-spiller bytte. Har da mer tro på at DEQXens fleksibilitet kan vise seg å være beste valget, og da spesielt med tanke på å kanskje kjøre et transistortrinn på basselementet. Vet dog ikke om det lar seg gjøre uten å rive hele høyttaleren fra hverandre, så jeg får vente til produsenten har svart på mail før jeg gjør noe store forandringer.

Mvh. Johan

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.152
    Torget vurderinger
    7
    Rojohs lyttekrok

Rojoh skrev:
    Du har nok rett i at Yamahaen blir litt under pari i selskap med resten av elektronikken. Den er dog en liten musikalsk rakker, og feilene den gjør oppleves ikke plagsomme.
    Det har du helt rett i. Disse billige yamaha spillerne er kraftig undervurdert. De spiller musikk på en utrolig behagelig måte.
    Men, for all del, ser tydelig for meg at kilden blir din neste inverstering.
    Var forresten å lyttet litt mer til king i dag. Good stuff ;)

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Føler for å legge inn et bilde av EAR-settet som jeg postet i en annen tråd. Kjekt å ha når savnet dukker opp...

Jepp, EAR 864 preampen er på vei ut. Et meget hyggelig bekjentskap. Kommer helt sikkert til å savne den. Dermed blir spørsmålet: Hva kommer i stedet? Jo, det blir denne saken her:

Vedlegg

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Det er med oss audio/duppeditto-file som med små barn: Skal vi avvennes, så må vi gjerne trøstes med noe annet digg. Paralellen til å slutte med smokk er vel et passende bilde... Derfor har jeg selvsagt kjøpt inn litt stæsj for å lette på savnet etter rørpreen...

Vedlegg

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Nærmere bestemt, så har jeg valgt helnorsk og helmetall. Aluminiummembran-elementer fra Seas.

Vedlegg

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Tja, hvem vet hva man ender opp med til slutt. ;D

Jeg har dog en foreløpig plan. Jeg er godt fornøyd med elektrostathybridene, så Seas-settet får virkelig noe å bryne seg på her. Derfor er punkt nr.1 å få prøvd ut DEQXen med 10"erne sammen med elektrostathybridene. Jeg har fortsatt kassene fra eksperimentet med Beymaene, så de vil bli brukt som testkasser. L26-elementet går dypt, så jeg vil tro at det vil være i stand til å legge et solid fundament sammen med ESLene.

Jeg har også hatt gleden av å høre på et par Amphion-høyttalere som benytter samme type elementer, og det er virkelig bra saker. Jeg kjøpte inn L15 + aludiskanten slik at jeg i allefall har muligheten til å eksperimentere med en ren 3-veis konstruksjon.

Videre har jeg hatt kontakt med KingSound som lager elektrostatene, og de sa at det går fint å splitte opp delefilteret, og kjøre aktiv drift på hybridene også. Dermed har jeg allerede en hel haug med alternativer å velge mellom. Første oppgave er dog å få innstallert DEQXen samt å finne en god tuning til bassene. Forsterker må også anskaffes, men det får vente til jeg har kvittet meg med overflødig utstyr.

Når det er sagt, så er EAR-preen kanskje det hifiproduktet jeg har vært mest fornøyd med gjennom tidene. DEQXen vinner dog kampen om min oppmerksomhet med sin utrolige fleksibilitet og muligheter. Skulle det vise seg at jeg vil tilbake til hel-analogt igjen, så er saken klar: Det blir EAR-Yoshino preamp igjen!

Satser på å drasse opp kassene og montere L26-bassene i løpet av uken. Har ikke effekttrinn til å dra dem enda, men har sikkert mulighet til å låne QSC-effekttrinn for å dra dem. Blir spennende dette her. ;)

Mvh. Johan

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    118
    Rojohs lyttekrok

Dette er gøy, Johan :) Gleder meg til å få oppleve DEQX. Tror det kan bli en svært lærerik erfaring.

Har du koblet opp DEQXen?

Lf

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

ELEL6200 skrev:
    Dette er gøy, Johan :) Gleder meg til å få oppleve DEQX. Tror det kan bli en svært lærerik erfaring.

Har du koblet opp DEQXen?

Lf
    Nei, ikke enda. Det er slik med meg - jeg gjør ikke noe før jeg er pukka nødt. ;D Så fort EARen er sendt, så skal jeg nok få fingen ut. Jeg har også tro på at dette blir spennende. Ekstra artig er det at vi også har mulighet til å prøve ut Amphion-høyttalerne i set-upet. Disse har jo elementer av samme slag som de jeg har kjøpt inn. Vi får nok ikke prøvd dem på komplett EAR-sett, men det er kanskje like bra fra et strategisk synspunkt. Altfor mange ganger har jeg prøvd ut ting etter at salg er avtalt, og fått meg noen øreåpnere. ::) Noen ganger er uvitenhet et greit kompromiss.

Mvh. Johan

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    118
    Rojohs lyttekrok

Har du solgt EAR effekten din Johan? Det går fort i svingene for tiden
    Hørte forresten på både Gallo og Nano hos en kar, men det kan vi snakke om en annen dag...

Amphion liker jeg svært godt. Kan tenke meg at de spiller meget bra med Rotelen din.

Lf

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Nei, 861en står her enda. Er litt usikker på dens fremtid - ønsker å ha den i tilfelle dette digitaleventyret ikke ender med prinsessen og alt det der. ;) Har fortsatt veldig tro på EAR + Tannoy, så jeg avventer sikkert et salg til jeg har fått sjekket ut ting.
    #Edit: Her har jeg nok gått i matche-fella enda en gang: Man kjøper selvsagt ikke en høyttaler med 85dB følsomhet, minimumsimpedans på 1,6 ohm og transmisjonslinjebass til en rørforsterker på 32wpc. ::)

Akkurat nå spiller jeg med NLE-trefjøla + Rotelen. Er i Bowie-modus for tiden, og koser meg faktisk med dette. Dessuten er det litt fint å ha anlegget påslått hele tiden - bare å trykke play når jeg har lyst å høre på musikk. Kan jo ta med meg Rotel/NLEen og høre på Amphionene? Tipper det kommer til å låte tøft.

Snakkes!
    Mvh. Johan

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Blir inspirert av alle flotte bildetrådene her i det siste, og tenkte at nå er det på tide å kjøre videre i denne. ;)

Ting forandrer seg fort, og akkurat nå er jeg litt tilbake der jeg var for et halvt år siden. DEQXen er solgt. Et fabelaktig spennende produkt, men det gav meg for mye hodebry med alle sine muligheter. Ikke følte jeg at jeg hadde nok tid eller tolmodighet til å fullføre det prosjektet, heller. Nok om det...

Det som nok var nådestøtet for digital-equalizer-aktive x-over-prosjektet var disse:

Her skjønte jeg at jeg fikk en lyd og fremførelse som jeg følte jeg kunne slå meg til ro med. Selvsagt kunne enkelte ting bli enda bedre, men som helhet fikk jeg det jeg ønsket meg i en grei pakke.

Låt faktisk veldig bra med DEQXen brukt som DAC/preamp. Men så var det dette med alle mulighetene, da...

Jeg visste vel med meg selv at den (DEQXen) måtte gå. EAR 861 effekttrinnet står her enda. Jeg klarer ikke å kvitte meg med det. Det har på en måte grodd seg litt fast. I begynnelsen var det nok antydninger til klasse A-nevroser med all varmen, men nå kjennes det bare helt fint...

Uten DEQX, så måtte jeg jukse litt. Jeg hadde jo solgt EAR preampen. Heldigvis har Yamahaen volumkontroll, så jeg får da litt lyd ut av høyttalerne, men desverre var det et markant hopp ned på kvalitetsstigen. Jeg har selvsagt planer for veien videre, men må la lønningsposene komme først.

I mellomtiden har jeg også tenkt litt på plassering og møblering. Stuen er ikke så veldig stor, og det er mange hensyn å ta.

Ved å flytte anlegget på langveggen, så låter det litt bedre. Kommer nærmere høyttalere + at rommets gjenklang reduseres litt. Etter tips fra Valentino, så sjekket jeg litt ut i IKEA-katalogen.

Likte disse Bestå-møblene. Racket står der fortsatt. ;) Men jeg er litt enig med Valentino. Disse Audiofile rackene har en tendens til å skille seg veldig ut, og opptar mye plass.

Derfor har jeg nå ommøblert for n'te gang, og synes dette var en grei løsning. Selvsagt ble kablene litt for korte, men det lar seg nok løse.

Når man flytter rundt på møbler, hyller og anlegg, så endres gjerne både det ene og det andre. Her har jeg fått en stor, naken vegg. Har en plan, men må innom trykkeri først. Mer om det senere.

Så: Hva er planen videre? Vi får se. Synes dog at Yamahaen snart bør pensjonere for godt. Det lar seg ikke gjøre å få alle puslespillbiter på plass med en gang, men hvis man først har en retning å følge, så blir det litt lettere å velge ut neste duppedings.

Mvh. Johan

Vedlegg

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Rojohs lyttekrok

Ah, Tannoy. Har sansen for desse, gratulerer så mykje, Johan!

Bestå gjorde seg hjå deg, virkeleg.

Lekre bilder :)

Mvh. Karl

O

omholt

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Dette ser flott ut. Slik høyttalerne er plassert nå, så får du sansynligvis mindre stående bølger fordi taket skrår oppover. De som bygger dedikerte lytterom, bygger med tak som går skrått oppover. ;)
    Ville ha vurdert å snekre noen rockwool akustikk plater som du plasserer i førsterefleksjonene på sidene. Med pent stoff kan det bli meget bra visuelt også.

K

kbwh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Her rødmes og blusses.

Gleder meg til å se resultatet hengende på venstre sidevegg, samt resultatet av lange nok kabler.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Rojohs lyttekrok

Fortsatt meget flotte saker Rojohs. Savner kanskje ikke hammer i det hele tatt lenger? :)

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

LydKarl skrev:
    Ah, Tannoy. Har sansen for desse, gratulerer så mykje, Johan!

Bestå gjorde seg hjå deg, virkeleg.

Lekre bilder :)

Mvh. Karl
    Jeg ble godt fornøyd med Bestå-serien, ja. Åpnet opp og gav mer luft og mer lys i stuen. Når det gjelder bilder, så var jeg nok ikke like grundig i forberedelsene som du var (fikk meg en god latter der ;D ) i tråden din.

Mvh. Johan

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

omholt skrev:
    Dette ser flott ut. Slik høyttalerne er plassert nå, så får du sansynligvis mindre stående bølger fordi taket skrår oppover. De som bygger dedikerte lytterom, bygger med tak som går skrått oppover. ;)
    Ville ha vurdert å snekre noen rockwool akustikk plater som du plasserer i førsterefleksjonene på sidene. Med pent stoff kan det bli meget bra visuelt også.
    Lytterommet/stuen fungerer ganske bra - den største utfordringen er nok å forvalte de få kvadratmeterne mest mulig fornuftig. Skråtaket er nok et pluss hos meg, samt at har åpning ut mot korridor. Dette gir litt avstand til vegg bak lytteposisjon. Litt verre er det med naboene: Det er ganske lytt i leilighetsblokken der jeg bor. Går stort sett bra siden jeg er relativt snill med volumknappen.

Mvh. Johan

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Valentino skrev:
    Gleder meg til å se resultatet hengende på venstre sidevegg, samt resultatet av lange nok kabler.
    Tipset om Bestå-serien passet utmerket. Billig og funksjonell. Forandret hele intrykket i stuen da de kom på plass. Er plaget at bittelitt flutterekko, så jeg regner med å prøve et par akustikkplater på sideveggene. Planen er å få scannet noen plakater jeg har kjøpt, og få disse printet over på tekstil. Skal bli spennende å se hvordan det blir til slutt. Hvis ikke det hjelper nok, så har vi jo fortsatt taket igjen å ta av. ;)

Mvh. Johan

R

Rojoh

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Borgenvik skrev:
    Fortsatt meget flotte saker Rojohs. Savner kanskje ikke hammer i det hele tatt lenger? :)
    Savner nok ikke Hammerne lenger. Nå er jo Tannoyene ganske mye dyrere, og det merkes ved at de er jevnt over bedre på de fleste parameterne. Hammerne er dog en del lettere å drive for effektsvake rørforsterkere. Har dog fortsatt Hammerne her hjemme. Ikke så lett å bli kvitt dem...

Mvh. Johan

K

Konrad_Johnsen

Gjest
    Rojohs lyttekrok

Fint med ny sjenk Rojoh, men jeg synes det er litt fy-fy å sette noe stoler og stasj mellom høyttalerne når du først har fjernet elektronikken......

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn