Rogue Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Sitter och ger mina ny KT-120 speltid, men du världen för några fantastiska rör i Rogue. Lyst att testa fler smårör och sätter de du har upp på listan att utforska.

    Kul att du funnit en kabel-kombo du är nöjd med!
    SKY gir en oppløsning av en annen verden!
    Finnes SKY-serien bara som analoga interconnects?
     

    ThomAus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.06.2011
    Innlegg
    72
    Antall liker
    31
    Sted
    Det store utland
    Sitter och ger mina ny KT-120 speltid, men du världen för några fantastiska rör i Rogue. Lyst att testa fler smårör och sätter de du har upp på listan att utforska.

    Kul att du funnit en kabel-kombo du är nöjd med!
    SKY gir en oppløsning av en annen verden!
    Finnes SKY-serien bara som analoga interconnects?
    Såvidt jeg vet så finnes Sky bare som interconnect i RCA og XLR. Jeg har lenge hatt Audioquest Colorado som jeg benytter mellom cd og Rogue Audio Athena og har vært fristet til å oppgradere til Sky. Det er utvilsomt en god kabel.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Sitter och ger mina ny KT-120 speltid, men du världen för några fantastiska rör i Rogue. Lyst att testa fler smårör och sätter de du har upp på listan att utforska.

    Kul att du funnit en kabel-kombo du är nöjd med!
    SKY gir en oppløsning av en annen verden!
    Finnes SKY-serien bara som analoga interconnects?
    Såvidt jeg vet så finnes Sky bare som interconnect i RCA og XLR. Jeg har lenge hatt Audioquest Colorado som jeg benytter mellom cd og Rogue Audio Athena og har vært fristet til å oppgradere til Sky. Det er utvilsomt en god kabel.
    Jeg er også blitt fan av Audioqust kabler. Bruker Columbia med 72v dbs. Disse kablene har slått alle mine tidligere kabler og jeg har hatt mange. Det er spesielt den "crispe", gjennomsiktige og nøytrale karakteren jeg liker. Jeg er veldig fiksert på mellomtone. Jeg har sammenlignet med Valhalla og skjønner ikke hva "folk"/testere snakker om. Valhalla er direkte todimmensjonal i forhold.

    Det største problemet med Audioquest er alle kopiene som er ute. Dem låter direkte grusomt. Pass på sjekk opp! Audioquest kan sjekke dette for deg!

    Når det gjelder Rogue m-180, så kan jeg bare si at det ligger et helt utrolig potensiale i denne forsterkeren. En top preamp er eneste vei. Bruk gjerne en passiv transformator (AVC/TVC) preamp. M-180 har god følsomhet. 1v ved full utstyring.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg ønsker å bygge om den ene Aresen min slik at jeg får ett sett innganger som er MM og ett sett innganger som går via de interne SUP-ene. Mulighet for å kunne koble til to platespillere med andre ord. Noen som har formening om dette er grei skuring?
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Jeg ønsker å bygge om den ene Aresen min slik at jeg får ett sett innganger som er MM og ett sett innganger som går via de interne SUP-ene. Mulighet for å kunne koble til to platespillere med andre ord. Noen som har formening om dette er grei skuring?
    Ser at det kan være uhensiktsmessig i åpne Ares hver gang å stille om når nu ønsker å bruke med eller uten SUT. Det betyr at du må ha et ekstra Rca inngang og lodde inn signalkabel etter SUT . Hvordan belastningen på PU kan settes likt må du nok gjøre vha dip switchene. Ta kontakt for mere info.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takker for innspill. Tar kontakt igjen når jeg hår fått testet litt mer.
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Så kan jeg melde meg inn i Rogue sine venner jeg også!
    Tester
    Rogue M-180.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer. Ser at vi har samme forsterkere og høyttalere, så jeg vet det låter bra :)
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Nå har jeg spilt noen timer,og jeg må si jeg er imponert over Rogue. ;D;D;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Rogue er highend til småpenger!

    EDIT: Missforstå meg rett, det koster endel.. men du får ekstremt mye for penga!!!
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Har spilt på roguene noen dage, mellomtonen var rett og slett glitrende;D, bassen uventet god;),
    Roguene slipper mer detaljer igjennom.
    Jeg bruker ultralineær syntes det låter best hos meg.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.052
    Jeg vil først og fremst nevne åpenheten og dynamikken som ble dramatisk bedre fra 150 til 180 m/KT120 når jeg gjorde denne oppgraderingen. En av mine større "hifiopplevelser". . .:)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jeg vil først og fremst nevne åpenheten og dynamikken som ble dramatisk bedre fra 150 til 180 m/KT120 når jeg gjorde denne oppgraderingen. En av mine større "hifiopplevelser". . .:)
    Enig, hvordan vil du beskrive forskjellen mellom M180 m KT120 kontra Apollo?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.052
    Jeg vil først og fremst nevne åpenheten og dynamikken som ble dramatisk bedre fra 150 til 180 m/KT120 når jeg gjorde denne oppgraderingen. En av mine større "hifiopplevelser". . .:)
    Enig, hvordan vil du beskrive forskjellen mellom M180 m KT120 kontra Apollo?
    Apolloene har en helt spesiell bass definisjon og kontroll på høytaleren de blir koblet mot. Her er de i en egen divisjon i forhold til 180. Ellers hører man at disse er i samme familie, men at Apolloene er mer av alt på de fleste parametrene. Hvis jeg hadde en annen type høytaler( ikke transmisjonslinje), men noe mer lettdrevet, kan det godt hende at jeg hadde opplevet mindre forskjell. Uansett er 180 m/KT 120 etter min oppfattelse uslåelig i forhold til pris!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Enig här också, KT120 i -180 är ett enormt lyft jämfört med KT90. Inget att fundera på egentligen, bara slå till. Mer av allt, men framförallt en autoritet i basen som gav ett väldigt stort lyft hos mig.
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Jeg vil først og fremst nevne åpenheten og dynamikken som ble dramatisk bedre fra 150 til 180 m/KT120 når jeg gjorde denne oppgraderingen. En av mine større "hifiopplevelser". . .:)
    Må legge til også at bredden og dybden på lydbildet øker og separasjonen mellom instrumenter og stemmer oppleves større.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, noen som vet om Rogue Cronus med el34 rør er i salg enda? Mener at denne også hadde innebygd riaa?
    Mvh. Morten
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Rouge med ny pre, RP-5!

    image.jpg
    image.jpg


    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    General Features:
    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [back to top][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
    - Four tube mu-follower design
    - Ten function remote control
    - VFD display
    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Home Theater bypass/Unity gain inputs
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Five pairs of inputs (Line1-4, Phono, or Line 1-5)
    [/FONT]- Two pairs of variable outputs
    - One pair of fixed outputs
    - Processor loop
    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Heavy duty gold plated RCA inputs
    - Machined aluminum faceplate and knobs
    - Tube based headphone amp
    - Home Theater bypass input
    - 40 - 60 dB gain phono stage
    - RIAA equalization within 0.1 DB
    - User adjustable cartridge loading
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Massive power supply
    - Heavy duty gold plated RCA inputs
    - Machined aluminum faceplate and knobs
    [/FONT]
    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Slow start turn on sequencing
    - Auto mute at turn on/turn off
    [/FONT]- Detachable IEC power cord
    - Fully tested, burned in and auditioned
    - 3 year limited warranty (6 months on tubes)
    - Proudly hand crafted in the USA!
    [/FONT]

    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Specifications:
    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] [back to top][/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
    - Tube complement: 4 x 12AU7/ECC82 tubes
    - Frequency response: 1Hz – 100KHz +/- 1 dB
    - THD: <0.1%
    - Gain line stage: 10 dB
    - Rated output: 1V
    - Maximum output: 27V RMS
    - Output impedance: 500 Ohms
    - Maximum output 27V
    [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Gain phono stage: 40dB, 50dB, 55dB, 60dB
    - RIAA accuracy: +/- 0.1 dB
    - Dimensions: 18.5 ”W X 4.5 ”H X 14.5” D
    - Weight 30 pounds
    - Shipping weight 45 pounds
    - Power requirements 115/230V – 50/50Hz
    [/FONT]
    Någon som hört eller testat?
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har sett det! Ser flott ut den:)
    -Ikke hørt, men lurer på hvordan den låter sammen med to M180er!;-)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jag med. Ser den saknar XLR in/ut. Jag har långa kabeldragningar mellan pre och M-180 idag med XLR och är osäker på hur det slår ut på kvaliteten om jag var tvungen att använda RCA-kontakterna.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jag med. Ser den saknar XLR in/ut. Jag har långa kabeldragningar mellan pre och M-180 idag med XLR och är osäker på hur det slår ut på kvaliteten om jag var tvungen att använda RCA-kontakterna.
    Hos meg har jeg XLR på alt unntatt Rogue 99 Magnum. Her går det bra med XLR/RCA-overganger. Tror du skal ha ekstremt lange kabelstrekk før det er et problem.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.385
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jag med. Ser den saknar XLR in/ut. Jag har långa kabeldragningar mellan pre och M-180 idag med XLR och är osäker på hur det slår ut på kvaliteten om jag var tvungen att använda RCA-kontakterna.
    Hos meg har jeg XLR på alt unntatt Rogue 99 Magnum. Her går det bra med XLR/RCA-overganger. Tror du skal ha ekstremt lange kabelstrekk før det er et problem.
    Övergångar XLR/RCA är ju klart en lösning! Vilka har du John Harald?
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Jag med. Ser den saknar XLR in/ut. Jag har långa kabeldragningar mellan pre och M-180 idag med XLR och är osäker på hur det slår ut på kvaliteten om jag var tvungen att använda RCA-kontakterna.
    Hos meg har jeg XLR på alt unntatt Rogue 99 Magnum. Her går det bra med XLR/RCA-overganger. Tror du skal ha ekstremt lange kabelstrekk før det er et problem.
    Övergångar XLR/RCA är ju klart en lösning! Vilka har du John Harald?
    Kabler kan også konstrueres med ZXR i den ene siden og med RCA i den andre, så man unngår overgang.
    Kablene mine er fortiden rimelige fordi jeg langtidstester forskjellige lytterom, innredninger, høyttalerplasseringer, lyttestoler, lytteposisjoner, subløsninger og akustikk tiltak. Vil ha dette på plass først, når jeg tester er det kjekt med lange kabler. Har stor tro på kabler sin betydning for lyden og kommer til å oppgradere dette når jeg vet hvor lange kabler jeg trenger. Kommer til å teste ut dette mer i tiden fremover og har avtalt lån av bl.a. Audience Au24 SE.
    Det er flere med erfaring på Hifisentralen som mener at godt konstuert RCA er minst like bra som XLR, f.eks LMC og Sluket.
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er i markedet etter en ny forsterker. Har for tiden et head-fi oppsett men savner stereo igjen ettersom jeg har supplert på med platespiller og kun noen aktive høyttalere. Kommer fortsatt til å beholde headsettet i alle fall siden det er en Audeze LCD-3. Har lest alle anmeldelsene av Rogue Audio Sphinx på nettet og denne appellerer en del. Har en Hegel HD25 Dac som jeg er veldig fornøyd med, og snuser veldig på Sonus Faber Venere 1.5.
    De av dere som har Sphinx, så er jeg interessert i både positive og negative erfaringer dere har hatt med denne.
     

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De av dere som har Sphinx, så er jeg interessert i både positive og negative erfaringer dere har hatt med denne.
    Hei Spidipidi,
    Her har det jaggu meg vært dårlig med aktivitet! Det bør ikke gå opp i seks måneder før en får svar på spørsmål en stiller i denne tråden. Rogue Audio-folk er helt klart for gode for slikt;) Og jeg betviler sterkt at jeg er den eneste som har Sphinx her inne.
    Uansett, til saken! Jeg har hatt Sphinx i to år nå og jeg må si meg svært fornøyd. Dette er/var min aller første personlige befatning med noe med rør i og det er vanskelig å se meg selv gå tilbake nå. Som du kanskje allerede har fått inntrykk av er folka bak Rogue Audio en gjeng der funksjonalitet og ytelse går foran estetikk og design. Sphinxen kan på ingen måter kalles noe "smykke", men hva den måtte mangle utseendemessig gjør den til de grader opp for i rein spille glede. Husk: Dette er en hybrid med klasse D effekt trinn. Dette gir utrolig god utnyttelse av energien hvor langt over 90% blir til lyd. (Sammenlignet med for eksempel klasse A forsterkere hvor kanskje 5-6% av energien blir til lyd og resten fordamper som varme. Ikke det at det har noe å si for lydopplevelsen altså;)
    Jeg bruker i all hovedsak kun to av kanalene, og det interne RIAA-trinnet har jeg aldri testa siden jeg har ekstern.

    Det enkleste er kanskje bare å høre den om du fortsatt er i markedet for forsterker? Kan du ikke bare ta en tur ned til meg da?;)

    Vennlig hilsen,

    Jensizm
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    885
    Antall liker
    3.066
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Er lite aktivitet i denne tråden, men håper likevel at det er noen som kan hjelpe :). Har en Rogue Audio Perseus preamp hvor inngangsvelger (selve rotary switch) begynner å bli dårlig. Dette ser ut som en lukket konstruksjon, så rens blir vanskelig. Tenker å bytte denne, men aner ikke fabrikat eller produkt id. Er det noen som har forslag til hva jeg kan bytte denne med? Er inngangsvelger med mulghet for 4 valg.

    Har sendt forespørsel til Rogue Audio, men får lite svar...
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.129
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Rogue Audio Chronus nyter godt av røroppgraderinger!
    Med Mullard 8136, Psvane T2 i 12ax7 og 12au7, samt Gold Lion KT77 ut ble det trykk, definisjon og stor scene med ProAc D38.
    Kilde er Lector CDP-7t med Philips miniwatt 12at7 😉🎶
    IMG_20211003_212542.jpg


    M
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    A4CE506F-CF3A-4DD4-AC24-4BFBE0D6FD88.jpeg

    Må vel nå kunne kalle meg Rogue-venn😁. Athena og M150/180 har nå gitt meg godlyd i noen små måneder. Alt for sen å skryte av disse babyene☺. Vurderte egentlig å gå bort fra rør, og søkte i verdene blant mindre varmeutviklende komponenter. Opp i alt dette slo jeg like godt til å kjøpte to M-150/M180😂.
    Ikke akkurat minimalistisk, og fikk ikke akkurat skryt fra sjefen når hun uheldigvis tok en sveip innom tv-stua. Ble heldigvis litt annen lyd i pipa når jeg spilte litt Norah Jones til henne.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    180-ane greidde faktisk å trekke mbl 101E2, med svært godt resultat, så eg vurderte dei ei stund. Var endå meir begeistra for Manley Neoclassic, men enda til slutt med transistorar. -Fyrst ASR Emitter, deretter Vera.
    Rør er kanskje utfordrande med pris, vekt, varmeutvikling og vedlikehald. Men det høyrest veldig organisk/musikalsk ut.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Kom en Rogue Stereo 90 inn døren her. Den har et defekt utgangsrør, så de må byttes. I tillegg så har den både 12ax7 og 6sn7 på inngangen. Uten at det skal dra for langt med rørbytter, hvilke av disse lønner det seg å oppgradere? Hvilke av de har mest å si for lyden? Alle?😂
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    690
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    3
    Kom en Rogue Stereo 90 inn døren her. Den har et defekt utgangsrør, så de må byttes. I tillegg så har den både 12ax7 og 6sn7 på inngangen. Uten at det skal dra for langt med rørbytter, hvilke av disse lønner det seg å oppgradere? Hvilke av de har mest å si for lyden? Alle?😂
    Grattis!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn